Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ugh, wat een beroerd aantal typfouten heb ik uit m'n bericht gehaald :$ Ben er niet helemaal bij vandaag :rolleyes:

2. Vulpix

Vulpix Lid

9 jan 2020
    62
    44
    18
    Vrouw
    Ik zit ook elke dag rond 1400 kcal, ik gebruik de app food. Deze raad mij 1390 aan met mijn lengte/gewicht/wat ik wil afvallen.

Normaal gesproken is 2000 voor een vrouw gemiddeld, maar als je wilt afvallen moet je dus minder eten. 1400-1600. Zelf vindt ik 1400 wel fijn, dan kan ik in het weekend nog iets extra's nemen.

Feye vindt dit leuk.
  3. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik eet eigenlijk structureel te weinig aan kcal. Volgens m'n app zou ik zo'n 1900 kcal moeten eten, maar dit krijg ik nooit van z'n levensdagen niet bij elkaar. Ben ook niet zo van de tussendoortjes. Zit zelf ook gemiddeld rond de 1400/1500 kcal. Ervan uitgaande dat je als vrouw gemiddeld 2000 kcal per dag moet eten en je met afvallen daar 500 van zou moeten afhalen zou je wel goed zitten. Dit was overigens ooit het advies van m'n dietiste dus die zal het wel goed hebben.

Feye vindt dit leuk.
  4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.155
    3.036
    113
    Nederland
    Ik heb 3 sonjabakker boeken uit de kast gevist en eens 2 dagmenu's in myfitnesspal gezet om te kijken op hoeveel kcal ik zou zitten. Dag 1 1300, prima. Maar dag 2 slechts 1077. Tussendoortjes zijn 2 glazen multivitamine light drinken en een schaal fruit. Houden jullie dit makkelijk vol? Valt me ook op dat producten weinig terugkomen. Op maandag bijv. Griekse yoghurt maar de rest vd week niet. Dan moet ik dat weggooien want niemand eet dat hier verder, dus dat vind ik zonde. Of valt dat in de praktijk allemaal wel mee?

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    @iedereendienietzoveelmeeschrijft

Ik hoop juist dat jullie allemaal blijven! Iedereen schrijft/leest/reageert op zijn eigen manier, en met zo'n grote groep is dat ook prima lijkt me. Ik schrijf echt met vlagen, soms heel veel en soms weinig tot niet. Juist fijn dat dat hier gewoon kan zonder daarop aangekeken te worden. :thumup:

juma, MinnieMouse94, Muisje2016 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Dat was mijn probleem ook met mijn oude dieet. Daarom nam ik elke dag bijv yoghurt. Die van de lidl mag ook maar drie dagen open zijn volgens de verpakking.

7. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou dit herinner ik inderdaad van toen ik Sonja deed, lang lang geleden. Ik denk dat je dan gewoon je plan moet trekken en die week 4-5x griekse yoghurt eten ipv wat het menu voorstelt.
    Dit vind ik trouwens super fijn bij WW. Lekker m’n eigen menu bedenken: maar wél veel inspiratie in die app.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  8. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    JA! Ik ben na mijn eerste zwangerschap op maat 34/36 uitgekomen, had heel lang 38 voor mijn zwangerschap. BMI prima, begin 20 maar wat een commentaar zeg. Voelde me beter dan ooit maar dat maakt niks uit blijkbaar.....

9. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.926
    113
    Vrouw
    Thanks @Vulpix en @Sylva.
    Ik ben niet zo groot (1.68) en ben verder ook niet heel actief (zittend beroep, op vrije dagen ook vrij lui, wel 3x pw sporten). Dus denk dat ik dan wel aardig goed zit. En idd met een wijntje, patatje, etc. ga je natuurlijk al snel een keer erover heen.

Sylva vindt dit leuk.
  10. Pebble

Pebble Lid

30 dec 2019
    47
    35
    18
    Vrouw
    Wauw, ik kan het hier echt niet bij houden! Ik lees wel alles, maar kan ook lang niet overal op reageren. Ik heb er nu zelf 2 dagen over gedaan om weer bij te lezen omdat het te veel in een keer was.
    @Lotte jij bent supergoed bezig! wat spijtig om te lezen hoeveel tegenslag je al hebt gehad. hopelijk kunnen jullie volgende keer wel een kindje in jullie armen sluiten!
    @Elena22 De 7 vooraan is ook mijn eerste doel! sooo close! Ik herken dat trouwens wel hoor, dat men zegt dat je moet stoppen met afvallen. Nu nog niet, maar toen ik 18 kg was afgevallen zeiden ook verschillenden mensen dit tegen me, terwijl mijn bmi op 60 nog boven de 23 zit dus perfect normaal! (ze zeiden dit al toen ik 67 kg woog, wat nog steeds overgewicht is). Ik denk dat het is omdat ze het niet gewoon zijn je op die manier te zien. of ze zijn idd jaloers, want bij mij zeiden enkel degenen dat tegen mij die best zelf wat kilootjes kwijt mochten, net zoals bij @juma.

