Afvallen vanaf januari!!! Wie doet er mee!?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door roever, 20 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    20200115_185135.jpg

    20200108_121641.jpg

    20200107_130917.jpg
     
    Pebble, aYh4L8 en Zonnestralen vinden dit leuk.
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Enkele voorbeelden van mijn maaltijden afgelopen week. Homemade butter chicken op een bedje van rauwe andijvie. Chaffles rijkelijk belegd. Tacoprutje waar ik van alles mee maak. Spinazie salade met black angus burger.
     
  3. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dat lijkt ook meer op mijn menu. @Mybrand2018 waar haal je je vetten dan meestal vandaan? En je kunt toch nog een lekkere salade maken met een dressing voor bij je frikandellen?
    Ik eet bijna iedere dag een uitgebreide salade met kaas of vis en een dressing op mayo basis, en dan 's avonds ook weer groente. Gisteravond een super lekkere prei-gehaktschotel met kaas bijvoorbeeld.
    Ik zou het ook niet redden op yoghurt met 5 besjes.;)
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Dat gezegd hebbende, als je liever SB gaat doen omdat dat beter bij jou past.. more power to you, ik hoop dat het gaat werken!! :thumup::thumup:
     
    Elena22 vindt dit leuk.
  5. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Mijn lijstje is vandaag even heel kort, 1 koffie, 1 opkikker en een glas tomaten/groentesap tot nu toe maar ik krijg ook niet echt iets binnen door die zere keel.:rolleyes:
    Ik verbrand wel mooi veel calorieën door het heen en weer gependel tussen mijn bed en de bank waar de dames liggen. Ik kan gewoon geen houding vinden! :thumup::D
    Ik ga zo nog maar eens wat proberen te eten.
     
  6. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja maar vind gewoon geen tijd met 4 dagen werken 4 kinderen hun sporten afspraken en nog appart koken voor hun

    Op een werkdag werk ik tot 19u dan heb ik gewoon geen tijd meer om nog iets fatsoenlijks te koken en eten we altijd makkelijk

    Ben nu proberen toch meer gezonder ook voor de kindjes
     
  7. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja ik moet mijn lijstje bijhouden hoeveelheden ik kom niet tot mijn vetten denk ik nu

    En heb nog salade van gisteren die eet ik vandaag erbij en kook zo nog een ei voor me eiwitten

    Vanaf morgen ga ik bijhouden

    Deed wel zalm met avocado erin

    Maar je hebt wraps van atkins en hamburger bollen die vind ik dus nergens denk maar online ga bestellen
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  8. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ziet er lekker uit hoor, @Elena22!

    O; twee crackers met kipfilet
    T; twee mandarijnen
    L; twee boterhammen met cervelaat
    T; appel
    A; AVG
     
  9. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Geen tijd is heel herkenbaar. Maar veel recepten zijn ook snel te maken. En voor de rest kook je er dan gewoon een beetje pasta of rijst bij. Of een stokbroodje.
    Wij eten bijvoorbeeld vaak salade of soep. De mannen pakken daar dan stokbrood bij.
    Je moet een keer tijd hebben/maken om wat recepten uit te zoeken, en uitproberen.

    Het lastigste vind ik zelf de lunch. Thuis gaat wel goed. Maar elke keer salade maken voor op kantoor schiet er nog weleens bij in.
     
  10. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik heb ook tijdje koolhydraatarm gegeten, vond het wel lekker. Wel moeilijk vol te houden met voorbereiding etc. Alleen kreeg op den duur hoofdpijn en duizelig etc. At echt voldoende calorieën. Alleen bleek een te lage suiker spiegel te hebben. Dus advies van de dokter om echt meer gezonde koolhydraten te eten. Jammer.
    Maar goed, vandaag gegeten:
    Ontbijt: Griekse yoghurt 2% met jam en lijnzaad
    Tussendoor: een banaan en een cappuccino
    Lunch: Brinta
    Tussendoor: 2 kleine koekjes en stukjes peer
    Avondeten: bruine bonen schotel met veel groenten en geraspte kaas.
    Tussendoor: heb pel pinda's en misschien nog wat fruit.
     
  11. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Heb je een recept van de bruine bonen schotel?
     
  12. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Dan is dit dieet denk ik niks voor jou. Ik kreeg de tip om currys in te vriezen. Je kan op 1 dag makkelijk twee grote pannen maken. Dat verdelen in porties. Dan hoef je het later alleen nog op te warmen en wat zilvervlies rijst te koken.
     
