Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    @citroenrasp en @Magnolia29 jullie gaan super!

    Ik zit wel weer aardig in het ritme. Salades, kwark, rauwkost of fruit als tussendoortje. De 10.000 stappen per dag, lukken tot nu toe ook. En ik voel me al wat minder opgeblazen dan vorige week, dus dat gaat vast de goede kant op. De weegschaal blijf ik toch nog even ontwijken.
     
    Magnolia29 en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    Lijstje voor vandaag:
    O: kwark met appel en kaneel
    L: salade met gerookte kip, mozzarella, groene appel en wat nootjes
    D: Grieks gehaktbrood op een pitabroodje, Griekse salade erbij en misschien nog wat zoete aardappelfrietjes

    En vanochtend al weer 7km gelopen.
    Fijne week allemaal!
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    Soms is dat maar beter. Ik weeg me nu om de week, waarin ik precies de week van mijn menstruatie ontwijk. Ik weet dat ik dan meer weeg en ondanks dat ik weet dat het door de menstruatie komt, kan ik daar heel lastig mee omgaan.
    Bij jou gaat het ook goed zo te lezen! :)
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.043
    1.735
    113
    Kraamverzorgende
    @Sylva Gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet ervan!

    @citroenrasp Lekker bezig! Ruim 8,5 kilo is al best veel in zo'n korte tijd, hier mag je al trots op zijn.

    @Muisje2016 Geniet van je vakantie!
     
    Sylva, Muisje2016 en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.043
    1.735
    113
    Kraamverzorgende
    @ hier; In de auto is niks van mee kletsen gekomen haha. Heerlijke vakantie gehad maar zo niet keto gegeten. Voel me hartstikke opgeblazen en dat is ook te zien aan de weegschaal. Laatste dagen steeds wat cleaner gegeten (om af te kicken en niet in een keer de ketoflu te krijgen) en hoop rond het weekend weer op clean keto te zitten. Had het hier niet verteld omdat ik toen geen tijd had om mee te kletsen maar sinds eind juni zit ik met dubbele overbelaste kniebanden. Sporten stond daardoor op een wat lager pitje. Nu gaat het steeds beter en hoef ook niet de hele dag mijn braces meer om. Heb me gisteren ingeschreven bij de sportschool en hoop van de week te gaan (onze oudste heeft morgen een Corona test ivm verkoudheidsklachten en hoesten en tot die tijd moeten we zoveel mogelijk thuis blijven, ik ga alleen werken ivm vitaal beroep).
     
  6. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Hii meiden,
    Al tijdje heb k niks meer gezegd hier
    Had het afvallen even helemaal niet meer in de hand, geen zin meer in enz mn hoofd stond er niet na en blablabla.. smoesjes natuurlijk maar goed tis wel zo gegaan en met resultaat dat ik dus gewoon weer de 98 kg had aangetikt.. hartstikke shit natuurlijk en zeker mn eigen domme schuld maar goed wel weer een wake up call en dus nu weer echt ervoor bezig, heb dag lijstjes gemaakt met wat te eten op een dag en dat is waar ik het mee doe.. geen gezeur geen gemekker gewoon DOEN 22 augustus weer begonnen dus met 98 en vanochtend even op de weegschaal gespiekt en zit alweer op de 96,7 dus het zakt alweer lekker! Heb een doel gesteld en dat is op 22 oktober 90 kg wegen dat is 2 maanden en dat is dus heel reeël en als ik de 90 heb gewoon weer een nieuwe doel van 80 in december en als ik eerder het doel haal, Fijn! En anders heb ik in elk geval een datum waarop ik het wel behaald wil hebben

    vandaag bestaat mn voeding uit
    Ontbijt - fruitsalade van 1 banaan, 1 kiwi en 1 peer
    Tussendoor - paar noten
    Middag warm eten - broccoli met kip en zoete aardappel
    Tussendoor - kwark met honing en kaneel
    Vanavond - plakje kaas in 8 snijden en met elk plakje een stukje komkommer erbij
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    @Elena22 fijn dat jullie een lekkere vakantie hebben gehad! Was je plan wel om keto te blijven eten in de vakantie? Vakanties en gezond eten blijven lastig, vind ik zelf... Balen van je knieën, hopelijk kun je snel weer gaan sporten. Ga je groepslessen volgen of zelf aan de slag? Ik ga vanaf oktober 3 maanden via mijn werk fitnessen. Ben al jaren niet meer in de sportschool geweest. Echt geen discipline voor om er vol voor te gaan. Dat vind ik het fijne van bootcampen: een trainer die bepaalt wat je doet en die af een toe roept dat sneller of zwaarder kan :D

