Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Vaak is het idd automatisch.
    Ik heb heel lang gehad dat ik, elke keer als ik de keuken in liep, iets pakte.
    En ineens merkte ik dat er iets was veranderd dankzij de corona-crisis .
    Ik liep de keuken in om iets te pakken. En stond ineens automatisch mijn handen te wassen :roflmao:

    Menu van vandaag:
    O: brinta
    L: 2 vollerkoren boterhammen met rucola en warm gerookte zalmfilwt
    T: mini appelflap :p
    D: zilvervlierijst met gehakt groente prutje
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Welkom @medj1983 Oef dat snaaien deed ik ook veel. Vooral zoetigheid. Ik voel de drang nog wel sterk als ik het avond eten klaar maak. Maar nu pak ik dan even een kauwgompje.

    Vandaag:
    O: 2 boterhammen chocopasta (normaal pak ik iets van kipfilet)
    M: Brinta met rozijnen
    A: Aardappels, rode kool, kip krokant uit de airfryer
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    De Afslank Toppers!

    EGA
    Paula 1984 (36) Start: 137kg - Huidig 128.0 ( -9.0) BMI 38.8 - Tweede doel -10

    Koolhydraten Keto (KHDK)
    Elena22 (32) Start: 86.5 kg - Huidig: 78.3 kg (-8,2 kg) - Streef: 57 kg

    Sensitief afvallen (SA)
    Mamafiets (44) Start (1-1): 78.1 kg - Huidig: 72,2 (-5,9) - Streef: 65 kg

    Koolhydraten beperkt (KHDB)
    Magnolia29 (33) Start: :oops: - Afgevallen: --11.1 kg - Tweede doel: -20 kg

    Aangepaste lifestyle (AL)
    Feye (33) Start: 85 kg - Huidig: 75 kg - Doel 65 kg
    Muisje2016 (34): Start 94,7 kg - Huidig 82,9 (-11,8 kg) - Streefgewicht 80 kg.
    Lotte- Start: 111.8kg - Huidig: 95,1kg (-16,7) 1e doel: 90kg -Streefgewicht: 65kg
    Citroenrasp (33) start: BMI 40 (112,5) - huidig 104 (-8,5)/BMI 36,8. Doel: minimaal 30 kg afvallen.

    Gezond leven (m.b.v. dietist)
    Ellalovescoffee (39) Start: 77.6 - Huidig: 69.9 (-7.7 kg) - Streef: 68-70
    Zonnestralen (32) Start: teveel:rolleyes: Afgevallen: 3,6 kg Streef: 22 weken doorzetten

    Bmi 18.5-25 25-30 30-35 35-40 Meer dan 40
     
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met jullie @Mamafiets @Zonnestralen
    Welkom nog @medj1983!

    Hier de maand november maar even snel vergeten. Was geen gezonde maand... Hopelijk de laatste weken van het jaar de voeding weer op de rit krijgen. En dan in ieder geval 10kg lichter het nieuwe jaar in gaan ten opzichte van vorig jaar.
     
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Dat gaat jou vast lukken. 10 kilo is een hoop om kwijt te zijn met jouw gewicht. Ben je tevreden ondanks je op meer gehoopt had?

    Ik was dus weer terug bij af. Met een beetje geluk sluit ik het jaar weer af op het gewicht van vorig jaar. Hopelijk sluit ik volgend jaar met minder af. Afgelopen weekend was de verjaardag van mijn zoon. Komend weekend die van mijn dochter. Vandaag had ik een enorme rot dag. Dat is een hoop verleiding voor het moment.
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Enerzijds tevreden: het is toch 10 kilo minder dan vorig jaar en het gewicht wat ik nu heb, was altijd mijn 'lage' gewicht. En ik kan dit gewicht dus wel vast houden, soms schommelt het wat, maar niet heel veel en als er iets bij komt, gaat het er ook weer af.
    Anderzijds: ik was in het eerste half jaar die 10 kg al kwijt. Jammer dat ik er in het tweede half jaar er niet wat van af heb gekregen...

    De kunst blijft volgens mij om een ongezonde eetdag niet direct de hele week te laten verpesten. Dus na een verjaardag, de dag erna de draad weer oppakken. Maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan...
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  8. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hoi dames
    @Feye Toch een mooi resultaat over een jaar. Het zijn ook de laatste paar kilootjes die het hardnekkigste blijven zitten.

