Afvallen zonder reden (update Vermoedelijk Crohn. Wat nu?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Mogelijk aften, laat er even door de huisarts naar kijken die heeft er vast wel wat voor.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja klinkt als aften, als mijn vriend zijn crohn opspeelt krijgt hij een landkaarttong.

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Aften is vrij normaal om te krijgen zeker als je weerstand sterk verlaagd is, kuurtje halen en je bent er snel vanaf.

Ík krijg ze wel eens als ik medicijnen heb gekregen die mijn immuunsysteem onderdrukken. Weet niet of je al medicatie hebt gekregen? Kan ook hier door komen.
    Maar het schijnt ook gewoon bij chrohn en cu te horen, maar altijd als je ergens last van hebt waarbij je immuunsysteem een rol speelt je huisarts bezoeken.
    Ze worden knettergek van je na 1 jaar maar ze weten wel zonder ellen lange vragen reeksen wat je voor medicatie nodig hebt :D
    Zodra ik uitslag heb of jeuk of wat dan ook, 1 stootkuurtje prednison en ik ben overal van genezen.

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hihi, het stuiterbal effect! Heb ik ook altijd last van als ik aan de pred zit!
    Ik wordt altijd zo "adhd-erig"in mn hoofd!
    Verder weet ik dat veel medicatie wel invloed heeft op de mannelijke vruchtbaarheid en niet op de vrouwelijke. Al mag je met bepaalde medicatie echt niet zwanger worden, toch wordt vaak aangeraden om je medicijnen gewoon te blijven gebruiken, omdat dat minder schadelijk is dan een opvlamming. Maar dat hangt helemaal van het medicijn af. En hoe je je voelt natuurlijk!

Succes dinsdag meid!

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Dank je, ik begin hem nu wel te knijpen, morgen ochtend de kleanprep halen, en 's middags deze opdrinken.
    Ik mag dit met ranja drinken toch?

Groetjes Vera

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik vond het ijskoud en vermengd met appelsap goed te doen, ranja heb ik nooit geprobeerd.

7. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    appelsap heb ik ook nog genoeg in huis, van jelina. Dan doen we dat.
    Maar morgen mag ik niet meer eten, alleen beschuit zonder beleg en boulion.Daar zie ik het meeste tegen op.

XXX Vera

8. bapsie

bapsie Niet meer actief

Mag je niet met rode ranja doen! wel met gele! ivm verkleuring van je darmwant :)

9. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

1 mei 2006
    663
    0
    0
    Hoi Veraenroy

Ik wil je nog eventjes heel veel succes wensen voor morgen en dinsdag!
    Het drinken is geen pretje, maar je moet maar denken voor een goed doel! Je mag het met heldere dingen mengen, appelsap, dubbelfris appelperzik/wittedruivencitroen, ranja waar je door heen kan kijken.
    succes ik duim voor je hor!

10. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    thnx meid.

Ik krijg nu toch echt de kriebels. Ik denk dat het laat in slaap vallen wordt vandaag.

Jullie horen het wel!
    XX Vera

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Meid ik wil je heel veel succes wensen vandaag, ik weet wat je mee maakt. Probeer zo veel mogelijk te drinken, hoe schoner je van binnen bent hoe beter het onderzoek gaat.
    Ik duim voor je,

knuffel conny

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Dank je.
    De kleanprep staat nu in de ijskast, wachtende tot het 14.00 uur is en ik hem op mag gaan drinken.

Ik ben al de hele ochtend aan de bouillon en de dubbelfris.

Ik kwam toevallig net toen ik het kleanprep ging halen bij de apotheek Minimuisje tegen. Ik herkende haar van foto's en sprak haar aan. We hebben ook nog een beetje gekletst (vond ik wel leuk)

Nu is het wachten tot 14.00 uur en ik ben benieuwd of het echt zo goor is als iedereen zegt. Heb nog niet durven te proeven.

XXX Vera

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik vond het wel mee vallen, vond het niet echt vies. Het was alleen na de 3e liter dat je het een tegen gedronken ben en dat het daarom niet lekker meer was. Ik deed er altijd rosevice door, ik heb het onderzoek al heel vaak gehad, kon het niet meer tellen. Nu zal ik het niet meer hoeven drinken omdat ik geen dikke darm meer heb, als ik nu het onderzoek krijg dan is 1 dag doorschijnend vloeibaar genoeg.
    Meid ik hoop voor jou dat het onderzoek goed nieuws geeft.

knuffel conny

ps. het is zeker leuk om iemand zo tegen te komen, heb je gelijk een beeld van iemand.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @veraenroy : ik heb net heel je verhaal gelezen, jeetje zeg , ik ben niet bekend met crohn , maar heb wel een een colon onderzoek gehad .
    veel succes in ieder geval !
    heb je al wat geproefd wat de cleanprep?

L.sybje

15. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ja, net de eerste 250cc kleanprep na binnen gewerkt.
    Het is niet echt vies, het ruikt chemischer dan dat het smaakt vind ik.(wel met Ranja gelengd, en daarna weggespoelt met een slok appelsap. Maar het idee dat ik nu elke 15min 250cc moet drinken?!? Ik ben al helemaal geen grote drinker. Maar ok. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen.

XX Vera

16. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    1L op....
    Dat valt vies tegen hoor. Het is niet vies, maar een iritante smaak.
    1e 2 keer gaan, maar daarna.... ik vind die vanille smaak irritant.
    Die hadden ze voor mij mogen weglaten

Het begint wel te borrelen nu.

XX Vera

17. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi heel veel succes!

18. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Heel veel succes! Ik moet in principe ook zo'n onderzoek nmaar durf echt niet!

19. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Na al die spookverhalen die ik gelezen heb, dat mensen het niet binnen kunnen houden gaat het hier redelijk.

XXX Vera

20. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    vera hoeveel liter heb je nu op dan ?
    ik moest na het eerste glas al rennen naar de wc , ik was met 1 liter dan ook klaar ;)

succes !

L.sybje

Deel Deze Pagina