er zijn kleine dingen die je terug kunt vragen maar ik kan nergens vinden wat dat is en voor wie. Als voorbeeld heb ik gehoord een huisapotheek kun je terug vragen ter waarde van ongeveer 10 euro. Geldt dit voor iedereen en waar kun je dit terug vinden. Zijn er nog meer van deze kleine dingen die je terug kunt vragen? alles in deze tijd is tog meegenomen dacht ik zo. alvast bedankt voor de reacties ...
Je kunt niet veel meer terugvragen hoor. Wij balen hier ook al. Huisapotheek is volgens mij niet meer aftrekbaar. Alleen medicijnen die voorgeschreven zijn door een arts en die NIET vergoed worden door je verzekering zijn nog aftrekbaar. Verder heb je te maken met een drempel qua aftrekbare ziektekosten. Dat is volgens mij gebaseerd op je inkomen. Bij ons was die drempel zo hoog dat wij helemaal niks aan zorgkosten kunnen aftrekken . Hetzelfde met giften. Daar zaten wij ook al op een drempel van 400 euro. Nou zoveel geven wij niet aan giften! Belastingdienst....leuker kunnen we het niet maken....Helaas....
Helaas kan je dit jaar echt bijna niks meer aftrekken. Huisapotheek, aanvullende ziektenkosten verzekering, uitvaart verzekering etc...zijn dit jaar allemaal niet meer aftrekbaar. Kijk anders eens op deze site, onderaan staat een tabel met de aftrekposten: Aftrekbare ziektekosten 2009: een totaaloverzicht | Financieel: Belasting
Heel veel dingen zijn idd niet meer aftrekbaar of hebben een drempel. Dus med. van 10,- daar kun je in principe niets (meer) mee! (Helaas). Je kunt aftrekken: - Bijzondere ziektekosten (boven een bepaald drempel bedrag) - Studiekosten in bepaalde situaties (ook boven een drempel) - Giften (ook drempel, maar hiervoor kan ook vrijwilligerswerk gelden in bepaalde situaties.) - Hypotheek (incl. notariskosten, etc..) Alle info kun je wel vinden op de blastingdienst site. Succes!
wat fijn dat jullie reageren. ik ben een leek op het gebied van belasting maar met jullie hulp komt ik toch achter een hoop dingen. zo wist ik niet dat je voor het hebben vaneen kindje ook geld vande belasting kan terug vragen. via zw pagina ben ik daar nu achter heel fijn toch weer meegenomen. nu heb ik sinds 20 februari nogeen kindje weet iemand uit ervaring of je daar ook extra voor krijgt of is het 1 bedrag ongeacht het aantal kinderen. ik bedoel dan de kindertoeslag / korting weet niet precies hoehet heet
Bedoel je misschien kind gebonden budget? Hier kun je een proefbereking maken over de toeslagen die je kunt krijgen van de belastingdienst: Hoeveel toeslag kan ik krijgen?
nee ik bedoel eigenlijk die watvoorheen combinatiekorting heette. heeft nu dacht ik een andere benaming zoiets als kindtoeslag of kinderkorting.
combinatiekorting heet nu inkomensafhankelijke combinatiekorting en wordt toebedeeld aan de minst verdiende partner. Verder is er nog maar zeer weinig aftrekbaar, huisapotheek is er uit verzekering van de ziektekosten verzekering van de begravenis e.d. dus eigenlijk blijft er zeer weinig over... dit alles bedacht door de overheid! Omdat ik dagelijks op mijn werk bij de belasting te horen krijg dat de belastingdienst dit bedacht heeft... nee dus dit bedenkt de 2e kamer de belastingdienst moet het opvolgen
Als je samen met je partner de aangifte invult (dus als jullie fiscale partners zijn) kun je op het einde het geld verdelen. Als je hier wat mee schuift (dus of ieder de helft, of de ene alles en de ander niets) kan dit soms ook flink schelen. Bij mij zat hier wel 200,- verschil tussen. De moeite dus! Snap je me?