Hoi Bedankt allemaal voor lieve woorden.❤ Vandaag migraine. Spanning moet eruit. Nu eerst slapen. Lees later wel echt bij.
Ik heb besloten om vandaag eens even wat meer te eten. Mijn energie is erg laag en ik heb het hard nodig met 2 kids. Mijn gewicht blijft stabiel, niks erbij maar ook niet er af. Ik denk, weet zeker, dat ik te snel wil na mijn bevalling. Vorige keer ben ik pas na 9 maanden begonnen met dieet, gezond eten, en hardlopen. Ging als een trein toen. Ik ga nog niet de hele poging staken, ik voel me lekkerder als en nog paar kilo af zijn maar ik denk dat ik me moet realiseren dat ik een prima gewicht heb en ik hier ook gewoon als blij mee kan zijn. Ik vind dat erg lastig, ik ben namelijk mijn hele jeugd heel stevig geweest tot ik op mijn 20ste het roer helemaal om gegooid heb. Maar zit nog altijd in mijn hoofd. Lastig. Voor iedereen een goed weekend, lees weer hele fijne berichten!!!
Sterkte @Mamafiets ! Goed om jullie dagmenu's eens te lezen. Ik.vind dat toch lastig. De di gen waar ik van hou, brood met hagelslag enzo, kost zo veel punten. Of kaas, ik kan zo een flink stuk op. Gelukkig wel -0,5 deze week, dus dat is heerlijk.
De Afval Toppers! Calorieën tellen (CAL) Sylva (33) Start: 100.8 kg - Huidig: 86.7 kg (+ 0.3 kg) - Streef: 73.5 kg (1e doel 85.8 kg) Snoopy1979 (40) Start 98.7 - Huidig 93.5 (-5.2) - Streef 70 Meisje93 (26) Start: 75kg - Huidig: 74,4kg (-0,6kg) - Streef: 68kg LisbethSalander Start: 60kg - Huidig: 60kg - Streef: 54kg Vulpix (27) Start: 83.7kg - Huidig: 80.8kg (- 3kg) - Streef: 60kg Sonja Bakker (SB) Loes33 (36) Start: 96.7kg - Huidig: 90,4 (6,3kg) - Eerste doel: 85kg MFE (33) Start: 68 kg - Huidig: 64,8 kg (-3,2) - Streefgewicht: 60 kg Besco (29) Start: 82,6 kg - Huidig: 74,6 - Streefgewicht: 69 Weight Watchers (WW) Melaniie (28) Start: 61.4 - Huidig: 59,2 (-2,2) - Streef: 52 MinnieMouse94 (25) Start: 84.0 - Huidig: 79.4 (-4.6) - Streef: 60 Poolvos Start: veel te veel - Afgevallen: 7,4kg - Streef: -30kg Magnolia29 (33) Start: - Afgevallen: 5,7 kg - Eerste doel: -10 kg juma (31) Start; - Afgevallen; 8.0 kg - Streef; -35kg Riean (33) start: 90.0 - afgevallen 3,5 - streefgewicht 68 - eerste doel 78 Koolhydraten Keto (KHDK) Elena22 (32) Start: 86.5 kg - Huidig: 78.4 kg (-8,1 kg) - Streef: 57 kg Koolhydraten beperkt (KHDB) Mamafiets (44) Start (1-1): 78.1 kg - Huidig: 73,3 (-4,8) - Streef: 65 kg Lotte (27) Start: 111.8 kg - Huidig: 96.6 kg (-15.2 kg) - Eerste doel: 85 kg Streefgewicht: 65 kg Mamachantal (30) Start 74.4 kg - Huidig 71 kg (- 3.2kg) - Streef 60 kg - Eerste doel: 68 kg. Mybrand2018: Start: 121 kg - Huidig: 113.4 kg (- 7,4 kg) - Streef: 80 kg (eerste doel 100 kg) Aangepaste lifestyle (AL) Medj1983: start: 79 - huidig: 78.1 (-0.9) - streef: 66 Feye (32) Start: 85 kg - Huidig: 77.5 kg - Eerste doel: 75 kg Zonnestralen (31) Start: 113 kg - Huidig: 102.8 kg - doel1: 99 kg Muisje2016 (34): Start 94,7 kg - Huidig 84,9 (-9,8 kg) - Streefgewicht 80 kg. Kaylee1994 Start: 94 kg - Huidig 94 kg - Streefgewicht 70 kg Gezond leven (m.b.v. dietist) Ellalovescoffee (39) Start: 77.6 - Huidig: 72.8 (-4.8 kg) - Streef: max 70 Bmi 18.5-25 25-30 30-35 35-40 Meer dan 40
Met een halve kilo per week ga je ook mooi de goede kant op. Er is nog een hele tijd om het gewicht straks vast te houden. Als je dat kan bereiken op een rustige manier zonder jezelf teveel beperkingen op te leggen dan is het ook makkelijker vol te houden.
https://www.margriet.nl/gezondheid/ketodieet-botten-schade/?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1581614389 kwam dit tegen en wou het toch even met jullie delen!
Hier een slechte maand om af te vallen helaas. 3x in de week een verjaardag (die al gecombineerd worden) en mijn zwak is taart.. Eind febr. ook nog eens met de familie op vakantie een midweek. Ga denk in maart maar weer wegen en dan met nieuwe energie van start gaan.
Dankje Ik heb net contact gehad met de huisarts. Mijn ijzer is te laag. Verder goede uitslagen. Ik had bij een dikke klier verwacht dat er iets van een ontstekingswaarde uit zou komen. Als ik over een maand nog steeds afval dan is het de bedoeling dat ik weer een afspraak maak. Ergens wist ik even mijn woorden niet helemaal te vinden omdat ik natuurlijk ook mijn eten omgegooid heb.
