Afvallen zonder reden (update Vermoedelijk Crohn. Wat nu?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0

Hoi Hoi, hier even een kleine aanvulling op.
    Crohn kan voorkomen, tussen mond en kont. dus alle darm daartussen, maag enz.

groetjes

2. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Sorry ik was er bij vergeten te melden dat het ook met een dunnedarm onderzoek kan, maar ze beginnen vaak met een colonscopie. Bij mij is het inderdaad wat mamainspe al zegt, van de mond tot de kont.
    Op het moment is mijn darm rustig maar heb ik het in mijn maag zitten, de maagzweren volgen op het moment achter elkaar. Ook de aftens in mijn mond zijn geregeld in zicht. Het is bij iedereen verschillend, ik hoop voor veraenroy dat ze een passende medicijn voor haar vinden want zoals ik het lees denk ik echt aan crohn.

groetjes
    conny

3. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    :idea: Conny me vader heeft het...ontdekt toen hij 45 was maar waarschijnlijk al vanaf vlak na z'n geboorte. Het speelt bij hem voornemelijk op als hij te veel, te vet gegeten heeft, weinig beweging en stress heeft. Dan spookt hij de hele nacht en heeft last van diaree en kotsen. Wat bij heb erg helpt is geen melk en koffie nuttigen sterk vermideren...je kan het proberen...kijken wat er gebeurd na een maand ofzo.. En yakulth wordt sterk aangeraden voor het Crohn blad...jaja ze hebben zelfs een blad ;) ..allemaal proberen waard.

Ik heb geen idee hoe jij tegen borstvoeding kijkt...maar als je straks een beeb in je handen heb kan bv de kans op Crohn sterk vermideren. Wilde ik je ook even mee geven misschien wist je het al maar misschien andere weer niet ;)

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb het zusje van Crohn genaamd Colitis Ulcerosa, alleen actief in de dikke darm. Ook niet fijn maar welke ziekte is dat wel.

Wat hierboven gezegd word is waar sinds mijn zwangerschap geen last meer gehad van de CU, ff afkloppen hoor!
    Maar direct na de bevalling kreeg ik last van diverse andere auto immuun aandoeningen, uitslag, blaasjes jeuk enz enz dus weer prednison (wat ook veelvuldig bij crohn word voorgeschreven).
    Vaak komen dit soort ziektes niet alleen en heb je nog andere auto immuun aandoeningen onder de leden dus schrijf alles op waar je last van hebt, mogelijk is er een verband dat de MLD arts of internist zo kan plaatsen bij je ziektebeeld.

Succes en laat je goed inlichten over de komende onderzoeken.

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ben maar weinig op deze site geweest afgelopen dagen, maar ik had gisteren al de oproep van het ziekenhuis in de brievenbus liggen!
    13 november heb ik het onderzoek. Ik ben benieuwd en hou jullie op de hoogte!

Groetjes Vera

6. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Veel succes!
    Blijf je topic volgen!

Succes
    groetjes dieneke

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    O ja, en in het bloed klopte idd wat niet. De bezinking was de huisarts vergeten aan te geven op het formulier, dus daar moet ik nog voor terug(waarschijnlijk voor het onderzoek)
    En de leukositen of zoiets waren flink verhoogd dat zou wijzen op een ontsteking? Weet iemand wat dit inhoud?

Groetjes Vera

8. reneewittens

reneewittens Actief lid

9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Dat wijst inderdaad op een ontsteking. Mijn vader heeft vorig jaar longontsteking gehad en toen was het getal achter 'leuko...' bij hem ook veel te hoog. Sterkte ermee. Wel balen dat je pas 13 november terecht kunt, zeg.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Leukocyten zijn een bepaald soort witte bloedcellen. Dit zijn de zogenaamde onstekingscellen en zijn verhoogd wanneer er zich ergens in het lichaam een onsteking bevindt.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoi hoi!
    Hier nog een crohnpatient (en verpleegkundige op een scopieafdeling!) 13 november is al redelijk vlot hoor, voor een colono. Er zijn helaas lange wachttijden voor.
    Tip voor de voorbereiding, indien je cleanprep moet drinken (sommige ziekenhuizen schrijven tegenwoordig iets anders voor, maar de meeste cleanprep) Neem je tijd om het te drinken, ongeveer een bekertje per 10 minuten. Drink het goed koud en met een rietje, dan proef je het wat minder en drink echt door tot er alleen nog maar water uit komt, als je niet "schoon'bent, zou het zonde zijn!
    Ik blijf je topic ook even volgen. Succes meid!

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik heb in 2005 een zoontje gekregen terwijl ik de stoma al had, ik heb toen borstvoeding gegeven maar na 6 weken voelde ik me heel lam en doodop. De arts zei toen tegen mij dat het beter is geen borstvoeding te geven omdat ik zelf alle voedingsstoffen nodig heb. Je lichaam geeft alles eerst aan de borstvoeding en dan pas aan je zelf, vandaar als de 2e er komt ik geen borstvoeding meer ga geven.
    Yakulth heeft bij mij niet zoveel zin meer omdat ik geen dikke darm meer heb, voor de operatie heb ik het wel geprobeerd maar werd er alleen maar zieker van. Melk lust ik heel graag maar drink het niet meer omdat het voor mij niet goed is, koffie gaat goed alleen met mate. Het is voor iedereen met crohn anders hoe je op eten en drinken reageerd, de een kan iets wel eten wat bij de ander een reaktie geeft.

groetjes
    conny

12. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    veraenroy, hoe gaat het nu met je? Voel je je al wat beter of weet je al wat meer?

groetjes
    conny

13. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Nee, nog geen nieuws. Dinsdag heb ik die colonoscopie. Als ik dan wat hoor laat ik het meteen weten hier.

