Wil me eventjes mengen in jullie gesprek.. Wil niet betweterig zijn hoor.. Maar denk je nou echt dat 2 liter ranja drinken op een dag gezond is.. 1 glas is +/- 70 calorieen * 8 + 360 calorieen wat je zo al extra binnen krijgt. Een normal vrouw die een redelijk actieve manier van leven is ( 3-4x per week sporten) heeft 2000 calorieen nodig. Om af te vallen moet je dit dus minder.. Belangrijk is om 6 maaltijden te nemen.. 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. S'morgens 2 boterhammen met mager beleg.. appelstroop, vruchtenhagel is heel lekker en lijkt "gezond" maar nog veel suikers hoor.Gestampte muisjes of light jam is .beter als zoet beleg. Verder evt kipfilet, ham of rookvlees.. Tussendoor fruit Lunch: 3 boterhammen met 2x mager beleg ( 2 dus tegen elkaar) .. je kunt je vleeswaren of 30+ kaas evt opleuken met augurk, komkommer of wat mosterd. cup a soep helder erbij. Tussendoor fruit A: veel groenten minimaal 200 gram en dan dus groenten als spinazie ( niet a la créme ) prei, spruitjes, witlof, brocolli of bloemkool.. vermijd vette sausjes en bruinebonen/wittebonen.. Mager vlees of vis. ( koolvis is lekker met wat viskruiden , weinig calorieen en goedkoop ) tartaartjes, runderhamburgers, rundersausijsjes, rundergehaktballetjes, kipfiletje.. S'avonds bij thee of koffie een plakje ontbijt koek, 2 speculaasjes of een beschuitje met jam.. Zo eet je over de hele dag voldoende, krijg je genoeg voedingstoffen binnen waardoor je geen slap gevoel krijgt. En dus minder honger hebt. pasta en bami zit vol met koolhydraten en calorieen..Erg lekker maar ook verradelijk! Op www.ah.nl kun je budget/magere recepten zoeken. En kom gerust meekletsen bij 10 kilo afvallen.. Allemaal leuke meiden!
Hallo! Ook hier wat probleempjes met het gewicht.. 5jaar geleden was ik nog 65kilo.. toen ook mijn vriend ontmoet In die 5 jaar is het erin geslopen naar de 95 kilo in mijn zwangerschap was ik zo ziek.. toen viel ik 10 kilo af zat ik op een gegeven moment op 84 kilo, nou dat kon je goed zien ook zeg! Tegen t einde van m'n zwangerschap 104 kilo door al het vocht wat ik vast hield.. en toen ik net bevallen was,toen was ik meteen weer 85 en nu in 3 maanden tijd weer naar de 95.. En ik wil zooo graag afvallen! Alleen echt een dieet, daar hebben wij ook het geld niet voor.. Dus nu wil ik al wel gaan letten op wat ik eet en drink.. en wandelen met mijn kleine man! Dus ik lees graag mee voor de tips en steun.. En hopelijk kunnen we over een tijdje gewoon zien dat we allemaal mooi wat zijn afgevallen! Mijn streven is toch wel eerst 10 kilo eraf! Liefs! xxx
Ik vind dit wel betweterig...ik heb namelijk nooit gezegt dat ik alleen ranja drink...ik zei 2a3 liter water/ranja en ander vocht... waarom dan meteen denken dat ik alleen ranja drink.... En een schema wat je overdag moet eten, denk je dat ik dat al niet weken en vele malen heb geprobeerd...natuurlijk weet ik hoeveel en wat je moet eten....dat lijkt me logisch. En als je mijn eetschema zou zien zou je ook zeggen dat ik niets teveel eet of drink...vooral geen zoet, geen koek, geen fris meer..... Maar letterlijk ik drink 2 liter water, en ik kom een kilo aan...Ik eet 5 boterhammen ipv 4....en ik kom 2 kilo aan.... Waarom geen idee, maar het is nu eenmaal zo. Daarom zei ik ook , ik moet het letterlijk verbranden. Ik loop iedere dag een eind met mijn dochter, en ik fiets overal naartoe (moet wel zonder rijbewijs) en ik probeer (met nadruk op probeer) thuis te sporten want een sportschool is te duur.... Ik startte dit topic, met de regels lekker