Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Wow, dat zijn wel heel erg weinig koolhydraten! Als ik schrijf 'weinig koolhydraten' bedoel ik een boterham minder ;)
    Niet vervelend bedoeld :oops: maar vraag me wel af hoe je dat op langere termijn gaat volhouden?? En wat eet je dan in plaats van koolhydraten?

    Denk niet dat ik dat zou kunnen... Ik zit nu ongeveer op:
    - ontbijt: halfvolle yoghurt met muesli en iets van fruit
    - lunch: twee volkoren boterhammen met bijv. Milner, rauwe ham, tonijn, gekookt ei
    - avondeten: iets van pasta of rijst (50gr ongekookt afgewogen) of aardappel uit de oven met heeeeel veeeeel groente en een stukje vis, kip of geraspte kaas / feta
    - tussendoor wissel ik af met fruit, rauwkost, noten. En 's avonds een blokje pure chocolade bij de thee :oops:

    De diëtist raadde mij aan meer (goede) vetten te eten, want dat had ik weinig. En ik beweeg dus vrij veel, maar hoop dat dat vol te houden is als ik straks weer moet werken.

    Vrijdag weer naar de diëtist, ben benieuwd! Hoop dat toch ook eindelijk de kilo's iets minder worden... (@roever: je hebt gelijk hoor: liever fit en goed figuur bij meer kilo's dan te veel vet en een laag gewicht, maar ik vind het zo vreemd! Er zit ook echt nog wel iets meer aan dan vorig jaar hoor, maar dan zegt de weegschaal gelijk 77 kilo en dat vind ik echt geen goed gewicht... Ooit een keer gaan lijnen toen ik er veel molliger uit zag dan nu en toen woog ik 72!)

    Misschien ook een idee alvast een lijstje te maken hier met onze doelen???

    Sterkte met de pepernoten... Kom op, we kunnen het! :thumup:
     
  2. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    ik eet naast een beperkte hoeveelheid koolhydraten,
    Eieren
    Kwark
    Kip vlees en rund vlees
    48+kaas
    Noten en zaden
    Groente die laag in koolhydraten zijn
    En fruit die laag in koolhydraten zijn
    En zo min mogelijk extra suikers
    En niet uit pakjes en zakjes koken
    En bij artikelen lezen hoeveel koolhydraten er in zitten, ik probeer zoveel mogelijk onder de 5gram koolhydraten per 100gram te kopen,
    Maar als het weekend is en ik heb trek in een broodje döner ofzo dan gaat die er ook gewoon in hoor! Of als ik echt echt echt trek heb in een broodje hagelslag ofzo doe ik dat ook gewoon hoor, dan let ik gewoon wat beter op met andere producten
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Keto is veel meer dan alleen maar 20 gram koolhydraten. Je dieet bestaat verder uit 75% gezonde vetten, 20% eiwitten. Je mag geen suiker, granen, rijst ed.
     
  4. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Wat eet jij zoal dan?
     
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag bijvoorbeeld;

    Ontbijt; Koffie met ongezoete, ongeklopte slagroom. Twee Atkinscrackers (niet strikt keto maar wel handig op drukke dagen) met filet americain van de slager en klein beetje ui.
    Lunch; 100 gr gegrilde Doradefilet, 1/3 komkommer, 8 cherrytomaten en beetje mayonaise.
    Diner; Kipgehaktballetjes gebakken in roomboter en ovengroenten met olijfolie.

    Tussendoor drink ik water en thee. Ik ben compleet verzadigd.
     
  6. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Dank voor de keto-uitleg Lotte en Elena22! Doen jullie dat met een app, boek of diëtist? En hoe weet je hoeveel koolhydraten iets is? Sorry, ik houd verder niets bij, dus heb er wat dat betreft totaal geen verstand van.

    Klinkt op zich goed en lekker!
     
  7. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Voor het aantal koolhydraten kijk ik naar de verpakking hoeveel gram koolhydraten er zijn per 100 gram, probeer zoveel mogelijk onder de 5gram te houden
    Verder heb ik geen diëtist ofzo, zit wel te kijken naar goede kookboeken met lekkere recepten, ik volg op Facebook Gobento-koolhydraatarm groep, en Gobento-koolhydraatbeperkt groep.. daar zijn veel recepten enz ook en google ook wel naar recepten, verder heb ik de App MyFitnessPal waar ik het een en ander in bij hou
     
  8. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.525
    2.447
    113
    Ook ik wil me graag aanmelden! Ben wel al van plan aankomende maand weer te gaan sporten en al wat beter op mijn eten te letten. Maar januari gaat het roer echt helemaal om. Voel me zo niet goed in mijn lichaam nu:eek:. Hopelijk kunnen we elkaar goed helpen:)
     
    ellalovescoffee, aYh4L8 en Poolvos vinden dit leuk.
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb me weken ingelezen. Ben lid van 3 Facebookgroepen en heb 3 kookboeken. Ik hou mijn voeding bij in de app Carbmanager. Ik test of ik in ketose ben met ketosestrips en ben gewoon gestart 3 dagen na de verjaardag van onze jongens. Wel met goed resultaat. Zes weken geleden droeg ik maat 44 en gisteravond kon ik een maat 38 aan :D Centimeters zijn keihard gegaan, kilo's rustig, nu op -6kg. Ben ook het boek 'The obesity code' aan het lezen. Een echt medisch/wetenschappelijk over obesitas en hoe ervan af te komen.
     
