Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Suiker, schildklier, ijzer en corona antistoffen.

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    En al de uitslag binnen?

3. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Yep. Alles goed. Maar wel positief op covid antistoffen.

Uitzieken dus :(
    Maar allang blij dat suiker en schildklier in orde zijn :thumup:

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Ah, dus toch ergens de afgelopen periode het virus opgelopen?
    Rustig aan en hopelijk snel weer opgeknapt!

Ik mag zo weer een uurtje bootcampen :thumup:

Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Hor gaat het met iedereen die nog meedoet/meeleest?
    Hier ben ik lekker bezig, maar het is alleen niet op de weegschaal te zien en dat is jammer. Hopelijk binnenkort wel.
    Sporten gaat ook lekker: 3x pw bootcamp. Gelukkig mogen we dat blijven doen (max groepjes van 3 en dan ca 25 meter verder op het volgende groepje).
    Goed weekend alvast!

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Nog steeds niet lekker. Veel moe vooral. Werk halve dagen. En sporten/bewegen zit er echt even niet in.

Heb ook heel weinig energie voor gezond koken en weekplanning. Maar probeer dat wel zoveel mogelijk te doen. Maar de airfryer wordt vaker gevuld met makkelijke snacks dan eigenlijk zou moeten.

Gewicht blijft redelijk stabiel rond de 71 hangen. Goed genoeg voor nu.

Mijn herfstvakantie is begonnen. Ik hoop eindelijk weer eens wat mijn mijn blog te kunnen gaan doen.

Wat fijn dat je bootcamp door kan blijven gaan @Feye

7. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    @Mamafiets Wat rot dat jij je zo slecht voelt door corona. Hoe lang heb je daar inmiddels last van?

@Feye goed van je dat je zo lekker bezig bent. Misschien zie je het even niet op de weegschaal. Maar het zal zeker fijn voor jouw gezondheid zijn.

Ik heb geschreven dat ik zoveel pijn aan mijn torso had toch? Toen ik weer wilde gaan starten kreeg ik zoveel pijn dat ik bijna niks meer kon. Ze dachten dat het mijn blinde darm was, maar uit bloedonderzoek en echo kwam dat die wel in orde was. Tijdens de echo hebben ze echter bij toeval ontdekt dat er iets aan de hand is met mijn lever, hij is te groot. Ik ga morgen weer voor bloed onderzoek om te kijken hoe mijn lever het nog doet. Voordat jullie denken dat ik een hoop alcohol dronk, dat is niet zo. Het zou hier gaan om leververvetting door het eten van teveel suikers en vetten. Maar gezien de staat van mijn lever drink ik nu maar geen druppel meer, geen paracetamols en kijk ik nu niet meer naar de calorieën maar naar de vetten en de suikers. Ik moet nu dus gaan ontdekken of mijn lever nog op een punt is waarop ik hem (met hulp) weer gezond kan gaan krijgen. Of dat mijn lever inmiddels ontstekingen heeft gehad en dus littekenweefsel.

Nou als dit geen motivatie is...

8. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Wow @Zonnestralen Dat is wel heftig nieuws. Hoop dat je je lever met het luisteren weer in orde kunt krijgen. Krijg je hulp van diëtist hierbij?
    Sterkte. En idd. Heel goede motivatie!

Wat mij betreft. Ik ben in april een paar weken ziek geweest. Daarna langzaam herstel en energie weer terug gekregen. In juni weer gestart met hardlopen opbouwen. Dat ging met pieken en dalen. 3 weken terug ineens keelpijn druk op de borst en geen energie. Dus test gedaan. Negatief. En daarna dus huisarts onderzoeken. Alles goed. Maar wel covid antistoffen gevonden. Sinds die tijd is mijn energie dus weg. En voel Ik me op en af zwaar verrot of best prima.

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    @Zonnestralen oeh heftig! Dat was wel even schrikken denk ik. Zou het aanpassen van voeding snel effect moeten hebben? Zet 'm op!

@Mamafiets blegh, dat je soms nog steeds zo slecht voelt. Lange nasleep dus...

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Wat een lange nasleep. Zo lastig omdat er nog weinig bekend is over corona. Gaan ze nog verder onderzoek doen?

Ik moet nog verder onderzocht worden. Een plan ligt er nog niet. In de meest positieve situatie kan ik met hulp van dieet en fysio af gaan vallen. Zover ik her en der lees binnen de huisartsenpraktijk. Ik val nu als het goed is ook binnen de groep die een maagoperatie kan krijgen door mijn gezondheid. Dat wil ik liever niet. Maar een vergrote lever kan ook ontstekingen hebben gehad of wijzen op problemen elders in mijn lijf. Ik vind het spannend. En ik vind het wel lastig dat mijn vriend doet alsof er niks aan de hand is.

11. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Er staat geen verder onderzoek gepland. Man heeft doorverwijzing gekregen naar de longarts. Maar die hebben het nogal druk momenteel :|
    Ik wacht nog even af. Als het deze week niet verbeterd ga ik terug naar de huisarts.

Ja snap dat het spannend is. Maagoperatie zou mijn voorkeur ook niet hebben (sowieso zou ik operaties willen vermijden als dat kan :$).
    Eerst de onderzoeken maar afwachten dan. Heftig hoor.
    En hoe kan je vriend denken dat er niks aan de hand is :eek:

12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Je zou kunnen kijken bij andere ziekenhuizen. Misschien dat daar wel sneller plek is.

Nee operaties zijn ook niet mijn ding. Alleen al narcose wil ik liever vermijden. Daarbij zijn mijn vitamine waarden vaak al aan de lage kant. Het klinkt makkelijk, maar eindstand is wel dat je de rest van je leven dan bezig bent om vitamines om hoog te vechten. Met of zonder operatie is het een gevecht om minder te gaan wegen en dat vol te houden. Dan liever zonder.