kletsen over het elkaar helpen met afvallen. Geen schema's geen regels en vooral niet elkaar veroordelen....maja. Daarom klets ik niet mee in het andere topic...vind het toch iets te streberig...ook al is dat waarschijnlijk niet...Maar ik heb gewoon mijn buik vol (letterlijk) van iedereen die het beter denkt te weten hoe mijn lichaam reageerd op een dieet... (ik moest van de dietiste opschrijven wat ik at en dronk...ik at zelfs te weinig...en moest meer gaan eten. Dat heb ik gedaan en heb de dietiste maar opgegeven na 4 maanden omdat ik in die tijd 10 kg aan ben gekomen...en geen gram afgevallen!) Ze zei me iedere keer dat ze me niet geloofde dat ik me aan het dieet hield...nu dank je wel hoor. Ik weet dat dat extreem is...maar hou er gewoon niet van...denk je dat ik het niet erg vind om in de spiegel te kijken en mezelf niet aan te durven kijken. Dat ik naar mijn dochter kijk en denk zal ik haar straks als ze eindelijk kan rennen wel bij kunnen houden omdat ik geen goede conditie heb...of dat ik te dik ben! Ach ja...laten we maar ophouden erover..maar laten we het zo zeggen. Voor mij geen lijstjes wat ik eet per dag....geen voorschriften...enkel wou ik tips en met meiden praten die het ook moeilijk vinden om een dieet te volgen...Tips over hoe lekker eten te maken wat gezond is en goedkoop........ Ik blijf eventjes gewoon hier...en hoop dat er meer meiden hier blijven... Niet omdat het te druk is in een ander topic, maar ook gewoon om elkaar niet te veroordelen en lekker te kletsen over gewoon alles, en elkaar te steunen in het afvallen zonder dieet of enorm op te letten op alles wat je eet.... Zoals hierboven al door een vrouw beschreven het kan wel! Maar je lichaam moet dan wel meewerken.... Groetjes, Miranda
Ik veroordeel niemand en weet als geen ander hoe moeilijk het is om te zwaar te zijn en te moeten afvallen.. Jammer dat er zo negatief op gereageerd wordt.
Meis ik herken je verhaal, ik ben dan nu gelukkig 15kilo afgevallen met Sonja Bakker en ik woog 126kg Wat het belangrijkste is is dat je je lichaam gewend moet laten raken aan je nieuwe eet patroon, zo te lezen doe je het al erg goed.. De kunst is om 6x per dag te eten en dan uiteraard niet 6x per dag chocolade maar 3 normale maaltijden en 3 tussendoortjes.. Eet lekker veel fruit, behalve veel druiven, mango en bananen want dat zijn dikmakers.. Heb je toevallig wel eens je schieldklier na laten kijken bij de HA, als je zo snel van zo weinig eten aankomt is er misschien wel iets lichamelijks aan de hand ? En meid wees trots op je zelf dat je de stap al neemt om te gaan dieeten, dat is al 1 stap in de goede richting .. Ik heb vanaf het begin dat ik telkens een kilo afviel een euro in een potje gedaan, nu ik dus 15 kilo was afgevallen heb ik wat leuks gekocht voor mezelf, prijs jezelf dat je het zo goed doet want ik weet uit eigen ervaring dat het echt niet zo makkelijk voor iedereen is om te lijnen .. Succes !
weet niet of die hier zitten won in dld. zal vast wel hoor maar ik voel dr niet echt veel voor om mijn kids bij een vreemde onder te brengen terwijl ik sport. zowiezo niet. ben dus ook een thuismama hihi. maar goed heb gister wle ff op de wii gestaan pff hahah en de weegschaal daar zei 91,5 woehoe is dus al minder schijnbaar dan vorige keer hahaha. nu de rest nog whahaha. dat duurt vasrt weer zou het eens proberen vol te houden. al is het wel makkelijker met dit weer als ht zo regent voel ik er meer voor meot ik zeggen om dat ding aan te zetten als de jongste op bed ligt en de oudste lekker aan de knutsel is.
