Vanochtend begonnen met een pap. Nu aan het water en de thee.... Voorgenomen om pas om 12.45-13.00 te lunchen met een shake... Maar het is tot nu toe wel afzien. Ben gewend om veel tussendoor te snoepen hahaha!!! Maar het koude water helpt op zich wel. En tsja, rammelende maag betekent dat hij krimpt toch? hahahaha
Keef, vervelend dat het wegen je zo tegenviel. Ik heb jaren geleden een keer cambridge gedaan. 3 weken volgehouden, en toen gestopt omdat ik niet kon slapen omdat ik zo'n zin had in een boterham. Terwijl ik helemaal geen broodeter ben. Eet 2 plakjes per dag. Sommige mensen kunnen het heel goed volhouden, maar het is niks voor mij. Wil je wel veel succes wensen! Ik sleep/schop mezelf zo nog even op de crosstrainer als de kinderen slapen. Geen zin, maar moet van mezelf. Gister ook al niet gedaan, en voor ik het weet sla ik zo een week of langer over. Dan schiet het niet op.. Qua eten gaat het hier eigenlijk best goed. Afgelopen dagen netjes ontbijt, lunch en een prima hoeveelheid avondeten (150g pasta met heel veel groenten). Tussendoor fruit of een keer een stukje kaas ofzo (wel afgewogen). Nu het volhouden nog..
Vandaag natuurlijk de eerste dag... Gaat op zich wel, maar ik vind het wel heeeel weinig hoor. Moet zeggen dat het wel is gelukt... Maar pfff hahaha Hoop ook dat ik het langer volhou dan 3 weken... Maar wil hartje zomer wel stoppen. Even 'genieten' van de zomer en daarna weer door!
dames het is een beetje een rollercoster voor ons. Vandaag bij de controle echo toch een kloppend hartje gezien. We wisten niet wat ons overkwam. De gynaecologe had dit ook niet verwacht. Het blijft spannend want het is nog erg klein. Eigenlijk was ik al klaar voor de curretage dus dit is heel bizar. Durf het haast niet te geloven. Keef super dat je nu gestart bent. Mijn zusje is zo ook wel 15 kilo kwijt geraakt. Ik begreep van haar dat het begin het moeilijkst was. Saz jij ook lekker bezig lees ik!! goed dat je nog even op de crosstrainer. Ik probeerde altijd zo vroeg mogelijk op de dag het "bewegen" achter de rug te hebben haha.Bij mij geld ook: van uitstel komt afstel haha.
Demie, wauw! Kan me goed voorstellen dat je nu in een rollercoaster zit! Ga je er vanuit dat het niet goed zit, blijkt het nu toch een beter vooruitzicht dan vorige week. Ik duim voor je dat het goed blijft gaan!! Ja, ben de afgelopen dagen goed bezig geweest. Zat zondag op 14000 stappen (inclusief 20 minuten crosstrainer) en zit vandaag over 18000 stappen (waarvan een half uur crosstrainer). Frustrerende is dat de weegschaal al 4 dagen hetzelfde gewicht aangeeft. Maar gewoon volhouden en dan hopen dat ergens in de komende dagen het getal op de weegschaal weer naar beneden gaat. Keef, dan wel zorgen dat je goed afbouwt en ook goed opbouwt met gewoon eten, anders is de kans redelijk groot dat alles er zo weer aan zit als je in de zomer ineens een paar weken normaal gaat eten. Zou zonde zijn!
Wow Demie!!! Wat een super nieuws! Vanochtend met een vriendin meegeweest naar haar echo. 6+6 en een kloppend hartje gezien... Ik wil ook hahahaha! Stiekem vanochtend toch op de weegschaal gestaan en resultaat na 2 dagen was -2. Nu begin van de 3e dag! Goed bezig Saz! Zolang hij maar niet omhoog gaat, gaat hij vanzelf naar beneden!
Wow Demie! Dat zal zeker een rollercoaster zijn! Ik blijf voor je duimen... Hier vanochtend 96,2. Minder dan vorige week. Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet en ik heb besloten het een beetje naast me neer te leggen tot na de vakantie. Na de vakantie ga ik van start met de "sugarchallenge". Geen toegevoegde suikers eten. Dit heb ik afgelopen november een maand gedaan, maar daarna ging ik helaas weer los. Nu wil ik het minimaal 3 maanden volhouden, omdat je 3 maanden nodig hebt om iets aan te passen in je leefstijl/gedrag. Ik ben benieuwd. Wow Keef, dat gaat snel! Nu volhouden! Saz, netjes! Lekker aan het sporten dus, top!
