Afvallen voor zwangerschap, wie doet mee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Elisabeth83, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    y wat vervelend dat je met zoveel tegen zin naar je werk gaat.
    Ik ken het helaas wel. Mijn werk is best wel leuk maar de sfeer is om te snijden. Heb nu al zin in mijn verlof!!
    Heb je al uitzicht op iets nieuws dan?

elise fijn dat je weer op dreef bent!! Nu ff door pakken, dan kun je met een lekker gevoel op vakantie!!

Flien gezellig dat je weer mee kletst!! en ook ze lekker bezig lees ik.

Elizabeth Hoe gaat het bij jou?..

Hier blijft het een beetje het zelfde. Zit nog steeds op 78
    Gister avond weer laten verleiden met een paar blokjes kaas.
    Voel me ook erg opgeblazen. Vind het ook best lastig idee dat ik straks weer veel zwaarder word.
    Al wil ik natuurlijk echt niet klagen, ben ook wel heel erg blij met ons kadootje. Al is het nog steeds vrij onwerkelijk.
    Nog een week tot de echo ben erg benieuwd hoe ver ik nou precies ben.

2. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Mag ik mij aanmelden hier? :)

Ik ben nu 31 en nog veeeel te zwaar.
    Voor eerste zwangerschap ook, maar toen ben ik tijdens de zwangerschap niet veel aangekomen.
    Zoon woog 4740 gram en ik was gelijk de dag na de geboorte 10 kilo kwijt ten opzichte van het begin van mijn zwangerschap.
    Daarna door borstvoeding en weinig trek in eten nog eens 5.
    Inmiddels zitten er weer 10 aan.

Voor het mooie wil ik er nog snel 10-15 af hebben.
    Mijn vriendin en zusje hebben dit een tijdje geleden ook gepresteerd via Cambridge.
    En ik denk dat ik dit ook ga proberen.
    Sta nu echt op het punt dat het moet gebeuren!

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    Ja welkom keef!! We kunnen wel wat uitbreiding van het groepje gebruiken

4. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Demie, zolang je stabiel blijft is het prima toch :) snap wel dat een opgeblazen gevoel niet fijn is.. Misschien toch wel van de kaasblokjes, omdat je dat niet zo vaak meer eet?

Keef, welkom! Ook een kindje van november 2014, leuk :)
    Succes met Cambridge! Wanneer ga je ermee beginnen? Ben benieuwd hoe het je bevalt.

5. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Nee geen zicht op wat nieuws nog.
    Maar financieel gezien kan ik ook wel tijdelijk even stoppen met werken. Dit doe ik liever niet eigenlijk maar ja...

6. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    keef Hoe heb je dat aangepakt met je zwangerschap om weinig aan te komen? of ging dat vanzelf..

y op wat voorn manier is je werk verschrikkelijk dan?
    als je het nog even uit kunt zingen kom je misschien nog in aanmerking voor een ww uitkering of iets als je ontslag neemt niet.
    Maar als het geen must is en je er echt met veel tegenzin naartoe gaat zou ik denk ik ook niet meer gaan.
    Wij kunnen helaas niet zonder dat ik een beetje bij verdien.

Had/ heb gewoon mijn dag niet zo. Was hier het dorp in geweest en zag mezelf steeds in de winkel ramen enzo. Soms ben ik nog verrast van mijn eigen spiegelbeeld. Ik ben zo veel ronder dan het beeld dat ik van mezelf heb.

7. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    YYYYY, als je idd nu ontslag neemt heb je geen recht op uitkering.. Weet niet of je dat anders wel krijgt? Maar kan me voorstellen dat als je het echt niet naar je zin hebt, elke dag een dag teveel is.. :( Wel fijn dat je op zich niet hoeft te werken, financieel gezien. Ik heb mijn werk begin dit jaar opgezegd. Ik had al jaren een droom en die wilde ik achterna gaan. Dit is iets sneller gegaan dan gedacht en nu ben ik ondernemer! :D Ik hoef op zich ook niet te werken, op alleen het salaris van mijn man redden we het ook. Daarom kan ik dit nu ook doen. Anders had dat nooit gekund.. Maar ben zo blij nu!