Bedankt trouwens voor je belangstelling!

Groetjes Vera

14. Niet meer actief

Hoi

Mijn vriend heeft een ernstige vorm van collitis en is nu aan de imuran en remicade (dit werkt overigens erg goed ovor hem, maar zijn natuurlijk heftige middelen) weet een van jullie crohn/collitis kenners of die medicijnen invloed hebben op zijn sperma? Ik krijg zulke verschillende verhalen te horen.

Verenroy: heel veel sterkte met je onderzoek, maak je niet te druk en hopelijk heb je snel een definieve uitslag in handen zodat ze je kunnen gaan behandelen. Als je meer info wil, kun je ook altijd kijken op www.crohnsite.nl.

liefs

15. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Marijn74

Ik ben dan wel een vrouw, maar na wat ik gehoord heb, heeft immuran/remicade geen effect op het sperma.

Ik zou het wel even navragen aan zijn arts voor de zekerheid.

Wens jullie veel succes! en hopelijk mag je snel zwanger zijn.

Groetjes Dieneke

@ Vera en roy, het gaat al opschieten!

@ Conny, ben je wel eens online op msn?
    groetjes

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Succes met je onderzoek.
    Mijn vriend heeft de ziekte van crohn, en ben zelf ook bij zo'n onderzoek geweest.

De cleanprep is niet bepaald lekker, maar toch even doorbijten meid, als je niet goed schoon bent dan blazen ze het onderzoek af en moet je nog een keer.

Mijn vriend slikt op het moment alleen nog maar Mesalazine, en dit heeft helaas zijn sperma wel aangetast, is hier een tijdje mee gestopt in de hoop dat het zwanger worden wat beter zou gaan,maar kreeg steeds meer klachten dus daar is hij maar weer mee begonnen.

Succes en blijf je verhaal volgen.

Groetjes!

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik heb zelf ook CU en slik regelmatig prednison mesalazine, pentasa enz enz
    Dit kan schadelijk zijn voor het sperma, zoals alle medicatie natuurlijk kan zijn, het beste kan je overleggen met je MLD arts wat te doen als je zwanger wilt raken, of iemand wil bevruchten wat de gevolgen zijn.
    Ik ben zelf de volledige zwangerschap medicijnvrij geweest en dat was niet eenvoudig.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee idd. mijn vriend vroeg aan zijn internist of hij mocht stoppen met de medicijnen, waarop hij nee antwoorde.
    Toen vertelden we dus dat we zwanger willen worden en dat van mijn kant al niet lukt en het sperma onderzoek heeft uitgewezen dat hij ook verminderd is, waarop de internist zei. "gelijk stoppen en als je klachten krijgt contact opnemen voor eventueel andere medicijnen"

Heeft er dus zeker wel mee te maken.

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tuurlijk heeft het er mee te maken, ik slikte hoge een hoge dosis prednison dat zijn steroïden (mannelijke hormonen) en dat vermindert mijn vruchtbaarheid als ik de medicatie inneem.
    Overigens word je er een stuiterbal van veel energie maar te moe en te ziek om de energie kwijt te raken dus hele nachten wakker liggen, of inslaap medicatie nemen maar dat kan je ook niet eeuwig bijven doen.

Daarbij slikte ik maagbeschermers die ook niet onschuldig waren en pentasa (ontstekkingsremmers)
    en nog diverse andere vezel en laxeer middelen.
    Ik was en ben af en toe net Alice in Wonderland, het ene middeltje stopt de stoelgang de ander wekt hem op.
    Toen ik eenmaal zwanger was werden de klachten minder en net voor de zwangerschap ben ik gestopt met alle medicatie, en dat was niet eenvoudig en best wel zwaar lichamelijk.
    Gelukkig telde ik na 2 maanden al aan, dus was het maar even doorbijten geweest, een jaar had ik niet getrokken zonder medicijnen.

En alles in de hoop dat de ontstekingen weg blijven, al is het de laatste week weer dikke ellende, maar ff duimen dat het vals alarm is.
    Zodra er weer bloed bij mijn ontlasting zit moet ik weer naar de huisarts en daarna weer door naar de MLD-arts, die ga ik namelijk een nieuwe zoeken die wel een roesje geeft bij onderzoeken :)

Maar klein advies, ga met je vriend naar een gynaecoloog of fertiliteit arts, die kunnen je beter op weg helpen wat betreft de kwaliteit van het sperma en de invloed van de medicijnen. Kan je via de MLD-arts regelen hoor, zo heb ik het ook gedaan.

20. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Even nog een vraagje dames, en heren die evt mee lezen
    Ik ben gisteren opgestaan, en toen had ik mijn hele gehemelte vol met blaasjes! het was helemaal brobbelig.
    Kan dit hier ook iets mee te maken hebben?
    Nu zijn het geen brobbeltjes meer, maar is mijn gehemelte wel helemaal open en pijnlijk.
    Mijn tanden poets ik overigens goed, en heb ook geen last van m'n tanden.

Groetjes Vera

Deel Deze Pagina