Leuke site Lia. Mijn heup/buikverhouding staat op vitaal gewicht en de rest van de scores op mogelijk overgewicht. Maar dat wist ik natuurlijk al. Lia, gefeliciteerd met je eerste 10 kilo. Superknap! Hier vandaag onder de 84 (83.85), altijd een leuk begin!
Hoi lia, gefeliciteerd met de eerste 10 kilo. Ik heb op een andere site ( staat hier ergens boven) gezien dat je boven 88 al ver overgewicht hebt en tussen de 80 en 88 gewoon overgewicht. Eigenlijk moet je dus onder de 80 of op de 80 komen. Prinses, dat is weer een leuk begin van de dag. Ik ben nu dus net een paar dagen begonnen en ik heb er geen moeite mee. Alleen het bewegen vind ik lastig. Maar weinig eten heb ik geen moeite mee. Wat is zelfs heb ontdekt is dat water na de koffie zelfs erg lekker is. Ik ga zo even witte en groene thee halen. Groene thee met ginseng.
Ja, het is altijd wel fijn als je net onder een bepaald gewicht bent, al is het maar een onsje! Ik hoop dat ik over 2 weken onder de 90 kilo ben, de volgende mijlpaal. Met 85 kilo heb ik mezelf een shopping-spree beloofd ! Wat overigens ook een leuke site is, is www.valtaf.nl, daar kun je online (anoniem) een eetdagboek bijhouden en hoeveel calorieën je daarmee binnenkrijgt. Ik houd het nu al een week of 6 redelijk gedisciplineerd bij en ik moet zeggen dat het wel helpt.
Ze moeten wel veel van je weten op die site. Het is anoniem, maar ze moeten verplicht al je adres gegevens en zelfs je telefoonnummer. Is dat wel vertrouwd?
Ik heb er niet eens over nagedacht, maar gewoon ingevuld, eerlijk gezegd. Ik ben daarna in ieder geval niet via de mail, post gespamd, dus volgens mij zit het wel goed. Ze hebben ook wel eens prijsvragen, dus als je daar aan mee wilt doen, is het wel handig als ze je goede adres hebben, voor het geval je wint. Je kan natuurlijk ook gewoon een fictief adres invullen, mijn telefoonnummer zet ik sowieso nergens neer.
Nee dat is ook waar. Ik ga het denk ik zo toch invullen. Oja, tip: Witte thee van pickwick. Erg lekker. Die met lyches. Een paar dagen geleden bij Oprah gehoord dat witte thee nog beter is dan groene thee.
Gewoon mama lengte: 1.65 begingewicht: 100.00kg doel: 70 gewicht nu: 96.50kg nog te gaan: 26,5kg al afgevallen: 3,5 week: 4 Met: Sonja bakker. Lia Lengte: 1.78 Streefgewicht: 73 Startgewicht: 100,90 Gewicht nu: 90.9 Afgevallen: 10.0 Nog te gaan: 17.9 Week: 14 Methode: van alles en nog wat Laurhen Lengte: 1.78 Begingewicht: 85 Streefgewicht: 75 Gewicht nu: 84.4 Afgevallen: 0.6 Nog te gaan: 9.4 Met: Gezond en regelmatig eten! Donderdag 14 augustus - 85 Zaterdag 23 augustus - 84.4 MaryWoods Lengte: 1.67 Begingewicht: 70 Streefgewicht: 59 Gewicht nu: 64,3 Afgevallen: 5,7 Nog te gaan: 5,3 Met: Gezond eten en bewegen Al bezig: ongeveer 8 weken xenas81 Lengte: 1.65 Begingewicht: 106.2 Streefgewicht: 