Poison Ivy: Gefeliciteerd!! Nog maar even niet meer denken aan afvallen dus Gezond eten helpt wel, dat maar als doel hebben? Fijne zwangerschap gewenst!! Welkom aan alle nieuwe dames! Envy: ik kan me voorstellen dat je je niet aan de 1200 kcal kan houden.. Dat is ook wel erg weinig.. Als je op 1500/1600 gaat zitten is het misschien wat beter vol te houden en val je ook nog af. Helemaal als het gezonde calorieën zijn! Weegmoment: Vanochtend gewogen. Zoals verwacht aangekomen, maar gelukkig niet veel. Ik zat op 95,6. Op naar de nieuwe week!
hey ladies!! wat knap dat er al dames zoveel kwijt zijn! ik had gister echt een goeie dag! Lekker is de tuin met mijn meissie en tijdens haar dutjes zelf ook lekker liggen dommelen en boekie lezen in de tuin. Niks niet aan snaaien gedacht. Totdat mijn vriend na het eten zegt, kom ff met der fiets een ijsje halen. Voor ons meisje ook haar eerste ijsje. ik heb geel braaf een waterijsje besteld maar wel een paar likje van het lekkende ijsje van mijn meisje gehad. Vanacht was drama. Ze hoest heel erg (al weken) en kon daardoor niet slapen. Dus van 24.00 tot half 3 elke 15 min eruit om haar weer te kalmeren. Elke keer als ze dan net weer sliep kreeg ze weer een hoestbui. Nu merk ik meteen dat mijn wilskracht vandaag weer een stuk minder is. Op mijn werk een doos nieuwe bonbons binnen gekregen. Heb er al 4 geproefd. Schaam schaam dus peptalks zijn welkom
posion ivy gefeliciteerd!! ( ik lees nu net pas goed terug!) ik vind het ook wel lastig om alles van iedereen mee te krijgen en te onthouden maar ik hoop dat dat beter word als we wat langer schrijven. Ik heb net ook eens mijn bmi gekeken. Dit kwam er uit: Resultaat BMI berekening U hebt een Body Mass Index van 30.11. Dit is een BMI niveau 7, wat betekent dat u Obesitas niveau 1 heeft. Om een aanvaardbaar BMI niveau te hebben zou uw gewicht tussen 49.2 en 66.2 kg moeten liggen. Uw ideale gewicht bedraagt: 55.1 kg Hallo 55.1 is toch nooit haalbaar!!! Pff 65 is wat ik in mijn hoofd heb gelukkig ook nog gezond.
liekjuh, tijdens mijn zwangerschaps had ik ook veel last van vocht. De verloskundige rade toen aan om af en toe een fruitdagje in te lassen. Niet vaker dan 1 keer per week. Maar hielp heel erg goed!
Op de anderen reageer ik even morgen 😛😛😛 Maar Poison Ivy!!!!!! GEFELICITEERD!!! ☺️☺️☺️💐🎉
@ Poison Ivy, wow super leuk! Gefeliciteerd! Ik was vanmorgen 108,5 (was vorige week 110,1). Had helemaal geen zin om te wegen want voelde me heel opgeblazen. Moest ongesteld worden, of eigenlijk hopelijk juist niet. Vanmiddag negatieve test en net ongesteld geworden. Helaas weer niet gelukt dus deze maand. Morgen nu maar echt afspraak maken bij fertiliteitspoli En doorgaan met afvallen. Vandaag niet zo'n beste dag want heb net een paar behoorlijke stukken chocolade op.. En vanmiddag salty fudge, heerlijk maar niet zo best. Nu weer netjes oppakken
Balen dat het weer niet gelukt is sundew!! wat een domper is dat altijd he En ik kan me heel goed voorstellen dat je ff een rot moment hebt na een negatieve test. Snel een afspraak maken met de arts... Hier duurt het altijd wel even voordat er plek is dus wie weet zijn er nog wel meer kilo's af als je de afspraak hebt! en je bent toch sowieso al heel lekker bezig!!
Suzy je mag ook blijven zonder dat jullie voor kindje gaan hoor? Als dit motiverend voor je is, is het Alleen maar mooi meegenomen toch? Maar wat je zelf wilt natuurlijk ☺️
@poison ivy: Gefeliciteerd met je zwangerschap! wat een super nieuws! @liekuh: leuk dat je meekletst! knap zeg dat je zoveel bent afgevallen voor je baan! Als het je is gelukt voor je baan, lukt het vast ook voor een zwangerschap, dat is toch ook echt een goede motivatie! Wat een heftig verhaal zeg over je ''zwangerschapsverleden''. Ik hoop van harte dat jullie een kindje gegund is. Ik hou niet echt extra vocht vast met dit weer. @elise2014: succes deze week! nieuwe week, nieuwe kansen! @demie: Goed zeg dat je met het lekkere weer niks hebt gesnoept. Juist op een luie vrije dag is die verleiding extra groot. En wat betreft die bonbons, elke dag is een nieuwe dag. Dus als het een keer een paar bonbons zijn is dat toch geen ramp? als je dat maar niet elke dag doet zet m op! Oja BMI is een richtlijn die uitgaat van een ideaal. Niet voor alle vrouwen met dezelfde lengte is hetzelfde gewicht gezond (ligt ook aan je verhouding spieren/vet en leefgewoontes). 65kg is toch ook al super! @sundew: toch kilo's eraf, ondanks het snoepen. Dat is knap hoor.. Wat een teleurstelling dat je toch weer ongi bent geworden. Hopelijk kunnen ze je bij de fertiliteitspoli verder helpen..
Zo....de eerste echte stap is gezet...morgen een intake bij de sportschool. Toch wel weer spannend...zal met mijn neus op de feiten gedrukt worden mbt mijn concditie vrees ik..maar goed..daarom heb ik me natuurlijk ook ingeschreven...Ben van plan 2 tot 3 keer per week te gaan. Ik vind dat (en de vorige keer een aantal jaar geleden ook) zo raar om daar binnen te komen. Je kent niemand, altijd het gevoel dat ik aangestaard word enzo..haha nou ja..da zal wel tussen mijn oren zitten denk ik
Hey, Ik heb hetzelfde als wat jij hebt Elisabeth. Dit is vooral erg geworden na mijn miskraam. Sport ook bijna niet meer en nergens zin in. Wil graag fit zijn voor en tijdens mijn volgende zwangerschap. Bij mij is het stoppen met vreetbuien en op vaste tijden eten nu ook het belangrijkste, wil ook weer meer gaan bewegen dus ga vanaf volgende week naar mijn werk fietsen (maar 8 km enkele reis hoor). Sporten staat mijn hoofd nog niet helemaal naar maar dat komt wel weer. Bytheway ik woog 58 nu 68, mijn BMI is nog op gezond gewicht (niveau 5)maar zou graag weer rond 60 willen komen. Ideale gewicht is 56.91 maar dat woog ik hiervoor ook niet hahah. @ hahhaha Liekjuh zoooo herkenbaar. Vind het altijd zo ongemakkelijk. Vooral de eerste paar keer haha. Durf veel dingen ook niet te doen, bang dat iedereen kijkt en het niet lukt enzo. Wel goed van je dat je die intake hebt. Eerste stap is al gezet, dan kan t vanaf nu alleen maar beter worden toch? Heftig verhaal ook met je verleden.
Ja dat ben ik.. Ik ben hier niet voor in therapie want bij mij in de buurt is geen individuele therapie en ik kan niet zo goed tegen groepstherapie. Ik ga straks wel in therapie maar dit is niet specifiek hiervoor. BED komt vaak vanuit trauma`s en dat is wel de bedoeling dat dit ter sprake gaat komen.
Iedereen bedankt voor de felecitatie's. Jullie zijn lief. Nu nog hopen dat t blijft zitten. Moet morgen officieel ongesteld worden. Dus t word spannend de komende dagen. Calamity; Fietsen is al een heel goed begin. Gewoon lekker doen. Je zaaien dat t scheelt. Liekjuh; Erg herkenbaar. Ik heb ook altijd t gevoel dat er een mega spotlight op me staat als ik de sportschool in ga. En dan al die skinny ass bitches daarzo. En ik maar zwoegen met m'n dikke reet.
Hahahah mooi gezegd poison ivy. Ik heb sowieso altijd het idee dat al die slanke dennen er haast niks voor moeten doen... Ik zit nu ook met een bakje chips op de bank. Oeps.. Lang volgehouden (not). Zolang t geen zak is hahaha (oké goed praterij) dit forum werkt wel want ga nu dit bakje chips inruilen voor een fruitbakje. @YYY(volgens mij): voor mij werkte EMDR heel goed voor traumaverwerking. Misschien is dat iets? Ik was sowieso antitherapie enzo maar als je de juiste therapie en therapeut hebt kan t echt geen kwaad.
Woops! Ik vergeet hier echt te kijken... Kunnen we niet een groepsapp ofzo aanmaken? Dan lees ik actiever mee haha! Ik heb mn dag niet en had net enorme vreetdrang, dus ik ben naar bed gegaan. Morgen lees ik uitgebreid alles!
Hier komt het lijstje: 1)) Elisabeth83: 88,8 ( -0,8) 2)) Kersje: 3)) Elise2014: 95,6 (+ 0,2) 4)) Flien13: 80,3 (- 2,4) 5)) Twins2009: 65 6)) Kikkertje88: 106,9 7)) Demie: 79,7 8)) Ankie75: 9)) Roderoosjes: 84 10)) Sarahhh: 11)) Mackwek: 104 12)) Groovy87: 112 13)) Sunrose: 74 14)) YYYYY: 129 15)) Sundew: 108,5 (- 1,6) 16)) Envy 89,3 17)) Poison Ivy: 89,2 18)) Liekuh: 19)) Calamity:
@Liekuh: jeetje meis wat een verhaal zeg. Ik wens je echt super super snel een hele mooie en goede zwangerschap! Hopelijk kunnen wij je helpen en motiveren ☺️ @Elise2014: wat je zegt nieuwe week is begonnen en samen gaat het ons lukken! Probeer je niet later deze week door die twee ons te ontmoedigen. @demie: meis ik begrijp je zo goed! Op een een of andere manier is het ook een soort van fijn om dat toch die bonbons te eten alsof je de toekomst even uitstelt. Maar probeer dan te denken dat je het echt uitstelt en juist iets wat je zo graag wilt. Maar probeer niet jezelf in de pan te hakken. Het is ook gewoon niet makkelijk! @ Calamity: klopt het stabiliseren van je eetpateoon is stap 1 voor het stoppen van de eetbuien. Goed dat je er zo mee bezig bent! @ YYYYY: klopt idd ik zit ook in schematherapie. Er zit altijd iets diepere achter waarom iemand een eetstoornis heeft. Wel eng om alles eruit te pulken vind ik. Maar jij gaat binnenkort ook aan de slag. Stap 1 gezet! Super knap! @ Poison Ivy: wil je wel bij ons blijven als motivatie of wil je liever van de lijst af.