Afvaltopic voor iedereen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Wat ben ik blij met bloemkoolrijst!
    Ik had er een hard hoofd in, maar iemand uit het andere topic waarin ik meeschrijf raadde het me aan. Het leek me zo...bloemkolig..:rolleyes:
    Maar ik vind het 100% meevallen en een prima vervanger voor rijst..Zeker als je het opbakt met lekkere kruiden er doorheen. :thumup:

mamaloe250 en louan vinden dit leuk.
  2. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Jaa zo blij mee :D
    Jeejtje tot zo laat werken? Wat voor werk doe je als ik vragen mag?

3. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Maak je dat zelf of koop je die? Ben er ook best benieuwd naar

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nou, aangezien ik geen goede rasp heb koop ik het nu nog kant en klaar bij AH, maar sinds ik een rasp op mijn sintlijstje heb staan zie ik het zomaar gebeuren dat ik na sinterklaas zelf ga raspen. ;)

Manana vindt dit leuk.
  5. louan

louan Niet meer actief

Hoi dames! Goed bezig hoor. Ga die bloemkoolrijst ook eens proberen, ik zag het laatst al liggen bij de AH.

Heb mij niet gewogen vanochtend. Erg druk met baby (ook de afgelopen dagen)! Ik ga straks nog even denk ik ook al heb ik al gegeten.

Manana en Vlinderbloem vinden dit leuk.
  6. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Ja lekker is dat he. Ik koop het altijd kant en klaar, ben een luie huisvrouw en ga voor gemak Haha. De courgetti als vervanger van pasta vind ik ook lekker. En het belangrijkste, Mn kinderen ook!

Werk in een supermarkt en zondag is mijn afsluitavond. We zijn tot 21 uur open, werk trouwens tot 21:15.

Manana vindt dit leuk.
  7. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Ga ik ook eens proberen. Vanavond eet ik visstoof:) lekker en gezond.
    Ik weeg nu 70 kilo, nog 5 te gaan. Zo blij mee, hard work pays off! Als ik 65 ben ga ik shoppen heb ik mezelf voorgenomen.

louan en Manana vinden dit leuk.
  8. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    @RoBiJe petje af hoor. Lijkt mij zwaar zo'n lange dag...

Wat goed! Zou ik ook erg blij mee zijn. Haha je zal wel moeten na 5 kilo. Iets om naar uit te kijken ;)

Herkenbaar. Daaron besloten om op de zondagen te wegen. Dan is ml thuis en helpt met de baby. Lastig is dat he afvallen met de drukte van een baby? Lukt het je wel om goed en genoeg te eten?

louan vindt dit leuk.
  9. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier vanmorgen extra vroeg opgestaan om een fat burn workout te doen. En maar goed ook, want de baby besloot om vandaag de hele dag aan mama te plakken :rolleyes: eten gaat tot nu toe ook prima dankzij de maaltijdshakes krijg ik weer genoeg voedingsstoffen binnen :)

Ik vind de app myfitnesspall echt handig. Ben alles aan het wegen en kom zo ook erachter wat ik beter wel/niet kan nemen. Heb hem gekoppeld aan mijn samsung health app. Mijn stappen en workouts worden gesynchroniseerd :) echt super handig!

Ben aan het overwegen zo'n smartwatch aan te schaffen. Iemand daar ervaring mee?

10. louan

louan Niet meer actief

Goed idee! Ga ook de zondag doen.

Vind het lastig wel ja. En deze dame wil het liefst de hele dag op de arm. Als ik haar neerleg gaat ze heel hard huilen. Vandaag stond ik dus met haar op de arm een cracker te smeren:confused:. En soms zeg ik tegen haar, sorry je moet toch echt even liggen mama moet eten:oops:.

Ik eet daarom niet helemaal goed. Alleen maar cracker met beleg en dan krijg ik zoete trek en eet dan weer koek. Slaat nergens op. Krijg niet echt de tijd om echt bewust gezond te eten. Maar komt wel als we in een fijn ritme zitten.

Jij bent goed bezig, lekker aan het sporten. Moet je nog veel kwijt? My fitness pall heb ik ook al jaren, fijne app!

Manana vindt dit leuk.
  11. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

@louan: heb je al eens een draagzak/doek geprobeerd. Vond ik 4 jaar geleden heel fijn omdat je wel je armen vrij hebt maar je baby toch bij je is. Of gebruik je dit al? (Dan heb ik niks gezegd nl)

@Manana ja ik vind myfitnesspal ook een hele fijne app.
    Ik heb nu een fitbit, maar ga over een paar maanden een iWatch kopen. Dat werkt toch fijner icm Mn iPhone. Maar hij houdt Mn stappen goed bij en geeft een seintje als ik te lang op Mn kont zit Haha.
    Hoe doe je die work-out? Via YouTube ofzo?

