@Mamafiets klinkt goed die crackers. Nog lekker aan het aan rommelen in huis? Morgen op vakantie? Hoe is het met de rest? Iedereen in de vakantiemodus?
Vakantiemodus staat aan hier! Heb me vrijdag gewogen. Halve kilo erbij. Maar ik ga me er even niet druk om maken. Teveel andere dingen aan mijn hoofd. Gisteren de uitslag gekregen van zoontje: autisme Dat was niet onverwacht, maar wel flink slikken. Nu gaan we eerst vakantie vieren. Alles laten bezinken en hopelijk wat tot rust komen. En na de vakantie start begeleidingstraject voor zoontje. Eerst gesprekken met psycholoog en ons. Later ook met zoontje erbij. En eventueel ook ergotherapie en fysiotherapie. Veel? Ja. Maar dat zien we na de vakantie wel weer. Verder heb ik besloten hardlopen terug op te pakken. Dat heeft mijn geest meer rust dan wandelen. En ik mis mijn conditie. Ik ga kijken of ik er nog 1 blog uit kan persen voor vertrek
@Mamafiets ook al niet onverwacht, toch wel heftig. Ik heb ook ASS en diagnose gekregen toen ik nog net 17 was... Had veel gedoe gescheeld als ik op jongere leeftijd gediagnosticeerd was. Dus van de ene kant natuurlijk wel fijn dat je er redelijk vroeg bij bent. @Feye Hier is alles ok, ineens is het hier sinds een aantal dagen van dat herfstachtige weer met steeds regen. Herfst is hier alsnog best warm hoor (het is steeds rond de 28/30 graden) maar mis het vakantiegevoel hierdoor wel een beetje. Qua eten gaat nog steeds alles goed. Binnenkort komen er feestdagen aan voor ons , en ben daarvoor aan het voorbereiden door de vriezer leeg te maken (dan komt er zo'n half schaap in ). Zal wel een paar dagen minder worden qua eten maar ga echt m'n best doen me in te houden
Fijne vakantie @Mamafiets! Geniet van elkaar en rust lekker uit, dat kunnen jullie volgens mij goed gebruiken. Logisch toch dat het even slikken is als je de diagnose hoort, ook al wist je het eigenlijk wel. Hopelijk doet de begeleiding jullie veel goed! @citroenrasp wat vieren jullie de komende feestdagen? En hoe wordt het gevierd? Naast het schaap dan he Ik ben ook benieuwd hoe ik binnenkort de vakantie eet en drank technisch ga doorkomen. Hoop dat ik er ook een balans ik kan vinden en niet en wijn, Italiaanse ijsjes, chipjes en pizza's naar binnen stop
Jaaaaa, de vakantie gaat nog wel een uitdaging zijn Deze week was erg druk door allerlei "laatste schoolweek" verplichtingen en het regelen van van alles omtrent de verjaardag van mijn oudste. Daardoor geen 1 keer gesport... En ook niet echt op het eten gelet, dus ben benieuwd wat de weegschaal gaat zeggen morgen...
Dat verklaart het schaap Veel plezier daar Voor iedereen die de vakantie in gaat en wel wat tips kan gebruiken: http://sensitiefafvallen.nl/zomervakantie/ Ik ga voor strategie 3. Gisteren een geniet-dag. Met jongste naar een kleine dierentuin geweest. Oudste mocht alleen thuis blijven. Even de volle aandacht. Buiten langs de dieren wandelen. Leuke speeltuin. En papa en mama op het terras. Schade: broodje bamiblok en een Limburgse vlaai. Avondeten hebben we maar licht gehouden. Salade met warm gerookte zalm. Was jummie. Vandaag balansdag. Dus begonnen met yoghurt met havermout en besjes. Lunch: salade maar moet nog bedenken wat precies Avond: pittige kip met paprika en champignons Ben opnieuw begonnen met hardlopen. Heel licht schema. Vandaag staat 5 minuten rennen op het programma met 5 min wandelen als warming up en cooldown. En ik ben weer opnieuw begonnen met de buikspieren app. Dus om de dag lopen en buikspieren. Vandaag inpakdag Morgen vertrek. Plan is om de komende 2 weken offline te blijven. Benieuwd of dat lukt Ik wens jullie allemaal heel veel plezier. Succes met alles.
@Lotte aaah, offerfeest. Dat had ik zelf natuurlijk kunnen bedenken toen @citroenrasp het over een schaap had Fijne dagen voor jullie beide! Hoe gaat bij jou met afvallen @Lotte? Gefeliciteerd met je oudste @Sylver. Hoe was jouw weegmoment? @Mamafiets ik ga voor strategie 1. Gewoon mijn huidige gewoontes proberen voort te zetten. En daar hoort af en toe wat lekkers (wijn, ijsje, chips) bij. Mijn tactiek is wel om het zo lang mogelijk uit te stellen, omdat ik anders bang ben dat het toch teveel wordt alles bij elkaar. Nou gaan we maar 2 weken weg, dus dat scheelt: het zal dus niet heel lang heel ongezond worden
Dank je! Weegmoment was goed! Positief verrast met toch nog 0.5kg eraf @Mamafiets ik ga ook voor strategie 3. Ik probeer wel #1, maar als het niet lukt is het ook prima en probeer ik de dag erna een balansdag te doen. Fijne vakantie!
