Afvaltopic voor iedereen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

    louan Niet meer actief

    @Manana ja echt een uitkomst.

    Jij gaat ook lekker. Je zit volgens mij in een fijn ritme:D.
     
    Manana vindt dit leuk.
  2. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Dat was nu alleen omdat ik moest werken. Normaal is t s avonds 240 gram groente. 75 gram aardappels en 150 gram vlees.
     
    Manana vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Mag ik mee kletsen?

    Ik heb zaterdag de app My fitnesspal er weer opgezet. Dat was even schrikken. Ik ben in 4 jaar tijd bijna 10 kilo aangekomen.
    Die 10 kilo moet eraf :cool: en ik ben op dit moment super gemotiveerd. Ik wil graag zwanger worden maar mijn lichaam is volledig uit balans, lange cyclussen, vleesboom en langdurig onder stress gezeten. Tijd voor verandering en ik hoop dat het ons wat moois gaat geven.

    Ik mag 1400 kcal per dag.
    O:1 boterham met jam en een glas melk
    T: yoghurt en een kiwi
    L: 2 boterhammen met runderrookvlees en roomboter.
    T: wortels (nu, super honger) straks een rijstewafel met beleg.
    A: bloemkool, wortels met rijst en gehaktballetjes. (Restjes van gisteren, kaasfondue)

    Vanavond neem ik een stuk fruit. Een appel met kaneel en als het kan een blokje kaas/plakje worst.
    Drinken: wate, koffie of thee.
     
  4. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Natuurlijk mag je meekletsen @Luna86, gezellig! Succes! :thumup:
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bah. Ik baal.

    Vorige week niks afgevallen.
    Vandaag mijn moeder jarig. Groot stuk taart gegeten. Vanavond bij mijn schoonouders gegeten. Zuurkool stamppot.
    Meer aardappel dan zuurkool. Een worst waar het vet uitdroop en volgens mij een halve bus zout..

    Me gister helemaal uit de naad gesport. Maar ik vermoed dat dit weer vocht vasthouden wordt..

    Baal baal baal..

    Ben een beetje bang dat dit weer de zoveelste keer gaat worden dat ik niet meer dan een aantal kilo afval en dan weer blijf hangen om vervolgens het dubbele weer aan te komen... Zo als altijd...
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Gatverdarrie @Imona , ik kan me voorstellen dat je nu even enorm baalt! Maar ik hoop ook dat je ergens weer de moed vandaan haalt om door te zetten. :thumup:
     
    Imona vindt dit leuk.
  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Imona, heel begrijpelijk! Bij mij gaat het ook al 3 jaar zo :( Maar probeer de draad weer op te pakken! Niet terugkijken, maar weer vooruit, en gaan voor je doel!
    Wat bij mij helpt is op tv bijvoorbeeld letten op slanke(re) vrouwen, en dan word ik jaloers, en weet ik weer waar ik het voor doe ::roflmao:
     
    Imona vindt dit leuk.
  8. louan

    louan Niet meer actief

    @Imona herkenbaar. Maar dit keer hoop ik niet op het punt te komen dat het er weer aankomt. Daar ga ik extra voor waken.

    Hier mn eerste menstruatie na de bevalling. Super snel en meteen weer op cyclus. Nu nadenken over anti conceptie. Nadeel van menstruatie zijn weer de vreetaanvallen:(.

    Ken je dat? Ben je al netjes wat afgevallen, ben je ongesteld , ga je op de weegschaal staan en hoppa weer zwaarder:mad:. Dan maar weer lekker snoepen. Zó dom want ik weet nu ook wel dat je wat zwaarder bent tijdens menstruatie. Dan heb ik weer spijt van al dat gesnoep:(. Moet eerst dat er weer af.

    Maar goed als er zaterdag maar iets af ia.
     