    @Lotte balen dat het even niet goed ging, maar sterk dat je het nu gewoon weer oppakt en het niet verder laat verslappen! En fijn dat de eerste kilo er al weer af is. Jij durft tenminste op de weegschaal te staan, ik steek nog even mijn kop in het zand :D Volgende week, na mijn menstruatie, ga ik denk ook op de weegschaal, maar denk ook dat het 2 tot 4 kg boven het gewicht zit dat op het lijstje staat. Mijn plan is ook wel om de komende maanden even flink door te pakken. September, oktober en november zijn wat dat betreft ook altijd wat rustigere maanden. Weinig feestjes en de feestjes die er zijn, zullen nog wel geschrapt gaan worden. December zal dan (als altijd) een wat ongezondere maand zijn, dus nu even knallen zodat ik dan wat 'ruimte' heb.
    Nu ik dit typ krijg ik trouwens ontzettend zin in chocoladepepernoten, liggen die al in de winkel? :roflmao:

    Lijstje van vandaag:
    O: kwark met appel en kaneel
    L: griekse salade (leftover van maandagavond)
    D: AVG
    Tussendoor nog wat rauwkost of fruit.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    @Lotte superknap dat je het gewoon weer oppakt! Die 90 ga je zeker halen als je nu doorzet! :thumup:
    Hier wel afgevallen maar ook niet zoveel als ik had gewild. Net teveel ijsjes gehad :| terwijl ik daar helemaal niet zo van houd, dat is nog het stomme! Maar heb helaas een ijsje ontdekt die wel erg lekker was. Een soort Oreo. En met de hitte soms ook gewoon geen zin om goed te koken. Allemaal smoesjes natuurlijk. Maar ik moet nog precies 1,5 kg afvallen om de teller op -10 kg te hebben staan en het leek mij mooi tijdens mijn komende weegmoment (over iets minder dan 2 weken) te realiseren, dus hier nu ook even weer wat strenger.

    @Feye misschien toch gewoon maar gaan wegen, wie weet valt het erg mee! Je dagmenu ziet er lekker uit. :thumup:
     
  9. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    @Elena22 fijn dat je van je vakantie hebt genoten. Rot van je knieën :( Hopelijk een spoedig herstel...
    En een specifiek dieet volgen op vakantie lijkt mij trouwens erg moeilijk.
     
  10. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    @citroenrasp dankjewel, ik wil echt doorzetten nu was eerst al zo goed bezig maarja een terug val is helemaal niet erg als je maar weer opstaat! Hier nog 4,7 kg dan is er al 20 af!! Echt super veel :D
    jii nog 1,5 kg en dan al -10 echt super goed!! Dat gaat jou lukken!!!!! En soms zo een lekker oreo ijsje moet kunnen toch:oops:
     
    Mamafiets en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    Ja soms wel... dagelijks niet :roflmao: Overigens viel het qua kcal best mee. Het was volgens mij 125 per ijsje. Maar het ging mij ook meer om m'n mindset dat ik weer te makkelijk werd, dat sluipt er heel geniepig in bij mij :oops: Ben ik eerst streng met af en toe een uitspatting, daarna wordt het dagelijks een koekje/toetje, dan weer een extra ijsje etc. Dus ik moest mezelf weer even in het gareel krijgen zeg maar. Nu is het ook wat minder heet (alsnog rond de 33 graden maar is net wat behappelijker dan de 45 dan de afgelopen periode). Dat scheelt een hoop qua eten en koken.

    Je mag trots op jezelf zijn hoor! Ruim 15 kg afvallen is natuurlijk al een héle prestatie! Ik zal ook blij zijn als ik de -10 eraf heb gehaald. Is toch wel 1/3 van m'n (voorlopige) doel.

    Morgen en overmorgen gaan we vasten (jij ook?) en dan moet ik altijd oppassen dat ik niet teveel eet. Dat is nog iets waar ik aan moet werken.
     
  12. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Dat heb ik dus ook heel snel, dat ik te makkelijk wordt en al snel zoiets heeft van achh dat koekje, ach dat ijsje, ach dat kan wel en voor je het weet zit je weer in een vervallen patroon:(

    hier in Nederland is het stuk kouder dan bij jou.. maar vindt wel prettig veel meer energie nu, die warmte slokt het zo op

    ik kan helaas niet mee doen met vasten ivm menstruatie, mijn man gaat wel vasten
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    @citroenrasp poeh 45 graden! Dan zou ik ook alleen maar ijsjes willen eten :D Ik ben echt een slechte koker met warm weer, dan heb ik geen zin om in de keuken te staan en wordt het heel simpel eten.

