dringende vraag, bezorgde aanstaande moeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Vinkje, 24 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    Hallo,

Ik ben nu 10 weken zwanger. Vorige week vrijdag heb ik een bloeding gehad. Gelukkig had ik de zelfde dag een echo en met het kindje was alles goed. Nu zag de gyn wel naast het vruchtzakje een zwarte vlek zitten (bloedstolsel). Nu zei hij dat dit geen schade kan veroorzaken. Nu heb ik vandaag weer dezelfde bloeding, nu heb ik gelukkig kunnen regelen dat ik aan het einde van de dag een echo krijg. Maar ik maak mij toch wel erg zorgen. Ik heb een lichte vorm van endometriose. En voor dat ik zwanger was had ik vaker bloedingen en daarna stopte het weer. Kan het zo zijn dat dit het zelfde is. En is het zo dat endometriose niet gelijk of gelijkmatig weg gaat tijdens de zwangerschap. Ik hoop dat jullie mij hier iets over kunnen vertellen. ( Ik heb vanmiddag weer een andere gyn, mij eigen is pas morgen terug van vakantie). Mijn gevoel zegt dat het met de endo te maken heeft, maar de vorige keer gaf weer een andere gyn mijn ongelijk. In mijn fotoalbum staat een echo foto waar het plekje op te zien is.

groetjes
    vinkje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Het bloed verlies is afkomstige van het bloedstolsel, dit moet ergens heen en zoekt een uitweg. Vaak word een deel ook opgenomen door je lichaam. De endometriose is niet in eens verdwenen zodra je zwanger bent. Dus kan nog mee spelen.
    Hopelijk was de echo goed en ben je wat gerustgesteld.
    Zolang het bloedstolsel niet weg is kan je bloedverlies blijven houden.

iMke

Deel Deze Pagina