Demie!!!! Wat een super goed nieuws! Hopelijk komt het met het groeien ook goed! Ja wat een rollercoaster zeg pfff. Hier een ons aangekomen. Bleeehhhh wat een gerotzooi van mij met eten toch. Wanneer houd het eens op😖
Hier stond de weegschaal vanmorgen op 117.7, kilo er af dus. Al stond ie gister nog op 117.0, mja, patat gegeten gister..
Dank je Elise @super goed saz! Een kilo eraf ☺️ Hoe voelt voor jullie de gekozen methode om gewicht te verliezen? Ik denk dat daar bij mij best heikel punt zit. Aan de ene kant wil ik niet lijnen vanwege therapie en dat het niet goed is. Dus juist niet de focus op afvallen. Maar aan de andere kant wil ik juist zoveel afvallen vanwege kinderwens. En door die strijd ga ik vaak de mist in 😖
Hier een heel leuk feestweekend gehad! Slecht voor de lijn, wel super gezellig. Met 2 vriendinnen afgesproken dat we na mijn vakantie er met z'n drietjes voor gaan. Inclusief groepsapp etc. Ik vind dat kiezen van een methode ook wel een dingetje.. Wat werkt nu voor jezelf zeg maar.. Ik denk dat ik alle "lekkere dingen" gewoon moet schrappen. Af en toe wat lekkers werkt gewoon niet bij mij.. Neem ik 1 ding, snaai ik daarna weer gewoon lekker verder. Dus nu maar weer een andere manier proberen. 3 maanden suikervrij, vanaf 25 juli. Hopelijk zit het daarna een beetje in m'n systeem..
Hier vanavond wegen... Heb gistermiddag en avond gezondigd, vandaag weer netjes aan de shakes. Helaas stop ik voorlopig wel even. Ik heb besloten dat ik tot 1 September het op een andere manier ga proberen. Niet omdat ik het moeilijk vindt, want ik hou het aardig vol. Maar ïk ben mij deze week behoorlijk bewust geworden van al mijn tussendoortjes en slechte dingen. En besloten dat ik het kan op een normale manier!! *poweerrrrr* Mocht ik 1-9 niet het gewenste resultaat hebben, ga ik alsnog weer cambridgen. Ben benieuwd wat die sjaak er vanavond van zegt.
Hoi Hoi, Graag zou ik me bij deze groep willen aansluiten, als dit oke is? Zal me eerst even netjes voorstellen, Ik ben Bloempje 31 jaar en moeder van 2 kinderen. Uit mijn eerste relatie heb ik een zoon (10) en mijn huidige relatie een dochtertje van 4. Ik heb het pco syndroom en zwanger geworden van mijn zoon d.mv hormoon behandelingen. Mijn 2de zwangerschap was een verrassing, mijn vriend en ik waren hier nog niet mee bezig. Al een tijdje kriebelt het heel erg om nog een keer zwanger te worden, al ruim een jaar zijn we druk aan de 'klus' Helaas ben ik de afgelopen 2,5 jaar veel aangekomen. Ik weeg op dit moment 115 kilo!!! Veels te zwaar! Ik heb al meerdere pogingen gedaan om af te vallen, maar elke keer gaat het weer mis. Ik heb een duidelijke suikerverslaving. Na veel gelezen te hebben, ben ik vandaag gestart met dieet pro shakes. Hier mag je ook nog bij eten, 2/3 tussendoortjes en avondeten. Ik zou best wel wat steun kunnen gebruiken van vrouwen die ook bezig zijn met afvallen en een kinderwens hebben. Ik heb op dit moment een zeer onregelmatige cycles, maar weet uit ervaring dat als ik minder zwaar ben, mijn cycles regelmatiger word. Toen ik zwanger werd van mijn dochtertje was ik 84 kilo. Ik hoop met dit dieet eerst onder de 100 kilo te komen, en dan richting de 85 kilo. Lieve groetjes
Haii dames, Even wat minder vaak online geweest.. Was even heel druk met andere dingen dan zwanger worden .. merk dat ik sinds we onze kinderwens hebben uitgesteld, ook iets minder vaak online ben.. dus excuses voor de late reacties.. Welkom bloempje840! Goed dat je begint met afvallen! Een suikerverslaving is hier heel herkenbaar.. bij mij is de knop ineens om gegaan en ik ben in één keer veel minder suiker gaan eten en gestopt met drinken van suiker.. Dit heeft gezorgd voor twee weken hoofdpijn, maar nu voel ik me echt veel energieker en gezonder! Hopelijk bevalt je dieet! Hier qua eten en drinken wat wisselend de afgelopen weken, wel afgevallen weer weeg nu 73,4 kilo .. Ik merk dat nu mijn basisvoeding gezond is, ik niet meer zo snel aan kom als ik eens ongezond eet.. Dit weekend nog een wafel met slagroom en aardbeien, pannenkoeken en softijs gegeten, dus dat was niet zo heel gezond .. Nu maar weer even op rantsoen hihi.. Hoe gaat het bij de andere dames?