Hoe is het hier? Had ff niet bijgelezen, maar nu wel! Hoe gaat het ermee meiden, al aan het sporten geslagen? Ik hier wel!! Heb mezelf gezegd iedere dag een eind te lopen met kleine meis en werkt! Ook goed voor haar natuurlijk hahaha, eerst vaak ene klein rondje...maar nu echt een grote ronde!! En ze loopt ook wel eens een eind mee ook nog....terwijl ze dat helemaal niet zo geod kan...ben best wel trots!
zo das netjes heb hier een keer op de wii gestaan hahaha. is nog een beetje lastig nu wil ook wel fietsen maar onze oudste (4,5) kan net zonder zijwieltjes en tjah ze moet nog leren stoppen en beginnen gaat dus neit zo handig een stuk fietsen en smorgens dan wil de kleine man lekker spelen is jah voor hem ook goed hihi. en nadeel is het weer zeg pff die wind en regen is neit echt prettig om met een kleintje naar buiten te gaan hij heeft al snot. hahaha lekker he die excuses hahaha. maar goed ondanks dat ik ongi ben zi ik nog steeds op 91 dus daar ben ik wel blij mee normaal ben ik dan minstens 2 a 3 kilo zwaarder. gaat dus goed hihi eet wel weer minder nu ook savonds en omdat me vent niet thuis is kook ik anders bijv de spagetti zelf maken dus zonder saus uit een pakkie en denk dat dat ook scheelt. moet men u alleen beheersen op de koekies met chocolade grr die zijn veelste lekker en heb een enorme drang naar chocolade nu hihi. maar goed smorgen een ij koffei en savonds een bij thee dan kan het nog. zolang ik geen halve rol in een keer naar binnen stop en ook verder geen choco haal ben ik al erg trots hihi
Wat goed dames dat jullie willen en GAAN afvallen. Ik ben ook weer eens begonnen met lijnen. Kan nu niet meer zeggen dat ik net ben bevallen. Ik doe een dieet volgens het Streep-je-slank boekje. Je eet tot 1300 cal. per dag. Je mag alles eten wat je wilt maar ieder product kost je een bepaald aantal streepjes. Tot nu toe ben ik 3.5 kilo kwijt, na 3 weken (en 6 kilo totaal met 3 x een halve week sonja ) Nu let ik minder erg op omdat we net op vakantie zijn geweest (en nu nog vakantie hebben) dus ben ik wat makkelijker. Na een weekje op de camping met iedere ochtend croissantjes, snoepjes, chips en een glaasje rosé ben ik maar 1 kilo bijgekomen. Dat zal waarschijnlijk vocht zijn, want aan mijn kleding merk ik het niet
sniffy, streep je slank echt nooit van gehoord hihi maar is 1300 cal niet wat weinig dan? je moet er toch minstens 2000 of neit? ach heb dr ook neit veel verstand van hoor haha. heb hier ook wle een paar sonja bakker boeken maar meot zeggen dat ik dat maar lastig vind al staan er wel lekkere recepten in hihi. en mijn probleem met zulke dingen is ook dat de dingen vaak voor 4 personen is en ik ben vaak alleen met de kids en de jongste eet natuurlijk neit altrijd mee en de oudste tjah die eet mega weinig is dus ook een mager scharminkeltje haha in tegne stelling tot mama. ze lijkt dus ook meer op dr papa hihi is ook zon magere lat. en idd op vakantie mag je wat zondigen toch vind ik ook hoor. laatst had manlief vakantie nou hebben dus gewoon lekker genoten hoor nergens op gelt en ben niks aangekomen dus ach dat valt wle mee als je neit elke dag los gaat in patat en ijs ed