Afvallen vanaf april 2022

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door didi79, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Dan ga ik dat eens proberen. In het weekend dan, wil proberen doordeweeks het bij water en koffie te houden.

brownielover vindt dit leuk.
  2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik pas dat wel toe bij de beruchte vakantie verstopping als we met de sleurhut weg zijn :oops::roflmao: maar pak dan liever softijs haha, lekker en gelijk succes

3. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Haha ja of veel kaas ofzo. Melk is echt uiterste nood :D

Drink wel lactosevrije melk (van arla), die vind ik wel lekker. Sojamelk etc niet

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ja maar harde kaas bevat geen lactose en brie vind ik zoooo vies als dat warmer is (maar wel gelijk succes)

Ja die halfvolle melk drink ik ook, soja brr vond dat zo smerig :oops: ik zou slechte veganist zijn iig. Die plantaardige soorten: rijst, amandel, soja brrr

Ik koop mijn lactase pillen (de smokkelpillen) in duitsland, werkt ook super

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Ik eet alleen jonge kaas.

Veganist zou ik ook erg veel moeite mee hebben. Veel geprobeerd in het begin maar nee.

Welke/waar koop je? Ik heb nu kerutabs, van internet, dacht onlinedrogist. Gebruik ze vooral buiten de deur. Niet-zwanger heb ik wel een drempel gelukkig. Pizza of klein beetje kaas etc kan dan, tenzij ongesteld. Ik merk heel erg dat het meebeweegt op m'n hormonen wat lukt

6. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Welkom @toch3 En @GroeneBomen .
    Wat rot dat je een miskraam hebt groenebomen.
    Toch3, jouw startgewicht is ongeveer mijn streefgewicht, al betwijfel ik of ik ooit zo laag zal komen. Eerst maar weer eens onder de 80 kg zien te komen.
    Moet zeggen dat de eerste week mij is meegevallen. Zag op tegen mijn schooldag omdat daar schalen met minireepjes en met koekjes staan. Ik heb toen bewust 3 blokjes pure chocolade meegenomen ter vervanging. En ik heb niks gesnaaid :).
    Vrijdag kreeg ik op mijn kop van de app, omdat ik te weinig had gegeten.
    Zondag gaf de weegschaal 88,6 kg aan. Dat betekent dat ik nu 2 kg kwijt ben en gelukkig al onder de door mij gehate 90 kg ben. 2 kg is wel veel, ik ga voor ½ kg per week. Maar die 9 aan het begin weg voelt wel heel goed.

GroeneBomen en toch3 vinden dit leuk.
  7. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Ontbijt boterham hagelslag, glas melk
    Koffie
    Lunch salade met wat uit de tuin kwam (minimoestuin), gebakken ei, glas water. En nog glas yoghurt met schepje honing omdat het toch wat weinig was
    mandarijn
    Diner Aardappels, bloemkool, klein schepje saus, halve Cordon bleu

Door de dag heen denk nog 1,5l water gedronken, gewoon telkens slok uit een fles op het aanrecht.

Wat denken jullie hier van?
    Ik ben zoals velen opgegroeid met 2x maaltijd brood, 1x agv of bij uitzondering keer macaroni ofzo ;) avondmaaltijd is nu weinig agv meer maar ontbijt en lunch vind ik lastiger te veranderen. Al zou je dat waarschijnlijk niet zeggen op basis van vandaag.

Vanmorgen nog 5,5km gefietst met C'tje

brownielover vindt dit leuk.
  8. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    Ik zou ook graag mee willen doen met jullie afvalclub

Altijd wel wat aan de zware kant geweest, maar niet super veel overgewicht. Jaren geleden met de Weight Watchers 14 kilo in een mooie dalende lijn afgevallen, toen twee dochters kort achter elkaar gekregen en sindsdien wil het niet meer echt lukken. Ik zit nu met 1.68 m op 77,1 kg. In de winter was dat 78/79, dus het gaat de goede kant op. Bij 75 kg ben ik al blij, bij 72 nog blijer

Ik heb gisteren alle berichten gelezen en vandaag begonnen met niet snoepen, niet teveel eten en heb 2 liter water en thee met verse gember en citroen gedronken. Ook wil ik naast mijn twee keer in de week sporten (bootcamp en bodypump) veel vaker tussendoor een half uur gaan wandelen. Hardlopen deed ik ook graag, maar ik heb een blessure aan mijn onderbeen waarvoor ik nu ook eindelijk een afspraak heb durven maken voor dry needling! Been heel benieuwd of dat wel gaat helpen na fysiotherapie, rust en Thaise massages…..