    Én idd. De kunst is om balans te houden tussen af en toe uit de band en daarna weer terug gezond. En die is soms lastig. En soms gaat het bijna vanzelf.

    @Zonnestralen Dat is wel balen (rotdag). Maar volgend jaar wordt vast beter. 2020 is gewoon een jaar om zo snel mogelijk af te sluiten.

    Hier gaat het nog steeds prut. Ik ben weer zo vreselijk moe, druk/pijn op de borst, kortademig. Vorige week dacht ik dat het weer beter werd. Een lunchwandeling van 2 km in een half uur. Ik was bekaf. Maar tevreden en van plan rustig terug op te bouwen. Maar sindsdien gaat het weer bergafwaarts. heb me weer ziek moeten melden.

    Gisteren bloed laten prikken. Maandag afspraak bij de longarts.

    Met lijnen houd ik me maar even niet bezig. Ik probeer min of meer gelijk te blijven. Maar er ligt zo enorm veel chocola in de kast ... En gezond koken heb ik regelmatig ook de energie niet voor.
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Wat prut zeg @Mamafiets Dat wordt een spannende dag maandag. Gaan ze dan ook gelijk foto's maken? Of is dit de terugkoppeling daarvan?

    Helpt het om lekker luxe fruit zoals bijvoorbeeld aardbeien met wat griekse yoghurt te snoepen?

    Gisteren was ik enorm moe. Toen heb ik maar de airfryer aangezet. Beetje yofresh erbij. Geen gezonde maaltijd maar iig lang niet zo erg als de pizza's die ik bestelde of friet uit de friteuse (hebben we weggegooid).

    Morgen ga ik de verjaardagstaart van mijn dochter in elkaar draaien. Ik ging ervan uit dat ik alles even rustig kon doen ivbm weekend. Maar mijn vriend blijkt morgen ook te gaan werken. Vermoeidheid en allemaal lekkere dingen voor mijn neus, plus de frustratie van ondertussen politieagent zijn werkt bij mij niet zo goed... Qua gewicht ben ik iig door het eerste deel van mijn doel heen, hopelijk is dat na dit weekend nog steeds zo.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  10. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Nog even updaten voordat er een slotje op gaat.
    Nog dames die meelezen/meedoen?

    Hier gaat best aardig. Ga 1 januari weer op de weegschaal om te kijken wat het resultaat na 1 jaar is.
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  11. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hoi
    Ik lees nog af en toe mee.

    Gezondheidsupdate: de longen zijn helemaal in orde.
    Ik ben doorverwezen naar de fysio. Haar diagnose is een verzwakte of geblesseerde middenrif. Dat verklaart het moeizame ademen en snel buiten adem zijn. Druk op de borst wordt veroorzaakt door stress, waardoor die spier gaat verkrampen.

    Met rekoefeningen en een opbouwschema moet dit langzaam beter gaan worden.

    Mijn doel voor deze maand is gelijk blijven in gewicht en conditie opbouw met het schema van fysio.

    Vanaf januari misschien weer inspiratie en energie voor afvallen. En hopelijk ook voor mijn blog. Die mis ik. Maar lukt nu effe niet.

    Hmm. Januari ook thuisonderwijs.... ik zie een uitdaging :)
     
  12. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Fijn dat de longen goed zijn, maar wat naar dat je er zo lang last van hebt. Hopelijk merk je met de oefeningen snel dat het de betere kant op gaat. Hoewel het thuisonderwijs nou niet echt stress verlagend is... Zorg goed voor jezelf!
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  13. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Wat rot @Mamafiets, fijn dat de longen schoon zijn. Heb je een vermoeden hoe dit heeft kunnen gebeuren?

    Ja flinke uitdaging is die thuis periode. Vakanties idem tbh. Mijn middelste wil maar door en door en door en door gaan met opdrachten. Ik moet er continu mee bezig zijn anders dan verzint hij zelf een opdracht bij de pagina's. Daarnaast de oudste die juist wel aan slingeren nodig heeft. Mijn vriend is twee weken thuis, dus wat mij betreft stellen we de vakantie uit. Zodat ik wat rust en ruimte heb met helpen. Vorige thuisperiode ben ik helemaal de mist in gegaan. Hopelijk kan ik mijn gewicht nu iig op pijl houden.
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Hoogst waarschijnlijk een gevolg van covid-19. Niet zeker. Maar ik heb het gehad (antistoffen positief). En dit zijn wel bekende klachten.

