Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ik vind als tussendoor lekker: handje nootjes, gekookt eitje, yoghurt, rijstwafel met pindakaas of gewoon fruit
    Wat (homemade) humus voor je tomaatjes/wortel/komkommer erbij kan ook lekker zijn

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja eat ik schreef was een standaard recept, heb vanochtend het dubbele gemaakt :). Kan ik er vanavond en morgen ook nog lekker van eten. Morgen eet de rest waarschijnlijk pizza ofzo en ik dus mijn heerlijk soep met broodje :)

3. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik was een beetje dom gisteren, altijd als man en kinderen pasta eten eet ik gewoon de saus maar dan met dit: https://www.action.com/nl-nl/p/zero-pasta-spaghetti/ (Ik hoop dat ie het doet, ik ben echt een nitwit met dit soort dingen, ik zit al vanaf 2008 hier en ik kan NOG STEEDS geen plaatjes plakken :oops::rolleyes:)
    Dus dat kan ik morgen óók gewoon doen. Totaal niet aan gedacht!
    Gelukkig herinnerde iemand me eraan. :D
    Goed spul is dat, als je het pakje opent val je flauw van de gore lucht, maar je moet het afspoelen en dan opwarmen in de saus. Dan is de lucht weg en het kan prima doorgaan voor spaghetti. En maar 9 kcal en nul koolhydraten! :thumup:

Zonnestralen vindt dit leuk.
  4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Je hebt er ook rijst en noodles van, maar die vind ik minder geslaagd.

5. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Thanks!! Een eitje tussendoor doe ik inderdaad ook wel eens. Rijstwafels had ik nog niet aan gedacht. Is die zelfgemaakte hummus een beetje makkelijk te maken en hoe lang is dat ongeveer houdbaar?

6. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Ik heb weinig behoefte aan tussendoortjes.
    Af en toe een stuk fruit, handje nootjes of wat tomaatjes of paprika.

7. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik eet soms yoghurt of kwark tussendoor, idd komkommer, paprika etc, 2 stuks fruit per dag probeer ik wel, cracker soms, nootjes, dat is het wel op dit moment en ook vooral in middag en avond, niks.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Tussendoor eet ik tomaatjes/komkommer/nootjes/stukje kaas/ei/kipfilet met roomkaas/bifi worstje

Vandaag
    O - alleen koffie
    T griekse yoghurt met granola
    L 1 khb boterham en 2 gebakken eieren met kaas
    T stukje bifi worst
    D kalkoenfilet met pesto en mozarella met champignons,broccoli en paprika uit de oven.
    Vanavond nog wat nootjes :)

9. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
    Ik heb nu veel trek tussendoor. Ik ben gewend om pas laat te starten met eten. Zodra ik het eerste van de dag eet begint de trek. Maar ik heb ook meer energie.

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.471
    3.922
    113
    Vrouw
    Ik heb echt de hele dag al zin in zoetigheid. Maar ik heb niet toegegeven aan het eetpakket dat ik heb gekregen en thuis niks in huis, dus dat scheelt. Collega's hadden de bonbons binnen notime op :)

Hebben jullie ook van die snacks/snoepdingen waarvan je zo een zak kon weg eten? Hieronder mijn 2 zoetige guilty pleasures :oops:

20200110_192748.jpg 20200110_192817.jpg

Zonnestralen en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  11. Loes33

Loes33 Bekend lid

10 aug 2018
    890
    629
    93
    Vrouw
    Ik maak meestal deze van de AH: https://www.ah.nl/r/950706

Ik bewaar het max een dag of 5, dan gaat het raar smaken vind ik

Sylva vindt dit leuk.
  12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor, chocola vooral, dat zet meteen ook heel erg aan, dus dat is niet best ;)

Ik vind de weekenden altijd wel lastig. Heb nu ook echt zo'n weekend gevoel en wat meer chocola op dan in de planning zat (ik eet elke dag wel een beetje). Maar goed, zit nog binnen mijn calorieën en 1x keer per week moet kunnen. Maar dan hebben we ook nog zaterdag en zondag. Zo lastig. Zondag is mijn man jarig dus weer taart en cake, en in de avond uit eten. Bij de Argentijn, ik ga zoals altijd voor de kip met paprika en wat frietjes. Eet sinds een tijdje vegetarisch maar maak wel eens uitzonderingen :)

Ik heb wel dat ik nu minder moeite heb om in de avond niet te snaaien, ik eet braaf mijn bakje skyr. En ik denk wel aan nog een stuk chocola of iets anders lekkers, maar heb dan zoiets van, nee, ik heb al een stukje gehad, dat was lekker en meer wil ik ook niet. Dat gevoel heb ik nog niet eerder gehad. Vandaag had ik dat gevoel dus minder ;) maar hoop het wel vast te blijven houden. Moet zeggen dat het nu goed is geweest en dat ik straks alleen nog wat skyr pak.
    Ik slaap wel slechter trouwens, ik snoepte altijd best veel in de avond en daar werd ik altijd heel loom van. Nu heb ik dat niet en dat slaapt een stuk lastiger. Is even wennen.

13. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.522
    30.990
    113
    Vrouw
    Mijn guilty pleasure is vintage port met dadels en blauwe kaas. Of met donkere chocolade.
    Daar kan ik echt intens van genieten. Die ik dus ook nog af en toe. Maar dan ook echt als uitzondering. Als ik bij mijn moeder logeer, of zij bij ons, dan is dat ons gezamenlijke momentje :D
    En daarna moet die fles natuurlijk leeg, dus dan heb ik nog een weekje plezier in mijn eentje :roflmao::roflmao::roflmao:

14. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.627
    8.365
    113
    Vrouw
    #594 Zonnestralen, 10 jan 2020
    Laatst bewerkt: 10 jan 2020
    Hmm van chocolade heb ik een paar kilo in huis (ik oefen graag met het maken van taarten). Maar zodra ik lang genoeg geen chocolade op heb dan heb ik er ook geen trek in.

Over taarten gesproken. Mijn vriend is jarig over een week dus is het tijd om een taart te maken. Ik weet even niet wat ik ermee aan moet...

Mijn zwaktes wisselen. Op dit moment heb ik veel zin in verwarmde kaas. Zelf gebakken kaasstengels met sesam en sambal of zo. Pizza's zijn denk ik mijn grootste zwakte.

15. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Eigenlijk eet iedereen wel hetzelfde als tussendoortje ;) Ben hier ook niet zo van de tussendoortjes, maar merk altijd dat ik na m'n eisprong meer trek krijg. Dan wil ik voorkomen dat ik naar de verkeerde dingen ga grijpen. Nu is er niets lekkers in huis behalve gezouten popcorn, maar daar word ik ook niet wild van :roflmao: Dus dat is wel te doen.

@Loes33 thanks! Die ga ik volgende week eens proberen! :D

Gisteren als avondeten:
    Pasta met champignonroomsaus en kip.

Mijn guilty pleasure is gewoon een zak chips of chocolade. Maar de grootste is toch wel gewoon lekker uit eten gaan en dan flink aan de spareribs. Dit heb ik echt al zolang niet meer gegeten, maar eens een date inplannen met m'n aanstaande! :D

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  16. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Oeh, lekkere dingen komen hier voorbij. Ik lust veel, haha, ik vind echt zoveel dingen lekker, vreselijk. :roflmao:
    Ik vind pepermuntballen heel lekker. Of die eclairs, hmm. Kikkertjes of perziken. M&Ms. Qua chips Pringles, die groene bus. Of gezouten cashewnoten. Hamka's ook erg lekker. Sjoh, ik ga stoppen. :roflmao:

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Tussendoortjes hier zijn; eierkoek/ontbijtkoek, fruit, kwark, gekookt ei met rauwe ham, proteïnereep.

Gister mijn hightea gehad. Er zat ook een massage bij, waardoor de hightea pas om 17u was. Ik heb dus geen avondeten meer genomen wat weer een boel kcal scheelt.

Vandaag 2 verjaardagen:|

O. Brinta
    T. Niets
    L. Salade of 1 boterham met gebakken ei
    T. Proteïne reep
    T. Verjaardags hapjes (geen taart)
    D. Onbekend

Ik heb geen guilty pleasure, ik hou overal van.:| Met name chocola en hapjes savonds zoals kaas, komkommer, grillworst etc.

18. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.471
    3.922
    113
    Vrouw
    O: kwark met banaan
    L: ik denk een omelet en rauwkost
    D: slawrap met kip en tzatziki
    Tussendoor nog wat fruit of rauwkost.

Zo nog even een rondje hardlopen. Kijken hoe het gaat want hoewel ik donderdag nauwelijks spierpijn had, was het gisteren echt erg.

Mijn zit in zoet is inmiddels weer over :)
    Fijn weekend allemaal!

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.471
    3.922
    113
    Vrouw
    Haha, sorry dat ik erover begon :D

20. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.471
    3.922
    113
    Vrouw
    @Snoopy1979 goed bezig! Knap dat je gewoon een stukje chocolade kan nemen en de rest weg te leggen. Dat lukt mij echt niet... Veel plezier zondag (en alvast gefeliciteerd!).

@Zonnestralen leuk taarten bakken! Daarna uitdelen aan familie, buren en collega's? Dat doe ik hier regelmatig met baksels.

@melaniie fijn een massage. Speciale reden dat jullie gingen high teaen?

Deel Deze Pagina