Zucht, ik heb echt een probleem. Wij hebben net verbouwd en moeten daarbij een kamer leegmaken voor de nieuwe beeb. Het grof vuil laten we ophalen, maar ik heb nog een aantal vuilniszakken met zooi staan die niet in de gewone container passen, die zit elke 2 weken weer vol met het gewone huisafval. Heeft iemand enig idee waar ik die vuilniszakken kan laten? desnoods tegen betaling....
Is er geen milieustraat in jullie gemeente? Hier hebben we dat wel. Dat is gewoon een afgezet terijn waar containers staan. Je kunt er tuinafval, bouwafval witgoed enz naar toe brengen. Hier is het gratis maar dat is in elke gemeente anders.
volgens mijn man mag je alleen afval dat niet in de container past naar de rova brengen. Dus alleen grote dingen...
Als je er eventueel voor wilt betalen kun je ook een advertentie zetten op MP of werkspot.nl. Misschien is er wel iemand die het voor je op komt halen.
Hier is er een vuilstort waar je alles kwijt kunt. 2x per jaar is het gratis en wil je vaker dan moet je 5 euro per keer betalen. Kan echt alles heen, grof vuil, tuinafval, oudijzer, papier/karton plastic en noem maar op.
kjan ook niet echt wijs worden uit die site van rova hoe het precies zit. Want volgens mij is het bij ons ook wel zelfde regel, maar gebeurt het evengoed nog wel
Een vriendin van mij heeft altijd teveel afval voor haar container. Haar man brengt 1x in de 2 weken, 1 of 2 zakken naar een vuilcontainer die bij een flat staat.
ja consider en dat is de bedoeling dus niet! Mensen in een flat hebben daardoor weer te weinig ruimte in hun containers!
ook bij de milieustraat kan je gewoon huisvuil brengen, het is niet alleen voor 'groot' afval. En misschien kan je je buren eens lief aankijken? Als die elke week nog wat ruimte over hebben voor een afvalzak, ben je het ook snel kwijt!
@Lexie, ja ik weet het, het is inderdaad niet zo netjes. Maar in die containers is er gewoon nog vaak ruimte over. Kan me voorstellen dat als je 2 kids in de luiers hebt, nog 2 grotere kids en 2 volwassenen...dat je dan best wat afval hebt.
En dat vind ik zo aso, ben blij dat ze hier nu van die ondergrondse containers hebben want iedereen dumpte hier maar even een paar zakken in de container die ze niet meer kwijt konden. Je zag dan een auto stoppen s'avonds, even hup 2 of 3 zakken erin en weer snel wegrijden. Heb zelf al een paar keer gehad dat ik mijn zak naar de schuur moest slepen voor een later tijdstip omdat dat ding weer vol zat.
die containers bij flats enzo zijn hier met een pasje en anders zou ik het ook niet doen. De ene buren hebben geen plek en de andere willen het niet omdat de containers gewogen worden. Ik wil ook geen asociale oplossing hoor. Ik ga morgen de Rova wel eens bellen, want van hun site wordt je idd niet wijzer...
Wij gaan hier altijd naar een milieu straat. Daar kan je kwijt wat je wil. We verbouwen ook nog en brengen het grofvuil daarheen. Dan hebben we meestal ook nog wel wat zakken huisafval staan. Dan rij je daar heen en moet je met je auto op de weegbrug en word je gewogen. Dan gooi je daarna je afval bij het overige afval ( je hebt een bult met hout, steen, glas, groen enz). Dan weer op de weegbrug en vragen ze wat je hebt weggegooid. Aan de hand daarvan moet je dan betalen. Zo is hout bv goedkoper als allerlei afval. Lijkt me dus geen probleem hoor.
Misschien aan de buren vragen of die nog ruimte over hebben in de container? Doen wij ook wel eens, al vragen we het nu niet meer, maar doen het erin zodra hij aan de weg staat, maar dit weten de buren, hebben het zelf voorgesteld..