Demie: dikke knuffel.. Ruiten zijn ook stom. Die maken je ook dikker dan je bent hoor! Maar niet fijn om mee geconfronteerd te worden. Probeer gewoon gezond te blijven eten en te bewegen, en ondertussen te genieten van dat mooie wondertje dat in je groeit!!

Ik heb vanavond weer gezwommen, was weer heerlijk. Vandaag ook weer goed gegeten :) Geen tussendoortjes, daar had ik helemaal geen trek in. Wel ontbijt, lunch en diner. Niet teveel gegeten ook.. We gaan zien of m'n lichaam dat morgen in wil halen.. Heb trouwens ook veel water, wat detoxthee en ontzuringsthee gedronken!

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb op m'n 28ste verjaardag de knop om gezet woog 80+ kilo ben sinds februari 2016 al 10 kilo kwijt vooral door gezonder te eten minder snoepen en meer bewegen
    nog de komende maanden 2kilo eraf en dan starten aan kind nr 2 :)

9. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    klinkt goed elize!! Als dat geen mooi resultaat oplevert..
    wat voorn zaak ben je voor jezelf begonnen? Het lijkt me heerlijk om voor jezelf te werken.

Mama wat goed!! nog maar 2 kilo. Dat klinkt voor ons nog zo ver weg.
    En altijd inspirerend om een succes verhaal te horen.

10. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Wow, netjes MaMa! Respect! Zoals Demie zegt, dat klinkt voor ons nog heel ver weg ;)

Demie, ik ben zelfstandig reisadviseur. Ik heb nu dus m'n eigen reisbureau aan huis. Ik ga bij klanten thuis langs om alles te bespreken en zij kunnen eventueel ook bij mij komen. Mijn droom :) Ik had gedacht dat het nooit zou lukken, omdat ik een hele andere opleiding heb gedaan. Maar altijd blijven dromen, ze kunnen écht uitkomen!

11. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Het werken op zich is leuk hoor. Maar de organisatie waar ik voor werk niet. Ze naaien je aan alle kanten waar ze kunnen.

Hahaha als ik dit zo lees had ik allang zwanger moeten wezen :p ;)

Maar komt wel goed. Mijn hele team staat er zo in dus daarin hebben we wel veel aan elkaar.

12. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Vanochtend werd er aan me gevraagd of ik gefeliciteerd mocht worden, al kijkend naar mijn buik... AUW! Dat is echt niet tof... :( en er achteraan: oohhh sorry... Ik vraag het al bijna nooit...
    Nee, nou, moet ik dit dan als compliment opvatten? Als je het bijna nooit vraagt en nu dus wel aan mij?

Zucht. Auw. Nog een reden om af te vallen en flink buikspieroefeningen te gaan doen dus... Dit is niet tof..

13. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    poh elize!! Das toch niet normaal!! wat een stom mens zeg! !
    en dat terwijl je prima en bewust er mee bezig bent.

Ik zou het ook maar proberen het om te zetten in motivatie.
    Maar echt stom zeg!!

Hier vandaag weer een zondig dagje.
    Dl was heel vervelend en had gewoon echt te weinig geslapen. Rond half 5 maar een potje warm gemaakt maar dat werd 1 groot huil drama.
    Dus hebben we haar speen en doekie gepakt en in de auto gezet. Ze sliep binnen 5 min maar nu moesten we dus wat tijd doden zodat ze ff een redelijk dutje kon doen.
    Ik mocht kiezen sushi of Mac Grr (beide ongeveer 20 min rijden bij ons vandaan)
    sushi geen optie dus werd het vet en ongezond.
    Maar man wat was dat lekker haha.
    Hierna wel de hele avond drukke spelletjes met dl gedaan in de hoop dat ze wel weer moe werd en ik een beetje extra verbrande. Maar ze ging pas 20.45 naar bed.

14. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hey meiden,
    Ik heb een tijdje niet gereageerd omdat ik dacht dat het een beetje was doodgebloed hier en ook omdat ik echt weer onwijze vreetbuien heb gehad. Word er zo gestoord van!!! Grrrr wanneer houdt het toch eens op.

