Cake vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Naantje20, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hoi hoi!

Mijn oudste moppie is bijna jarig en wil cakejes in de vorm van een ster trakteren. Nu hadden we samen op internet dus een ster op een stokje gevonden( soort cakepop dus alleen groter) en dat moet het dus worden!

Alleen heb ik dit van de week dus geprobeerd. Maar op het moment dat ik mrt een vormpje in de cake ga en het eruit haal, brokkelt de cake helemaal kapot. Weet iemand of er ook een manier waarbij de cake heel blijft?

Anders ga ik toch opzoek naar een andere traktatie

Liefs naantje

2. Verox

Verox Niet meer actief

Geen ervaring mee hoor...
    Maar mijn eerste idee is om het in te vriezen, en dan uit te steken?
    Ik vind brood ook gemakkelijker snijden wanneer het hard bevroren is.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Cakepops maak je toch door een gebakken cake te verkruimelen en te vermengen met ... ??? (Geen idee meer, boter?). Dan kun je er denk wel vormpjes uitsteken.

4. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Boter creme Eveline :)

Je zou het inderdaad kunnen invriezen, of mengen met botercreme en dan uitsteken, of kleinere sterretjes maken?

5. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Bedankt voor de tips! Dat invriezen ga ik zeker proberen!
    En van die botercreme wordt het dus steviger? Maar die botercreme moet ik dan door een normale cakebeslag heendoen? Of heb ik dan een ander soort beslag nodig?

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou het niet invriezen, want als het dan ontdooid kruimelt het alsnog...

Wat voor cakerecept gebruik je? Je zou een beetje een stevige smeuige cake moeten bakken zoals je ze in de winkels ook wel koopt.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien zeef je de bloem? Dat zou ik dan niet meer doen...

8. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0

Ik had om het te proberen dus zo'n cake uit de winkel genomen.
    Dus recepten zijn welkom!

9. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Nee wat je doet, is dat je de cake vermaalt in een keuken machine en daar beetje botercreme bij doet (cake is dus al gebakken). Dit samen mengen tot het goed samenvoegbaar is en in vorm blijft. Dit even invriezen, eventueel een leuke candycoat geven en stokjes er op?

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Cakepops maak je door cake te verkruimelen, en dan met botercreme of een andere binder (chocopasta, gesmolten chocola kan ook) tot een soort deeg te maken. De cake moet echt goed klein verkruimeld worden, grote stukken maken de cakepop breekbaar.

Daarna cakedeeg in de vorm doen, even in de vriezer zodat het goed vast wordt, eruit halen, het stokje met gesmolten chocola in de cake duwen en weer even in de vriezer.

Daarna kun je ze in chocola/melts dopen, het overtollige eraf laten lopen en drogen.

Cake moet niet te koud zijn en de chocola niet te warm anders breek de chocola.

Het vergt wat oefening ... cakepops maken ziet er makkelijker uit dan dat het is ;)

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hmmm. Dan wordt het inderdaad wel lastig. Zou dan toch voor een cakepop achtig iets gaan. Op een stokje is sowieso lastig, door het eigen gewicht stort het al sneller in.

12. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    cake bakken van biscuitdeeg?

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Geen biscuit, dat is veels te droog.

14. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Gewone cake mengen met boter of botercreme wordt veel te vet, vind ik. Niet lekker. Er zit al boter in de cake. Ik meng het altijd met icing, van de icing mix van Xenos.

Je kunt wel cake maken van biscuitdeeg, dat zou ik dan juist wel mengen met botercreme zodat het niet te droog is. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het lijkt mij wel kunnen.

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb een cakepops bakblik, waarin je dus cakebeslag doet en dat dan bakken. Maar wanneer je dan de stokjes er in steekt en ze wilt dippen in bijv chocola... dan vallen de cakejes er weer af :$
    Is hierin dan ook de oplossing om het even in de vriezer te doen???

Of moet ik dat hele bakproces vergeten? en de tips van hier gebruiken????

16. Islah

Islah Niet meer actief

17. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zou zo'n siliconenvorm kopen, zoals op de foto:

Bekijk bijlage 418597

Lijkt me veel makkelijker. Er gaat ook nogal veel cake verloren als je ze uit gaat steken met een vormpje.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    #19 Strijkkraal, 18 sep 2014
    Laatst bewerkt: 18 sep 2014
    Je moet dan echt zoveel botercreme gebruiken dat het echt niet meer lekker is ... Been there, done that ;) met cake hoef je niet zoveel bindmiddel te gebruiken o dat het idd al vet is van zichzelf, dat scheelt echt qua smaak, dan eet je nog wel cake, ipv een botercreme balletje.

19. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Dan kan ook ik heb ook zo'n ding, de cake goed af laten koelen, stokje in de chocola dopen en dan in de vorm steken. Daarna een kwartiertje in de vriezer (neerleggen is het handigst) en daarna in de chocola dopen.

Deel Deze Pagina