Afvaltopic voor iedereen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    He dames mag ik mee kletsen?
    Ik ben vorige week bevallen, 25 kg aangekomen en nu weer 10 kwijt!
    Ik wil zo graag weer naar m'n oude gewicht!!
    Ik eet normaal kha, maar nu zo kort na de bevalling eet ik nog even "gewoon". Zodra ik me weer topfit voel en ritme in m'n leven heb pak ik het weer op.

    Vanaf morgen beginnen met rustig opbouwen van wandelen!
     
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Tuurlijk mag je meekletsen. En natuurlijk gefeliciteerd!

    Ja ik wil ook weer terug naar mijn gewicht van vroeger. Weet niet of dat mogelijk is. Ik woog altijd 63 kg. Maar ben met 70 blij net met 65 dik tevreden. Moet er dus nog wel tussen de 22.8 en 27.8 kilo af. Maar we gaan gewoon rustig door.
     
    Spoetnik vindt dit leuk.
  3. louan

    louan Niet meer actief

    Welkom nieuwe dames!
    Gaat de goede kant op Imona!

    @hier had ik slechte weken, ik was het echt zat en heb mn killerbodydieetboek er weer bij gepakt. Vorige week maandag begonnen met 87.7 en vandaag woog ok 84.9, 2,8! Zo blij! Weet dat het vooral vocht is maar ben super gemotiveerd.

    Als extra stok achter de deur omdat ik niet graag voor schut sta haha heb ik een instagram account aangemaakt waar ik mn afvallen middels fotos deel, super leuk!

    Ga vol goede moed verder.
     
    Imona en Spoetnik vinden dit leuk.
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoe gaat het hier dames?

    Hier nu 91.5. Dus 8.5 kilo er af! Zo trots.
    10 kilo er af voor januari gaat gewoon lukken! Misschien zelfs wel voor de kerst. Kerst duurt nog 3.5 week. En moet nog naar 1.5 kilo. Dus dat moet makkelijk kunnen!

    Zo trots! Had echt nooit gedacht dat het me zou lukken.
     
    Luna86, louan en Spoetnik vinden dit leuk.
  5. louan

    louan Niet meer actief

    Gaat je lukken!!
     
  6. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Misschien moet ik me ook maar hier aansluiten. Ik hoef/wil er niet veel af maar zelfs die paar kilo lukt me niet. Ik zit nu vaak op 67/68 en wil onder de 65 liefst (ben niet zo groot ;))
    En ik wil mijn buik platter hebben maar elke dag oefeningen thuis valt tegen en er is geen sportschool in de buurt met kinderoppas :confused: en aangezien ik 5 dagen alleen ben met de kinderen is savonds ook geen optie. Althans, ik wil hiervoor niet 2x in de week oppas regelen.
    Weekend is ook niks omdat ik dan vaak aan boord ben.

    En qua eten vind ik het lastig icm de kinderen. Wat is de beste manier, wat is fijn icm gezin.

    Veel snoepen doe ik niet. Overdag meestal niks, maar savonds is chips erg verleidelijk o_O
    Qua drinken: bij het brood melk en voor de rest water. Savonds na 8u el regelmatig glas fris/prik
     
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ja het is en blijft lastig. Heel veel succes iig.


    Ik kan niet meer wachten tot de 10 kilo. Morgen ga ik bellen voor een afspraak om de spiraal te verwijderen. Op het gemakje rustig aan. We zien wel wat er gebeurd het eerste half jaar. Wel super spannend allemaal. En ondertussen me focussen op afvallen. Niet perse o. Zwanger te worden.
     
  8. louan

    louan Niet meer actief

    @toch3 Welkom! Ik zou eens kijken naar je porties, hoe groot zijn die? En vooral naar je koolhydraten. Ik eet bv zilvervliesrijst ipv witte rijst scheelt in calorien en je blijft langer verzadigd. Daar eet ik maar 80 gr van met een heleboel minimaal 200 gr groenten. Ik zit gewoon mooi vol. Succes iig.

    @hier afgelopen ween -1,2. In totaal sinds 2 weken en sinds mykillerbodydieet -4kilo
    Een dikke vette plus van dit diet is dat het veel van mn lievelingseten bevat zoals gerookte zalm, avocado en ei.

    Ik zit nu in totaal op -11sinds bevalling, nog 4 kilo en zit op het gewicht van voor de zw.:D:D
     
    toch3 vindt dit leuk.
  9. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Aardappels minder ik wel en meer groente.
    Rijst is wit ja. Als de zak leeg is zilvervliesrijst kopen dus.
    Bij pasta moet je er zeker ook op letten?

    Jij bent lekker bezig!
     
    louan vindt dit leuk.
  10. louan

    louan Niet meer actief

    Ja alles volkoren! Ik gebruik volkoren pasta en volkoren crackers van wasa etc. Je bent langer verzadigd, het scheelt niet heel veel in calorien maar wel in voedingswaarden.

    Ook een tip is ongeveer vaste eetmomenten te hebben. Dat vind ik fijn en zo 'snoep' ik tussendoor niks. En check je tussendoortjes. Die kunnen enorm schelen aan calorien.

