Gevoel van blaasontsteking maar urine is schoon

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zoe1, 22 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, ik ben vandaag precies 22 weken zwanger. Ik heb 2 weken terug blaasontsteking gehad, heel erg last van mijn nieren en drang om te plassen. 1e keer urine gecontroleerd, schoon... Dag later, ja hoor blaasontsteking. Volgens de ha voel ik het blijkbaar goed aan.

Toen ik vandaag opstond kreeg ik weer dezelfde klachten, pijn bij nieren, pijn bij blaas en veel drang om te plassen. Meteen urine laten controleren, schoon... Dus naar huis met de mededeling; je bent zwanger en daar horen "klachten" bij.

VK gesproken en die zei dat het mijn banden zouden kunnen zijn... Vraag het mij af, omdat alles wijst op een blaasontsteking....

Heb er behoorlijk last van, lig op de bank met een kruik en heb paracetamol op. Niks helpt.... Kan ook niet iets doen, zo'n pijn doet het... Ik heb overigens geen koorts.

Ga morgenochtend weer naar de ha als het niet over is.

Mijn vraag aan jullie, herkennen jullie de klachten en zo ja wat was het bij jullie of wat vermoeden jullie?

Alvast bedankt!!

Liefs zoe

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Hebben ze je urine wel op kweek gezet?? Want dat doen ze hier standaard als er uit de gewone test niets komt. Blijkbaar kan er dan uit een kweek toch nog iets komen.

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh en een tip wat bij mij erg goed hielp (heb echt een mega geschiedenis van blaasontstekingen, tot aan operatie toe);
    Eerst echt een liter water drinken alvorens je weer naar de wc gaat. Met als gevolg dat je écht moet plassen en ik kon dan altijd goed doorplassen. Als ik eenmaal een keer goed door geplast had voelde het altijd een stuk beter. En selderij soep werd ook standaard voor me gemaakt als ik het weer eens had, schijnt ook te helpen!

4. Littlejoy

Littlejoy Actief lid

29 dec 2012
    438
    0
    0
    Toevallig heb ik nu voor de 4de keer in 2 maanden tijd blaasontsteking.
    Klachten zijn: pijn in de buik, misselijk, pijn bij het plassen, veel moeten plassen en zweet aanvallen. Kortom, niet lekker zijn.
    Heb nu voor de 4de keer een kuur.
    Sterkte en hopelijk voel je je snel beter.

5. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inge, die van vandaag is niet op kweek gezet. Die van 2 weken terug wel, daar kwam niks uit....

Zal vandaag heel veel water drinken, hopelijk helpt dat!
    Jij hebt er ook behoorlijk last van gehad zeg.... Vervelend!!

Jij denkt ook gewoon aan een blaasontsteking of niet?

Littlejoy, pfff zo vaak al? Dit is mijn 2e (3e als ik het nu weer heb). Je word er een beetje moedeloos van.... Het doet behoorlijk pijn... Bij jou ook? Sterkte!!

6. sanneke02

sanneke02 Lid

14 mei 2013
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt bij de drogist cranberry (schrijf je dat zo?) tabletjes kopen. 1tje nemen, met een heleboel water. Wachten tot je echt moet plassen... dat helpt bij mij altijd heel goed!

7. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ja ik zou wel denken aan blaasontsteking.. Vind het raar dat ze je urine niet op kweek hebben gezet. Mij is verteld dat ze dat bij zwangeren standaard doen omdat blaasontsteking echt serieus genomen moet worden tijdens zwangerschap. Morgen toch maar even bij je huisarts aangeven!

Ja helaas geen fijne ervaringen met blaasontstekingen, al heb ik er deze zwangerschap nog geen last van gehad gelukkig. Maar ik doe er dan ook wel alles aan om er geen te krijgen! Al is dat natuurlijk geen garantie :(

8. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik heb dat ook vandaag nog bij de gyn geweest. Urine schoon heeft te maken met de druk van je baarmoeder op je bekkenbodum.

9. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, ik heb nu sap. Krijg ik bijna niet weg 😉 haha. Ga morgen de tabletten halen. Slik jij die elke dag?

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Zal het morgen even vragen. Vind het ook wel een beetje vreemd... Word zo makkelijk gezegd van: zal wel wat anders zijn... Maar ja ik voel het toch?!

Fijn dat je het nog voor bent, hopelijk blijft het zo!!!

11. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoe voelt het bij jou aan? Ik heb ook klachten bij mijn nieren namelijk...

12. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Dat zou inderdaad bandenpijn
    kunnen zijn en dat drukt idd op
    jouw blaas.

13. Jillybee

Jillybee Lid

5 aug 2013
    12
    1
    0
    vlakbij Rotterdam
    Ik dacht een paar jaar geleden ook een blaasontsteking te hebben, maar nee het was candida (schimmelinfectie) komt ook vaak voor bij zwangeren en daarbij kun je ook veel last hebben met plassen enzo..

14. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Ik heb het ook gehad, maar elke keer bleek het schoon te zijn. Heb toen uit voorzorg cranberry tabletten genomen een paar weken lang, had na een week nergens meer laat van.

15. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Goedemorgen,

Ik kan er ook over meepraten en denk dat je echt naar je eigen gevoel moet luisteren. Ik heb er inmiddels 7!!! gehad in 5 maanden tijd.
    Gisteren weer geweest en weer blaasontsteking.
    Ws helpt de AB bij mij niet meer en moet nu terugkomen als ik echte klachten krijg. Dan krijg ik ws een dubbele kuur.
    Idd drinken, cranberrysap en cranberrypillen slikken en goed naar je lichaam luisteren. Als je koorts krijgt gelijk aan de bel trekken!
    Tis echt heel ongemakkelijk!

16. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL

Goedemorgen :)

Wow 7 al????:$ Om gek van te worden of niet?!? Ik heb ook het idee dat wanneer je het eenmaal hebt gehad het steeds terug komt...
    Mijn temp is nog steeds goed, gelukkig! Ga straks weer mijn urine laten controleren.... Zal mij benieuwen!
    Vandaag maar weer heel wat water achterover slaan! Haha.

Jij ook sterkte he!! Hopelijk word het niet nog erger!

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk dat ik ze maar standaard ga nemen? Kan geen kwaad toch?

18. Sientjes

Sientjes Bekend lid

27 jun 2013
    647
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tijd terug ook blaasontsteking (+ schimmelinfectie van de antiiotica) gehad. En al die tijd heb ik ook nog steeds last van het gevoel of dat er weer een blaasontsteking aankomt, maar urine is ook schoon. Ik ben ook vitamine C gaan slikken schijnt ook te helpen maar hier heeft t nog niks gedaan. Soms heb ik er een dag geen last van en dan krijg ik het weer. Soms denk ik dat het met stress te maken heeft, ik zou het anders ook niet weten maar ik weet het, het is vreselijk, om gek van de worden. Bij mij kan het niet met de zwangerschap te maken hebben want ik had het al voordat ik zwanger was.

19. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb ik al een kuurtje voor gehad, dat heb ik ook zo vaak... Die is nu weg, alleen de blaasontsteking (althans dat denk ik dan zelf natuurlijk) nog niet...

Thanks voor je tip!

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Apart zeg... In het begin heb ik ook bandenpijn gehad, alleen voelde dat heel anders. Echt van die felle steken.

Deel Deze Pagina