Afvaltopic voor iedereen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Vlinderbloem, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Ik drink mijn koffie altijd met completa. Nu schrok ik van de hoeveelheid kcal.
    Weten jullie welke koffiemelk ik het beste kan nemen? Zwart is nog altijd beter maar dat vind ik echt niet lekker. Ik drink ongeveer 2/3 kopjes per dag dus zeker de moeite om dit te vervangen.

    In de cappuccino drinken we soja barristo. Dit is al beter las ik. Zal er soja koffiemelk bestaan..
    Ik ga zo even naar de jumbo om wat vervangers te zoeken. Ook voor crackers, brood en beleg.
     
  2. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Nog nooit van soja koffiemelk gehoord, maar misschien bij een bio winkel?
    Halfvolle koffiemelk bevat veel minder calorien, dus dat is ook nog een optie.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Die ga ik meteen even halen. Het zijn die kleine aanpassingen die het uiteindelijk ook doen!
     
  4. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh dat durf ik niet te zeggen. Denk gewoon een opstapeling van alles..

    Weet nog wel dat hij veel kwark en huttenkaise kip en gehakt at.
    Dus veel zuivel en vlees.
     
  5. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    En gewoon met normale melk? Ik drink geen koffie. Maar mijn ouders drinken het altijd met gewoon normale half volle melk. Even opwarmen in de magnetron.

    Eventueel een zoetje er bij in de koffie? Koffiemelk is toch zoeter dan normale melk.
     
  6. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ah dank je! Ik eet/drink sowieso weinig zuivel, hoogstens wat kaas. En vlees, iedere dag 1 koolhydraatarm broodje met filet Americain, en bij het avondeten een normale hoeveelheid vlees. En een paar plakjes fuet (worst) gedurende de dag. Ik denk dat ik nog wel goed zit wat dat betreft. :thumup:
     
    Imona en Luna86 vinden dit leuk.
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Vanavond lekker gegeten! Ik vertelde toch eerder dat ik die bloemkoolrijst zo'n uitvinding vind? Inmiddels heb ik er ook al een pizzabodem mee gemaakt (prima te doen, al was ik vergeten het vocht eruit te halen, zodat het wat zacht bleef. Volgende keer onthouden!) én heb ik er vanavond andijviestamppot met spekjes mee gemaakt. (koken en stampen, en dan in de plaats van aardappels). Ik had het natuurlijk wel lekker gekruid. Lekker!!! :thumup:
    Echt een uitkomst in deze tijd van het jaar, want ik hou zo van stamppotjes/hutspot enzo. ;)
     
    Luna86 en RoBiJe vinden dit leuk.
  8. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vanavond op de fiets naar het werk gegaan ipv met de auto. Is 10 km enkele reis. Best te doen. 35 minuten over gedaan. Met tegenwind. Toen werken en toen weer terug fietsen.

    Ga ik vaker doen. Naar kan alleen als ik s avonds moet werken en mijn man dan ook thuis is.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Goed idee! Volgens mij kan dat al heel veel helpen!!
     
  10. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Weer een ons er af. Weeg nog 94.2. Maar zal morgen wel meer er af zijn. Houd nu wat vocht vast door beetje spierpijn van het fietsen. Nog 2 ons. Dan is er 6 kilo af in 2 weken. Ik weet nu lichter dan in jaren. Toen ik 21 was gingen we voor een kindje. Toen woog ik nog 96 kilo. Moet je na gaan is gewoon 4 jaar geleden!

    Heb mijn eetsvhema ook omgedraaid.

    Eerst was het:
    Sochtends een yoghurt shake met aardbeien.
    Tussen door huttenkaise
    Smiddags 3 cracottes
    Tussendoor habermouth
    S avonds avond eten.

    Minimaal 2.5 liter water.

    Maar ik merk dat ik rond lunchtijd niet genoeg heb aan die cracottes en dan heel er moeite niet doen om niet te snaaien.