75 Gewicht nu: 97.1 Afgevallen: 9.1 Nog te gaan: 22.1 Met: WW comfort Plus Flexi points indey lengte: 1.66 begingewicht: 119.5 streefgewicht: 118.5 afgevallen nu: 0 Nog te gaan: 1.5 Met Sonja Bakker Prinses Lengte: 1.75 meter Begingewicht 20/10/2008: 86 kilo Weegdatum 25/10/2008: 85.10 kilo Weegdatum 1 nov. 2008: 84.90 kilo Weegdatum 8 nov. 2008: 84.10 kilo Streefgewicht: 80 kilo Afgevallen nu: 1,9 Nog te gaan: 4,1 kilo Buikomvang 4 nov: 88 cm Beenomvang4 nov: 70 cm Bosi Lengte: 1,58 Streefgewicht: 57 kilo Startgewicht: 62,5 kilo Gewicht nu: 62,5 kilo Afgevallen: 0 Nog te gaan: 5,5 kilo Buikomvang: 87,5 cm Beenomvang: 59 cm Week: 1 Methode: de 5 tibetanen(Yoga), 6 keer per dag kleine porties eten, koffie met water erbij drinken, 1 glas rode wijn, groene en witte thee, 5 keer per week sporten (cardio en kracht) Bij het aanpassen van je gegevens, quote de lijst van wie het laast heeft bijgewerkt. Je moet alleen de quote's weghalen aan het begin en helemaal onderaan! En je gegevens aanpassen. Zo blijven de namen dikgedrukt staan!
Gewoon mama lengte: 1.65 begingewicht: 100.00kg doel: 70 gewicht nu: 96.50kg nog te gaan: 26,5kg al afgevallen: 3,5 week: 4 Met: Sonja bakker. Lia Lengte: 1.78 Streefgewicht: 73 Startgewicht: 100,90 Gewicht nu: 90.9 Afgevallen: 10.0 Nog te gaan: 17.9 Week: 14 Methode: van alles en nog wat Laurhen Lengte: 1.78 Begingewicht: 85 Streefgewicht: 75 Gewicht nu: 84.4 Afgevallen: 0.6 Nog te gaan: 9.4 Met: Gezond en regelmatig eten! Donderdag 14 augustus - 85 Zaterdag 23 augustus - 84.4 MaryWoods Lengte: 1.67 Begingewicht: 70 Streefgewicht: 59 Gewicht nu: 64,3 Afgevallen: 5,7 Nog te gaan: 5,3 Met: Gezond eten en bewegen Al bezig: ongeveer 8 weken xenas81 Lengte: 1.65 Begingewicht: 106.2 Streefgewicht: 75 Gewicht nu: 96 Afgevallen: 10.2 Nog te gaan: 21 Met: WW comfort Plus Flexi points indey lengte: 1.66 begingewicht: 119.5 streefgewicht: 118.5 afgevallen nu: 0 Nog te gaan: 1.5 Met Sonja Bakker Prinses Lengte: 1.75 meter Begingewicht 20/10/2008: 86 kilo Weegdatum 25/10/2008: 85.10 kilo Weegdatum 1 nov. 2008: 84.90 kilo Weegdatum 8 nov. 2008: 84.10 kilo Streefgewicht: 80 kilo Afgevallen nu: 1,9 Nog te gaan: 4,1 kilo Buikomvang 4 nov: 88 cm Beenomvang4 nov: 70 cm Bosi Lengte: 1,58 Streefgewicht: 57 kilo Startgewicht: 62,5 kilo Gewicht nu: 62,5 kilo Afgevallen: 0 Nog te gaan: 5,5 kilo Buikomvang: 87,5 cm Beenomvang: 59 cm Week: 1 Methode: de 5 tibetanen(Yoga), 6 keer per dag kleine porties eten, koffie met water erbij drinken, 1 glas rode wijn, groene en witte thee, 5 keer per week sporten (cardio en kracht) Bij het aanpassen van je gegevens, quote de lijst van wie het laast heeft bijgewerkt. Je moet alleen de quote's weghalen aan het begin en helemaal onderaan! En je gegevens aanpassen. Zo blijven de namen dikgedrukt staan!
