Dan kunnen wel elke week bijhouden hoe goed we bezig zijn! Zo hebben jullie een beetje kunnen genieten van het mooie weer vandaag? Ik ben vandaag naar het strand geweest... zelf de zee in geweest
Dank je wel! Ik ben vandaag de stad in geweest, nieuwe broeken gekocht. Maat 42 ipv 46! Is toch leuk. Paste zelfs maat 40 maar die zat niet lekker.
Oké heb nog niet op de weegschaal gestaan.. Zie er een beetje tegen op. Ik verwacht dat et 79 zal staan. Gister echt een super slechte dag gehad. Moest tompouces maken op het werk voor moeder dag natuurlijk. Zo lekker die gele room. Baal baal En toen ik om half 8 thuis kwam stond en ook nog een Chinees op me te wachten. Dus nee geen goed begin! Maar vandaag ben ik streng!! Haha Lekker over de markt geslenterd vanmorgen. Het komt niet vaak voor dat ik op zaterdag vrij ben dus dat is dubbel genieten met dit mooie weer. Nu die bbq proberen te weerstaan haha
Weet iemand lekker eten waar weinig koolhydraten in zitten. Ik ben nu bezig met gezond eten en sporten en hardlopen. Ik wil graag 3 kilo afvallen. Tis niet veel maar ik wil terug naar mn oude gewicht. Nja iig mn oude lichaam.
Hoi dames. Wat een herkenbare verhalen. Ook ik struggel al lang met mijn gewicht. Sinds het stoppen met de pil ook actief aan de slag gegaan met afvallen. Nu inmiddels 15 kilo kwijt, maar nog een lange weg tegaan. Maar goed, wat er in al die jaren is bijgekomen krijg ik er ook niet in een dag af. Het gaat misschien langzaam, maar voor mij is dit prima. Het enige spannende momenteel vind ik onze stappen in de mmm. Volgens mijn huisarts hoefde ik me geen zorgen te maken over mijn gewicht, hij vond het reuze meevallen. (Altijd fijn om dat te horen van een knappe, jonge arts). Ik zit nu echter op 104 en we hebben maandag de eerste afspraak bij de gyneacoloog. Ik had graag onder de 100 gezeten, maar ik zal het hier mee moeten doen. Ik voel me goed en ik ben bezig, meer kan ik niet doen!
@ roderoosjes: wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Geniet ervan want je hebt het verdient na zo hard voor te werken! @ demie: balen dat je je zo rot voelt en tegen het weegmoment opziet. Ik begrijp het heel goed! En ik leer nu vanuit therapie ook heel erg: maak de misstap niet groter dan hij is. Miss heb je er iets aan. Probeer het los te laten en weer verder te gaan. Kijk maar hoeveel dagen je her wel heel goed hebt gedaan. @ Sarahhh: heb je het over avond eten? Pepersphagetti: volkorensphafetti, biefstukreepjes gekruid met peper en zout en een peper in stukjes erdoorheen met olijfolie. Paprika even meebakken. Blikje tomatenblokjes erdoorheen. Alles roeren en heerlijk eten ☺️ @mackwek: 15 kilo eraf wouw!!!! En wat een goede en gezonde instelling heb jij. Echt wees er trots op. Je doet het goed en je komt er wel. Voor wie op de lijst wil. Laat het weten ☺️ @hier: wel weer flink lastige dagen. Af en toe vraag ik me af of het ooit goed komt. Denk dat eten mijn hele verdere leven een ding blijft. Hoop stiekem dat ik geheel herstel van de eetstoornis, maar denk dat ik dan wel van een wonder kan spreken hahaha
Mackwek, wat goed! 15 kilo is super. Veel succes bij de gynaecoloog. Een lekker recept vind ik de bloemkoolpizza. Een gezonde variant op de reguliere pizza. -400 gram bloemkool -1ei -beetje geraspte kaas -peper en zout -beleg naar keuze Bloemkool raspen en kort koken. Daarna goed uit laten lekken en uitwringen in een schone theedoek. De bloemkool mengen met het ei, geraspte kaas en naar eigen inzicht peper en zout. Een bakblik met bakpapier bekleden en daarop het mengsel verspreiden. 20 minuten bakken op 180C hetelucht. Even laten afkoelen en dan beleggen met tomatensaus en dingen die je lekker vindt. Nog 10 minuten in de oven en eet smakelijk! Bodum wordt niet krokant, alleen aan de buitenkant. De bloemkool proef je niet meer.