Maargoed genoeg gezeikt 😛 Morgen dus weer aan de bak!

Zullen we de lijst aanpassen want volgens mij zijn er heel wat die hier al heeeel lang niet meer hebben gereageerd

15. YYYYY

YYYYY Actief lid

20 mrt 2016
    129
    35
    28
    Lijkt mij prima!

Ja heel herkenbaar hoor. Soms proef ik het haast niet eens meer wat ik eet. Echt niet best...

16. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Pfff... Ik heb me gisteren laten gaan.. Wat churros gehad, pannenkoeken en 3 broodjes bij de lunch.
    Sta ik vanochtend op de weegschaal: 96,3! Hoe kan dat nou?! Ik heb de hele week mijn best gedaan, 1 dag niet en dan meteen 0,6 kg aangekomen? Dat kan toch niet?

Lijkt me goed om de lijst aan te passen. Heel eerlijk: ik vind het ook wat fijner met een kleinere groep, dan kun je het een beetje bijhouden van iedereen ;)

Demie, heeft je meisje nog lekker geslapen?

Elisabeth en YYYYY: we gaan er weer voor!!

17. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    hey

Ja ze heeft hierna de hele nacht door geslapen!! Nou dat is op 1 hand te tellen hoevaak ze dat heeft gedaan!!
    Helaas was afgelopen nacht 3 keer wakker en vanaf 5.15 helemaal niet meer geslapen.

elise als je nou 2 dagen wacht met wegen is dat dagje zondigen vaak wel weer uitgebalanceerd op de weegschaal!! maar ik heb precies het zelfde. Ik hoef maar aan de chips te ruiken en ik zie het al op de weegschaal.

donderdag mag ik naar de gynaecoloog voor een echo.(spannend om te horen of het goed zit en hoe ver ik nou precies ben)
    Maar daar zal ik ook wel op de weegschaal moeten. Zie er nu al tegen op, en daarna is vaak bloeddruk meten dus die zal van de zenuwen ook wel hoog uitvallen haha.

Vandaag weer een nieuwe dag om er weer helemaal voor te gaan!! succes dames!!

18. Keef85

Keef85 Bekend lid

12 feb 2013
    816
    14
    18
    Regio Rotterdam
    Spannend demie!!
    Wat vervelend dat dl niet meer had geslapen.
    Hier gelukkig gezegend met een ideale slaper.

Ik ga morgen mailen voor een afspraak ter kennismaking bij Cambridge.
    En sport nu elke woensdag (aquarobic) met een vriendin.
    Super leuk en vooral ook gezellig.
    Daarna even onder de zonnebank, zodat mijn afgetrainde lijf(whahaha) ook de zomerkleur bereikt ;)

19. Elise2014

Elise2014 Actief lid

19 dec 2015
    295
    64
    28
    NULL
    NULL
    Demie, wat lekker dat ze doorgeslapen heeft! Wel balen dat ze verder nog niet echt doorslaapt. Heel herkenbaar, wij hebben de nacht na haar eerste verjaardag de eerste volledige nacht gehad. Ze wordt nu nog steeds regelmatig 's nachts wakker, maar we zitten nu op 50/50 denk ik. 50% doorslapen, andere 50% niet. Succes morgen bij je echo!!

Keef, ben benieuwd hoe het met Cambridge gaat straks!

20. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    Hai dames,

ben weer terug van vakantie, dat was echt heerlijk zeg en zelfs nog tegen alle verwachtingen in wat afgevallen, weeg nu 74,8:D..
    Wel lastig om na alle ijsjes en cappuccino's weer de gezonde draad op te pakken..

@demie mijn dochter slaapt met periodes ook heel slecht door, dat is echt slopend.. Ik hoop dat ze snel vaker doorslaapt!

@elisabeth83 Leuk dat je er weer bent! Zet m op de komende tijd! Werk jij het lijstje bij?

@elise2014 Frustrerend is dat hè.. Ik weeg zelf altijd een keer in de week, meestal op zondag.. op die manier heb je een iets betrouwbaarder beeld van je gewicht:).. Misschien een idee?

Deel Deze Pagina