  9. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nou écht hè! Het kan bij mij rustig anderhalve kilo schelen! Zwaar irritant. Ik weeg mij dus nu niet meer vlak voor of tijdens de menstruatie. Dan sla ik wel een weekje over. :rolleyes:
    Hier gaat het ok. Zondag heb ik me weer gewogen en ik was 1,5 kilo afgevallen in de maand (?) dat ik me niet had gewogen. Tuurlijk ben ik blij dat ik weer 1,5 kilo minder weeg, nu in totaal 23,5 eraf, maar toch.. Ik verloor eerst anderhalve kilo in 1 week! o_O
    Maar ik weet wel waardoor het komt hoor, ik heb in die maand nauwelijks gesport. Het begon met een beenvliesontsteking waardoor ik niet meer zo ver kon lopen maar toen dat over was kon ik heel moeilijk de motivatie weer vinden.
    Mijn dieet ging perfect maar het sporten niet, en het gevolg is dus maar 1,5 kilo eraf in een maand.
    Dussss ben ik vanaf zondagavond weer heel fanatiek begonnen. Weer iedere ochtend op de twistboard met dumbells, iedere middag een lange wandeling en 's avonds nog een stuk lopen op de loopband. Die heb ik thuis.
    Nu is het spannend voor zondag, want.. heeft het geholpen? :$

    Hoe gaat het met jullie allemaal? Imona, denk je dat je draad weer kun oppakken?
     
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Hoe gaat het vandaag @Imona? Probeer er niet van te balen maar pak weer op waar je daarvoor mee bezig was!


    Nog tips voor vullende tussendoortjes, weinig kcal, koolhydraten en veel eiwitten?
    Ik merk dat mijn ontbijt, lunch en avond prima gaan maar ik heb echt honger tussendoor en een stukje fruit of bakje yoghurt vult niet voldoende. Rauwkost pak ik buiten de tussendoortjes om. Merk dat ik echt flink moet wennen aan de hoeveelheden. Heb heel veel trek tussendoor.
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Bij mijn angst was ongegrond. 500 gram er af sinds gister. Nu totaal 5.6 kilo er af. Maaaarr ik weeg elke dag en neem dan het gemiddelde van 1 week. Dan heb ik een meer algemeen beeld.
    We gaan gewoon lekker door. Ik vind het ook makkelijk vol te houden.

    Wat betreft tussendoortje:
    Ik doe a ochtends als tussen soorten 100 gram huttenkaise. En smiddags als tussendoortje 20 gram havermouth net 100 ml melk. Als je die laatste warm eet vult het als een malle. Vind ik dan.
     
  12. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vanavond een heerlijke vis ovenschotel.

    Pangasius filet.
    Courgette
    Prei.
    Paprika
    Crème fraice
    Geraspte kaas.
    Aardappeltjes.

    Ben benieuwd. Lijkt me erg lekker
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Goedemorgen,

    Klinkt als een lekkere combi @Imona

    Wauw @Vlinderbloem 23,5 kilo! Super knap zeg. Op het begin gaat het altijd sneller, laat het je niet demotiveren nu het wat minder snel gaat. Elke kilo is er eentje!
    Super dat je nu weer meer kan bewegen erbij.

    Hier gaat het heel goed. Ik weeg me elke dag maar we hebben geen digitale weegschaal dus het is altijd een beetje gokken. Hij staat in ieder geval al wat lager.

    Ik spaar mijn overgebleven kcal op tot zondag. We vieren dan de verjaardag van onze jongste en ik vind dat ik dan een klein stukje taart mag.:p

    Ik baal eigenlijk van de komende feestdagen. Hebben jullie dat ook? Komt ff niet goed uit nu ik zo gemotiveerd ben. :confused:
     
    Imona vindt dit leuk.
  14. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja ik zie er ook wel een beetje tegenop, vooral met die oliebollen en pepernoten enzo. Maar ik heb gezocht naar koolhydraatarme alternatieven. Zo mag ik af en toe best een stukje pure chocola en ik heb ook recepten gevonden voor koolhydraatarme bonbons, brownies en oliebollen. Alleen al het feit dat dat bestáát geeft me al rust. :D
     
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik heb besloten dat ik met de feestdagen best gewoon lekker mag eten.