Snap het helemaal en heb/had precies hetzelfde. Helaas behoor ik niet tot diegenen die binnen twee maanden alle zwangerschapskilos weer kwijt zijn. Bij de vorige twee een jaar of zo later pas gestart en toen was het binnen twee maanden wel weer ok: afvallen ging echt vlot met een beetje op m'n eten letten. Maar nu misschien ook te vroeg begonnen? Die eerste maanden bleef ik maar hangen, was zoooo frustrerend, want ik at naar mijn idee alleen maar naar wat "mocht", maar of ik nu een reep chocolade liet liggen of niet: geen grammetje verschil. Toch gezond blijven eten en weer gaan sporten en langzaam ging er wat vanaf, maar ik voelde me er vooral veel fitter en beter door. Dus wat je zegt: zou het niet helemaal opgeven, het doet hoe dan ook iets met je, ook al doet de weegschaal nog niet mee. (Begint nu bij mij pas ietsje sneller te gaan, maar dat is dus bijna zeven maanden na de bevalling!)
Bedankt voor je reactie en fijn om herkenning te lezen, hoewel ik je natuurlijk had gegund dat je wel bij de club zou horen die binnen 2 maanden weer op gewicht was....!! Ik kijk erg uit naar weer sporten, het hardlopen. Dat deed me altijd zo goed en ik hoop dat het me weer zal lukken. Het is exact zo, al eet ik als een heilige, het doet weinig. Ik moet ook maar vertrouwen houden dat het eerder ook gelukt is en dus proberen blij te zijn met wat ik heb. Vandaag heerlijke lunch gehad met 2 pistolets en geen mager beleg Hahaha. Zo maar weer even aan de wandel
Fijn dat er in ieder geval geen gekke dingen uit zijn gekomen. Krijg je nu ijzertabletten of moet je het zelf zien op te krikken met voeding?
Eigenlijk beginnen dit soort magazine artikelen best wel gevaarlijk te worden. Sowieso alle onzin artikelen mbt voeding die er in magazines worden geschreven. De misleiding liegt er niet om en kritisch blijven is een must. Wanneer je een nieuw dieet probeert volg dan niet blindelings alle adviezen van het internet of een magazine maar doe research. Weet waar je aan begint. Bestudeer betrouwbare bronnen. Verder over dit artikel; Het lijkt mij heel sterk. Koolhydraten dragen namelijk niets extra's bij voor je botten. Ik kan me daarom niet voorstellen dat het wegnemen van een groot gedeelte van de kh zorgt voor minder botmassa. Met name calcium is belangrijk voor de botten. En dat krijg je binnen keto voldoende binnen uit oa zuivel, groenten etc. Het stukje hormonale verandering zou wel kunnen zorgen voor een verandering in botmassa. Maar dat is bijvoorbeeld ook aan de orde bij vrouwen in de overgang. En dan is voeding een ondergeschikte factor.
Hier vier ik dit weekend mijn verjaardag. Afgelopen dagen hier en daar gecheat met een klein stukje taart. Verder hou ik me echt heel goed aan keto want ik krijg door de stukjes taart al een opgeblazen buik met daar bijbehorende klachten. Gelukkig geeft de weegschaal hetzelfde aan.
Zo, ben ik weer. Ik heb globaal meegelezen met jullie, maar gisteren flink gecheat. Vandaag weer braaf punten tellen en er weer voor gaan.
Ik moet het zelf opkrikken. Anders had ik dat toch voor gekozen want van ijzertabletten word ik ziek. Ik ga ipv varken rund eten, groene groentjes en evt extra bakjes spinazie bij de lunch. Het was wel een goed excuus om gister avond een stuk biefstuk te eten Gefeliciteerd en heel veel plezier gewenst!!
Fijn dat het niet iets ernstigs is! Wat betreft voedingsmiddelen die je ijzervoorraad opkrikken: groene groenten zijn inderdaad goed, maar spinazie zit eigenlijk niet zo heel veel ijzer in. Broccoli juist wel. Verder ook in volkoren producten en het ijzer daarin (en in groenten) is door je lichaam makkelijker op te nemen dan het ijzer in vlees. Wat ook helpt is om je ijzerrijke maaltijd te combineren met vitamine C (dus fruit, glas vers sap of desnoods een vitaminepil) en juist niet met zuivel. Het een zorgt voor beter opname van ijzer, het ander juist voor slechtere opname.
Oh de assistente zei dat spinazie een hele goede is. Ik ging even googlen en daar zit ook gelijk veel vitamine c in. Misschien dat het daarom genoemd wordt. Het nadeel van brinta is dat het met melk is. Want in brinta zelf (ook in de rozijnen) zit veel ijzer. Qua brood weet ik eigenlijk niet wat ik voor mij heb. Het is tgtg via de bakker. Er staat niks op. In deze lijn gok ik dat zilvervlies rijst ook een goede kan zijn. Dat heb ik gehaald en moet ik nog gaan proberen. Brokoli lust ik wel. Sperziebonen zal er vast ook 1 zijn (dat moeten de kinderen nog leren eten). Gisteren heb ik ook een glaasje vers sap gedronken bij het eten. Het is jammer dat er zo veel suiker in zit. Anders was het een hele prettige bron geweest. Citrusvruchten vind ik niet zo lekker in zijn geheel. Mijn moeder en zusje eten bakken groene groentes. Toch schijnen zij ook een ijzer tekort te hebben (wel vega). Ze zeggen dat we het slecht opnemen. Dus het zal een lifestyle dingetje moeten gaan worden.