Hoi, Ik zit er mentaal even doorheen en vol vragen, ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft: Gisteren 4 pillen cytotec vaginaal ingebracht. Na 2 uur begon ik kramp en pijn te krijgen. Pijnstillers genomen maar de kramp wel blijven voelen. Na 4 uur was de kramp over. Belangrijkste detail: geen druppel bloed verloren, geen bruin, geen roze, gewoon witte afscheiding. Even contact gehad met de VK en het ziekenhuis, had het gevoel dat mn lichaam nog een zetje nodig had. Helaas moest ik echt 24 uur wachten om meer cytotec te pakken. Later zijn de krampen wel weer teruggekomen, maar helaas: nog steeds geen bloed. Mentaal had ik zo op een miskraam gerekend, ik was bang ivm grote bloedingen, met dit scenario eigenlijk geen rekening gehouden. ik ben zooo teleurgesteld. Het lijkt wel alsof de boel op slot zit van onderen. Donderdagnacht ook al wakker geworden van de menstruatiepijn maar... niks! Iemand ervaring met Cytotec waarbij de eerste dosis niks doet en de tweede wel? Of iemand die ook alleen maar kramp had, en geen bloed? Hoe is dit afgelopen? Moet ik al rekening houden met een curretage? Maakt de Cytotec de boel wel wat losser? Alvast bedankt...
Ik heb cytotec tweemaal moeten gebruiken, eerste keer inderdaad 4 vaginaal, hier na begon het bloedverlies heel langzaam en had ik enorme krampen. Wel her vruchtje verloren einde van de dag. De andere keer, moest ik ze laten smelten onder m’n tong, ik had er 4 gekregen, en heb er maar 2 nodig gehad. toen begonnen ze echt absurd vlug te werken en was ook met minder pijn (vond ik). Mag je ze eventueel niet zo innemen als je overlegd?
Ik heb 2 verschillende ervaringen. De eerste keer kwam het na de 2e dosis eindelijk op gang. De 2e keer precies hetzelfde wat jij nu hebt (maar geen krampen en haast geen bloedverlies) Is een curretage geworden en om eerlijk te zijn : had ik dat beide keren maar meteen gedaan. Onder narcose,heerlijk geslapen en 2 uurtjes later naar huis. Verder veel sterkte!
Vlak voor de tweede dosis toch wat bloed, ik heb juichend rondjes door het huis gerend Nu hopen dat het na de tweede dosis helemaal doorzet, maar er gebeurt in elk geval iets Ik wil de curretage voornamelijk niet vanwege de risico's, gaan voor onze eerste en mijn kinderwens is al zo lang zo enorm, ik wil liever geen enkel risico nemen... @Maddie beleid van het ziekenhuis is toch weer vaginaal... Ik las ook dat sommige mensen 24-36 uur voor gebruik van cytotec nog iets anders mee krijgen om te slikken... hebben jullie dit wel gehad? Ik moet namelijk..
@Desse yeah, fijn bloed! Hoe gaat het nu daar? Ik heb 2 keer niks gemerkt aan die pillen... maar bij mij was het om de baarmoeder schoon te maken (Vruchtje was er al uit). Ik verwacht dat als de pillen niet voldoende gedaan hebben, ze moeten ingrijpen ja
Als je echt zo opziet tegen curretage zou ik een 3e dosis laten inbrengen door n gynaecoloog zelf in t zkh. En dan thuis afwachten.