Gisteren even gewogen en toen kwam ik op 80.9 uit :D benieuwd wat de weegschaal morgenvroeg zegt, dan vul ik het ook in op de lijst.:thumup:
    Ik kan niet wachten tot ik die 7 zie, zodat ik weer doorkan naar de 6 :cool:

Elena22, aYh4L8, MinnieMouse94 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Dat lijkt mij niet handig. Sowieso vind ik twee glazen multivitamine light ook echt geen tussendoortje. Misschien is dat boek van Project gezond iets voor je als je graag een boek/menu wilt volgen? Daar staan weekmenu's in en dan voor 1200/1500/1800 calorieen per dag.
    @Pebble Inderdaad, hier ook op naar de 7!

Lijstje van vandaag:
    O; twee crackers met kipfilet
    T; appel en sinaasappel
    L; twee boterhammen met twee gekookte eieren
    T; banaan
    A; sperziebonen, kipschnitzel en rijst
    T; kvarg vanille

Ik hou nog twee punten over en daar ga ik nog even over nadenken waar ik die voor ga inzetten...

12. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.551
    31.024
    113
    Vrouw
    Of een chip in mijn nek, die verbonden is met horloge en exact aangeeft wat je binnen krijgt en verbruikt. En meteen ook even uitrekent wat je dan nog kan eten, inclusief suggesties voor je maaltijd of tussendoortje:roflmao:

Sylva en Zonnestralen vinden dit leuk.
  13. ellalovescoffee

ellalovescoffee Niet meer actief

O, wat iemand hierboven schrijft over maar een keer iets van een product gebruiken en dan kun je het later weggooien: daar loop ik ook wel eens tegenaan. Als iemand daar tips, suggesties voor heeft??

Ik eet bijv. veel groente. 's avonds in het avondeten en dan de dag erna als rauwkost mee naar het werk. Of ik maak omelet met restjes groente. Maar vaak verval ik dan in zo ongeveer elke week hetzelfde eten omdat ik anders iets overhoud. Zonde!

14. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.551
    31.024
    113
    Vrouw
    Door belabberde nachten krijg je ook meer trek.
    Misschien kan je het beste starten door niet zozeer je hoeveelheden aan te passen, maar wel goed op te letten wat je precies naar binnen stopt. Dus alleen voeding die je ook echt voed. Extra groente toevoegen aan elke maaltijd. Weinig cal, veel voedingswaarde en het vult lekker op. En suiker zoveel mogelijk vermijden.
    En bewust eten. Dus er rustig voor gaan zitten en je aandacht bij je eten te houden. Ipv gedachteloos alles binnen schuiven.
    Alles wat je eet opschrijven wil ook nog weleens helpen jezelf bewust te maken van wat je allemaal eet.
    En als je er tijd/zin in hebt: meer bewegen. Kind in de wagen en lopend boodschappen.

15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.551
    31.024
    113
    Vrouw
    Zo. Ben weer bijgelezen geloof ik. Goed bezig dames. Mijn dag was redelijk. We hadden weer een werkevent. Dus weer lang treinen. En weer volledig verzorgd door werk. Ben braaf van de cakejes afgelegen. Maar bij de lunch hadden ze kroketten :eek:
    Anyway. Nu onderweg naar huis. Heb nog wat snoeptomaatjes in mijn tas.

O: Brinta
    T: mandarijn
    L: broodje gezond en broodje kroket. (Wel bruin broodje gepakt;))
    T: tomaatjes
    D: denk omelet

Sylva en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  16. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.632
    8.365
    113
    Vrouw
    Dat zou ik echt eng vinden :roflmao:

Maar die machine bestaat echt. Ik zag het bij een afval serie op Netflix.

17. Pebble

Pebble Lid

30 dec 2019
    47
    35
    18
    Vrouw
    #917 Pebble, 16 jan 2020
    Laatst bewerkt: 16 jan 2020
    Een machine die je kcal die verbruikt en eet meet?? Of de scanner? :D

De scanner wil ik ook wel eens doen, dat noemt een Dexa scan, langs de andere kant weet ik al wat het resultaat gaat zijn: te dik :cry:
    Maar als ik mijn doel bereikt heb zou ik graag eens gaan, want ik weet nu al dat mensen mij gaan zeggen dat ik overdrijf en te mager begin te worden, aangezien ze dat toen ook deden. Deze week nog zei een collega: jij moet toch niet op dieet, je bent toch niet zo dik?
    Nu ja ik benvolgens mijn BMI nog steeds obees, dus te dik? Jaaah ik denk het we! o_O

Trouwens, ik las net dat 18 januari 'quitters's day' of 'fall of the wagon day', oftewel, de dag waarop de goede voornmens sneuvelen. Nu ja, niet voor ons he dames!!!!
    Komaan we blijven ervoor gaan :cool:

MFE vindt dit leuk.
  18. MinnieMouse94

Volgens mij kan het best prima zo een keertje joh.

19. MinnieMouse94

Ja ja, we geven niet op!

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.551
    31.024
    113
    Vrouw
    Ik wordt nu thuis wel zwaar op proef gesteld.
    Man staat pannenkoeken te bakken voor de kinderen.
    Natuurlijk nog geen omelet klaar. En nog niks voorbereid. En geen plaats, pan of wat ook. :mad:

Deel Deze Pagina