    Ja die thuis-les periode gaat niet echt rust geven :cry:. Hier was de vakantie vroeger begonnen en hebben ze de tijd gebruikt om het thuiswerken goed voor te bereiden. Hebben nu dus ook schema's gekregen wanneer ze in teams moeten komen en wat ze per dag/week moeten gaan doen.
    Echt veel beter dan de eerste keer. Logisch. Toen was het voor iedereen zo nieuw.
    Ach we gaan het weer meemaken.
     
  15. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Samen met gevoelig zijn voor stress?

    Even adem in adem uit en op de prioriteitenstand.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Inderdaad. het omgaan met stress begin ik aardig onder de knie te krijgen.

    Probleem nu is echter dat elk beetje stress meteen die middenrif spier op slot gooit. Waardoor bij een vrij normaal stressniveau gelijk een lichamelijke reactie komt die veel impact heeft.

    Opletten dus dat ik daarmee niet in een negatieve spiraal terecht kom. Op tijd mijn rust pakken dus. En focus op wat echt belangrijk is.

    Dus deze kerst bijvoorbeeld ga ik niet uitgebreid koken (wat ik wel leuk vind normaal, maar nu gewoon teveel energie kost. En boodschappenstress.) We gaan lunchen met afbakbroodjes met luxe beleg, soep (kerstavond eten we dus vers gemaakte mosterdsoep), salade met warm gerookte zalm en worstenbroodjes uit een pak (zijn de kinderen gek op).
    Én een lekker kaasplankje na voor schoonpa en mij. Voor de kinderen (en man en zijn moeder) ijs.

    Alles is al besteld en wordt maandag bezorgd.

    Wat gaan jullie eten met kerst? En met wie?
     
  17. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf heel lang onder veel te hoge stress gestaan. Op een gegeven moment snapt jouw hoofd wel dat er niks is om op te reageren. Maar dan kan het nog een tijd duren voordat het lichaam daarin mee gaat. Dat proces kan zo onbewust gaan. Hopelijk kom je snel in één lijn met jouw lichaam. Dat klinkt zweverig, maar zo bedoel ik het niet.

    Wij gaan voor makkelijke hapjes. Ik heb de neiging om meer op mijn hals te halen dan verstandig is met jonge kinderen. Alleen mijn moeder komt langs. Dat is de enige andere persoon in onze bubbel. Hoe ga jij het vieren?
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoelt. Fysio legde het zo uit. Bij stress maak je cortisol aan. Dat is normaal geen probleem, tenzij het langdurig stress is.
    Maar een spier die al vast zit gaat door die cortisol nog meer verkrampen. En daardoor voel ik die reactie zo sterk bij een relatief laag stressniveau. En als dag bijvoorbeeld in je nek zit dan merk je het niet heel hard.
    Doordat het het middenrif is, zit je gelijk in ademnood. En heeft je hele lijf er last van.

    Wij vieren kerst met alleen de schoonouders. Man haalt ze op. We gaan lunchen. En dan moeten ze op tijd weer naar huis, want zij kunnen ook nog niet veel aan.

    Belangrijkste voor ons is dat we samen mogen zijn.
     
  19. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    #4179 Zonnestralen, 20 dec 2020
    Laatst bewerkt: 20 dec 2020
    Dmv de aanmaak van oxytocine kan je het cortisol niveau ook omlaag brengen. Dat staat onder andere bekend als het knuffel hormoon. Misschien heb je daar wat aan.

    Je zegt dat zij ook nog niet zoveel aan kunnen. Hebben hun ook corona gehad?

    Ja samen zijn daar gaat het nu om :) Dat is zoveel waard :)
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.931
    113
    Vrouw
    Ze hebben beiden corona gehad idd.
    Schoonma is goed opgeknapt. Schoonpa was veel heftiger ziek en zal de rest van zijn leven zuurstof nodig hebben.
    Maar des te meer blij dat ze er nog zijn. Was op het randje voor pa.
     

Deel Deze Pagina