@Demie wat een super nieuws zeg! Bij mijn zwangerschap was de eerste echo ook niks te zien, maar daarna een hartje en uiteindelijk een gezond kindje .. hopelijk is het bij jou ook zo! @keef85 zet m op! Goed dat je een tijdslimiet hebt gesteld, dan weet je wanneer je de knoop kan doorhakken.. @elisabeth83 misschien is het motiverend om niet in gewicht te denken, maar gezondheid.. als je het gewicht even los laat, maar alle gezonde gewoontes die je je eigen kunt maken voor je zwanger wordt mee neemt dan is het altijd een win-win situatie.. je bent dan gezonder zwanger en je gewicht zal dan vanzelf afnemen !
Welkom bloempje! Leuk nog iemand die mee doet! @flien, zo goed hoor dat je het verschil zo merkt! Je bent echt heel goed bezig. Ik probeer het idd ook zo te bekijken nu. Wegen en gewicht is bijzaak. Mijn eten ziet er zo uit op een dag ongeveer: Ontbijt 2 both met kaas en pindakaas, melk en 1/2 liter water Td1 plakje ontbijtkoek Lunch 3 both met kaas, runderrookvlees, en sandwichspread. Komkommer gesneden 1/2 liter melk Td 2 stuk fruit Avondeten: 150 gr aardappels, stukje vlees, 200 gram groente. 1/2 liter water. Bakje magere yoghurt Td3: 3 kaakjes
Gisteravond - 3,4!!!! Toch netjes, want ik heb zondagavond een broodje hamburger van de bbq op en gisteravond voor het wegen 'normaal' gegeten! Was helemaal blij!
Zoo keef!! Wat goed! Lekker bezig ☺️ Hier moet ik zeggen dat het nu den paar dagen best goed gaat! Dus ben erg benieuwd naar mijn gewicht morgen. Spannend!!!
bloempje welkom!! Leuk dat je je bij ons aan sluit!! Ben benieuwd hoe het shake dieet je bevalt. Ik heb zoiets nooit aangedurfd, de shakes die ik geproefd heb waren allemaal zo vies. Flien dankje!! Ik durf er eigenlijk nog steeds niet echt in te geloven. De 8 ste hebben we weer een echo, als die er goed uit ziet gaan we denk ik echt een feestje bouwen hier. Ik heb ook helemaal geen kwaaltjes. Alleen heel veel zin in ongezond eten, maar of dat van de zwangerschap komt Deze week was ons meisje ziek. Dat betekent dat ze nog slechter sliep dan anders en overdag alleen maar huilde. Heb mezelf op de been gehouden. met heel veel suiker We hebben met haar een vrij heftig half jaar achter de rug (kwa slapen en ziek zijn ) en volgens mij ben ik daardoor ook zo veel aangekomen besef ik nu. Nu moet de knop echt weer om! Als er nog zoon klein krummeltje bij komt moet ik toch mijn uiterste best doen om een gezonde fitte mama te zijn!! Dus ga nu ECHT weer op de gezonde toer. Gewicht 79 Dames zo te lezen zijn jullie allemaal nog steeds goed bezig! keef dat gaat echt goed zeg! Elizabeth klinkt als een prima dag menu toch! Goed dat je je op je gezondheid gaat focussen! Dat is mijn nieuwe motto nu ook!