En nu ga ik myfitnesspal weer eens opnieuw invullen!

cosdy en toch3 vinden dit leuk.
  9. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Hoi @Nijn1977 Ik vul ook my fitness pal in. Vind het een fijne app.
    Bewegen moet ik echt doseren ivm lage energie level. En nu ben ik even ziek thuis met een luchtweginfectie. Voordeel is wel dat ik weinig eetlust heb.
    En dat de waterijsjes om de keelpijn te verzachten maar weinig calorieën bevatten.
    Ik heb de app ingesteld op ½ kg afvallen per week. Ik mag 1.400 calorieën per dag.

Nijn1977 vindt dit leuk.
  10. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    443
    63
    Vrouw
    #170 Nijn1977, 17 mei 2022
    Laatst bewerkt: 17 mei 2022
    Hoi Cosdy,

Een luchtweginfectie en weinig energie is niet fijn! Beterschap!

ik heb de app ook ingesteld op 0,5 kg per week eraf en mag 1260 calorieën per dag. Dat is eigenlijk niet zo heel veel…. Gelukkig mag je door te bewegen wat meer eten en dat is voor mij wel fijn ;)

11. Butchke

Butchke Niet meer actief

Hallo dames,
    Heb me hier niet meer gemeld omdat er in mijn privésituatie wat vervelende dingen spelen waardoor ik nu een tijdje even niet met 'diëten' /afvallen/gezonde levensstijl bezig ben.

Heel veel succes gewenst met het behalen van jullie doelen! Zet 'm op:thumup:

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Hopelijk gauw weer rust in je leven

Butchke vindt dit leuk.
  13. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    En inmiddels terug naar 1 klontje :)

----

Eergisteren naar maritieme beurs geweest, daar wel gezondigd zoals paar keer cola gedronken. Maar gisteren thuis gelijk weer herpakt :thumup:
    Merk wel dat ik me moe voel en snel last van m'n hoofd. Lijf moet wennen aan stuk minder suiker en zooi. Maar dat is even doorbijten. Zie wel op tegen het weekend, vaak teveel foute dingen op tafel :oops:

14. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Dat heb ik ook. Nu 2 weken bezig. Ene keer gaat beter dan de andere. Maar ik snoep echt een stuk minder in vergelijking met het gedachteloos naar binnen werken.
    Kun je in het weekend ook een paar gezonde dingen toevoegen? Dat je voor je gevoel niet teveel mist ofzo?

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Man heeft de boodschappen gedaan en ook wat snackgroente meegenomen en zoutloze nootjes dus dat scheelt al iets

16. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.286
    17.171
    113
    Vorige week zondag 71.9. Vanmorgen 70.4 :)

Ik wil dinsdag als weegdag pakken ivm regelmatig weekend aan boord en daar geen weegschaal

Zonnestralen en brownielover vinden dit leuk.
  17. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Bij mij is het afvallen meer een strijd met mijn darmen.
    Ben ik heel streng voor mezelf dan weigeren ze dienst.

Eet ik alles waarvan ik goed naar het toilet kan wordt ik te zwaar.

Veel bewegen en opletten op het eten gaat wel goed.
    Het gewicht van mijn pre 30 haal ik niet meer

Maar op vakantie let ik minder op
    Dan is soms een goede bbq met wijn nodig om me opgeblazen gevoel kwijt te raken.

18. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    Sterkte ermee.

Butchke vindt dit leuk.
  19. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Hoe gaat het bij jullie?
    Hier bagger. Doordeweeks oke, weekend fout. Dus ik jojo op en sf met steeds een kilo verschil. Ik ben dus nog heen meter opgeschoten.:|

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.608
    8.359
    113
    Vrouw
    @brownielover vervelend dat het niet zo lekker gaat. Eet je door de weeks wel genoeg?

Ik heb een tijdje stil gestaan met mijn gewicht, gelukkig ben ik ook niet aangekomen. Maar ik heb het de afgelopen anderhalve week even niet goed. Vlagen van paniek tot heftige paniekaanvallen aan toe. Ik ben gestopt met roken en reageer daar nu echt heftig op. Daarbovenop een keelontsteking. Ik slaap heel weinig. Maar goed, de reden dat ik dat in dit topic zet is dat er wel echt een schakelaartje is omgegaan naar bezig zijn met mijn gezondheid. Ik drink nu veel water wat voorheen niet echt lukte.

Ik moet nog zien wat dit met mijn gewicht gaat doen. Bijna overal staat dat je er doorgaans van aan komt.

Deel Deze Pagina