Ha meiden.... ik ben er ook nog! Tijd geleden... maar door de verhuizing staat mijn mailbox zo vol dat ik er bijna niet aan toe kom om alles te lezen.. Ben nu 10 kilo kwijt! Eindelijk! Rare is, dat nog steeds niet iedereen het ziet... moet dan ook nog wel een boel vanaf hoor.. maar vanmorgen kreeg ik eindelijk weer complimentjes.. haha begint je dag goed he! Heb nog een lange weg te gaan... en samen met jullie hoop ik ook nog meer kilo's kwijt te raken!
Nou ik vind 10 kilo echt super goed hoor. Ja en zien, dat komt nog. Als je het zelf maar weet. Ik kan me er nog niet zo goed toe zetten om te sporten. Maar goed, dat is toch echt nodig. Ik moet eerder gaan slapen, dan kan ik er eerder uit om gezond even een 15 minuten yoga te doen. Morgen ochtend echt. En ik ben nu bijna 1 kilo afgevallen van het weinig eten. Maar ik let liever niet op de kilo's, maar op de omvang.
Applaus voor xenas! Bosi333, morgen inderdaad echt! Hahaha, ik spreek je even streng toe. Hier twee dagen hard gewerkt, en niet gelijnd. Ik kon het echt even niet opbrengen, en toen ik thuis kwam, heb ik een aanslag gepleegd op een pak koekjes. Ach, was ook wel een keertje lekker!
Prinses, een keer niet lijnen is ook helemaal niet erg. Als je het daarna maar gewoon weer oppakt. Hoeveel koekjes heb je gehad? Toch niet het hele pak? Ik durf er niet eens naar te kijken,
Nee, niet het hele pak. Maar wel meer dan 1. Vandaag ook nog aan de chocola gezeten (tja.....ongi hè). Nu maar weer met frisse moed er tegenaan.
Forse omvang taille riskant voor vijftiger Uitgegeven: 13 november 2008 10:19 Laatst gewijzigd: 13 november 2008 11:17 UTRECHT - Een forse taille verhoogt de kans op overlijden. Dat geldt voor vijftigers, of ze nu slank of dik zijn. Dit concluderen Nederlandse onderzoekers in een artikel in de donderdag verschenen editie van het tijdschrift New England Journal of Medicine. ANP De onderzoekers van de EPIC-studie volgden tien jaar lang 360.000 deelnemers tussen 50 en 60 jaar. "We wisten al dat buikvet slecht was", verklaart epidemioloog Petra Peeters van het UMC Utrecht. "Maar voornamelijk bij dikke mensen. Dik zijn en een grote tailleomvang hangen nauw samen. Daarom hadden we dit grote onderzoek nodig om te bewijzen dat tailleomvang, ook los van dik zijn slecht is. Bovendien laat het onderzoek zien dat een grotere tailleomvang ook bij dunne mensen en mensen met een normaal gewicht een rol speelt." Dit is bij mij dus ook. Ik ben eigenlijk niet eens echt dik, maar die buik,
Gewoon mama lengte: 1.65 begingewicht: 100.00kg doel: 70 gewicht nu: 96.50kg nog te gaan: 26,5kg al afgevallen: 3,5 week: 4 Met: Sonja bakker. Lia Lengte: 1.78 Streefgewicht: 73 Startgewicht: 100,90 Gewicht nu: 90.0 Afgevallen: 10.9 Nog te gaan: 17.0 Week: 15 Methode: plusminus 1500 calorieën per dag eten Laurhen Lengte: 1.78 Begingewicht: 85 Streefgewicht: 75 Gewicht nu: 84.4 Afgevallen: 0.6 Nog te gaan: 9.4 Met: Gezond en regelmatig eten! Donderdag 14 augustus - 85 Zaterdag 23 augustus - 84.4 MaryWoods Lengte: 1.67 Begingewicht: 70 Streefgewicht: 59 Gewicht nu: 64,3 Afgevallen: 5,7 Nog te gaan: 5,3 Met: Gezond eten en bewegen Al bezig: ongeveer 8 