Ik wil heel graag op de lijst Altijd al bezig geweest met mijn gewicht maar na mijn tweede zwangerschap is het nog veel erger geworden. We hebben een heftige tijd gehad en ik ben een behoorlijke emotie eter, met als gevolg dat ik nu veel te zwaar ben Ik wil graag minstens 30 kilo afvallen, maar vind het zo ontzettend moeilijk omdat het zoveel is!
Hoi allemaal, Ik doe ook mee! Vanaf morgen begin ik met een schone lei. Het leuke is dat ik morgen 1 jaar getrouwd ben en dat we over 3 maanden voor een kleintje willen gaan. Ik heb dus 3 maanden om de overtollige kilo's kwijt te raken. Wat ik ga doen is het volgende: * 2x per dag klein scheutje appelazijn mengen met water en drinken * in de ochtend citroensap met water * geen sapjes en prik drinken, vooral en alleen maar water drinken * ipv thee, heet water drinken met klein beetje citroensap voor de smaak * in de ochtend rijstwafels * middag en avond salades met bijv. Kip * geen koolhydraten * geen deegwaren Hoop met bovenstaande min. 12 tot 15 kilo af te vallen. Ik heb eerder modifast gedaan alleen heb daar in combinatie met weinig water drinken nierstenen aan overgehouden. Helaas heb ik er nog 2 waar ik maar niet van afkom. Hoop dat ik tegen de tijd dat we ervoor gaan, ze niet meer heb. Wens jullie allen in ieder geval veel succes!
Sunrose, gefeliciteerd met je trouwdag. Kijk wel uit dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt. Het "dieet" wat je nu omschrijft is vrij eentonig. En in rijstwafels zitten heel veel koolhydraten. Je kan beter ontbijten met bijvoorbeeld yoghurt met fruit. Een lekkere schotel met groentes voor de lunch/diner is ook goed. Zoete aardappel wordt gezien als groenten en is ook erg lekker. Eet goed gevarieerd en niet te weinig, anders heb je kans dat het afvallen niet gaat lukken. Je kan ook voor lekkere recepten kijken bij koolhydraat arme recepten. Erg lekker en gezond. Veel succes!
Welkom Groovy en sunrose, als jullie he gewicht noemen kan ik vanavond even de lijst updaten ☺️ Sunrose vind het idd wel een zwaar dieet, is dit wel echt vol te houden? Je valt er waarschijnlijk snel veel mee af, maar komt het erna er niet ook weer snel aan vraag ik me af? @groovy: erg he dat eten. Af en toe zo doodvermoeiend! De strijd blijft helaas 😖😖😖
Dankjewel! Bedankt voor je tips! Ik wil dit keer zorgvuldig afvallen en geen crash dieet. Hoe gaat het bij jou?
Dankjewel! Mijn gewicht is 74 kg. Het is wel zwaar, maar het helpt wel. Het enige waar ik voor moet waken is dat ik wel alle voedingsstoffen binnenkrijg en veel water drink! Met dit dieet valt het snel aankomen wel mee. Met shakes val je sneller af en kom je sneller aan. Dit is mij een tijdje geleden overkomen. Vandaar dat ik het dit keer anders wil doen.
