@Lotte Ik hoop dat je het geen vervelende vraag vind, maar ik vraag mij af wat dit gewichtsverlies op dit moment met jouw huid doet. Dit vooral omdat wij zo ongeveer van hetzelfde gewicht afkomen. Is jouw huid vergevingsgezind? Zo ja, weet jij misschien waardoor dat komt? Hoewel mijn verzekering het misschien nog goed zou keuren, vind ik het idee van snijden en narcose eng. Niet alleen dat moment maar ook evt littekens. Maar ik weet ook nog de andere keren dat er uiteindelijk veel gewicht af ging en dat ik aan het einde ook geen lichaam over hield waar ik mij echt goed in voelde. Ik ben erg zoekende naar een manier om die teleurstelling te voorkomen.
Je mag alles vragen hoor Mijn huid werkt vooralsnog goed mee, maar naast het afvallen sport ik ook en denk dat dat ook wel helpt en ik smeer bodylotion en dat houd de huid ook wel degelijk steviger En en ik denk dat de snelheid waarmee je afvalt ook van groot belang is.. want als je heel snel afvalt krijgt je huid namelijk ook geen tijd om te herstellen en verder is het toch ook wel een beetje genetisch bepaald hoe alles op elkaar reageert.. maar bij mij voor nu gaat het goed zo en hopelijk blijft het zo gaan maarja wie weet als ik straks bijv wel 65 kg weeg hoe mn huid dan is dat weetje van te voren niet maar ik probeer wel alles eraan te doen om het resultaat zo goed mogelijk te houden zelf ga ik in elk geval niet voor de optie om te opereren want ik ben nog jong en heb nog geen kindje en het is mn eigen schuld dat ik zo ben uitgedeid dus als de consequentie ervan is daarna dat mn huid iets slapper is dan moet ik daarmee leren leven vind ik zelf maar denk dat als je tijdens het afvallen dus goed aan je bewegen doet en spier opbouw dat het reuze mee zal vallen, we gaan het meemaken vanuit hier
Ik sportte toen heel veel. Steppen, fietsen en wandelen. De binnenkant van mijn dijen weet ik niet zo goed aan te pakken. Ik snap dat jij ook geen operatie wil. Kan ook niet met kinderwens. Fijn dat het voorlopig goed krimpt. Wat betreft schuld. Dat gevoel heb ik ook lang gehad. Maar het schijnt dat als je flink teveel weegt het eigenlijk niet meer onder eigen schuld valt en dat het dan gezien wordt als ziekte. Niemand wil ook op een punt komen waarop er zoveel af kan. Degene die zoveel afvallen op eigen kracht zijn juist extra sterk. Ik hoop dat je gaat zien dat wat jij doet heel sterk is. Het is heel rottig hoe sommige mensen, die niet weten hoe het is, erover praten. Maak dat jou niet eigen.
Ik ben op zoek naar een afvaltopic. Ik weet niet of ik me hierin kan ''mengen''. Hoe zijn jullie begonnen met afvallen? Ik heb dus heel erg, dat toen ik voor de 12847329 keer probeerde af te vallen, ik echt enorme hongermomenten kreeg. Maar echt niet normaal.. Hoe zijn jullie begonnen? Ik moet sowieso meer zuivel drinken/eten. Vis eet ik echt letterlijk nooit, omdat ik dat echt niet lekker vind. Hoe kan ik nou beginnen........