    Eetlijst van vandaag:
    O: kwark met appel en kaneel
    L: salade met appel, tomaat, nootjes en witte kaas
    D: chicken tikka masala met bloemkoolrijst en doperwten.
    Tussendoortjes weer rauwkost of fruit.
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.861
    25.993
    113
    Vrouw
    @citroenrasp en @Lotte Ik snap jullie helemaal. Af en toe moet kunnen. Maar het sluipt er zo makkelijk weer in. Ik ben nu dus ook weer even aan het "resetten".
    Jullie zijn wel allebei al supergoed afgevallen. En nu dus weer door.

    Af en toe even pauze kan ook geen kwaad als je veel moet afvallen. Vaak gaat het na een herstart dan toch weer even veel beter.

    @Feye koken met heet weer is ook niet heel erg mijn ding. Maar simpel kan ook heel gezond zijn. Ik maak dan meestal salades. Zak gemengde rauwkost of slablaadjes, pakje kipreepjes, doosje watermeloen. Effe roeren en wat yoghurt erover als dressing.
    Of met noten, gedroogd fruit, gekookt ei, hamreepjes. Kan alle kanten op.

    Maar nu weer koeler. En dus ook weer meer puf voor hardlopen.

    Grootste nadeel vind ik toch wel dat ik weer knellende zware spijkerbroeken draag ipv luchtige zomerjurkjes.

    Vanavond de beproeving. De ijskar komt zo langs. En man en zoon zijn daar beide op gebrand dat ze een ijsje mogen. Vaste prik op donderdagavond. Ik deed er heel de zomer aan mee. Maar dit is mijn strenge week. Dus ik pak een bakje yoghurt met fruit.
     
  15. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.290
    19.052
    113
    @Mamafiets hoe is het gegaan met de ijsjes, heb je ze kunnen weerstaan? :oops:
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.861
    25.993
    113
    Vrouw
    Ja! Ik had een bakje Skyr met noten en gedroogd fruit en een beetje honing.
    Eigenlijk net zo lekker.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  17. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.073
    3.547
    113
    Vrouw
    Dit weekend toch een dipje gehad. Een borrel, high tea en pepernoten in de winkel... Met name dat laatste vind ik echt zo suf van mezelf. Zit ik me dus echt misselijk te eten in de pepernoten. Zelfs een dag later heb ik dan nog zo'n misselijk, blegh gevoel. Helemaal niet lekker dus en toch trap ik er af en toe in...
    Nu weer herpakken. Vanavond ook weer sporten. Met de 10.000 stappen per dag gaat het overigens wel goed. Dus ik ben in ieder geval lekker in beweging.

    Hoe gaat het met jullie?
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  18. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.043
    1.735
    113
    Kraamverzorgende
    Ach kan gebeuren toch. Het belangrijkste is dat je jezelf herpakt.
     
  19. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.043
    1.735
    113
    Kraamverzorgende
    Hier hou ik op het moment ontzettend veel vocht vast, en dat is helaas te zien op de weegschaal. Afgelopen week waren mijn maaltijden all over the place. Heb van het weekend drie bevallingen gehad en overdag ook nog gedubbeld dus was op een gegeven moment vanaf zaterdagavond tot maandagavond wakker. Dan heb je ook totaal geen ritme meer en mag je blij zijn dat je nog enigszins kan functioneren. Sinds gisteren vrij maar toen moest ik echt even bijtanken en heb in de middag een tattoo laten zetten dus toen heb ik ook niet keto dingen gegeten om me er doorheen te slepen. Vandaag ga ik ook niet sporten want loop zo achter in huis na 10 dagen werken dus ik ga lekker thuis aan de slag en ga van de week wel weer sporten, of eventueel van het weekend thuis. Wel vanaf vandaag weer strikt keto. Kreeg ook weer hoofdpijnklachten door al het cheaten/onregelmatigheid.
     
  20. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Kom heel even spieken hier :) moet gewoon zo min mogelijk doen want dat helpt mij het beste.
    Het gaat goed maandag wegen. Ik ben gestopt met Sonja en heb m'n ega weer opgepakt. Bevalt me net als na de geboorte van de 2e veel beter. :)
     

Deel Deze Pagina