Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Dit weekend verjaardag gevierd, wijn, , hapjes, gebak... Komende week ook nog 3x verjaardag. De maaltijden probeer ik wat lichter te houden, voor de balans :)
    Merkte gisteravond dat ik de neiging had om door te slaan, dus nog meer slechte dingen tot me te nemen (want het was toch al een verloren weekend), maar die drang heb ik kunnen negeren.
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Vandaar dat het zo stil is. Goed dat je de drang hebt kunnen negeren. Was het gezellig?
     
  3. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hey dames.
    Ik ben zondag bij mijn moeder geweest. Lekkere lunch (salade met kip en mango) en een rondje wandelen. Daar was goed duidelijk hoe het met mijn conditie gesteld is. Had moeite mijn moeder van 70 bij te houden :|
    Lange dag (2,5 uur rijden enkele reis)

    Gisteren gewogen. Paar onsjes eraf. Niet spectaculair. Maar dat was ook niet te verwachten. Echt goed gezond gegeten heb ik ook weer niet de afgelopen week. En ook regelmatig gesnoept.

    Maar goed zolang er kleine beetjes af gaan vind ik het goed genoeg. Eerst die energie eens terug krijgen. Heb intussen doorverwijzing naar longarts gekregen.

    @Zonnestralen Fijn dat je vriend je meer steunt nu. En ook de hulp van je moeder. Irritant van je weegschaal. Maar ik denk dat je nu vooral de focus op gezonde voeding moet hebben.

    @cdokter welkom! Leuk om weer wat vers bloed te hebben. Je kunt jezelf toe eigen aan de lijst als je wil. Moet je veel kilo's kwijt?

    @Feye verjaardag! Ik weet al bijna niet meer wat dat is :roflmao:
    Hopelijk wel van genoten dan.

    Wijn .... :D Ik was de afgelopen tijd niet zo goed bezig met alcohol.:oops: Dus ik heb besloten een "dry november " te houden.
    Uitzondering wordt de verjaardag van man. Die wordt 50, dus dan mag je (ik:D) wel een wijntje:D

    Mijn menu vandaag
    O: brinta
    T: appel
    L: witlofsalade met ei
    D: omelet met baconreepjes, prei, paprika en kaas en een stukje stokbrood

    En liters thee
    En teveel koffie

    Beweging: wandelingetje door het park voor het ontbijt. Ongeveer 500 m. Ik was kapot o_O
     
  4. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    @Mamafiets

    Ja moet veel kwijt

    Ik woog 128 kilo
    Nu 112

    En wil naar de 70 kilo
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    @Mamafiets Fijn dat de weegschaal iig omlaag gaat. Van alcohol kan je je ook moe voelen bovenop de vermoeidheid die er al zit. Zonder kan je er iig het maximale uithalen. Fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen. Moet je lang wachten op een afspraak? Ik duim voor je dat het beeld er goed uit gaat zien.

    Ja ik moet de focus sowieso op het lange termijn houden. Maar hoe meer eraf is hoe makkelijker bewegen ook gaat zijn. Daarom kijk ik de kilo's er ook een beetje af. Daarbij krijg ik graag bevestiging dat wat ik doe ook daadwerkelijk helpt.

    @Feye Gefeliciteerd! Ik had niet gelijk door dat het om jouw eigen verjaardag ging :oops:

    @cdokter Welkom. Wat ben je al veel afgevallen :) Welke sporten doe je thuis?
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Dan ben je al goed op weg :thumup:
     
  7. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ja snap ik. Motiveert ook veel meer als je resultaat ziet.
    Misschien toch maar een nieuwe?
    Of gewoon niet meer verplaatsen. Dan zie je toch het verschil.
     
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    :roflmao::roflmao::roflmao:
    Ik nu pas
    Gefeliciteerd.
    Én ik maar denken. Wat heeft die veel verjaardagen in deze tijd :roflmao:
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Hij stond eerst in de kou waar ik lastig kon staan. Ik heb hem verplaatst naar het schoonmaakhok waar ik alleen kom. Hopelijk helpt dat. Ik ben denk ik nog geen weegschaal tegen gekomen die niet verspringt door verschuiven. Helaas vinden de kinderen het leuk 'speelgoed'.

    Ohw whoops. Ik ben dyslectisch en ik las Fijne verjaardag ipv @Feye verjaardag in jouw bericht. Nu ben ik wel nieuwsgierig wie er daadwerkelijk jarig is :roflmao:
     
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Haha :D zoon is jarig! Ruim een week lang bijna elke dag 2 personen visite. Mijn eigen verjaardag zou ik nu geskipt hebben, maar voor de kinderen vind ik dat toch lastig...
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jouw zoon :D

    Ja voor mbt kinderen is het lastiger. Aan het einde van de maand hebben we twee jarigen. Ik voel de verleiding om het niet nog een keer extra te vieren met mijn schoonouders. Maar ik zou dat zo sneu vinden voor mijn oudste.
     
  12. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je zoon.
    Ja is lastig in deze tijd he. Volgende week is mijn man jarig. Maar dat vieren we dus niet voor familie. Alleen zijn ouders halen we even op voor een gebakje.
    Voor de kinderen moeten we tegen die tijd (allebei in de winter) wat verzinnen. Corona zal nog niet weg zijn dan.
     
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    De Afslank Toppers!