Wat mij betreft ben je Welkom hier! We hebben hier allemaal hetzelfde doel en dat is wat gewicht verliezen de een wat meer dan de ander maar dat maakt niks uit we steunen elkaar hier en jou dus ook! Ik ben begonnen met afvallen omdat ik dat zelf wou en vanwege mn kinderwens die ongewenst al heel lang uitblijft en helaas ook 3x mis is gegaan.. zelf ben ik begonnen met minder grote porties te eten en meer bewegen en gezondere keuzes te maken daarmee ben ik de eerste kilo’s kwijtgeraakt en beetje bij beetje ben ik meer gaan kijken, lezen en uitproberen om het resultaat te vergroten en daar ben ik ook nu nog mee bezig met resultaat nu -16,7 kg en daar ben ik uiteraard erg blij mee, er moet nog veel meer af hoor zo’n kilootje of 30 maar we gaan de goede kant op! En niet alleen ik maar wij allemaal ♥️ Heel veel succes met afvallen je kunt het en je mag hier vragen en zeggen wat je wilt met zn alle helpen we elkaar ons doelen te bereiken!! ♥️
Hoihoi, Je hebt verschillende manieren om af te vallen, dat zie je ook in onze lijsten staan. Het is belangrijk om te doen wat goed bij jou past. Ik heb 2x eerder 20 kilo verloren door op mijn calorieën te letten met behulp van de app Myfitnesspal, deze kun je gratis downloaden. Ik at gewoon alles wat ik wou zolang ik maar binnen mijn calorie behoefte bleef. Je word bewuster hoeveel kcal ergens inzitten en maakt zo bewustere keuzes. Nu na de 3e bevalling heb ik er wat meer moeite mee en heb ik me aangemeld bij Weight watchers. Beetje hetzelfde idee alleen tel je dan punten. Om te beginnen is het belangrijk om je calorie behoefte uit te rekenen om 0,5kg per week af te vallen. Dat kan myfitnesspal maar via Google zijn er ook diverse sites die dat uitrekenen. Ook kun je bijvoorbeeld Sonja bakker volgen, dan hoef je niet na te denken over je menu en wat je eten gaat. In het begin heb je wel honger (althans ik) maar na een aantal dagen wen je aan kleinere porties/anders eten. Voel je vrij om mee te kletsen hoor! Oh, en succes! Als er wat is vraag maar raak
Ik weet niet meer wie, ik denk @Lotte die eens filmpjes heeft geüpload van 20minute walk at home? Ik heb net 10 minuten hiervan gedaan thuis, 3min een intensity workout op muziek en 2minuten squaten. Ik merk dat ik thuis toch minder gemotiveerd ben en daar baal ik van. Is ook warm hier, graad of 20 dat sport niet fijn. Begin gauw te zweten en dat vind ik zo vies dat ik gauw weer stop. Hoe doe jij dat? vond het filmpje verder wel leuk, en wil het wel 1 a 2x per week erbij doen.
Wat heb je dat prachtig verwoord! Ik hoor soms mensen praten over anderen, en dan denk ik alleen maar "hoe ongevoelig kan je zijn?" En als je er wat van zegt is het antwoord altijd dat dat toch hun eigen schuld is. Mijn antwoord is dan dat echt niemand expres zo zwaar wordt. En dat er bijna altijd een (triest) verhaal achter die persoon zit. En voor iedereen die (veel) te zwaar is, en de energie in zichzelf steekt om af te vallen. Chapeau! Je bent sterk! Je bent het waard! Die schuldgevoelens brengen je nergens. Waar het om gaat is dat je nu aan jezelf werkt.
@mxm schrijf gezellig mee! Ik al heb zelf nog steeds het gevoel dat ik maar wat doe en niet echt een methode gebruik, maar vanaf het begin er wel vol voor gegaan. En het werkt! Voor mij betekende het dat ik geen zakken snoep en koek meer mocht kopen (dat deed ik zeker de laatste periode best veel en at ze uiteraard alleen op), ik tegen sommige andere dingen nee moest zeggen (geen taart op een verjaardag, geen ijsje met een dagje weg, etc.) en minder afhaaleten eten. Verder doe ik geen hele rare dingen, eet gewoon avondeten. Lunch en ontbijt zijn salades, iets met ei, kwark, etc. Merk wel dat drank triggert, dus dat probeer ik ook zoveel mogelijk te beperken. En frequent sporten. Succes!
Dat was ik indd Ik zelf heb er weinig last van dat ik minder gemotiveerd ben ik vindt het wel een prettig idee ook om als ik s’avonds thuis kom van het werk lekker mn kloffie te kunnen aantrekken..YT aan te zetten en even lekker te kunnen sporten zonder nog de deur uit te moeten enz en als k klaar ben ook gewoon lekker in mn eigen badcel te kunnen en dan mn pyjama aan te trekken en niks meer te hoeven doen, ik hou er wel van op deze manier en tuurlijk soms heb ik er ook geen zin in maar dan heb ik weer zoiets van hup even doen even snel niet zeuren je wilt afvallen dus niet op je krent blijven zitten en gewoon doen! En als je dan de weegschaal omlaag ziet gaan ja dan ben ik toch wel weer blij steeds dat ik toch even doe en weer doorzet en na het sporten nog even lekker zitten en een lekker kop thee heerlijk !
