Ben net terug van de dokter. Hij vermoedt dat ik de ziekte van Crohn heb. Al mijn klachten wijzen er nl op. Ik heb meteen bloed moeten laten prikken, en binnen 2 weken moet ik bericht krijgen van het ziekenhuis ivm met een afspraak voor een dikkedarm onderzoek. Heeft een van jullie dames zo'n onderzoek gehad, wat moet ik me daarbij voorstellen
O ja, Jelina had een flinke verkoudheid, maar dat was alles. Longetjes waren i.o. Lekker laten uitzieken!
Zo dat is niet mis de ziekte van Crohn. Sterkte met de onderzoeken, want die diagnose maakt je huisarts wel erg snel. Hopelijk heb je dit niet! Heel veel sterkte.
Nee, ik hoop het ook niet! Maar alles wijst er op. Ik was tijdens de zwangerschap van Jelina ook al bij hem geweest omdat ik dus constant diaree heb. Hij kon toen geen onderzoeken laten uitvoeren omdat ik zwanger was, maar hij zei dat hij toen dat vermoeden ook al had. Aangezien ik nu op zo'n korte tijd zoveel ben afgevallen en nog steeds die diaree heb, moe ben bloedverlies bij de diaree heb(soms) en al een ontsteking heb buiten m'n anus, waarvan ik dacht dat het een aambei was, stelde de ha idd deze diagnose. Ook op bepaalde plaatsen waar de dokter duwde was het erg gevoelig, en het zou erg rommelen van binnen zij hij. Ik moest meteen na het lab dat ook in de ha post ligt bloed prikken en hij heeft ook meteen mijn formulieren na het ziekenhuis gefaxt. O ja, ze hebben ook bloed geprikt voor de schildklier, maar dat dacht hij dat het niet was.
Heel veel sterkte! En over het maken van prive afspraken in de baas zijn tijd. Daar vallen dokters (medische) afspraken dus niet onder. Daar heb je gewoon recht op!
Ik weet het, maar we zijn maar een klein bedrijfje met weinig personeel, en hij heeft het liefste zijn personeel onder werktijd daar. Ik heb destijds ook wat problemen met hem gehad toen ik na de verloskundige moest, was altijd onder werktijd, maar ik moest die toen voor hem verzetten na voor of na werktijd. (het is gewoon een zeur) Ik heb hem vannochtend ook verteld wat er aan de hand was, en gezegt dat wanneer ik na het ziekenhuis moet dat waarschijnlijk onder werktijd zou zijn. Nu zei hij dat dit geen enkel probleem was mijn gezondheid gaat voor alles. (beetje dubbel, maar ik laat hem maar.)
Hoi Vera! Ik herken je verhaal zeker! Ik heb crohn, niet te zeggen gelijk natuurlijk dat jij het heb. Maar het zou zomaar kunnen natuurlijk gezien je diaree en bloedverlies en ontsteking. Ik zal zeker je topic volgen. Ik hoop voor je dat het geen crohn is, de diagnose van de ha is wel heel snel genomen, want crohn is echt alleen te ontdekken via een colonoscopie. Ik wens je ontzettend veel succes! en ben benieuwd hoe het afloopt! Groetjes dieneke
Diagnose is misschien ook het verkeerde woord in dit geval. Zijn vermoeden is zeer groot gezien mijn klachten. Hij zei letterlijk. Gezien je klachten lijkt het er heel veel op dat je een chronische darmontsteking hebt, dus we gaan 2 dingen doen omdat uit te zoeken. Je gaat bloed prikken en ik ga een aanvraag faxen voor een dikke darmonderzoek.
jeetje vera dat is niet niets de ziekte van crohn ik wil je veel sterkte wensen en hoop dat je dat niet hebt.
hoi veraenroy Ik heb ook de ziekte van crohn, en net wat Mamainspe al zei, het is eigenlijk alleen te ontdekken door een colonscopie. Maar bij mij is er toen ook door de huisarts een vermoede gesteld dat het crohn zou kunnen zijn, hij heeft gelijk gehad. Ze bekijken eerst je bezinksel en je acute eiwitten in je bloed, daaraan kunnen ze zien of je een onstekking in je lichaam hebt zitten. Ik wil je heel veel sterkte wensen, groetjes conny
Dank je wel voor je antwoord, Maar even een vraagje, Kan de ziekte van Crohn zich ook uitbreiden, aangezien ik al meer dan een jaar last heb van diaree, en verder geen extreme buikpijnklachten heb of zo. Maar kan dit nog komen bedoel ik eigenlijk te zeggen.
Jeetje meid dat is schrikken zeg. Succes ook verder met de onderzoeken want volgens mij is dat echt geen pretje.
De ziekte van crohn komt in aanvallen, je kan er jaren geen last van hebben maar het kan van de een op andere dag weer actief zijn. Mijn man en ik hebben het allebei (we hebben elkaar leren kennen bij de crohn vereniging). Ze zoeken dan naar een passende medicatie waar je lichaam goed op reageerd. Ik zelf heb als ik terug kijk naar mijn jeugd al vaker een aanval gehad alleen was het toen nog niet bekend dat het crohn was, het werd vaak afgedaan als buikgriep of een spastische darm. In 2001 werd ik zo ziek dat de huisarst me gelijk doorstuurde voor een schopie en toen was de diagnose zo gesteld. Bij mijn man heeft het helaas een aantal jaar geduurd voor de diagnose gesteld was omdat hij de onstekkingen in de overgang van de dunne naar de dikke darm had. Toen konden ze daar nog heel moeilijk bij komen om te kijken, tegenwoordig is er een camerapil waardoor de diagnose makkelijker te stellen is. groetjes conny
Dit heb ik idd ook gehad, Ik ben in het verleden ook al een paar keer na de ha geweest en toen werdt ook constant een spastische darm geconstateerd. En 1x stonden ze op het punt van opereren omdat ze dachten dat ik acute blinde darm had, maar ineens was de pijn minder en de ontstekingswaarde in het bloed werdt ook minder Groetjes Vera
De ziekte is ook te ontdekken via een dunne darm onderzoek. Dit was bij mij het geval. De ziekte van crohn kan voorkomen in de dikke darm en aan het einde van de dunne darm. Ik had 3 onderzoeken moeten ondergaan voordat ze pas erachter kwamen dat het de ziekte van crohn was.