    Hier goed ja vooralsnog. Even de feestdagen doorkomen, de verleidingen zijn nog het moeilijkst:cool::cool:.
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Wat een rust hier..

    Hoe gaat het bij iedereen?

    Hier deze week niks er af helaas. Ongesteld geworden. Dus hoop dat het gewoon vocht is. Stand vandaag op 91.9.. vorige week zaterdag was het 91.5. Maar wel vetpercentage afgenomen en omvang afgenomen.
     
  12. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    Mag ik me hier ook aansluiten?

    Voordat wij mogen starten met IVF/ICSI moet ik 2 BMI punten afvallen, en het liefst voor het volgende gesprek 24 januari, zodat we dan ook direct door kunnen. Dat houdt voor mij in dat ik 5kg af moet vallen.
    Een aantal weken ging het redelijk tot goed en was ik al 2kg kwijt, echter de afgelopen weken gaat het weer vreselijk slecht en ben ik bang dat ik de 2kg weer ben aangekomen, misschien zelfs nog een beetje extra.
    Ik weeg elke maandagochtend dus ben benieuwd naar morgen.

    Al meerdere keren ben ik met Atkins/ketogeen dieet 20-30kg afgevallen, maar dat zit er nu allemaal weer bij :(. Daarom wil ik nu iets wat ik de rest van mijn leven vol kan houden. Gisteren heb ik het boek “Grip op koolhydraten” van Yvonne Lemmers in huis gehaald, met het idee dat ik dan toch nog enigzins normaal kan eten. Zijn er meer mensen die deze eetwijze volgen?

    @Vlinderbloem ik las wat je schreef over foto’s. Vind ik ook altijd stom. Misschien is het toch goed om te focussen op de positieve kanten van jezelf nu. Pak een oude foto erbij en beschrijf de verschillen die je ziet, -24kg later. Focus op de mooie kanten van jezelf, houdt van jezelf!
     
  13. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Welkom, nieuwe dames!
    Hier gaat het nog steeds goed hoor. :thumup:
    Ik weeg me alleen even niet. Ik ga gewoon gestaag door met mijn dieet hoor, maar ik merkte dat het wegen voor mij vaak veel stress opleverde en ik wil juist dat dit een levensstijl wordt, dat ik er in mijn hoofd niet meer zo veel mee bezig ben.
    Dus doe ik het voorlopig even zo.
    Ik weet dus ook niet precies hoeveel ik inmiddels ben afgevallen, maar ik vermoed nu toch wel ergens tussen de 25 en 30 kilo. :)
    Ik zie wel een klein beetje op tegen de feestdagen, want hoewel ik genoeg hartige dingen mag om het feestelijk te maken, als iedereen om me heen oliebollen zit te eten vind ik dat toch wel minder. :|
    Ik heb wel het recept gevonden voor kha oliebollen, dus dat ga ik wel proberen!

    In de tussentijd heb ik al weer 2 of drie vriendinnenavonden gehad en eigenlijk is dat vooral kletsen, lekkere hapjes eten en slempen :)D) maar ik heb me steeds kunnen inhouden en gewoon spa en thee gedronken. Yay me!

    Hoe gaan jullie de feestdagen in?
     
  14. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Wat lief, dank je wel! Je slaat ook de spijker op z'n kop. Dat moet ik echt leren. :rolleyes:
    Jij veel succes met de vijf kilo, ik zal voor je duimen!
     
    Jess89 vindt dit leuk.
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik weeg elke ochtend. Maar inmiddels ook s avonds. Moet ik echt mee stoppen maar is gewoon een drang ofzo. En nu met mijn menstruatie ben ik gewoon weer 6 ons aangekomen.. zoooo frustrerend....
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Precies dat! Ik moet zoooooo veel afvallen dat ik me niet meer druk wil maken over 6 ons, dat werkte bij mij echt demotiverend!
     
  17. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Imona ik snap die drang naar wegen wel. Ik heb dat ook gehad. Geeft een gevoel van controle ofzo. Nu mag ik van mezelf echt maar 1x per week wegen. Lukt niet altijd. Maar meer dan 2x per week wegen doe ik eigenlijk ook nooit meer.

    Vanmorgen was dus mijn weegmoment. Heeft de weegschaal het begeven :mad::mad::mad:
    ZO stom dit. Toch maar even snel een nieuwe weegschaal bestellen :rolleyes:
     
  18. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.170
    4.233
    113
    Vrouw
    Oei dat deed ik op een gegeven moment ook. Dan wist ik de avond ervoor al, dat ik de volgende ochtend niet was afgevallen. Frustrerend

    Nu beperk ik het tot elke ochtend, schoon aan de haak en na een wc beurt.
     
    Imona vindt dit leuk.
  19. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Gr.. nu 8.2 kilo afgevallen. Maar blijf nu 2 weken op dit gewicht hangen.. Omvang en vetpercentage dalen w. Maar gewicht niet. Zo frustrerend..
     
  20. Jess89

    Jess89 Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Imona ooh dat is echt vervelend idd! Wel goed dat je omvang wel afneemt. Dan is gewicht misschien nu wat hoger doordat je vocht vasthoudt ofzo? Of al even niet naar de wc geweest?
    Maar 8.2kg is al wel echt een prestatie hoor! Knap!!
     

Deel Deze Pagina