    EGA
    Paula 1984 (36) Start: 137kg - Huidig 128.0 ( -9.0) BMI 38.8 - Tweede doel -10

    Koolhydraten Keto (KHDK)
    Elena22 (32) Start: 86.5 kg - Huidig: 78.3 kg (-8,2 kg) - Streef: 57 kg

    Sensitief afvallen (SA)
    Mamafiets (44) Start (1-1): 78.1 kg - Huidig: 72,2 (-5,9) - Streef: 65 kg

    Koolhydraten beperkt (KHDB)
    Magnolia29 (33) Start: :oops: - Afgevallen: --11.1 kg - Tweede doel: -20 kg

    Aangepaste lifestyle (AL)
    Feye (33) Start: 85 kg - Huidig: 75 kg - Doel 65 kg
    Muisje2016 (34): Start 94,7 kg - Huidig 82,9 (-11,8 kg) - Streefgewicht 80 kg.
    Lotte- Start: 111.8kg - Huidig: 95,1kg (-16,7) 1e doel: 90kg -Streefgewicht: 65kg
    Citroenrasp (33) start: BMI 40 (112,5) - huidig 104 (-8,5)/BMI 36,8. Doel: minimaal 30 kg afvallen.

    Gezond leven (m.b.v. dietist)
    Ellalovescoffee (39) Start: 77.6 - Huidig: 69.9 (-7.7 kg) - Streef: 68-70
    Zonnestralen (32) Start: teveel:rolleyes: Afgevallen: 2,9 kg Streef: 22 weken doorzetten

    Bmi 18.5-25 25-30 30-35 35-40 Meer dan 40
    [/QUOTE]
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Was helemaal vergeten de lijst aan te passen o_O
    Maar mm 3 onsjes staan erop. Of beter.. eraf :D

    Vandaag gegeyen:
    O,: brinta
    L: 3 vollerkoren boterhammen met worst en 1 met pindakaas en appelstroop
    D: salade met baconreepjes, champignons, courgette en paprika
    A: mini roze koek, glas bitter Lemon en fuet worstjes :oops:
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    Elke ons eraf is niet meegenomen hè :)

    Mijn gewicht was maandag hoger maar anders blijf ik bezig met het spammen van de lijst. Hopelijk maandag een betere meting. Maar het is weer die tijd, dus het was te verwachten.

    Ik zit klaar om een stuk te gaan lopen. Maar ik voel mij gaar. Weken weinig slaap en dan vannacht juist ontzettend vast geslapen. Die paar dagen per maand ben ik ook niet vooruit te branden. Nu shoppen niet de bedoeling is weet ik ook niet zo goed waar ik dan naartoe zal gaan.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Zo is het maar net. Hopelijk maandag weer een beetje. Snel zal het deze tijd toch niet gaan.

    Weinig slaap kan je opbreken he. Misschien goed om toch even naar buiten te gaan. Wat frisse lucht pakken kan je energie geven.
    Je hoeft toch niet het centrum in? Gewoon een random rondje wandelen. Ga een kant op waar je normaal nooit komt en laat je verrassen.
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.972
    7.902
    113
    Vrouw
    De rest van de omgeving is meer voor de fiets. Ik heb besloten dat ik het morgen ga doen als het droog is. De pijn is te hevig om te lopen en ik heb het benauwd van de vermoeidheid. Ik neem even een stapje terug, morgen een nieuwe dag.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  18. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hoi, mag ik ook meeschrijven?
    Ik ben sinds mei bezig met afvallen, met behulp van Weight watchers 11 kilo kwijt wel merkte ik dat het me veel tijd en nadenk werk kost. Nu 2 maanden ermee gestopt en stabiel op ongeveer 73 kilo. Ik wil nog graag 8 kilo eraf, dan heb ik BMI van <25.
    Ik probeer mijn eet momenten te beperken, kan de hele dag door grazen, maar heb dan nooit echt een verzadigd gevoel. Ik tel op het moment geen calorieën ofzo, ga meer een beetje op gevoel.
    Mijn dagmenu van vandaag:
    Ontbijt: havermout pap met speculaas kruiden en kaneel, lijnzaad, wat appel en pindakaas. En 2 cappuccino
    Lunch: tosti van 2 volkoren boterhammen met kaas en ketchup, sla met wat slasaus en als toetje een eiwitreep
    Avondeten: een ovenschotel van broccoli , gehakt en aardappelpuree en kaas. Als toetje magere kwark met banaan.
    Als ik vanmiddag teveel trek krijg, neem ik een cappuccino.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Welkom @medj1983
    Dat grazen. Weet je waarom je dat doet? Heb je echt trek op die momenten of is het meer gewoonte?

    Misschien helpt het als je een paar weken echt helemaal niks tussendoor pakt. En wel genoeg eet bij je hoofdmaaltijden. Doorbreken van de gewoonte zeg maar.

    Of alleen op vaste momenten. En dan ook op een vaste plek. Dus bijv aan de eettafel ipv tijdens het werken of tv kijken gedachteloos iets wegkauwen.
     
  20. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik eet al sinds jongs af aan zes keer op een dag, dus is echt een gewoonte. Als ik gestresst ben of moe eet ik nog vaker, even een druifje, een nootje, een snoepje.. Tja dat tikt gewoon aan.
    Ik heb wel een vaste eetplek op zich en besteed genoeg aandacht aan mijn eten, dat gaat wel goed. Het is meer die gemakkelijke bijna automatische handeling om 'even iets te pakken.
    Hopelijk ben ik daar met een paar weken vanaf
     
    Mamafiets vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina