Goed bezig allemaal! Oh ik herken dat, dat van die knop niet om kunnen zetten. Er komt maar heel soms maar zon moment van: NU is het klaar! Potverdorie! En dan pas lukt het om het lang vol te houden. Bij mij gaat het gelukkig heel goed, heb de knop echt om. Er is nu 3,5 kilo af. Nog 4,5 kg en dan ben ik terug op mijn oude gewicht. Daar ga ik eerst voor, dan kijk ik weer verder. Ik ben ook echt een emotie-eter, herkend iemand dat? Zeker nu het zwanger worden niet lukt geeft dat me zo veel spanning en verdriet. Gisteren moest ik naar een verjaardag van mn schoonzusje, die in ronde 1 gelijk zwanger was... Ze showde haar nieuwe kinderwagen op de verjaardag en liep trots te paraderen met haar dikke buik... Dan denk ik: ik wil pizzaaaa!!
Hoihoi! Allereerst eet ik niks meer waar suikers aan zijn toegevoegd. Ik ontbijt met 3 crackers met mager beleg of smeerkaas, daarbij neem ik een glaasje optimel. Om 10 uit eet ik 1 a 2 stuks fruit. Tegen 12 uur 2 sneeën volkoren- of pompoenbrood met mager beleg. Tegen 3 uur een tussendoortje. Vaak een rijstreep met smaakje. En daarnaast eet ik gewoon avond eten mee. Kleinere porties bakje optimel yoghurt als toetje. Dus echt 6 keer per dag eten. Ik sport 1 keer in de week bij de sportschool en 1 avond in de week loop ik een heel eind zo'n 10 km. Dit werkt voor mij het beste. Ben er erg blij mee!
Dat is niet per se waar. Er zijn nogal verschillende onderzoeksresultaten over en bovendien verschilt het per persoon. Wat wél waar is, is dat je afvalt als je minder kcal binnenkrijgt dan je verbruikt. Dan doet het er niet toe of het alleen maar brood is of alleen maar kip, als je maar minder eet dan je verbruikt. Een vermindering van bijv 500 kcal, niet veel meer anders ga je te hard. Verdere tips: eet zo gevarieerd mogelijk en zo min mogelijk kunstmatige producten (dus geen kantenklare spagettisaus maar zelf maken, geen frisdrank maar thee of water, etc). de meeste kcal krijg je "per ongeluk" binnen. Verder vind ik het zelf makkelijker om meer energie te verbruiken (vaker sporten) dan om minder energie binnen te krijgen (minder te eten)
Oeps gisteren met vriendlief uiteten geweest. Heb het er even heerlijk van genomen, na een week streng zijn. Maandag wegen maar even overslaan, misschien durf ik het wat later in de week. Vandaag weer vol goede moed verder..
Nu al gestopt dit topic Opgegeven? Hier gaat het nog steeds goed hoewel ik t wel lastig vind om geduld te hebben. Tja, d25-30kg is er niet in een week af. Woog vanochtend 90.5 dus ga morgenavond mijn eerste beloning innen: naar de bios met vriendin begon romd de 97 en 3,5 werk bezig dus dikke prima. Dinsdag ondanks rugpijn en kloterige ongesteldheid naar de sportschool geweest : de knop is om. Zaterdag wordt lastig, feest bij schoonfamilie inclusief eten..
Hoi hoi Ik wil ook graag afvallen.. sinds ik in koeweit woon ben ik van maat 38 naar 44 gegaan denk ik😕 eeet niet hoeveel kilos heb geen weegschaal durf niet te wegen.. maar dat ga ik vanavond maar even doen. Helaas is t hier zo heet tussen de 40 en 50 graden dat ik bijna niet buiten kom en de sportschool in de buurt zo duur 90 euro voor een maand. Denk je dat ik een begin kan maken met een uurtje wandelen in de avond ( dan is de temperatuur t best) en stoppen met suiker en snoepen. Bv een eetschema als dit: Ontbijt: 0.5 l water met citroen. yoghurt met havermout en kopje zwarte koffie. Tussendoor: appel Lunch: rijst met kip en salade Tussendoor: gekookte eitjes Dinner: salade Voorbeeldje he.. Weet niet waar ik moet beginnen😦😦😦
Hallo dames, Ook wij willen graag een eerste kindje en daarvoor ben ik al een geruime tijd bezig met afvallen. Ik had cyclussen van 117 dagen en nu ik 40 kilo ben afgevallen zit ik op de 35. Dus een grote vooruitgang. Deze ronde is onze eerste ronde dat we het echt gaan proberen en ondertussen ga ik gewoon door met gezond eten en sporten.
Je eet hartstikke goed! Na je eten zou je nog een stuk fruit kunnen nemen en pas op met rijst, pasta en aardappels.... 100 gram ongekookt is de max voor 1 dag.
En gekookte eitjes zou ik ook niet doen eigenlijk. Ik mag er twee verspreid over de week. Beter fruit of iets van yoghurt of één niet al te suikerig koekje.
Ik sluit mij graag aan. Ga morgen alles teruglezen. Nu alleen eerste en tweede pagina vluchtig gelezen. Ik zal mij morgen ook ff voorstellen enzo! Succes allemaal alvast!
Dat ligt eraan hoe je verhoudingen zijn in je eten. Ik moest van de diëtist elke dag een gekookt ei. 1. omdat ik anders te weinig eiwitten kreeg voor spierbehoud en opbouw en 2. Omdat eiwitten verzadigen. Maar ligt et dus aan hoe de verhouding is van de rest van en eten
Ohja, in mijn dieet zit nogal veel zuivel dus daar krijg ik denk ik al de meeste eiwitten van. Gaat nog steeds goed btw, voor t eerst in meer dan twee jaar onder de 90kg!
Wat goed dat iedereen zo lekker aan het afvallen is! Hier staat alles op een laag pitje vanwege de griep.. Ook hebben we besloten om misschien binnenkort al te beginnen voor ons eerste kindje dus dan geen dieet meer. Vind het allemaal zo spannend! Maar wil ook echt niet teveel aankomen, ach ik zie t wel
Hai! Mag ik me ook aansluiten? Ik kan wel wat steun gebruiken, en geven! Vorige keer van 117kg naar 98kg afgevallen en zwanger geraakt . Helaas zit alles er weer aan, en iets meer, maar het moet er weer af!
Welkom huiboobee! Vandaag naar diëtist geweest, dus weer frisse moed gekregen. Ook te horen gekregen dat er onderzoeken zijn geweest waarin is aangetoond dat je prima een pond in de week mag afvallen en dit geen effect heeft op de baby! Natuurlijk wel met een goed uitgebalanceerd dieet. Ik was hier wat onzeker over maar durf nu weer echt te beginnen terwijl we al bezig zijn