Afvallen vanaf januari '21

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Loveloes, 6 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    welkom hier! Ik was even benieuwd... wat is intermitting fasting?
    En geen chocola... :eek: dat zou heel goed zijn voor mij, haha. Ok, volgens mij is duidelijk waar mijn zwakke plek zit :p

citroenrasp vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.394
    21.776
    113
    #822 citroenrasp, 4 apr 2021
    Laatst bewerkt: 4 apr 2021
    Dan vast je een deel van de dag (water drinken kan wel gewoon), ik "ontbijt" dan dus pas rond een uur of 12/13. Of ik neem juist wel ontbijt en lunch, maar geen avondeten. Op die manier kan ik mijn kcal beter verdelen zonder dat ik voor m'n gevoel weinig mag eten.

3. Sansaatje

Sansaatje Niet meer actief

Ik doe het ook! Na avondeten eet ik niets meer tot einde ochtend. Dan wel ontbijt/lunch in 1: Skyr met wat noten en crackers/broodje met beleg en sla. Tussendoor een stukje fruit en dan avondeten. Duurde wel even eet ik gewend was en niet de hele avond naar eten snakte maar het bevalt. Is goed voor je lichaam ook. (Niet alleen voor afvallen) :)

4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.394
    21.776
    113
    Ik hoefde eigenlijk niet te wennen want vasten doe ik al regelmatig (ivm geloof), alleen bij dit soort vasten mag je gewoon water drinken dus dat is zelfs wat makkelijker zeg maar. Over een paar dagen is het weer ramadan dus dan ga ik van IF naar het (voor mij dan) "gewone" vasten. Doe jij ook een caloriebeperkt dieet of eerder koolhydraatbeperkt?

Snacken in de avond deed ik al nooit, dus dat was gemakkelijk voor mij. :roflmao:

5. FatihaSakura

FatihaSakura Actief lid

28 jun 2020
    229
    117
    43
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Haha same! Eerste keer sinds jaren dat ik het ook bewust niet heb gekocht.

citroenrasp en Maudje123 vinden dit leuk.
  6. Sansaatje

Ik houd calorieën bij, heb een app en daarin mag ik 1400 op een dag. Met de feestdagen wat lastiger maar dan geniet ik ook gewoon van lekker eten en samenzijn. Dinsdag gaat het weer strak. :)

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.394
    21.776
    113
    Welke app is dat?
    Ik was nog op zoek naar een goede app. Nu kijk ik steeds op de site van het voedingscentrum, maar dat is een beetje lastig eigenlijk. Ik wil eigenlijk gewoon een app waarin ik voedingsmiddelen kan opzoeken op aantal calorieën, maar niet zozeer een eentje die voor mij "bepaalt" hoeveel ik mag eten.

Tja feestdagen blijven lastig qua eten. Ik heb pas over ruim een maand een feestdag en wil dan wel iets lekkers maar mijn valkuil is dan dat ik er in blijf "hangen".

8. Sansaatje

Ik heb de Yazio app en Food die laatste is gratis. Yazio heb ik overgenomen van iemand. Die is ‘gunstiger’ met aantal calorieën, daar mag ik iets meer en die houdt vasten bij en verbrande calorieën. Je kunt streepjescodes scannen en maaltijden samenstellen. Het lukt me aardig om aantal calorieën niet te overschrijden, enkel de verdeling koolhydraten/eiwitten/vetten vind ik lastig, eet toch meer koolhydraten dan is ‘toegestaan’. Daarnaast eet ik veel minder vlees, 1 of 2 keer per week en merk dat dat scheelt.
    Ik ken het blijven hangen goed, dat is ook mijn valkuil. Het knopje is ook nog niet helemaal om merk ik af en toe maar die eerste 5 kilo er af scheelt al zoveel en motiveert enorm. Blijft moeilijk hoor.

9. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik had gisteren een ‘slechte’ dag qua eten. Paasstol is ook niet echt goed voor de lijn, maar ja. Wel lekker! En dan ook nog een luxe diner. Nou ja, na morgen maar weer oppakken.

Ik heb mijzelf vanmorgen wel gewogen. Ik weeg nu 73,1 kg. Er is dus bijna 7 kilo af. *happy*

FatihaSakura en Sansaatje vinden dit leuk.
  10. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Een vraagje voor de wandelaars en hardlopers onder ons:

ik heb het idee dat mijn kuiten door het wandelen en/of hardlopen juist dikker worden dan voor het afvallen. Nou snap ik dat dit kan komen door spieren, maar ik wil geen dikke kuiten. Nu waren ze al aardig aan de maat, dus erger hoeft niet.
    Kan ik dit voorkomen?

11. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    @citroenrasp Ik gebruik de app Food. Volgens mij ongeveer hetzelfde als die @Sansaatje beschreef. Ook met scannen.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.394
    21.776
    113
    Dank jullie wel @Sansaatje en @Gymgirl. Zal er eens naar kijken, al is dat scannen tamelijk zinloos vermoed ik, ik woon in het buitenland en verreweg het meeste dat ik gebruik is verpakkingsvrij.

Vandaag ben ik trouwens precies een week bezig en vond dat een goed moment om op de weegschaal te gaan. Resultaat: -4,7 kg :eek::eek: Ik weet dat het in het begin vaak sneller gaat hoor, dus de wekelijkse weegmomenten hierna zal het vast minder zijn. Maar vond dit toch wel motiverend!

dreumesje, Luna86 en Sansaatje vinden dit leuk.
  13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.066
    113
    Over het algemeen krijg je geen dikkere spieren van hardlopen en wandelen. Je krijgt juist langere spieren. Van krachttraining (als je het juist uitvoert) kan je dikkere spieren krijgen.
    Zeker als je langere duurlopen en wandelingen maakt, zullen je spieren niet dikker worden. Misschien zit je net in een soort overgangsfase waarin je spieren zich nu aangesproken gaan voelen en zich gaan ontwikkelen. Je kan het ook altijd opmeten met een meetlint natuurlijk.

Vergelijk het maar eens met atleten die lange afstanden lopen; die zijn heel erg dun maar wel gespierd.
    En dan de vergelijking met korte afstand lopers. Die zijn enorm gespierd en hebben benen waar je u tegen zegt.

De kracht moet bij beide sporters elders vandaan komen en vragen ook wat anders van je voeding en spieren.

Ik zou me niet te druk maken en gewoon lekker blijven lopen. Na een tijdje zal je zien dat je kuiten heus af beginnen te nemen. Tenzij je echt traint voor hele korte afstanden maar dat doe jij niet volgens mij toch?

14. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    4,7 kilo in 1 week??! Wauw, wat veel! Dat is zeker een goede motivatie.

Ik denk dat jij niet veel aan deze apps hebt. De meeste producten die er in staan zijn Nederlandse producten.

15. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Ik wandel geen hele lange afstanden, wel veel kortere. Afgelopen week rond de 60 km gewandeld. De wandelingen zijn tussen de 2 en de 5,5 kilometer. Daarnaast loop ik 3-4 keer per week hard. Dat ben ik nog aan het opbouwen maar dat gaat nu best goed. Begin van de week zat ik op 5 kilometer en nu op 8,2 kilometer. (zonder pauzes).

Misschien maar eens gaan opmeten. Want ik denk aan mijn broeken te merken dat ze strakker om mijn kuit zitten. Gek he.

16. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.892
    8.066
    113
    Knap hoor!! Echt waar. Ik weet hoe zwaar het is!
    En ja, ga eens meten en geef het een aantal weken. Gaat helemaal goedkomen!

Gymgirl vindt dit leuk.
  17. Sansaatje

Hoe heb je dat gedaan? Zoveel in 1 week! Chapeau!

Ik wou dat we hier minder verpakkingsmateriaal hadden.

18. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Ah, dankje! Ik ken inderdaad iemand die dat doet, maar wist niet dat dit zo heette. Knap hoor, zou ik niet kunnen vrees ik. Ik word s ochtends, soms s nachts al wakker met hongerrrr...

19. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Ik wil eigenlijk ook nog wel op de lijst.. ondanks mijn enorme faalgedrag de afgelopen tijd. :confused:
    Ik was zo goed bezig en ja net zoals ieder jaar.. ga ik dan toch weer de mist in :D dus poging twee van 2021 gaat vandaag weer van start :roflmao:

Superknap dames die het volgehouden hebben, ik zie al mooie resultaten op de lijst! Ik zal mijn gewicht weer aanpassen als ik weer iets ben afgevallen. :oops:

Achterkantvandemaan en citroenrasp vinden dit leuk.
  20. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.565
    1.867
    113
    Vrouw
    Hey meiden, ik kreeg geen meldingen meer..

@Hier gaat het niet zo goed meer. Ik blijf nu echt op mijn gewicht zitten, er gaat niks af en er komt gelukkig ook niks bij. Afgelopen weekend hebben we er ook niet aan gehouden want het was natuurlijk pasen en we hadden ook in het weekend 2 dagen de verjaardag van de jongste. Dus dan eet je sowieso al meer en anders. Deze week gaan we er weer voor.

@hardlopen
    Helaas een blessure opgelopen aan mijn scheen (Shin Splints) Dus dat moest ik stop zetten.. Zodra het over is ga ik weer rustig aan beginnen.

Deel Deze Pagina