Met voeding gaat het goed sinds ik het nieuws gehad heb. Ik ben ook direct gestopt met cola light drinken. Nu drink ik alleen koffie en water. Water drinken vond ik altijd wel een ding. Maar het gaat nu goed naar binnen, dus hopelijk krijg ik dat mezelf goed aangeleerd.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Klote dat je weinig support hebt van je vriend @Zonnestralen
    Zou natuurlijk super fijn zijn als je de kilo's eraf krijgt zonder operatie. Maar wel fijn dat je een operatie als noodoplossing achter de hand hebt.
    Goed dat je nu vooral water en koffie drinkt. Water met een citroentje is voor de afwisseling ook lekker. Heb je je eetpatroon ook volledig omgegeooid?

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    In het geval dat het mij nu nog niet zelf lukt zou het een manier kunnen zijn. Maar het is het top punt van falen voor mij. Ik vind het al stom van mezelf dat ik de verloren kilo's niet op zijn minst eraf kon houden... Ik heb net op de weegschaal gestaan en ik ben weer terug bij af. Dat dacht ik ook wel, maar nu heb ik het ook in getallen gezien.

Ja suikers en vetten omlaag, eiwit en vezels omhoog. De boodschappen die al in de bestelling zaten heb ik aangepast.

Ik lees net trouwens dat de light producten die ik heb gebruikt, met name cola light (maar het geld voor meer light producten) ook deze lever problemen geven. Dus mocht iemand dit lezen die de cola vervangen heeft met de light versie om af te vallen. Dat is dus eigenlijk ook geen goed idee.

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    @Feye als je citroen in water doet, doe je dat dan met of zonder schil?

16. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Een schijfje met schil. Pickwick heeft ook 'lekker fris' volgens mij een door de koude thee (heb het zelf nog nooit gehad).

Overigens zou ik de operatie niet als falen zien hoor. Je kiest dan toch voor je gezondheid. Niets doen of opgeven, dat komt misschien in de buurt van falen (maar zelfs dat klinkt eigenlijk niet goed...).
    Overigens hielp hier boos zijn op mezelf erg goed, ik zat daarna weer lekker in de flow! :thumup:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  17. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    We hebben citroen in huis, dus dat is makkelijk te doen. Ik was nog even verder gaan lezen en dat blijkt heel goed te zijn voor de lever. Ik moet nog zo'n stampertje vinden. Ik heb alleen geen idee hoe die dingen heten.

Maandag heb ik gewogen. Ik heb een schema geprint en daar heb ik weeg datums en streef doelen op gezet per week. Dit is natuurlijk heel goed te doen met een app, maar ik vind het toch prettiger op papier. Mijn doel is een halve kilo per week. Mocht er uit de testen komen dat ik sneller moet gaan dan pas ik dat nog aan.

Voor nu eet ik mee met de pot. Eten we pizza dan halveren we de hoeveelheid pizza en zetten we verschillende kommen groente en fruit op tafel. Verder dus geen snoep, chips ed. Dat is voor mij fase één en duurt 22 weken. Ik doe kleine beweeg dingen, maar daar ga ik in de eerste fase nog niet echt mee aan de slag. In fase 1 wil ik mijn lichaam wat aansteken voor fase twee.

In fase twee maak ik een nieuwe lijst met trainingsschema voor de volgende 22 weken.

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.480
    3.935
    113
    Vrouw
    Als je googled op citroenstamper krijg je wel resultaten :D
    Klinkt goed je plan! Ik eet ook gewoon 's avonds met de pot mee, met af en toe een aanpassing: bijv. een keer een salade 's avonds of rijst vervangen door bloemkoolrijst.

19. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.762
    31.339
    113
    Vrouw
    Goed bezig @Zonnestralen !
    Wat ook prima werkt is gewoon wat meer groenten opscheppen en wat minder aardappel/rijst/pasta.

Citroen gebruik ik ook nog weleens om lekker frisse sladressing te maken. Gewoon een beetje mengen met olijfolie en eventueel wat mosterd of andere smaakmaker.

Hier zijn we momenteel vooral op verzadigd vet aan het letten. Man kreeg te horen dat zijn cholesterol te hoog is. Dus naast het ongezond snaaien te minderen en in plaats daarvan fruit of noten te nemen let ik bij het koken op de vetjes.
    Vette vis doen we wel nog regelmatig. Maar bakken in olijfolie. En vaker mager vlees of vegetarisch.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.657
    8.404
    113
    Vrouw
    Ik hoop begeleiding te krijgen vanuit de huisartsenpraktijk. Ik heb al geprobeerd mijn khd op een dieetniveau te brengen, maar dan sta ik de hele dag te tollen op mijn benen. Als ik ze een maaltijd oversla dan ga ik daarna standaard de fout in. Misschien dat hun antwoorden kunnen geven over het waarom ik ga tollen van laag khd. Ontwenning kan het niet enkel zijn. Ik heb een jaar vaak op mijn benen getold tijdens het afvallen. Mocht het nog te herstellen zijn dan hoop ik dat mijn lever weer blij is voordat ik een gewichtsklasse in moet waarbij ik voor mezelf te weinig khd kan eten.

Goed idee van die dressing. Goed idee van het letten op de juiste vetten. Ik moet het vlees van de bestelling nog omzetten naar rund en kip. Ze lusten hier thuis niet echt vis. Maar ik kan één keer per week zalm op brood gaan doen. Was de cholesterol veel te hoog? En wil het een beetje dalen?

Deel Deze Pagina