Wegen doe ik altijd meteen als ik Mn bed uit kom. Ga eerst plassen (scheelt weer iets :roflmao:) en dan meteen op de weegschaal.

Manana vindt dit leuk.
  12. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha ik weeg ook elke ochtend na het plassen:roflmao:
    en @Manana dan ben ik 11,8 kilo kwijt dus zeker nodig, begint nu al te lubberen. Ik denk dat ik voor vanavond die bloemkoolrijst koop, heb nog vis over, die bak ik eebij en dan heb ik een groentezak met tuinerwt, peultjes, peterselie en kastanjechampignon. :thumup:
    mijn baby zet ik in de wipper ol de keukentafel als ik iets van eten maak. Vind ze leuk om te kijken, miaschien helpt dat?

Manana vindt dit leuk.
  13. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik sluit me hierbij aan. Mijn dochter is 6 maar ik had nog steeds mijn zwangerschapskilo’s. Elke keer lukte het niet om af te vallen. Ik ben nu over op 2 flinke maaltijden op een dag en zeer koolhydraten beperkt en suikervrij eten. Ondertussen 13 kilo verder en eidenlijk een gezond gewicht en eigenlijk ook mijn streefgewicht bereikt. Maar toch besloten om nog een paar kilo eraf te krijgen. Mijn cholestrol blijft te hoog te zijn. Is wel erfelijk maar wil toch ook iets minder wegen met de hoop dat cholestrol vermindert.
    Ik weeg nu 53.8 bij een lengte van 1.54. Ik woog eerst 66,8. Streefgewicht nu is tussen 50 en 52 wegen.

14. louan

louan Niet meer actief

@RoBiJe heb idd een draagzak. Als ze een hangdagje geeft en ik toch wat huishouden van mezelf doen dan draag ik haar mee:p.

Hier uiteindelijk gister gewogen. Lijkt eroo dat ik 500 gram kwijt ben maar of het helemaal klopt weet ik niet. Ik ga nu de zondag ook wegen.

De dagen hier zijn nog wel een ding om goed en gezond te eten. Ik ga wel beter opletten.

Welkom @Gul83 en succes. Wel fijn dat je al op je streefgewicht zit:D.

15. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vanmorgen tussenweging gedaan. Altijd op woensdag. Nu totaal 4.5 kilo kwijt in 3.5 week.

Weeg nu 95.5 bij een lengte van 1.68

Nog minimaal 25.5 en maximaal 30.5 kilo te gaan.

Wil uiteindelijk rond de 68 wegen.

Muisjex3, louan, mamaloe250 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

@Gul83 welkom! Succes met de laatste paar kilo’s!

@Imona: gaat goed dus!
    Ik ben ook 1,68. Ik weeg nu 70kilo. Ik heb geen streefgewicht eigenlijk. Ik zie wel waar ik eindig.

17. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hier is dragen echt geen optie. Ze vindt het echt niks en wordt booooos :eek:
    vandaar dat ik extra vroeg op sta om te sporten en aan de shakes begonnen ben. Gelukkig kan ze zich soms in haar box of in babyswing met babytv aan vermaken en heb ik mijn handen vrij :p ze begint steeds meer interesse te tonen in haar babygym, lichtjes en tv. Dus dames er is nog hoop :roflmao:

Ik merk nu al verschil met mijn kleding en lichaam :D

@RoBiJe ik doe de workouts idd via youtube. Op het moment de postnatale workouts van babyfit by amy, aangezien de boel eerst goed moet herstellen :) daarna pak ik mijn oude training op met onlinecoach via hassfit met doelgerichte workoutschema's :)

@Gul83 welkom! Wat knap dat je zoveel afgevallen bent :thumup: succes met het behalen van je nieuwe doel. Gaat je vast lukken ;)

@louan wat goed meis! Toch wel mooi een halve kilo kwijt ondanks alle drukte met de baby:thumup:

De batterij van mijn weegschaal is op :roflmao: heb tot zondag de tijd om nieuwe te halen.

18. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Oh wat goed meid:thumup: you can do this!

Imona vindt dit leuk.
  19. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Hahaha deze kwam ik net op Facebook tegen :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

RoBiJe en louan vinden dit leuk.
  20. Manana