Hey, Iemand hier bekend met algehele narcose bij een tandarts. Ik hoor graag ervaringen. Ik wil het heel graag maar wil me goed voorbereiden. Vandaag bij tandarts geweest waar het kon. Weer 5 gaatjes en willen ze gaan proberen om het met normale verdoving te gaan maken. Ik denk daar nog van ok ja gaan we doen maar thuis slaat de paniek weer toe en wil ik niks anders dan onder narcose en oplossen. Ik heb extreme angst voor tandarts en kan niet zonder heel veel stress en tranen in een stoel liggen ... Hoor graag of er mensen bekend zijn en dit ook wel eens gedaan hebben. Dank alvast!
Heel vervelend Is er geen optie voor die neusspray? Mijn nichtje krijgt bij een speciale tandarts altijd neusspray. Ze wordt daar heel zen van En weet achteraf ook niets meer er vanaf. Kan eventueel wel navragen hoe dat heet?
Je kunt ook een rustgevend middel vragen aan je tandarts. Dat haalt de scherpe randjes eraf. Mijn angst is ook heel groot en heb ook vaak aan de narcosetandarts gedacht. Maar vind t te duur... en ik wil liever iets aan de angst doen. Bij een narcose tandarts doe je daar niets mee. Heb je een fijne tandarts? Die kan je er misschien doorheen slepen. En gaatjes vullen gaat tegenwoordig zo onwijs snel.... Geen antwoord op je vraag maar wel herkenning.
Hier wel ervaring! Echt extreme angst. Weken voor een afspraak al nachtmerries, hartkloppingen en ga zo maar door. Na heel lang wikken en wegen een afspraak gemaakt bij een narcosetandarts. Wel een uur rijden vanaf mijn woonplaats maar inmiddels heb ik dat er graag voor over! Ben eenmaal onder narcose behandeld en inmiddels ga ik 'gewoon op controle en heb ik zelfs een wkb gehad en ging prima! Ik weet dat het omslachtig is om zo ver te rijden maar voor mij is het zo'n opluchting om niet meer die verlammende angst te hebben. Weet niet of ik de naam mag noemen maar zorg voor een kliniek die niet alleen onder narcose behandeld maar ook een die angst aanpakt. Heel veel sterkte!!
Nog geen ervaring, maar ben door extreme angst al jaren niet meer bij de tandarts geweest. Ik heb wel al wat rondgekeken naar een tandarts in Kerkrade, die behandelt ook onder volledige narcose. Voor mij 4 uur rijden, maar dat zou ik er wel voor over hebben.
Ik herken het! Maar geen ervaring. Mijn buurvrouw is tandartsassistente en zij helpt mij door een controle afspraak heen, dan moet ik echt huilen. Als zij er niet is ga ik dus ook niet... Ik wens je heel veel succes!
Waar woon je? Mijn man had ook angst voor de tandarts en ging toen naar het UMCG, omdat ze daar alle tijd voor je nemen en alles uitvoerig uitleggen gaat hij inmiddels zonder angst heen!
Jeetje is er geen wat dichterbij? TS (en anderen) Wat ontzettend vervelend om zo’n angst te hebben voor de tandarts. Mijn hobby is t ook niet, maar heb je enig idee wat de oorzaak is van die angst? En zou dat misschien niet mogelijkerwijs ook aangepakt kunnen worden zodat je er beter mee om kunt gaan? Dat lijkt mij voor de langere termijn een beter streven? Voor de korte termijn als t voor jou goed voelt om 5 gaatjes via narcose te doen dan zou ik dat gewoon doen. Maar ik zou dus wel ook serieus gaan kijken naar opties om van die angst af te komen of het in elk geval zodanig te verminderen dat je bij een “normale” speciale tandarts voor mensen met angst terecht kunt.
Ik ben in Beuningen geweest (bij Nijmegen in de buurt) is dat dichterbij? Kerkrade had ik ook gezien inderdaad maar dat is voor mij ook zeker 3,5 uur rijden.
Super om te horen. Ik ben vandaag in Beuningen geweest 45 min rijden en dat was heel fijn alleen nu ik weet wat er weer moet gebeuren denk ik ... is het niet beter om een keer onder narcose en dan vanaf daar weer op te gaan bouwen. Dank voor je reactie!
Ik ben vandaag in Beuningen geweest. Het ging redelijk met volop tranen ... ze nemen gelukkig de tijd voor me dat is al heel wat!
Oh wat fijn om te horen daar ben ik vandaag geweest! Ze waren heel aardig en namen de tijd alleen hebben nu voorgesteld om het eerste gaatje te gaan repareren in okt ... en ik heb nu al schrik en wetende dat daarna nog 4 moeten dacht ik ik ga zien of k niet eenmalig onder narcose kan ... Fijn om je reactie te lezen! Dank!
Goed dat je bent gegaan!! Ik durf echt te zeggen dat je op tijd geholpen wordt en je echt niets zult voelen want ze zijn daar echt heel erg gericht op goede verdoving en vooral om het ons angsthazen zo makkelijk mogelijk te maken
Als dat Buck is kan ik hem aanraden. Zelf nu inmiddels bij een "gewone" tandarts, maar dat was altijd een fijne man ( nooit onder narcose geweest maar hij gaat heel goed om met angsten)
Je moest eens weten hoe ik blij ben dit te horen. Gisteren dacht ik nog ik ga het afzeggen maar ik ga en wel gewoon op 11 okt om een gaatje te vullen en wie weet gaat het gewoon goed! Dank!!
Ja graag ik zou zoiets wel eens willen proberen en ervaren dat ik eens rustig in die stoel lig! Ik hoor graag van je.
Ik heb een tandarts die als het met de ‘gewone aanpak’ niet lukt de mogelijkheid heeft om met lachgas te weken. Tandartsen die onder narcose behandelen zijn er wel meer dan Kerkrade, toch? Ik weet er een in de buurt van Rotterdam en in Alphen zit er ook een. Heb er zelf alleen geen ervaring mee. Heeft voor mij ook weinig nut, omdat ik niet bang ben voor de tandarts zelf, maar voor de verdoving (en dus ook voor een infuus).