Na mijn eerste 2 zwangerschappen was ik ik best snel weer op mijn oude gewicht, terwijl ik toch 25 en 20 kilo aankwam. Ik at gewoon een tijdje wat minder en dan was het weer er af. SInds ik de 30 gepasseerd ben is dat helaas over Na de derde zijn er 10 kilo's blijven hangen. En na de vierde 12. Ik was dat zó zat, al die tijd tussen de derde en vierde in wilde ik afvallen, maar ik kwam nooit verder dan een paar kilo, dan gaf ik weer op. Nu doe ik weightwatchers en dat werkt bij mij erg goed. Eerder begon ik de dag met een boterham met hagelslah bijvoorbeeld, en at om 10 uur een stuk chocola, en dan gaf ik het op, want die dag was dan toch al verpest. Nu met ww blijkt dat dat helemaal niet zo is, want ik heb punten in de week om dat een keer te eten. Of ik eet bij het avondeten alleen kipfilet en groenten, dan heft het elkaar weer op. Dat is veel motiverender. Ik vind het zo knap @Lotte hoeveel jij af bent gevallen! Goed voorbeeld voor mij Vandaag: o: 2 crackers met hagelslag l: pistolet kaas en een ei t: fruit a: sperziebonen, gekookte aardappels en een stukje vlees, nog geen idee welke
ja eigenlijk is het ook wel zo en heb je daar absoluut gelijk in dat je je niet schuldig moet voelen enz maar toch kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik het zover heb laten komen, maar goed nu weer knallen en ervoor zorgen dat het niet weer zover komt en ook weer blij zijn met mezelf als ik in de spiegel kijk en tijdens het shoppen niet meer verdrietig worden van het feit dat het niet meer is zoals het vroeger was, weer trots zijn op mn lijf en er opnieuw van leren houden♥️
Bedankt dames. Ik kan wel wat positiviteit gebruiken hier. Ik voel me echt heel zielig. Vanmorgen een nieuwe spiraal gekregen. En daar nog flink buikpijn van. Man is op weekend. En ik alleen thuis met de jongens. Ik heb een chocoladecake gebakken en aan hem meegegeven. Fijn om weer eens lekker te kunnen bakken, zonder dat er dan een taart of cake staat te verleiden Van de hele toestand ben ik vergeten te lunchen . Dus nu best trek. En de kinderen frietjes beloofd. In de koelkast staat nog een bakje zoutvlees. Dus ik denk dat ik dat ga opwarmen met wat rode kool uit de diepvries erbij. En dan wat frietjes erbij voor een keer. Vanavond zal oudste wel weer film willen kijken. En ik voel me zo enorm ongesteld dat ik me heb voorgenomen dat ik vanavond lekker hebben mag wat ik wil Glaasje port met dadels en pure chocolade Ik hoop stiekem wel dat de hormoontjes weer tot rust gaan komen. En dat dat ervoor zorgt dat ik weer wat vocht kwijt raakt. En nog 1 ding. Dat 30 dagen filmpje voel ik nog steeds in mijn kont en bovenarmen En ik had niet eens gewichtjes erbij gebruikt. Dus ik denk dat die workout heel goed gaat zijn voor mij. Maar niet iedere dag. Voornemen: vanaf morgen (vandaag ben ik nog zielig) de ene dag een looptraining, en de andere dag een filmpje. Eens kijken of we over een maandje of twee ineens een veertiger met killerbody in de spiegel gaan zien
Wat vervelend dat je zo’n last hebt van je buik hopelijk zakt het snel weg anders doe je er lekker een kruik op! Geniet lekker van je filmavond met de kids en die port enz mag je vandaag wel En dat filmpje heeft zo te zien goed zn werk gedaan en als je niet elke dag doet geen probleem toch.. tis ook gewoon fijn om als extra te doen bijv een paar keer per week uiteindelijk moet je doen waar je je goed bij voelt en wat voor jou goed werkt!
Goedemorgen meiden! Ik woog zojuist 94,6 kg en dat betekent dus dat ik sinds vorige week vrijdag 28 feb sinds ik ben gestart met mn 30 dagen intermittent fasting nu dus gewoon al op -2,9 kg sta!! En dat houdt dus in dat als het op deze tempo zo doorgaat dat ik dan aan het einde van de 30 dagen zo op -11,6 kg kan staan dat is gewoon echt super veel en dat alleen maar door ‘slechts’ een bepaalde tijd per dag te eten..
De Afval Toppers! Calorieën tellen (CAL) Sylva (33) Start: 100.8 kg - Huidig: 84.6 kg (- 0.1 kg) - Streef: 73.5 kg (2e doel 79 kg) Medj1983 (36), start 79.0 - streef 69 -huidig 78.1 (-0.9) Meisje93 (26) Start: 75kg - Huidig: 75,8kg (+0,8kg) - Streef: 68kg LisbethSalander Start: 60kg - Huidig: 60kg - Streef: 54kg Vulpix (27) Start: 83.7kg - Huidig: 80.8kg (- 3kg) - Streef: 60kg Koektrommel (27) Start: 93.4 - Huidig 93.4 (-0) - Streef: 70kg Sonja Bakker (SB) Loes33 (36) Start: 96.7kg - Huidig: 89,4 (7,3kg) - Eerste doel: 85kg MFE (33) Start: 68 kg - Huidig: 64,8 kg (-3,2) - Streefgewicht: 60 kg Besco (29) Start: 82,6 kg - Huidig: 74,6 - Streefgewicht: 69 Weight Watchers (WW) Melaniie (28) Start: 61.4 - Huidig: 59,2 (-2,2) - Streef: 52 Poolvos Start: veel te veel - Afgevallen: 8,8kg - Streef: -30kg Magnolia29 (33) Start: - Afgevallen: 5,7 kg - Eerste doel: -10 kg juma (31) Start; - Afgevallen; 10.7 kg - Streef; -35kg Riean (33) start: 90.0 - afgevallen 4,3 - Huidig: 85,7 kg eerste doel 78 Koolhydraten Keto (KHDK) Elena22 (32) Start: 86.5 kg - Huidig: 78.3 kg (-8,2 kg) - Streef: 57 kg Vlinderbloem (43) Koolhydraten beperkt (KHDB) Mamafiets (44) Start (1-1): 78.1 kg - Huidig: 72,2 (-5,9) - Streef: 65 kg Mamachantal (30) Start 74.4 kg - Huidig 71 kg (- 3.2kg) - Streef 60 kg - Eerste doel: 68 kg. Mybrand2018: Start: 121 kg - Huidig: 109.2 kg (- 11.8kg) - Streef: 80 kg (eerste doel 100 kg) Aangepaste lifestyle (AL) Feye (32 - 168cm) Start: 85 kg - Huidig: 75 kg - Tweede doel 70 kg Zonnestralen (31) Start: 113 kg - Huidig 101 kg - doel1: 99 kg - Streefgewicht 70 kg Muisje2016 (34): Start 94,7 kg - Huidig 84,6 (-10,1 kg) - Streefgewicht 80 kg. Kaylee1994 Start: 94 kg - Huidig 94 kg - Streefgewicht 70 kg Snoopy1979 (40) Start 98.7 - Huidig 93.3 (-5.4) - Streefgewicht 70 Lotte- Start: 111.8kg - Huidig gewicht: 96,4kg (-17,2kg) - Huidig Bmi: 33,5 - 1e doel: 85kg -Streefgewicht: 65kg Gezond leven (m.b.v. dietist) Ellalovescoffee (39) Start: 77.6 - Huidig: 71.0 (-6.6 kg) - Streef: max 70 Bmi 18.5-25 25-30 30-35 35-40 Meer dan 40
wauw dat echt super snel @Lotte, ben je niet bang dat je dan te snel gaat? heb je smorgens nog steeds geen honger enzo? hier ben ik de bingo en gister visite goed doorgekomen. Niets aangekomen. Ben net ongesteld geworden dus het zal me benieuwen of ik maandag wel gewicht eraf heb. Vanavond en morgen staat sporten op de planning
In het lijstje heb ik trouwens mn huidige bmi toegevoegd misschien is het handig als iedereen dit doet? Dan weten we waar in welke kleur we staan en ‘hoelang’ het nog duurt voordat we bij een nieuwe kleur zijn? als je/jullie het niet willen hoeft het natuurlijk niet maar het leek mij wel handig
@Mamafiets heb je gister een leuke avond gehad met je oudste? En je buikpijn, is die inmiddels weg? Hopelijk voel je je vandaag een stuk beter!