Afvoer vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Vero0504, 14 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Wie o wie heeft er (een partner met) ervaring met waterafvoeren?

Ik gok dat het de dakbeluchter/ontluchter is maar krijg t nog niet uitgesloten.

Als de wasmachine afpompt (op zolder) kan het borrelen in de wc op de 1e. Badkamer fonteintje loopt ook voor geen meter door, bad, douche en wc's en fonteintje in de wc beneden hebben echter geen enkel issue.

Gisteren bleef er water in de bak staan van de keuken. Vaatwasser stond ook te draaien (zit daarop aangesloten) en met afpompen was de badkamer dermate vergeven van een putlucht dat we maar beneden tanden zijn gaan poetsen.

Ontstoppingsdienst komt sowieso voor de keuken (naar de afvoer gemeente) maar die doet niks met de dakafvoer, daar komt vrijdag dan weer een installatiebedrijf voor. (vorige bewoners hebben alles verlijmd dus ik kan ook niet checken op een vogelnest oid)

Ik gok dat een verzakte stamleiding sowieso een issue is, daar hebben er meerdere hier last van. Plus dat als de vaatwasser afpompt de gootsteen borrelt en dat herken ik wel van mn oude woning.

Problemen bestaan al sinds de aankoop van de woning overigens en wij gooien geen vet etc. door de leidingen, sifons schoonmaken of spul er doorheen gooien werkt ook nagenoeg niet.

Nog andere hoeken om in te denken of gewoon rigoreus maar een inspectie laten doen?

2. NORAH1979

NORAH1979 Fanatiek lid

18 aug 2017
    1.329
    645
    113
    Vrouw
    Wij hadden hier ook problemen met een bepaalde afvoer. Op een gegeven moment liep het water idd niet meer weg. Mijn vriend kon zelf bij de afvoer en toen zag hij dat de pijp te recht stond en die heeft hij eruitgehaald. Toen we erin keken zat er ook een enorme dikke prop vet in die de afvoer helemaal had afgesloten.

Toen de oude bewoner langs kwam om post op te halen heb ik gevraagd hoeveel frituurpannen door de gootsteen zijn weggespoeld...

Iig kon mijn vriend er dus makkelijk bij en heeft ie zelf nieuw stuk pijp geplaatst en daarna nooit meer problemen gehad.

Deel Deze Pagina