Afvallen zonder reden (update Vermoedelijk Crohn. Wat nu?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Veraenroy, 15 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    en hoe is het gegaan ?

L.sybje

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Het onderzoek is vandaag gewoon doorgegaan, de folder moest veranderd worden zeiden ze op de afdeling, 3L de avond voor het onderzoek, en 1L 's ochtends voor het onderzoek. Een klysma was niet nodig!

De colonoscopie is me reuze meegevallen. Deed wel pijn, maar toen ik op mijn andere zij ging liggen was het stukken minder.

Uitslag Colonoscopie:

GEEN CROHN! OF COLITIS!

Ik ben echt super blij!

De arts heeft een paar kweekjes afgenomen, en daar krijg ik over 7dagen via de ha de uitslag van.
    De ha zal dan ook verder met me bespreken wat we nu gaan doen, want er moet een oorzaak zijn.
    De arts zei dat ik dan waarschijnlijk nog een maag onderzoek krijg, en echo en een allergie test, hij zei dat het ook een gluten allergie zou kunnen zijn.

Hartstikke bedankt voor jullie steun de afgelopen dagen.

3. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik heb ook aan je gedacht vandaag, hoop dat t je meegevallen is!

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou gelukkig veraenroy !

maar nu moeten ze er nog wel achter zien te komen wat het wel is ....

L.sybje

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Gelukkig viel het reuze mee! :D En gelukkig geen crohn of cu!

Ben nu wel benieuwd hoe verder! Niet dat ik je bang of wil laten twijfelen, maar bij mijn endoscopie de eerste keer kwam dus ook geen crohn uit, bij mij zat de crohn aan het einde van de dunne darm, waar ze dus achter zijn gekomen na een ander onderzoek (via vloeistof in de dunne darm en daarvan röntgenfoto's).

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    och ja, we zien het wel. Ik ben allang blij dat me dit uiteinderlijk mee gevallen is.

Morgen een afspraak maken voor volgende week bij de ha, en dan zien we wel verder.

ik ga nu lekker een pizzatje eten, heb nog wat in te halen.

XXX Vera

7. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hopelijk heb je lekker gegeten en gesmuld van de pizza, en gelukkig viel het onderzoek je mee en hoefde je de klysma niet gebruiken.... want een klysma met geen darminhoud is not nice!

Het onderzoek voor gluten allergie (coeliakie) heb ik ook gehad (gastroscopie.) dat gaat via je mond via je maag naar je dunne darm met een slang geen plezierig onderzoek maar een stuk sneller als een colonscopie en naar mijn mening minder onplezierig. Meer een ongemakkelijk en benauwd gevoel (kokhalzen). Maar dat duurt maar even en met de juiste instructies is het zo voorbij. Ze nemen dan een klein hapje uit de dunne darm en controleren dat op de allergie.
    Ik zou hiervoor geen roesje vragen, heb je denk ik meer last van als plezier.

heb je trouwens al een lactose intolerantie testje gehad? vergeten ze wel eens maar zou het best eens kunnen zijn. Erg eenvoudig onderzoekje drankje drinken (mierzoet want veel melksuikers) en om de zoveel tijd in een buisje blazen.

Verder hoop ik voor je dat het geen coeliakie is, erg lastig om met het dieet te leven en je aan al de regels te houden.
    Maar gelukkig alles beter als chrohn of colitus.

8. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou zeker naar de test voor lactose intolerantie vragen, die is namelijk niet vervelend.
    je hebt zover ik me kan herinneren geen voorbereiding nodig, je drinkt dat vieze zoetige goedje en je zit mogelijk uren in het ziekenhuis.
    Als je het niet hebt is het na 2 maal blazen vaak al duidelijk en kan je naar huis, het is pijnloos en dus handig om ook uit te sluiten.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoi Veraen Roy,
    fijn dat het meegevallen is. Persoonlijk vind ik ook de kleanprep drinken veeeel vervelender dan de scopie zelf.
    Coeliakie zou inderdaad kunnen. Dat heb ik ook (jaja, ik ben rijkelijk bedeeld in de darmziektes). Inderdaad wat mamalieske zegt, een gastro gaat vrij snel en meestal kunnen ze ook gelijk wat zeggen. Afvallen en diarree hoort zeker bij coeliake en als het zo blijkt te zijn, dat dieet is lastig, maar je went er vrij snel aan!
    Wat een gedoe allemaal he?! Maar wel belangrijk hoor, dat er overal even goed naar gekeken wordt!
    Groetjes!

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    wat goed gelukkig geen chron!

12. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Even een kleine update
    Donderdag a.s. (08.45) krijg ik een echo van de bovenbuik, gaan ze de organen nakijken en controleren op galstenen.
    En 12 dec (14.30) heb ik de gastroscopie.

O ja, de uitslag van de kweekjes waren er ook. Niks afwijkends te vinden!

Groetjes Vera

13. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    jeetje jammer dat je zoveel onderzoeken moet ondergaan, ik weet dat het raar klinkt maar vind je het nou niet jammer dat ze nog niets gevonden hebben? Kan me voorstellen dat je na de nodige onderzoeken wil weten wat het is. De buikecho is geheel pijnloos, het zelfde als een echo voor een zwangerschap. De gastroscopie daar kun je weer de nodige horror verhalen over horen maar ik zelf persoonlijk vond het niet fijn maar niet het geen ik toen van iedereen te horen kreeg. Het is heel snel voor bij en je kan zelf mee kijken, goed door de neus ademen.

Meid heel veel sterkte,

knuffel
    conny

14. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Het is van de ene kant ook jammer dat ze nog niks gevonden hebben, maar van de andere kant, ik denk dat ze maar 2 dingen konden vinden bij die colonoscopie. Crohn of colitis. Nou dan ben ik blij dat ze dit niet gevonden hebben.

Wat betreft de gastroscopie, daar zie ik eigelijk helemaal niet tegen op. De colonoscopie vond ik veel spannender en leek me veel pijnlijker. Maar ja dat is me gelukkig meegevallen. Dus dan kan die gastroscopie ook alleen maar meevallen lijkt me.

Groetjes Vera

Deel Deze Pagina