  10. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ja ik doe ook mee! Ben inmiddels bevallen en de kilo's vlogen eraf maar nu schrok ik me een ongeluk vanochtend want ik ben gewoon weer terug aangekomen en ik wilde er zo graag nog 15 kwijt! Mijn doel is 75kg.
    Maaarrr eerst inderdaad nog even kerst. Dus ben zeer benieuwd wat dan mijn startgewicht is. Hopelijk is dit groepje een stok achter de deur! Want dieeten is echt absoluut mijn hobby niet:o:

    Gaan jullie naast dieeten ook nog fanatiek sporten? (Ook echt niks voor mij) Ik wil gaan wandelen maar krijg daar nu nog zoveel last van mijn rug van :confused:
     
    ellalovescoffee vindt dit leuk.
  11. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Wow, wat een prachtig resultaat al Elena22!

    En leuk dat er weer mensen bij gekomen zijn!

    Vrijdag bij de diëtiste geweest en gaat goed: mooi dalende lijnen voor omtrek, kilo's en vet en stijgend lijntje voor spieren. Gaat alleen langzaam, maar dat is volgens haar juist goed. En ondertussen kan ik mijn ruimer vallende rokjes ook echt wel weer aan. Zit nu in 38/M en wil terug in m'n 36/S. Als het zo doorzet, zal ik nog een maand of drie nodig hebben.

    Dan nog niet doen en langzaam starten. Maar ik ben wel van het fanatiek sporten ja, haha! Kon niet wachten om weer te beginnen, maar moest vanwege wankel bekken tot twee maanden na de bevalling wachten. Nu wel weer terug in m'n hardloopritme en vorige week mijn eerste doel behaald: vijf km in een half uur. Toch wel trots op :oops:
    Maar is ook gelijk beetje m'n probleem, want ik bouw spieren op en daardoor zie je het minder snel in kilo's afvallen terug :( Gelukkig dus wel in vetpercentage en centimeters en hoe m'n kleren zitten :)

    Denk de hele tijd dat we eens een lijstje zouden moeten hebben hier, maar dat is lastig maken op m'n telefoon!
     
    Jo913 vindt dit leuk.
  12. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    O, trouwens: ik heb wel altijd begrepen dat alleen sporten om af te vallen heel lastig is, dan moet het wel heel fanatiek. Het is toch vooral het eetpatroon dat aangepast moet worden: minder calorieën binnen krijgen dan je verbruikt.
    Ik vind het zelf fijn om te combineren met minder/anders eten en bewegen, zodat ik me ook fitter en beter voel en m'n lijf liefst ook weer wat strakker wordt.

    Bij mij is vooral heupen, billen, bovenbenen het probleem.... En bij jullie?

    Verder ook wat overtollig vel op mijn onderbuik. Dat vind ik best erg, maar ik vrees dat dat nooit meer wordt wat het was. Na drie zwangerschappen (waarvan twee baby's van 4.5 kilo waarbij ik twintig kilo aangekomen was...) is dat een gepasseerd station vrees ik :rolleyes:
     
  13. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Ja volgens mij heb je gelijk, gezond eten daar val je vooral door af en daarbij sporten helpt wel (want ja, calorieën verbranden) maar niet zoveel. Erbij sporten, wandelen in mijn geval haha, is voor mij inderdaad puur voor het fitter voelen en het gevoel om extra goed bezig te zijn.
    Bij mij zit het inderdaad ook vooral op mijn benen en billen en mijn gezicht, dat laatste vind ik het ergst. En inderdaad ook nog een beetje los vel op de buik, die van mij was ook bijna 4,5 kg haha + extra veel vruchtwater dus mijn buik was ook echt gigantisch. Tijdens de zwangerschap ook 20kg aangekomen en ik woog er al 10 te veel.. na de bevalling was ik er gelijk 15 kwijt, dat wel. Maar ben er alweer 2 aangekomen.. oeps.
     
    Poolvos vindt dit leuk.
  14. xLoveBabyx

    14 mei 2017
    65
    54
    18
    Vrouw
    België
    Ik doe ook graag mee! Als ik mag?
    Ik ben ook al heel wat kilootjes kwijt maar ook daarvan weer een deeltje aangekomen dus ik wil dat deeltje er graag weer af hebben.
     
