afvoer reinigen

Discussion in 'De lounge' started by claire, Jun 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claire

claire Fanatiek lid

Apr 8, 2007
    1,275
    0
    0
    begeleidster
    Ik zit met het grote probleem dat mijn afvoer van mijn bad telkens opnieuw verstopt raakt :(
    Kheb al verschillende ontstoppers gebruikt, maar niets helpt!

Heeft er iemand DE tip om de badafvoer te reinigen? Maar echt degelijk reinigen zodat alle vuil weg is?

2. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Heb je alleen ploppers gebruikt of ook dat spul wat je erin moet spuiten van bijvoorbeeld Muscel (geloof ik). Zo'n oranje fles met afvoerreiniger.

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb altijd de reiniger van HD, werkt hier perfect en dan gaat het zeker weer een jaar goed...

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    àls je hem eenmaal goed ontstopt heb , heb ik wel een goed tip voor na de hand .........elke week heet water in je bad laten lopen daar soda in laten oplossen als alle soda is opgelost laatje het water weg lopen ! Soda ontvet heel goed als je dit elke week doet ( ook in de keuken bijv) dan zal ie niet zo snel meer verstopt raken !

5. claire

claire Fanatiek lid

Apr 8, 2007
    1,275
    0
    0
    begeleidster
    kheb al veel producten gebruikt, maar nog geen HD...heb je daar een link van? ken het nl niet
    weet ook niet wat ploppers zijn (belgisch blond he ;))

de tip van de soda ga ik zeker doen eens de boel goed ontstopt is!
    tis echt smerig zo een afvoer he..kzit er altijd in de pulken om de haren en de viezigheid eruit te halen maar je krijgt niet alles mee :(

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Een plopper is zo'n rubberen kapje met een stok eraan...dat zet je over de afvoer heen in een laagje water, en dan even een paar keer flink 'ploppen' :D Dan komt al het vuil goed los. Ik gebruikte eerst ook chemische ontstopper, maar die ouderwetse ploppers werken veel beter tegen die bossen haar (bah!) in het putje. En het is milieuvriendelijker...

7. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier net zo!

Heb ook regelmatig dat de gootsteen in de badkamer verstopt zit (loopt gewoon steeds niet lekker door).. gebruikte altijd van die chemisch korrels waarvan het gaat borrelen en doen maar het leek elke keer maar erger te worden. Schijnt ook dat die ook weer samen kunnen klonteren ergens. Nu een plopper gekocht en even flink 'geplopt' en al een tijd geen last meer van verstoppingen!

8. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Kun je dat schroefje niet losdrraien in het putje. Dan kan je makkijker alle haren enzo eruit halen doordat het gat iets groter is.
    En er zijn ook eventueel verkleiners te koop bij de bouwmarkt. Dus een inleg-ding met kleinere gaatjes. Dan loopt het water nog wel weg maar blijven de haren wel op het putje liggen.
    Moet je wel een putje hebben met een rubberen stop, anders past het niet

9. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Bij ons in Kruidvat verkopen ze Plushine, vloeibare ontstopper, is niet zo duur,, en het werkt hier wel..

10. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Mijn man werkt bij de woningbouw en maakt weleens dit soort problemen mee bij huurders.

Hij zegt dat je het zelf waarschijnlijk niet gaat lukken om het goed te krijgen, maar dat er een bedrijf bij moet.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Ik denk dat Chantal HG bedoelt..

HIer is de ontstopper: HG > Badkamer, toilet & overig sanitair

Er is ook nog een extra sterke variant voor de hardnekkige verstoppingen.
    Ik ben ook altijd erg tevreden over HG producten.

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wij hebben die afvoerontstopper van Muscle, werkt hier perfect.

13. tico

tico Fanatiek lid

Jul 14, 2008
    1,311
    0
    0
    hoi allemaal,
    Zou wel een beetje oppassen met al die vloeibare ontstoppers! De meeste zijn zo agressief dat ze ook je leidingen aanvreten en dan ben je verder van huis. ik zou inderdaad eerste even proberen met een plopper en daarna de soda en dan flink heet water. Hopenlijk helpt het.

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

kan je bij de zwanehals? die kan erg verstopt zitten dus als het lukt zou ik die eerst loshalen en leegmaken. daarna idd soda! ik doe hier af en toe een flinke schep soda en dan de waterkoker eroverheen gieten (flink heet water). eventueel herhalen. let echt op met andere dingen. als dit neit werkt gok ik dat je idd moet laten doen, of met zo'n veer of plopper aan de gang moet. die chemische goedjes werken neit persee beter, maar ze zijn wel gevaarlijk. je kan er lelijke brandwonden van krijgen en het kan omhoog spetteren, dus doe aub echt voorzichtig.

Share This Page