weken xenas81 Lengte: 1.65 Begingewicht: 106.2 Streefgewicht: 75 Gewicht nu: 96 Afgevallen: 10.2 Nog te gaan: 21 Met: WW comfort Plus Flexi points indey lengte: 1.66 begingewicht: 119.5 streefgewicht: 118.5 afgevallen nu: 0 Nog te gaan: 1.5 Met Sonja Bakker Prinses Lengte: 1.75 meter Begingewicht 20/10/2008: 86 kilo Weegdatum 25/10/2008: 85.10 kilo Weegdatum 1 nov. 2008: 84.90 kilo Weegdatum 8 nov. 2008: 84.10 kilo Streefgewicht: 80 kilo Afgevallen nu: 1,9 Nog te gaan: 4,1 kilo Buikomvang 4 nov: 88 cm Beenomvang4 nov: 70 cm Bosi Lengte: 1,58 Streefgewicht: 57 kilo Startgewicht: 62,5 kilo Gewicht nu: 62,5 kilo Afgevallen: 0 Nog te gaan: 5,5 kilo Buikomvang: 87,5 cm Beenomvang: 59 cm Week: 1 Methode: de 5 tibetanen(Yoga), 6 keer per dag kleine porties eten, koffie met water erbij drinken, 1 glas rode wijn, groene en witte thee, 5 keer per week sporten (cardio en kracht) Bij het aanpassen van je gegevens, quote de lijst van wie het laast heeft bijgewerkt. Je moet alleen de quote's weghalen aan het begin en helemaal onderaan! En je gegevens aanpassen. Zo blijven de namen dikgedrukt staan!
Xenas, wat goed, 10 kilo! En Prinses, een keer lekker je laten gaan is helemaal niet erg... als je daarna maar niet denkt 'oh, ik ben nu in de fout gegaan, het heeft toch geen zin meer' (deed ik zelf vroeger nog wel eens, dan ging ik na 1 x een pak koekjes leeggegeten te hebben echt volledig los met van alles en nog wat). EDIT: ik zie nu dat je niet eens het hele pak hebt opgegeten... dat op zichzelf vind ik al een prestatie! Bosi, ja dat van dat buikvet had ik ook gelezen... ik wist al wel dat buikvet de slechtste plek was voor vetopslag, maar volgens mij is het ook deels genetisch bepaald waar je je vet opslaat. Toen ik in een heel donkerblauw verleden 65 kilo woog en ik dus echt niet te dik was, had ik ook een buikje. En dat ging gewoon niet weg. Ondanks dat we zondagavond friet hadden gehaald, ben ik deze week toch weer 9 ons kwijtgeraakt... hoera! Het gaat dus gelukkig nog steeds goed en dat motiveert weer om verder te gaan. Van de week tilde ik mijn zoontje van 2 de trap op en toen bedacht ik me dat ik Yuri's gewicht, nu bijna dus zelf in kilo's ben kwijtgeraakt... en dat dat eigenlijk best wel veel extra was wat ik dan met me meedroeg, maar dat heb je dan weer niet zo door. Anyway, succes allemaal dit weekend. Ik ga morgen met mijn ouders en Yuri naar de intoch van Sinterklaas en hoewel ik geen moeite heb om de pepernoten over te slaan, denk ik dat ik mijn moeders eigen gebakken speculaas niet kan weerstaan... hmmmm!
[-X prinses. Lia, jij ook succes. En een klein beetje lekker eten mag hoor ( daarna een balans dag inlassen) en daarna gewoon weer verder. Hier is mijn maag echt al kleiner geworden. Ik kon vanmiddag maar 1 boterham eten en toen had ik echt genoeg gehad. Vanochtend een boterham en een cracker gehad. Bij ons zit een dikkere buik inderdaad wel wat in de familie. Daar gaat het in elk geval het eerste zitten,
Hier gaat het echt niet goed. Ik kan niet van de lekkere dingen af blijven. Morgen zal ik weer met frisse moed beginnen. Deze week zal ik als verloren beschouwen (voor het lijnen dan).