  13. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ik fruit een paar uien en twee teentjes knoflook. Dan gaat er prei, courgette en rode paprika bij, daarna tomatenblokjes uit blik. Ik kruid met oregano, tijm, peper een klein beetje Himalaya zout. En tenslotte de bruine bonen erbij. En dan serveer ik het met geraspte komkommer en geraspte kaas.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  14. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Ja op werk is echt erg dan weet ik het ook niet
     
  15. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.038
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Ik heb dan geen 4 kinderen maar wel twee. Ik werk de ene week 18 uur exc reistijd en de andere week 32 uur exc reistijd. Ik weet dus heel goed wat tijd tekort hebben is. Maar lekker en verantwoord (al dan niet keto) hoeft niet veel tijd te kosten. Niet te moeilijk denken. Goede hamburger op de grill met een lekkere salade erbij. Of een stuk vis in de oven. Pastasaus of taco prutje. Misschien kost dit 15 a 20 minuten? Ik heb een Instantpot aangeschaft, life safer dat ding! Je kan ook vriezer koken op je vrije dagen. Ik zou zeggen hou je macro's bij in een app, neemt amper tijd in beslag maar zo heb je wel overzicht. En anders misschien toch een ander dieet gaan doen.
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Naast mijn dagelijkse inmiddels vaste voeding heb ik een wafel gegeten. Dit heb ik een beetje recht geprobeerd te trekken door pompoen te eten ipv aardappel. Hopelijk helpt dat. Ik moet echt strikter gaan eten. Ik ga geen cheat dag meer doen tot mijn middelste jarig is of ik mijn 1e doel bereikt heb. Zoetigheid is echt een verslaving voor mij :(
     
  17. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Tip: probeer zoet te ontwennen. Dus ook een tijd lang geen zoetstoffen. Hooguit fruit om iets zoeter te maken (bijv in yoghurt oid)
    Je zult merken dat de trek in zoet dan ook minder wordt. En ook dat bijvoorbeeld gezoete yoghurt producten niet meer lekker zijn vanwege te zoet.

    Vroeger gooide ik overal suiker doorheen. Nu lust ik het niet meer in heel veel dingen.
    Ja gebak vind ik echt nog wel lekker hoor. Maar is makkelijker te weerstaan nu ik weer een poos suikers en zoetigheid vermijd.
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.838
    25.932
    113
    Vrouw
    Klopt wat je zegt. Maar het heeft me wel even tijd gekost om die makkelijke recepten op te zoeken en aan te passen naar onze smaak/situatie.

    Invriezen ben ik niet zo van. Vind het vaak toch minder lekker. Of ik vergeet het hele bakje en vind het dan na een jaar weer terug. Maar kan wel handig zijn.

    Voor meerdere dagen koken doe ik wel vaak. Meestal op zondag een grote pan soep. Daar eten we dan op maandag weer van. En soms op dinsdag nog een beetje bij de lunch.
     
  19. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    @Zonnestralen van suikers moet je echt afkicken he, irritant... Ik merk dat ik er nu gewoon steeds makkelijk vanaf kan blijven, maar als ik éénmaal weer zoet neem, dan kan ik weer overnieuw beginnen met afkicken. Dat is met hartige snacks toch anders.

    @Mamafiets eten invriezen ben ik ook niet zo van. Vind het dan ook minder lekker en eet dan idd liever 2 dagen achter elkaar hetzelfde.

    @Mybrand2018 kijk of je een gezondere eetstijl kan vinden die bij je past (en je gezin). Gezondere keuzes (geen bewerkte producten), of bijv. kleinere porties als je nu al gezondere keuzes maakt.

    Vandaag:
    O: gekookt ei, blokjes kaas, plakje ham en wortels
    T: appel
    L: kwark en bosvruchten
    T: paprika
    D: leftovers van gister (macaroni, kaas, bloemkool, ei, kip muffins) met nog wat doperwten, tomaatjes en wortels.

    Beetje een standaard lijstje aan het worden, maar op werkdagen vind ik kwark mee nemen gewoon lekker makkelijk en vult goed.

    Zo even buikspierkwartier doen, morgen weer bootcampen. En dan hoop ik donderdag misschien wel onder de 80 te zijn. Zou wel een goede opsteker zijn, want het voelt al alsof ik heeeel lang bezig ben, maar het zijn maar 20 dagen :rolleyes: Toch een beetje blue monday gevoel ;).
     
    Pebble, Zonnestralen en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.975
    7.903
    113
    Vrouw
    Dat doe ik al met de pap. Dan gooi ik er rozijnen in voor wat zoet. Alleen in de koffie kan ik een half zoetje echt niet missen.
     

Deel Deze Pagina