Sunrose, bij mij gaat het goed. Ik neem 2 maaltijdvervangers en 1 gewone maaltijd per dag. Vanmorgen was ik 82 op de teller, ik moet er nog 7. Dan ga ik opbouwen naar normaal eten. Maar wel verantwoord. Ik wil nooit meer mijn oude gewicht hebben. Ik heb goede begeleiding en een goede vriendin van mij is ook consulente. Zij is bijna 80 kilo afgevallen. Groovy, ik heb ook boven de 100 gewogen dus weet wat het is. Maar als je je dat realiseert kan je er wat aan doen. Je negeert het in ieder geval niet en dat is de eerste stap naar een gezond(er) gewicht. Je komt er wel!
Ik maak ook gebruik van shakes. Soms dan. Ik vind het vooral op mijn werk makkelijk als lunch. Verder probeer ik van maandag tot vrijdag evht niks verkeerds te eten. En dan in het weekend laat ik het een beetje los en probeer ik ook te genieten. Werkt voor mij goed. Ik ben gisteren naar het ziekenhuis geweest. Eerste afspraak met de gyneacoloog. En gelukkig niks negatiefs over mijn gewicht. Wel dat afvallen misschien gunstig kon zijn voor mijn cyclus, maar vond het prima dat het afvallen zo langzaam gaat. Vond ze veel beter voor de zwangerschapswens dan een crashdieet.
ik heb nog niet op de weegschaal gestaan maar schat dat het rond de 65 zit. Ik wil het liefst 5 kilo eraf. Afgelopen weekend heeft niet echt veel geholpen, veel taartjes gegeten vanwege Moederdag en de bbq heeft 2 dagen aan gestaan. Gisteren een fruitdagje gedaan om het te compenseren. Vandaag wel brood op, eigenlijk past dat niet in mijn dieet, maar soms vind ik het lekker. Ik zal van de week eens op de weegschaal bij mijn moeder gaan staan. Ik heb er zelf namelijk geen in huis.
Nou ik begin officieel met 79.7 ik laat maandag mijn startdag zijn. Mijn voornemen kwa eten is dit 2 crackers. fruit 2 boterhammen met mager beleg koffie met biscuitje en warm netjes afwegen verder alleen gezonde snachts in huis als kom kommer en snoeptomaatjes. Want laat ik eerlijk zijn..mezelf kennende ga ik nog wel eens de mist in. Vooral de lange rustige middag op mijn werk vind ik erg moeilijk Ik vind het wel belangrijk dat ik lekker met mijn dochter en man aan tafel zit. laten we ons vooral nergens voor schamen!! en misschien moeten we ons wel verplaatsen naar een club.. dat praat ook wel lekker
Zo.. hier ben ik ook weer een keer Was vol goede moed gestart... maarrr... het gaat niet al te best haha. Wel heb ik van het weekend bijna 60 km gefietst bij elkaar en wil vanaf nu ook zo veel mogelijk naar t werk fietsen (ong 9 km enkel). Heb op dit moment nog redelijk fysiek zwaar werk, veel lopen en staan. Dus als ik te wenig binnen krijg, merk ik het direct (snaaibuien!). Heb deze week wel te horen gekregen dat ik zo goed als aangenomen ben bij een ander bedrijf, een kantoor baan en meer in de richting waarvoor ik gestudeerd heb. Ben daar wel blij om, want dan heb ik weer meer regelmaat en is het makkelijker om een shake of gezonde lunch mee te nemen (verbrand dan ook een stuk minder natuurlijk). Op dit moment moet ik het dus meer hebben van het extra bewegen dan van het gezond/minder eten. Kwam pas een plaatje tegen: I wish I was as fat as the first time I thought I was fat. Vond het wel toepasselijk haha. Ooit woog ik 75 kilo (ben 1.70) en dat vond ik zo verschrikkelijk! Nu, 10 jaar later en een kind verder, zat ik vorige week op 106,9 (gelukkig anoniem hier )!! :O dus Groovy, ik kom je vergezellen op naar de 2 getallen voor de komma... Gelukkig lees ik een hoop succesverhalen hopelijk kan ik ook snel m'n draai vinden en de knop echt weer omzetten. Good luck!