Pfff, mijn zoontje van ongeveer 2,5 jaar slaapt voor het eerst op zijn peuterkamer en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind. Normaal had hij altijd babyfoon op zijn kamer en nu staat ie op de overloop en zijn deur is dicht, dus kijken wil niet echt tot hij slaapt en door de babyfoon hoor je dus ook niks en hij heeft nu zoveel vrijheid ineens in vergelijking met een ledikantje Hebben jullie hier geen last van gehad? Ik heb de babyfoon niet op zijn kamer staan omdat ik bang ben dat hij zich verstrikt in de kabel Plus ik ben gewoon niet gewend dat hij gelijk stil is, hij heeft 2 jaar met oorontstekingen gezeten (nu buisjes) en sinds 2 weken geleden of zo heb ik eindelijk voor mekaar gekregen dat hij goed gaat slapen (was nog altijd een drama namelijk, ook sinds hij buisjes had) dus dat het zo goed gaat is zoiezo al wennen voor mij. Plus hij bonkt altijd met zijn hoofdje als hij gaat slapen, maar in zijn nieuwe grote bed valt weinig te bonken dus dat hoor ik ook niet Was dus eigenlijk benieuwd of jullie het ook zo ervaarden bij de overstap.
ik vind/vond de overstap erg rot, maar vooral omdat ik haar geklets niet allemaal meer kan verstaan.. Dat vond ik zó leuk om te horen . Hier is de babyfoon naar de babykamer gegaan. Na 1 week hadden we al zoiets van: Oke, er komt nog een babyfoon bij. Maar het kwam er telkens niet van... En inmiddels doen we alweer 10 weken zonder... Dus laten het maar zo. Bij ons stond de babyfoon overigens zo hoog dat ze er niet bij kon. Is er bij jullie geen mogelijkheid? Met een stopcontact half achter of naast de kast ofzo - zodat de babyfoon op de kast kan en dus de draden naar boven? Mocht je kindje tóch aan de babyfoon komen dan hoor je dat onmiddelijk.
Hier nog wel, ééntje met camera. Maar dat is meer zodat we Vigo een klein beetje in de gaten kunnen houden ivm zijn eczeem. Hij krabt ongelooflijk veel in zijn slaap en als het de spuigaten uitloopt houden we een kleine interventie
Bij mijn zoontje (2,5) staat sinds de geboorte van zijn zusje gewoon een babyfoon (en bij zijn zusje dus ook één). 's avonds 's nachts horen we hem wel maar als we in de tuin zijn niet. Dus de babyfoon is er voor de zomer! hahaha. Verstrikken ben ik niet bang voor. Hij heeft ook een staand lampje, zijn kleding etc etc op zijn kamer. Hij wil er nog wel eens een puinhoop van maken maar nee, angst heb ik niet (wel medicijnen e.d. van zijn kamer afgehaald, stopcontacten beveiligd etc)
Wij hebben twee babyfoons. Maar we horen M niet als we beneden zijn en ze gaat niet altijd haar bed uit (zeker niet als ze een nachtmerrie heeft)!
Mja wij hebben het zo ingericht dat ze eigenlijk vooral bij haar kleren en speelgoed kan als ze alleen op haar kamer is Er kan dus gewoon weinig mis gaan.. en ja dat was in het begin wel even wennen ook voor ons. Maar ze slaapt nu al anderhalf jaar in een peuterbed.. komt uit bed, gaat spelen of pakt een boek en kruipt terug in bed. Het is wel elke dag chaos tegen de tijd ze uit bed mag... maarja dat hoort er ook wel een beetje bij misschien. De andere optie is dat ze ons wakker komt maken.. en dan heb ik toch liever dat ze op haar kamer gaat spelen. We hebben wel afgesproken dat ze pas uit haar kamer mag als het licht is.. want ze stond elke ochtend vroeger aan ons bed. En zodra het weer vroeg ligt word gaan we de nijntje slaaptrainer halen. Dat is een soort wekker die je zo kunt instellen dat nijntje wakker wordt op een tijdstip naar keuze en dat hij dan ook muziek gaat spelen. Dat soort dingen gaat gewoon vanzelf.. naarmate je merkt dat het nodig is pas je de spelregels een beetje aan
Hier nog steeds een babyfoon op zijn kamer, dus meer een peuterfoon Quinn word nog geregeld wakker in de nacht, en anders horen we hem dus niet. Quinn gaat gelukkig niet uit zijn bed als hij wakker is, hij weet namelijk dat hij pas uit bed mag als wij het zeggen
Hier nog een kleuterfoon . Jaime slaapt op zolder en ik vind het handig dat ze gewoon dingen kan vragen en ik kan antwoorden zonder het hele huis door te schreeuwen of op en af de trap te gaan. Sacha heeft zn eigen babyfoon!
