zijsteekachtige pijn

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Azeb, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo
    Sinds een paar dagen heb ik een soort zijsteek/krampachtige pijn links boven in mijn zij. Het zit echt aan de zijkant net onder mijn borst en als ik een andere houding aanneem wordt het even wat minder, maar gaat niet weg. Het lijkt wel een soort verkramping ofzo, maar ik kan het niet weg krijgen door te rekken ofzo.
    Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of het erg is?
    Groetjes
    Azeb

2. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Heb het ook een aantal weken gehad (is nu gelukkig weer weg). Ben er niet achtergekomen waardoor het kwam, maar het is uiteindelijk vanzelf weggegaan. Misschien je baarmoeder die je ribben opzij drukt of zoiets.

Het is iig erg vervelend, dus hoop dat het bij jou snel weer weg is :(

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hoi Azeb,

Ik had dat ook maar dan in mijn rechterzij en het straalde door naar mijn onderrug en buik. Hele vervelende menstruatiepijn eigenlijk zo zou je het kunnen omschrijven. Ik werd er 's nachts door wakker maar bij mij was het na 10 minuten weer minder.

Ik heb het aan mijn VK gevraagd want was bang dat ik teveel fysiek werk had gedaan tijdens mijn verhuizing. Zij zei echter direct dat dit harde buiken waren maar omdat mijn buik nu echt flink begint te groeien, rekken de banden mee. En dat veroorzaakt bandenpijn bij mij: die pijn in mijn zij, onderrug en onderbuik. Ze zei dat het geen kwaad kon. Bij mij is dit mijn 1e kindje en tot nu toe was mijn buik niet zo groot, hij begint pas nu te groeien. Is het ook jouw eerste kindje?
    Waarschijnlijk word ik 's nachts wakker omdat ik dan net in een andere positie draai en een harde buik krijg.

Misschien herken je hier iets in?

Groetjes!

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hmmm ik weet niet of ik er iets in herken. Bij mij straalt het namelijk helemaal niet uit, het zit heel specifiek op één punt. Net alsof ik daar een spier verrekt heb ofzo (en misschien is dat het ook wel). Ik maakte me eerst zorgen of het niet iets met mijn milt is (omdat het ook voelt als zijsteek), maar ik kan daar nergens iets over vinden in combinatie met zwangerschap, dus ik maak me al een stuk minder zorgen. Het doet gelukkig ook al veel minder pijn.
    Maar bedankt voor je reactie!

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Deel Deze Pagina