  15. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Afslank Toppers!

    Lotte(27)
    Startgewicht: 111,8kg
    Huidig gewicht: 106,7kg (-5,1kg)

    Streefgewicht: 70-75kg









    (Bij deze een begin van het lijstje, als je wilt kan je jezelf toevoegen aan de lijst, dit doe je doormiddel van het quoten van dit bericht en dan de [.quote]-[/quote.]weg te halen zorg er wel voor dat je altijd de laatste lijst heb want die is het meest up to date, Succes!) {PS} kies zelf een leuk kleurtje voor je naam enz, wordt de lijst lekker vrolijk van :)
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Afslank Toppers!

    Lotte(27)
    Startgewicht: 111,8kg
    Huidig gewicht: 106,7kg (-5,1kg)

    Streefgewicht: 70-75kg

    Meisje93 (26)
    Startgewicht: 75kg
    Huidig gewicht: 75kg

    Streefgewicht: 68kg








    (Bij deze een begin van het lijstje, als je wilt kan je jezelf toevoegen aan de lijst, dit doe je doormiddel van het quoten van dit bericht en dan de [.quote]-[/quote.]weg te halen zorg er wel voor dat je altijd de laatste lijst heb want die is het meest up to date, Succes!) {PS} kies zelf een leuk kleurtje voor je naam enz, wordt de lijst lekker vrolijk van :)
     
  17. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Afslank Toppers!

    Lotte(27)
    Startgewicht: 111,8kg
    Huidig gewicht: 106,7kg (-5,1kg)

    Streefgewicht: 70-75kg

    Meisje93 (26)
    Startgewicht: 75kg
    Huidig gewicht: 75kg

    Streefgewicht: 68kg

    Ellalovescoffee (39)
    Startgewicht: 77.6
    Huidig gewicht: 76.1

    Streefgewicht: 70






    (Bij deze een begin van het lijstje, als je wilt kan je jezelf toevoegen aan de lijst, dit doe je doormiddel van het quoten van dit bericht en dan de [.quote]-[/quote.]weg te halen zorg er wel voor dat je altijd de laatste lijst heb want die is het meest up to date, Succes!) {PS} kies zelf een leuk kleurtje voor je naam enz, wordt de lijst lekker vrolijk van :)
     
  18. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Afslank Toppers!

    Lotte(27)
    Startgewicht: 111,8kg
    Huidig gewicht: 106,7kg (-5,1kg)

    Streefgewicht: 70-75kg

    Meisje93 (26)
    Startgewicht: 75kg
    Huidig gewicht: 75kg

    Streefgewicht: 68kg

    Ellalovescoffee (39)
    Startgewicht: 77.6
    Huidig gewicht: 76.1

    Streefgewicht: 70

    Jo913 (28)
    Startgewicht:
    Huidig gewicht:
    Streefgewicht: 75






    (Bij deze een begin van het lijstje, als je wilt kan je jezelf toevoegen aan de lijst, dit doe je doormiddel van het quoten van dit bericht en dan de [.quote]-[/quote.]weg te halen zorg er wel voor dat je altijd de laatste lijst heb want die is het meest up to date, Succes!) {PS} kies zelf een leuk kleurtje voor je naam enz, wordt de lijst lekker vrolijk van :)
     
  19. Jo913

    Jo913 Bekend lid

    14 mrt 2017
    751
    1.167
    93
    Nou vul ik mijn startgewicht pas in zodra ik start anders is dat straks lager dan mijn huidige gewicht haha, dat werkt zo demotiverend... niet dat ikvanplan ben om nog flink aan te komen maar kerst zucht..
     
  20. xLoveBabyx

    14 mei 2017
    65
    54
    18
    Vrouw
    België
    Afslank Toppers!

    Lotte(27)
    Startgewicht: 111,8kg
    Huidig gewicht: 106,7kg (-5,1kg)

    Streefgewicht: 70-75kg

    Meisje93 (26)
    Startgewicht: 75kg
    Huidig gewicht: 75kg

    Streefgewicht: 68kg

    Ellalovescoffee (39)
    Startgewicht: 77.6
    Huidig gewicht: 76.1

    Streefgewicht: 70

    Jo913 (28)
    Startgewicht:
    Huidig gewicht:
    Streefgewicht: 75

    xLoveBabyx (26)

    Startgewicht: 64kg
    Huidig gewicht: 63,7kg (- 300 gram)

    Streefgewicht: 58kg






    (Bij deze een begin van het lijstje, als je wilt kan je jezelf toevoegen aan de lijst, dit doe je doormiddel van het quoten van dit bericht en dan de [.quote]-[/quote.]weg te halen zorg er wel voor dat je altijd de laatste lijst heb want die is het meest up to date, Succes!) {PS} kies zelf een leuk kleurtje voor je naam enz, wordt de lijst lekker vrolijk van :)
     

Deel Deze Pagina