Dankjewel Ja het gaat niet helemaal sta zo stil als het maar kan haha, soms komt er een paar gram bij en dan gaat dat er ook weer af maar het wilt voor nu even niet verder zakken wat echt super vervelend is.. ben dus hard opzoek naar technieken die helpen en ervoor zorgen dat het weer verder gaat zakken wil voor 26 augustus toch echt nog wel wat gezakt zijn mogen dan eindelijk terug naar het ziekenhuis en dan behandeltraject bespreken voor IUI want daar had de gynaecoloog het al over vorige keer of ze moet van gedachten veranderd zijn en nu wat anders willen doen maar we zullen het zien ♥️
Balen dat je even stil staat. Misschien inderdaad (tijdelijk) iets anders proberen? Of je portie gaan afwegen omdat je misschien onbewust toch wat meer pakt dan nodig is? Fijn dat jullie traject binnenkort (weer) start!
Hoe gaat het bij jullie @Sylva @Kaatje92 @suus1983 @Loes33 @paula1984 @Muisje2016 @Maaike87 @citroenrasp en anderen? Het is hier rustig, iedereen aan het genieten van de vakantie? Heb inmiddels een maand niet gewogen, volgende week voor de vakantie op de weegschaal. Denk overigens niet dat er iets af, kleding zit nog net zo als een maand terug. Kreeg nog wel een complimentje van een collega, dat is altijd fijn
Moet eerlijk zeggen dat ik er steeds minder mee bezig ben sinds we voor de tweede gaan. Sta hier op het moment stil en vind het allemaal wel prima. Ben de motivatie een beetje kwijt. Ik ben benieuwd of er bij jou nog iets af is gegaan. Die complimentjes zijn zo fijn ja! Die kun je maar weer mooi in je zak steken Hopelijk gaat het goed met iedereen hier!
Hoi dames!! Ik leef nog! Onze dochter sinds vorige week laatste optie voeding gekregen én guess what... ze slaapt sinds een week door! Ik moet zeggen dat ik wel op m’n eten let, maar als ik uit eten ga of bij iemand ga eten dan neem ik het ervan ik kreeg nu een melding, omdat ik getagd was maar ik kreeg daarvoor dus geen meldingen meer! Vandaag naar de internist. Medicatie bloeddruk opgehoogd, schildklierwaardes zijn met medicatie goed! Nu met wat meer slaap, probeer ik het weer beter op te pakken. Vandaag ongeveer 9 km gewandeld (dat ben ik blijven doen) Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed?? -ik val geen gram af, volgens internist eet ik te weinig .. -
@Feye Hier inderdaad ook in vakantiemodus Ik probeer nog wel op te letten maar net als @Sylva zegt: ik ben er wat minder mee bezig nu onze wens voor een derde meer op de voorgrond staat. Nu wel de bevestiging gekregen dat we in oktober aan de beurt zijn, dat is fijn en geeft ook wat rust. Heb me wel voorgenomen om er tot die tijd nog iets af te krijgen. @Kaatje92 wat ontzettend fijn dat je dochter doorslaapt!!! Dat geeft vast weer lucht! En je schildklierwaarden goed, ook fijn. Je internist kan best gelijk hebben, misschien proberen meer (gezonde dingen) te eten. Extra eiwitten en goede vetten bijvoorbeeld: handje nootjes, gekookt eitje, dat soort dingen. En ik denk ook dat als je meer slaap krijgt je lichaam weer op de rit komt en dat afvallen echt gaat lukken. Hou vol!
Wat fijn dat jullie een datum hebben om naar uit te kijken! Nog een paar maandjes wachten dus! yes, eerst maar eens even m’n rust pakken en ook van de vakantie genieten (en extra van onze dochter. Wat is het een vrolijk en eigenwijs kind. We herkennen haar niet meer met een paar maanden geleden). Dan weer meer focus op m’n gewicht!
Heel begrijpelijk dat jullie even een heel andere focus hebben @Sylva en @Muisje2016. Zou ik denk ik ook hebben. En jullie zijn natuurlijk ook al veel afgevallen! @Kaatje92 wat fijn dat het zo goed gaat met je dochter! Ik let met etentjes enzo ook niet meer zo op hoor. Deze week 2x uiteten geweest, lekker met een wijnarrangement erbij Leuk om even weer wat van jullie te lezen!
Dank jullie wel dames! Ik moet zeggen dat ik inspiratie voor het diner ook wel een beetje kwijt ben. We eten vaak elke paar weken wel hetzelfde en blijven daar dan in hangen tot we het weer beu zijn. Als iemand nog lekkere aanraders heeft, hoor ik het graag!
Hoi dames, hoe gaat het ermee? Hier de afgelopen dagen best druk gehad (vooral in m'n hoofd bedoel ik dan) dus vandaar m'n afwezigheid. Heb ook een paar minder goede dagen gehad dus grote twijfel of ik vandaag wel wilde wegen of niet. Toch maar gedaan; 1,7 kg eraf! Ondanks de paar slechte/minder goede dagen. Dus daar ben ik zeer tevreden mee. Ben nu totaal 6,8 kg afgevallen in 6 weken. @Kaatje92 ik heb eigenlijk altijd wel inspiratie qua eten dus wil je wel helpen, maar geen idee waarvan jullie houden?