Baby 2 weken continu aan borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Tessss, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Mijn zoontje is twee weken oud en drinkt sinds een dag of 4 echt volledig uit de borst (daarvoor moesten we hem nog bijvoeden omdat het drinken nog onvoldoende ging en de kleine teveel was afgevallen) De eerste dag ging dat prima (hij kwam ongeveer om de 3 uur, en zo niet dan maakte we hem rond deze tijd wakker om te drinken), de dag daarna leek de kleine een regeldag te hebben en kwam hij tussen 11.00 en 21,00 uur om het uur en wilde dan ook bijna een half uur drinken). Gisteren leek dat over en kwam de kleine weer netjes om de 2 a 3 uur maar vandaag lijkt hij sinds 11.00 wel continu te willen drinken. Tussendoor is hij jengelig of huilt hij. Hij slaapt dan ook al sinds 11.00 niet. Soms ligt hij wel op schoot in een halve slaap-waak toestand maar zodra ik hem dan in de box of zijn bedje leg begint hij binnen 5 minuten te jengelen en daarna te huilen. Is dit dan weer een regeldag of iets anders? Ik word er een beetje onzeker van. Met mijn melkproductie is trouwens niets mis, ik heb voldoende en de kleine drinkt volop.

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Laat je hem goed boeren? Lucht in de maag en darmpjes zorgt ook voor veel onrust en dus weinig slapen. Eventueel zou je ook nog kunnen inbakeren.

3. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ja, dat doen we maar soms komt er geen boertje. Op een later tijdstip komen ze er dan ineens wel nog uit. Ook poept hij heel veel, als hij drinkt ligt hij ook continu hele harde scheten te laten.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hem met zn kontje op jouw schoot zetten en rondjes draaien was hier de truc voor goed boeren!
    Verder is het vermoeiend voor jou maar wel heel normaal hoor, zo lekker bij jou liggen. Netflix aan, voetjes omhoog en lekker je rust zo pakken. Samen een beetje dutten, hij lekker veilig dicht bij jou! Over een paar dagen zal het weer anders zijn!
    Mijn zoon heeft vier maanden lang a 2 uur gedronken en twee a drie keer snachts. Is allemaal goedgekomen, maar k vond t zwaar en werd ook onzeker! Maar je doet t super x

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Hier ook een slechte boerder (6 weken) waarna hij vaak heel onrustig was. Sinds eergisteren infacol en man er komen toch boeren uit!

7. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Hoi Tess, hoe is het nou?
    Ik ben op precies dezelfde dag bevallen en herken de wisselende dagen. Wat hier wel lijkt te werken is Infacol tegen de krampjes en om beter de lucht kwijt te kunnen (boeren/scheten) en om te blokvoeden tijdens de uren dat hij zo vaak aan de borst wil. Dan wissel ik dus niet steeds van borst, maar bied opnieuw dezelfde kant aan. Hierdoor drinkt hij meer 'achtermelk' en is hij minder onrustig en langer verzadigd. Hoop dat je er iets aan hebt!

8. Tessss

Tessss Fanatiek lid

9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Dank voor jullie reacties. Het verschilt heel erg per dag. Er zitten hem idd veel boeren en scheten dwars die er niet goed uitkomen. Dus we letten daar nu extra goed op dat we hem ook tijdens het voeden af en toe laten boeren. Het komt er alleen niet makkelijk uit bij hem, super zielig. Maar het gaat wel beter sinds we ons hier bewust van zijn. Wat is infacol en waarom gebruiken jullie dat? Ik ben niet zo'n fan van medicijnen. Niet voor mezelf en daarom helemaal niet voor zo'n uk.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Precies deze tips hielpen hier heel erg! Dus blokvoeden en heel goed laten boeren

10. sneakers

sneakers Actief lid

5 okt 2015
    116
    0
    0
    NULL
    NULL
    En miss even op zn buik leggen over je benen heen? Dat werkte hier echt goed.

Deel Deze Pagina