    Sinterklaas een beetje inhouden. En met kerst en oud en nieuw w gewoon lekker een paar oliebollen en lekker eten. Maar niet overdrijven. Daarna met volle moed weer door. S je niet boven de 3500 calorieën komt z het hoofdzakelijk vocht zijn wat je vast houd. Dat is er zo weer af.
     
  16. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Klopt, als je een calorieëndieet doet. Maar ik doe koolhydraatarm, en als je dan cheat kun je uit ketose raken. Ik cheat dus nooit, dat heb ik er niet voor over. ;)
     
    Imona vindt dit leuk.
  17. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Oh dat zou ik er dan ook niet voor over hebben. Maar blijf je nou de rest van je leven kha eten? Of kan je straks langzaam aan wat meet kh eten?

    Ik laat mij gewoon gaan met de feestdagen, ik maak daar mn cheatday van. Nou hebben wij alleen eerste kerstdag plannen en is dat alleen diner, dus dan eet ik overdag licht/mager. Tweede kerstdag moet ik werken en verbrand ik alles weer haha. Haal voor mn man en kinderen wel een lekker ontbijt, maar neem zelf gewoon mn normale eten, geen probleem mee. Oudjaarsdag moet ik ook werken, drukke dag met veel beweging, dus kan savonds met een gerust hart een borrel en oliebol nemen.

    Ik merk bij mij nu wel verandering, ik heb niet echt last meer van cravings, en kan echt uitzien naar een bakje yoghurt/kwark in de avond of een stuk fruit (appel met kaneel). Ik heb ook weer chips/snoep/koek/chocola in mn kast liggen voor mn man (voor mn kinderen had ik dat al, zij hebben hun eigen trommeltje waar ik altijd al vanaf kon blijven) en het kost mij geen moeite om het te laten liggen.
     
    Vlinderbloem en Imona vinden dit leuk.
  18. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Keto dieet werkt goed.
    Pas alleen wel op met te veel eiwitten.

    Mijn vader heeft een aantal jaar geleden een keto dieet gevolgd met veel eiwitten. Hij is er 35 kilo mee afgevallen. Echter een had later lag hij dood ziek en 2x op het randje van de dood in het ziekenhuis door een galblaas/alvleesklier en leverontsteking door een opstapeling van te veel eiwitten die zijn lichaam niet meer af kon breken.

    Wil niet zeggen dat dat per se door dat dieet Komt, maar wil je er toch even op wijzen.:)
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  19. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Lief van je, dank je! Ik geloof dat ik redelijk in balans zit met eiwitten/vetten, maar voor de zekerheid zal ik het nog eens checken.:thumup:
    Hoe kwam hij precies aan die hoeveelheid eiwitten? Te veel vlees of ei of iets anders?
     
  20. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Nee, de bedoeling is dat wanneer ik op mijn streefgewicht zit een beetje ga uitvogelen bij hoeveel koolhydraten ik op gewicht blijf. Dus niet meer afvallen, maar ook niet aankomen. Dat weet ik dus nog niet precies. Maar.. ik weet dat ik gewoon supergevoelig ben voor koolhydraten dus ik zal altijd koolhydraatbeperkt (is met net iets meer koolhydraten, waardoor je wel uit ketose gaat maar niet zoveel dat je aankomt) moeten blijven eten. Ik vind dat overigens prima, het is voor mij nu toch een gewoonte geworden.
    En in mijn familie zit diabetes en ik heb ook zwangerschapsdiabetes gehad, dus de kans dat ik tóch koolhydraatarm had moeten gaan eten was sowieso al redelijk groot. Ik ben het gewoon vóór.:D

    Wat goed trouwens, dat je geen cravings meer hebt! :thumup:
     

Deel Deze Pagina