    Dus ga het nu eens omgooien:

    S ochtends 4 cracottes
    Tussendoor habermouth
    Smiddags yoghurt shake
    Tussendoor huttenkaise
    Avondeten
    2.5 liter water

    Benieuwd of dat beter gaat aangezien die shake enorm vult. Krijg m s ochtends ook met moeite op.
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.847
    113
    Gelderland
    Hier gister een snaaidagje. Wel de goede dingen maar meer dan ik wilde. Gisteravond bij sm gegeten en die had draadjesvlees met bietenstampot. Daar zit kaas en veel aardappelen in. Volgens mij heb ik wel een redelijke portie gehad maar daarna nog een toetje, een yoghurt achtig iets. Ik vind het lastig dan nee te zeggen. Geen wijn, geen chocolaatje genomen! Ik mag zo werken en daarna ga ik voorbereiden voor het weekend. Verjaardag.
     
  12. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hallo dames, mag ik me hier ook melden?
    Kan wel (weer) wat motivatie gebruiken ;)

    Sinds juni dit jaar 8 kilo aangekomen door een slecht werkende schildklier. Ben eigenlijk al vanaf eind augustus zelf wat aan het rommelen gegaan met eten, maar het gevolg was dat ik eigenlijk alleen maar aankwam.

    Gister gesprek gehad met mijn begeleider op de sportschool, die hier gelukkig ervaring mee heeft. In tegenstelling tot minder eten en meer sporten, moet ik minder sporten en meer eten :confused: Mijn lichaam zit in een soort van stress modus denken we, waardoor ik ontzettend veel vocht vasthoud. Ook mag ik voorlopig geen cardio meer doen om mijn lijf rust te geven.

    Dus nu voor mij: 2x in de week krachttraining
    En per dag absoluut niet minder dan 1750 kca eten. En dan een verdeling van
    Koolhydraten 50%
    Vetten 20%
    Eiwitten 30%

    Dus dat volhouden de komende 2 weken en dan kijken we weer verder.
    Nu eerst weer richting ziekenhuis om bloed te prikken.
     
  13. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Welkom en succes!
     
  14. louan

    louan Niet meer actief

    Vervelend van je schildklier @mamavanjuul. Lijkt me ook best lastig en even zoeken naar de juiste balans.

    @Luna86 lastig he!! Zeker bij de oma eten. Die maken ook vaak iets wat je zelf niet zo lekker kan maken:oops:. Dus dan heb je er extra trek in:roflmao:.

    @Imona 6 kilo in 2 weken is hartstikke goed man!!En veel:eek:. En een prestatie als je minder weegt dan jaren geleden. Hoeveel wil je kwijt?

    Hier een rommel week, komt door menstruatie weet ik zeker. Dus ik snaai meer:mad: slechte dingen, zoetigheid. Een goede tegenhanger deze week is dat ik een stuk meer beweeg, omdat ik samen met de baby zoon breng en haal van school. Daarnaast ga ik elke dag als een wervelwind door het huis om aan kant te houden, dat betekent tig keer trap op en neer.

    Dat gezegd te hebbende ondanks kk slecht gegeten heb toch wat eraf. Officieel morgen weegdag maar ging vanochtend even. Afgelopen zaterdag 86.2 en vandaag 85.9 haha is niet veel en morgen misschien nog 100 a 200 gr eraf. Maar mn motto is zolang het gewicht maar daalt.:D:D:D:D
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  15. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh. Typfout. Ik bedoelde 6 kilo in 6 weken haha.

    Ik wil minimaal 70 wegen. Dus nog 24 kilo te gaan.

    En jij gewoon volhouden. Ondanks menstruatie. Is moeilijk. Maar toch proberen.
     
    louan vindt dit leuk.
  16. louan

    louan Niet meer actief

    haha alsnog goed hoor:thumup::thumup:. Ik wil ook naar de 70 liefst eronder.
     
  17. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief


    Welkom en succes. Vervelend van je schildklier.
     
  18. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    @louan en @Imona hoe lang zijn jullie beide?

    Ik ben 1.68 en weeg nu 69,5
    Heb eindelijk een gezond gewicht, Mn vetpercentage zit nu goed en Mn spiermassa is bovengemiddeld.
    Maar zolang ik het nog zo goed vol hou en evengoed nog afval blijf ik doorgaan. Mocht ik blijven hangen in gewicht dan is dat ook prima. Doordat Mn spiermassa hoger ligt is je gewicht ook niet een hele goede indicatie meer.
     
  19. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Ik ben ook 1.68
     
    RoBiJe vindt dit leuk.
  20. louan

    louan Niet meer actief

    Ik ben 1.65.
    Maar bij 70 kilo heb ik al maat 38, veel spiermassa heb ik, dat is een voordeel:D.
     
    RoBiJe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina