afvallen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door joyce, 21 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce

joyce Bekend lid

zijn er nog meer van jullie die afviellen door borstvoeding?

2. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Moeilijke vraag. Ik zit nu nog 1 kilo boven mijn oude gewicht maar weet dus niet als ik geen BV had gegeven of ik dan niet zo snel op mijn oude gewicht zou zitten. Ik kon nl na 1,5 week mijn eigen kleren weer aan en zat toen nog maar 2 kilo boven mijn oude gewicht.
    Maar misschien zijn er mama's bij wie het duidelijker is.

3. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Was het maar waar... :D Ik ben denk ik wel sneller afgevallen dan wanneer ik geen bv had gegeven. Nou ben ik denk ik ook niet zo'n goed voorbeeld was 35 kilo aangekomen tijdens m'n zwangerschap :-#. M'n collega die al slank was moest wel 10 boterhammen, warm eten, 4 tussendoortjes enz. eten om niet nog meer af te vallen, zij stopte pas met afvallen toen zij met 10 maanden af ging bouwen. Heb dus wel gezien dat het kan. Hoezo? Val je af of wil je dat graag?

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Was het maar waar. Een week na de bevalling is het bij mij stil komen te staan..Er was dan maar 8 kilo aangekomen, maar er staat er nog steeds 1,5 teveel nu :(

5. joyce

joyce Bekend lid

nou ik geef dus volledig borstvoeding en val nog steeds af.
    nu kan je zeggen fijn toch ;) .
    maar in mijn geval ik ben tijdens de zwangerschap maar 1 kilo aangekomen en ik weeg al niet zo veel van me zelf en ik heb geen zin om dadelijk als een spriet rond te lopen!
    ik maak me eigenlijk een beetje zorgen.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zorg dat elke voeding van je kind voor jezelf ook een eet- en drinkmoment is. Zet voor je aanlegt iets lekkers te eten en drinken onder handbereik voor tijdens de voeding.
    Als je je zorgen blijft maken, laat dan bij de huisarts je HB en je schildklierwerking even checken. Beiden zijn goed te behandelen met bv-vriendelijke medicatie.

7. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Wat ik me afvraag is of mama's die altijd al slank waren en daar ook weinig moeite voor hoeven te doen slank te blijven door bv meer afvallen dan mama's die minder slank zijn of zich veel moeite moeten doen om slank te blijven...
    Want dat is wel wat ik in mijn omgeving zie. De slanke mama's blijven maar afvallen en de minderslanke mama's niet of veel minder.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik ben een slanke mama, althans...zou het moeten zijn :D
    Ben 1.83 en weeg rond de 73 kilo en hoef daar niet echt moeite voor te doen.
    Maar als ik zwanger ben vliegen de kilo's eraan (25 ofzo) en die vliegen er niet vanaf. Ook niet met BV.
    In mijn kraamweek was ik iets van 6 kilo kwijt en dat is nog steeds zo helaas.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    same same, allen zit ik nog 8 kg boven mij oude gewicht, was 13 aangekomen, 5 kwijt bij de bevalling en daarna niets meer, ben zelfs in de eerste 10 weken nog weer 3 kg aangekomen.

10. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    In het begin niet echt maar na een maand of vier ging het als een trein. Nu na bijna een jaar zit ik vijf kilo onder het gewicht dat ik voor mijn zwangerschap woog. Ik moet echt op mijn eten letten. Volle producten, boter op brood enz...

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ik blijf maar denken dat er nog hoop is... hoe langer ik doorga hoe meer energie de bv moet kosten toch? ;) heb nog wel een paar (3-5) kilo te gaan (was 20+ aangekomen) maar geloof dat ik ze nu langzaam verlies.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Na mijn 2 zwangerschappen zat ik snel weer op gewicht. Nu, na 5 miskramen, zitten er kilo's aan die er maar niet van af willen...

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik ben tijdens de zwangerschap 17 kilo aan gekomen en er nu 12 kwijt. De laatste twee weken val ik niet meer af.Mijn lijf zal die extra 5 kilo wel nodig hebben voor de bv ofzo. Als ik stop met bv geven gaan de kilo's er wel af heb ik gemerkt bij de vorige twee. Maar dat zal nog even duren.

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik zat beide keren vrij snel weer op gewicht... ben ook niet zoveel aangekomen... bij mn dochter 15 kilo waarvan 5 in de laatste week (vocht, zwol op als een ballon) en bij mn zoon 7 kilo ofzo. Beide keren was ik na een maand of 2 weer op gewicht... verder afvallen doe ik helaas niet omdat ik als ik bv geef ook meer honger heb/eet.

Deel Deze Pagina