Bij mijn dochtertje heb ik al met 10 maanden geen babyfoon meer gebruikt, in ons vorige huis hoorde je alles aardig goed. Toen ze zo'n 20 maanden was, hier hoor je alles wat minder, maar ik was er toch al aan gewend en ze blijft altijd gewoon in bed en haar kamer is helemaal veilig ingericht, dus ik heb hem nooit meer terug geplaatst. Bij mijn zoontje staat hij nog wel steeds op de kamer. Waarschijnlijk nog tot de zomer als hij 2 wordt.
hier nog wel een babyfoon, maar zet hem niet aan. slaap kamer naast hem en hoor hem echt wel als hij huilt !! en zijn kamer is gewoon heel rustig ingericht een peuterbed, een kledingkast en een ladekast met daarin zijn luiers enz. daar zit hij allemaal niet aan als hij slaapt en net wakker wordt, dus geen probleem !! zijn speelgoed staat gewoon in 2 speelgoedkisten in de woonkamer. wil dat de slaapkamer rustig is namelijk.
Hier hebben we ook nog een babyfoon. Hij slaapt op zolder en we horen hem echt niet. We vinden het ook heel makkelijk dat we zo nog even met hem kunnen praten zonder dat we helemaal naar zolder moeten lopen. En ik wil hem gewoon nog in de gaten houden, wat hij allemaal uitspookt en doet in zijn bed. Ik vind nog steeds dat hij ver weg van ons is als hij zo alleen op zolder is. Zo voelt het voor mij toch fijner!
We hebben een te klein huis voor een babyfoon, dus wij hebben er geen. Maar ik vond het ook spannend hoor, hoe is het gegaan vannacht? Heb jij nog een beetje geslapen?
Jawel, maar dan kan hij de kabel nog wel wegtrekken en overdag en s'avonds merk ik dat wel, maar snachts niet natuurlijk
Bedankt voor jullie reactie's De ene heeft dus nog wel en de andere niet. Hier staatxie nog steeds op de overloop dus als hij gaat huilen hoor ik het wel. Ik hoor hem nu ook bezig met zijn kralenrek, hahaha. Het zal ook wel een stukje loslaten zijn en weer een stapje verder naar het groter worden het is alleen wennen, voorheen was zijn deur altijd open zodat ik snel kon gluren en nu moet ik toch echt zijn deur open doen wil ik zien hoe het is. Plus de babyfoon die nu achter de deur staat ipv in zijn kamertje, wellicht dat ik hier nog een oplossing voor zoek. En de vrijheid he toch wat angst dat ik een keer iets kleins over het hoofd zie wat hij in zijn mond kan stoppen. Aan de andere kant komt er straks uitbreiding bij en om dan met twee babyfoons te zitten? Maar lees dat dat bij sommigen wel normaal is Hij heeft iig super geslapen ik heb wel heel vaak gekeken, maar dat komt ook doordat ik 33 weken zwanger ben heel slecht slaap en min. elke 2 uur naar het toilet moet hij lag elke keer weer anders in bed hahaha. Eerst gewoon recht, daarna schuiner, toen overdwars tegen hoofdeinde aan en eindigde met zijn hoofd naar het voeteneinde
Hier staat de babyfoon er ook nog. Ik heb zulke slechte oren, dat ik hem gewoon niet hoor. Ik vind het toch wel prettig dat ik hem enigzins in de gaten kan houden als ik beneden ben en hij boven. 's Nachts hebben we overigens nooit een babyfoon gebruikt (alleen als hij ziek was).