Kan iemand mij een duidelijke uitleg geven over het maken van een zorgplan met behulp van de boeken Gordon (verpleegkundige diagnostiek), Verpleegkundige zorgresultaten (NOC) en Verpleegkundige interventies (NIC). En dan gaat het mij vooral om het gestructureerd zoeken in de boeken..
Met gordon kan je de zorgproblemen rangschikken in de 11 gezondheidspatronen. Met de NIC kan je vervolgens passende interventies er bij zoeken en met de NOC de doelen (outcomes) die bij de interventies horen opzoeken. Dan krijg je je totaalbeeld voor je zorgplan. Gebruik de trefwoorden,ijst van de nic en de NOC, die horen bij elkaar. Je kan ook Carpenito nog raadplegen en aan de hand daarvan je interventies en outcomes opzoeken in de NIC en NOC. Succes!
Inderdaad wat hierboven gezegd wordt. maar ik vind je vraagstelling zooooo breed dat ik denk dat je hier niet genoeg aan hebt? Want dat is wel een beetje basiskennis Dus roep maar als je meer vragen hebt.
Het is me inmiddels meer duidelijk, ik was vooral aan het stoeien met de vertaling van het gezonheidsprobleem naar het label van de NIC en NOC, maar ben er achter dat deze 'gewoon' achter in de boeken staan, haha! Bedankt in ieder geval.
Haha oke!! Dacht al... het is wel een heeeele moeilijk opdracht als je niet weet wat het inhoudt. succes hoor!!!
Het boekje van Carpenito is erg handig hiervoor. Daar staat het allemaal bij elkaar. Ook met intervernties e.d.!