wie kan helpen brainstormen? (carnaval)

Discussion in 'De lounge' started by yenolah, Feb 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ojee :(. Ik had een leuk outfitje klaar voor onze dochter voor op het KDV, waar ze sinds januari heen gaat.
    We hadden afgelopen vrijdagavond oudervergadering en daar werd een briefje rondgedeeld met de carnavalsregels van het schooltje. Weet ik veel, ik dacht dat we zelf wat konden verzinnen.
    Maar goed, de outfit moet dus van gerecycled materiaal zijn en thema 'de zee' hebben. Nu wil ik haar niet standaard als zeemeermin verkleden, maar ik zat te denken aan een zeepaardje ofzo. Nu alleen het materiaal nog, wat wordt gezien als gerecycled materiaal, behalve (wc)papier en plastic artikelen?

Heeft iemand een ideetje? Ik heb net aan 2 weekjes om wat te verzinnen, aan materiaal te komen en het in elkaar te knutselen.

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Misschien een blauwe vuilniszak? Ben je best snel klaar haha

3. sasje24

sasje24 VIP lid

Mar 30, 2010
    14,319
    0
    0
    vieren ze in portugal ook al carnaval?

4. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Misschien kun je inderdaad plastic tassen van winkels, gekleurde vuilniszakken, etc. gebruiken en daar iets van maken?
    Of iets van papier-maché met pagina's uit tijdschriften die de juiste kleur hebben (anders lijkt me een zeepaardjeshoed/masker erg lastig te maken...) Eerst de basisvorm maken met gewoon krantenpapier en dan als laatste laagje de mooi gekleurde stukjes tijdschrift erop plakken?

Hebben ze bij jullie ook iets van een kringloopwinkel? Dan zou je daar misschien nog kunnen neuzen voor bruikbaar materiaal.
    Verder weet ik eigenlijk niet...

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Iets leuks doen met de bakjes van Mona:D

6. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    LOL
    Tja, wel snel klaar maar zo sneu voor Ilana, hè.

Echt wel. 90 procent van de portugesen is zo katholiek als maar zijn kan.

Ken wel één kringloopwinkel hier, maar die vragen voor een tweedehands artikel verdorie nog meer als in de normale winkels.
    Plastic tasjes is ook wel een goed idee eigenlijk, makkelijk mee te werken.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Helaas geen Mona hier (tjee, nu krijg ik trek daarin :()

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

kippengaas kopen.. en dat vormen in de vorm van een zeepaardje, en bedekken met papier mache lijkt mij ERG leuk uitzien.

maar helaas kan ze daar niet echt in bewegen ofzo :p... misschien is er een andere manier om zoiets te maken? (beetje te laat voor mij nu om daar goed over na te denken)

9. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik weet niks voor zeepaardjes..
    Maar misschien een zeeprinses (met schelpjesketting etc.) of een mooi piraatje..

Share This Page