Afvallen via diëtiste, ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rainbow88, 26 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hoi!

Na 2 bevallingen en weinig (zelf)motivatie heb ik besloten om vanaf morgen naar de diëtiste te gaan.
    Er zou min. 10kg af moeten

De vrouw waar ik ga opteert voor een nieuwe levensstijl/gewoonten ipv een echt dieet.
    Ik wil dit combineren met 2-3x/week fitness.

Iemand ervaringen hiermee? Helpt het goed, is het zijn geld waard?

Ik probeerde het in het verleden ook al via bodystyling (Dit hielp telkens heel goed, maar 't is duur en erna kwam ik stilaan terug bij).
    En door zelf op mijn eten te letten icm sporten, maar dit keer heb ik echt de motivatie en controle van iemand nodig want ik geraak maar niet zelf op gang.

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Ik ben met behulp van de dietiste ca. 10 kg afgevallen.
    Zij was voor mij de stok achter de deur, de gene die even een extra oog erbij kon houden. en met complimenteerde voor de verloren kilo's of even de extra motivatie kon geven als het wat lastiger was.
    Verder is het wel echt dat je zelf de knop om moet zetten. Zij gaat niet voor je afvallen, je zult het zelf moeten doen.

ondertussen ben ik overgestapt op Weightwatchers, wat ik ook een fijne methode vindt, die eigenlijk erg lijkt op de voedigs schema's die ik via de dietiste had.
    De smartpoints die je daarbij bij houdt, geven een goed beeld van betere en slechtere keuzes. Een taartpunt, gevulde koek of snoepje kosten bij weightwatchers zoveel van je dagpunten dat dat er wel voor zorgt dat ik die dingen over sla.

3. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Zoiets heb ik ook gedaan na de 1e bevalling.
    Dan is t meer t geval van t ombuigen van je voedingspatroon dan dat t echt voelt als een dieet en dat je niks mag bijv.
    Het is mij heel goed bevallen en het was sowieso dus niet echt t gevoel van diëten, maar aanpassen.
    Gezondere keuzes maken en hoeveelheden aanpassen evt. En ook toen de begeleiding weg was ben ik gewoon (grotendeels) op die manier verder gaan eten :)

4. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    Ik ga naar een diëtist die in de huisartsenpraktijk zit, bevalt prima, nu 6 kg kwijt.

Rainbow88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina