Afvallen, wie doet er mee!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Lovely83, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Klinkt als een lekker soepje! Ga ik ook eens maken.
    Gisteren hadden we wortelsoep, ook erg lekker, gezond en makkelijk: 1 kilo peen, 1 1/2 theelepel kaneel, 1 theelepel gemalen komijn, 1 theelepel koriander, 1 chilipeper en anderhalve liter groentebouillon. Peen aanfruiten in kruiden, bouillon erbij, 5 minuten koken en dan de staafmixer erin.

Mijn menu van vandaag:
    O: bruin brood met worst en verse jus
    T: koffie verkeerd en een appel
    L: bruin brood met kaas
    T: paprika en thee
    D: groente omelet met speltbrood en humus

Eylem, maar 1100 calorieën. Dat doe je goed!

Lovely, een bad is ook heerlijk! Loop je hard met Evy?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat lijkt me ook lekker idd...Dan heb je meteen een maaltijdsoep. Wij hadden het er nu erbij (maar ik zat echt vol na een halve kom, poe.).

Smitje, klinkt lekker!

Hier de dag afgesloten met twee mandarijnen, een kop thee en 10 kruidnootjes dus ik heb mijn 1200 voor vandaag binnen.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Smitje mooi menu! Wortelsoep lijkt me ook heerlijk! Bad is inderdaad erg lekker. Ik heb wel gedaan met evy maar doe nu een beetje op eigen gevoel.

Linzensoep vult inderdaad goed, hier inderdaad ook maar 1 kom en dan zit ik wel vol.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hoi!

Hier ging het ook goed vandaag! Wil zo gaan sporten, het liefst iets eerder maar wil eerst dat de kinderen slapen. Dus dan ga ik eerst even wat in het huishouden doen en even achter de laptop en dan moet ik uitkijken dat ik er niet achter blijf zitten....

Heb vandaag op:

O: 300ml magere yoghurt, geroosterde boterham met bruine suiker
    T: 3 mandarijnen
    L: 2 boterhammen (jam, rookvlees), worteltjes, cherrytomaatjes
    T: mars
    A: boulanger (aubergines met gehakt en kruiden, rijst)
    T: klein ijsje, lolly
    Tussendoor overdag 4 snoepjes

Totaal ongeveer 1500 kcal. Maar vond de boulanger moeilijk te bepalen, is waarschijnlijk wel wat minder dan ik heb ingeschat.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ziet er netjes uit Snoopy, fijn!

Pff, ik had vannacht zoveel last van mijn darmen, misschien van de linzensoep? Alles is heel onrustig maar naar de wc gaan ho maar. Nou ja, sorry hiervoor op de vroege ochtend ;)

Vandaag is mijn man vrij en gaan we naar de dierentuin :D qua eten dus een beetje lastig, we zien wel. Gewoon een broodje tussen de middag en dan zal het hopelijk goed komen. Vanavond eten we bami. Zal mijn menu vanavond wel plaatsen.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

We zijn alweer thuis :) het was leuk maar ook koud! Thuis geluncht dus dat maakt het alweer een stuk makkelijker.

O: 1 volkorenboterham met light roomkaas en wat puntpaprika
    T: 1 appel
    L: 1 kom linzensoep, 2 volkorenboterhammen met light roomkaas en salami
    A: bami met een handje cassavekroepoek
    T: thee en 10 kruidnootjes :)

Dat zijn mijn 1200 voor vandaag!

7. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Hier druk geweest meiden!

Ga zo richting mijn ouders de kleine meid daar brengen ik begin om 17.00 met werken wordt ze om half 6 door mijn man weer opgehaald.

Weegschaal was hetzelfde en komt echt door ongesteldheid hopelijk over paar dagen weer lekker naar beneden.

Menu
    ontbijt
    2 gekookte eieren
    tussendoor
    koffie
    lunch
    nasi met veel groente en beetje rundergehakt
    tussendoor
    appel en koffie
    diner
    3 volkoren boterhammen
    rookvlees
    appelstroop

voorderest veeeel water ;)

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Goedemiddag!

Bijna klaar met werken. Druk dagje gehad, met een collega naar onze belgische collega's geweest, altijd leuk om elkaars gezicht te zien (net een overname achter de rug) en soms is face to face praten net iets makkelijker. Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik werk in de logistiek op kantoor. Ik codeer de facturen en vraag handtekeningen van leveringen op (als een klant bv. aangeeft een zending niet gehad te hebben) en claim vermissingen bij de vervoerders. In grote lijnen mijn functie :)

Was na het bezoekje een beetje gaar (is ook 5 kwartier ernaartoe en weer terug), heb wel mijn eigen boterhammen op, maar ook een grote beker cola, had er zo'n zin in! Zit nu op 1000 kcal en moet nog avondeten, dus probeer het rustig aan te doen. Gister niet gesport (zucht, ik ben zo voorspelbaar...), wel de hele week met de fiets naar het werk geweest dus dat is wel goed. Vanavond met mijn man even wat dingen bedenken/opzoeken voor Eva's verjaardag. Straks Sint en kerst en voor je het weet is ze alweer jarig! (30 december).

Ga nu afsluiten en post misschien vanavond mijn eten nog even.

Gaat het verder met iedereen goed met iedereen? Behalve Pioenroos en Eylem, gaat geloof ik wel lekker hè? Nu volhouden hè?!!! :) (en ik ook ;))

9. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Goed bezig allemaal!

Snoopy, nog gelukt met het avondeten? En ideeën opgedaan voor de verjaardag?

Hier een redelijke dag:

O: havermoutpap met een halve appel en kaneel
    T: koffie verkeerd
    L: 2 bruine broodjes, een met kaas, een met paté en sap
    T: minimarsje (was met vriendinnen en kon de verleiding niet weerstaan)
    D: aardappels, tuinbonen, braadworst en een beetje jus
    Verder veel water en een cola light

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Netjes toch Smitje?

Avondeten was heerlijk, ik zat vanmiddag trouwens nog niet op 1000 kcal, maar op 100, had een stukje chocola al ingecalculeerd. Maar goed, mijn schoonouders waren hier vandaag en hadden voor mij een stukje appeltaart achtergelaten... heb het gewogen en ingevoerd en was gewoon 385 kcal!!! Avondeten was heerlijk brood met zout en kruiden, kip, brie, worst, druiven, komkommer, broccoli, aardappels... lekker uitgebreid dus, vinden de kinderen ook heerlijk om van alles te kiezen :). Heb 2 repen brood op, 2 reepjes kip, 4 stukken komkommer, een handje druiven, wat broccoli en 2 plakjes brie op. Geen idee hoeveel calorieën, heb er maar wat van gemaakt en de eetmeter kwam op 550 kcal. Kom vandaag op 1800 kcal uit.... Wel teveel naar mijn zin, maar.... ik ben zo blij dat ik me wel heb ingehouden! Normaal gesproken zou ik denken, ach, ik heb nu toch al teveel op, dus kan ik nu net zo goed even helemaal los gaan. Maar dat had ik dus helemaal niet, het was iets teveel (voel ik nu ook), maar niet zo heel erg. Heb nog chocola in huis, roze koeken, speculaas, maar er geen behoefte aan. Ben er erg blij mee!

Oh ja mijn lijstje van vandaag:

O: pap
    T: 4 mandarijnen
    L: 2 boterhammen (rookvlees, jam), 400ml cola
    T: zakje chips, 2 snoepjes
    A: van alles wat zie hierboven
    T: appeltaart

Ziet er op zich wel netjes uit maar wel teveel; cola, chips en appeltaart. Morgen proberen iets minder te snoepen. Ga wel boodschappen doen, altijd gevaarlijk. Maar ik voel me zoveel beter nu na 3 dagen niet zoveel snoepen, voelt heerlijk!

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    #111 Lovely83, 14 nov 2013
    Laatst bewerkt: 14 nov 2013
    Hoi Dames,

Alles goed met iedereen vandaag?

Mijn menu
    O: 2volkorencrackers met hagelslag
    T: kop thee, kop koffie, plak ontbijtkoek
    L: 2bb met kaas
    T: 2 koppen thee, 3 mandarijntjes
    A: 2 koppen linzensoep en een broodje
    T: 2 koppen thee, paar pepernoten.

kom uit op 1136kcl

Vanavond na het eten een lesje shredden :)

12. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Snoopy, knap dat je je hebt kunnen inhouden! Dat lukt mij meestal ook niet.

Mijn menu van gisteren:
    O: havermoutpap met banaan
    T: 2 plekken ontbijtkoek
    l: 4 sneeen bruin brood, 1 plak kaas, 1 plak kipfilet
    T: koffie verkeerd en een snee brood
    D: noodles met kip en groente
    T: 2 stukjes pure chocolade en jus d'orange

Ik had gisteren honger! Onze kleine was om 1 en 5 uur wakker; zo'n gebroken nachtje kost energie... Gelukkig hadden we vannacht een goede nacht!

Lovely, op welk level zit je met het shredden?

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Goedemorgen,
    Smitje ik zit op level 1. Mooi menu had je gisteren!

Vannacht ziek geweest :(, voel me nu al wat beter gelukkig alleen nog een raar gevoel in mn maag.

Menu vandaag
    O: volkorenbeschuitje met kaas
    T: kop koffie, 2koppen.thee
    L: volkorenpistolet met humus en rauwkost
    T: 2koppen thee, fruit
    A: hutspot met nasikruiden, en kiprookworst
    T: ? Moet paar uurtjes werken.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lekker dames!!

Hier gisteren een minder dagje maar dat wist ik want er kwam bezoek dus een paar broodjes teveel gegeten, mja...Vandaag weer vol goede moed verder.

O+L (was weer bij mijn vriendin): 2 boterhammen met gebakken ei, 1 boterham met chocopasta
    T: appel
    A: kofte uit de oven en gestoofde prei met wortel
    T: 2 mandarijntjes en 10 kruidnootjes :)

1200!

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi!

Hier gaat het ook lekker! Gister ook eindelijk weer gesport, geen 30 days shred, dat vind ik echt nog even te pittig, maar heb iets van Shaun T gedaan (geen insanity ;)). Is ook best pittig maar niet zo statisch als 30 days shred. Ik ga zometeen nog iets van hem doen. Zat weer in gevecht met mezelf, heb net iets extra gesnoept wat niet in de planning zat, maar nu stop ik toch en ik geloof dat het me gaat lukken! Wilde even gewoon lekker veel gaan snoepen en niet meer sporten, maar heb mezelf toch weer op het rechte pad gekregen! :) Ik voel me ook zo goed de laatste dagen, dat wil ik graag zo houden. Als ik veel snoep moet ik mezelf de trap op hijsen, nu sprint ik met gemak naar boven. Voelt echt veel beter.

Gister 1480 kcal op (houd voor mezelf 1500 per dag aan), vandaag zit ik op 1750. Mijn menu van vandaag:

O: yoghurt, boterham met vruchtenhagel
    T: 3 mandarijnen, 2 stukjes chocola (wit en kinder bueno)
    L: (laat) 2 boterhammen (rookvlees, jam), 150 gram worteltjes, 50 gram cherry tomaten
    A: 3 boterhammmen (rookvlees, chocolade hagelslag, vruchtenhagel/leverworst)
    T: 2 stukjes witte chocola en 2 kinderbueno's. Had dus van allebei 1 moeten zijn dat had ik op 1550 kcal gezeten ;)
    Tussendoor over de dag nog 4 snoepjes op

Ik ga me nu maar klaarmaken om te sporten anders komt het er niet van ;)

16. Smitje

Smitje Bekend lid

30 okt 2012
    512
    41
    28
    Vrouw
    Gisteren niet zo'n goede dag. Ben ongesteld geworden en heb mezelf getroost met chocolade...dom, dom, dom.

Mijn menu van gisteren:
    O: 2 sneeen bruin brood met een plak kaas
    T: koffie verkeerd
    L: 4 sneeen bruin brood, twee plekjes kipfilet
    T: wat salade
    D: Nasi
    T: een halve chocolade letter :)
    Verder veel water, een glas jus d'orange en een glas cola light. Wel een uur gewandeld, dus dat compenseert een klein beetje voor de chocolade letter.

Dames, fijn weekend!!!

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Smitje kan gebeuren toch? En af en toe iets lekkers moet kunnen, als je het daarna maar gewoon weer kan oppakken.

Geniet iedereen van het weekend?

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goed hoor dames!

Mijn weekend was...matig....(truffelpepernoten :x) moet ik toch wat aan doen. Maar ik geef niet meer op zoals vorige keren! Voor vandaag:

O: niks (was misselijk, eigen schuld)
    L: 2 tosti's van volkorenbrood, 1 met salami en kaas en 1 met salami en pizza quick saus
    A: boerenkool met een stukje kiprookworst
    T: appel, thee met 10 kruidnootjes

Oh en ik ben op de fiets naar de psz geweest en straks ook weer ophalen dus dat is in totaal 8 kilometer.

1250 kcal

19. pioenroos26

pioenroos26 Niet meer actief

Hoi meiden!

Hier ben ik eindelijk weer druk geweest verjaardagen en weekendje weg...
    Heerlijke dagen gehad in elk geval.
    Vanmorgen alweer een cursus gehad voor mijn werk en om 16.15 ga ik een avonddienst werken.
    Lekker druk

Beetje raar menu had er niet aan gedacht om tussen de middag warm te eten nu dus maar gewoon 2x brood

ontbijt 3 gekookte eieren
    tussendoor 2 koffie en 2 flesjes water
    lunch 3 volkoren boterhammen (klein beetje krab salade,fruithagel,leverworst)
    tussendoor fruit
    diner 3 volkoren boterhammen met rookvlees,salami en vruchtenhagel

Ga verder even niet reageren te druk! morgen ben ik lekker vrij dan kom ik kletsen

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi,

Eylem: lekker tosti met salami! Moet ik morgen ook maar eens halen bij de halalslager. Weekend wat lekkers moet kunnen toch? Zolang het daarbij blijft.

Pioenroos: werkse vanavond!

Ik ben net thuis van het werk, man was thuis die heeft hele huishouding gedaan. Zit nu dus even op de bank.

Zo eten koken en dan met zoon naar basketbal, beloofd te kijken aangezien ik zijn wedstrijd niet heb gezien het weekend.

Menu vandaag:
    O: bakje magere kwark met appel, koffie
    T: 3 koppen thee
    L: 2 bb met halvajam
    T: koP koffie, 2 koppen thee, plakje ontbijt koek.
    A: hartige taart met prei, gehakt en kerrie kruiden
    T: thee, paar pepernoten

Deel Deze Pagina