Hee, Bedankt voor jullie reacties. Ik had te vroeg gejuicht. De tweede dosis deed helemaal niets, zelfs geen krampen. Warning: vieze details: ik had het gevoel dat ik het door het restant van de eerdere dosis niet goed kon inbrengen. Gister ook veel resten er uit gekomen, lijkt me echt teveel... Ik vloei wel heel licht nu sinds gisteravond (36 uur na de cytotec), heb het gevoel dat mijn lichaam nu ook zelf oppikt dat ik niet zwanger ben want ik heb ook geen pijnlijke borsten of andere symptomen meer (al een aantal dagen niet). Ik wil zeker geen curretage vlak voor kerst dus ik ga even afwachten of het niet alsnog spontaan komt, dan maak ik na de kerst wel weer een afspraak met de gyn. Ik hoop zeker dat ik een derde dosis mag, daar ga ik deze week wel over bellen! Zo raar dat elk ziekenhuis zijn eigen protocol heeft. Sommige mensen moeten 36 uur van te voren nog een andere pil nemen, qua dosering zie ik enorme verschillen in ziekenhuisprotocollen over gebruik van deze medicatie en er zijn mensen die de pillen ook oraal moeten nemen... Ik word gewoon bang van percentages ook... Ik hoor bij die minderheid met een leeg vruchtzakje, eentje die niet spontaan los komt, en nu ook bij de minderheid waarbij Cytotec niets doet.. Dan lijkt dat percentage kans op Asherman ineens nog dichterbij
Ik heb gisteravond, 16 dagen na de slechte echo, dan eindelijk de miskraam gehad zoals het er nu naar uit ziet. Had al 36 uur helderrood bloedverlies en veel buikpijn. Werd ineens heel heftig, ik raakte er een beetje van in paniek, vriend naar huis laten komen... 1,5 uur later was het ergste voorbij, de buikpijn over maar duurde nog een aantal uur met onsmakelijke details. Nu nog minimaal bloedverlies en geen buikpijn meer (ja darmkrampen, geen idee of het erbij hoort, ik moet de VK nog bellen). Ik moet nog een echo om te kijken of alles schoon is. Nadat er zoveel niet goed is gegaan, ben ik daar nog een beetje bang voor maar zelf heb ik het gevoel dat alles er uit is... Voel me nog wat moe maar ben ontzettend opgelucht!
Ik snap dat je bang bent voor verkleving toch is die kans maar heel erg klein dat dat gebeurd. Ik "hoop" dat de pillen alsnog zijn werk gaan doen en dat een curettage niet nodig is. Veel sterkte
Helaas nog steeds niet achter de rug... Gisteravond naar het ziekenhuis geweest, begon 's middags weer veel bloed te verliezen met hele grote stolsels en in de avond werd ik duizelig dus even langs gegaan. Bij de echo bleek het vruchtzakje niet meer zichtbaar te zijn, dat was dus een grote opluchting. Toen moesten er handmatig stolsels verwijderd worden, dat was hel, hoop dat nooit meer mee te maken. Daarna wat minder bloedverlies maar er zit nog heel wat, dus zal nog n paar dagen heftig blijven. Gelukkig bleek na het bloedprikken en bloeddruk dat ik naar huis mocht omdat ik niet teveel bloed was verloren. Wordt nu afwachten tot het minder wordt. Moet waakzaam zijn voor koorts ivm kleine kans op ontsteking. Had 37.6 nu, hopelijk doordat het daar erg warm was, ik voel me niet ziek. Wel pijn maar dat lijkt me niet zo gek na die ingreep... pfff ellendig hoor dit, maar blij dat het vruchtzakje in elk geval weg blijkt te zijn!
He wat ontzettend vervelend Klinkt als mijn verhaal Helaas heb ik alsnog een curretage gehad En daarna nog een rest moeten laten weg halen door middel van hysterscopie Inmiddels zit ik al in een nasleep van 4 maanden en nog is niet alles goed
Bah wat vreselijk @smarlicia . Bleef je tussendoor ook klachten houden? Heb zelf nu goede hoop dat het achter de rug is. Gister nog een heel klein beetje bruinverlies gehad, vandaag niets meer. Heb sinds 24-12 ook geen buikpijn of rugpijn meer gehad. De dag nadat ik in het ziekenhuis was geweest, ben ik nog 1 groot stolsel verloren (zag er heel raar en anders uit). Daarna alleen nog wat kleintjes. Morgen de VK maar bellen en controle echo plannen bij de gyn... Hoop zo ontzettend dat het nu eindelijk 'klaar' is!
Ik heb drie jaar geleden een MA gehad bij 8 weken waar ik achter kwam bij 11 weken. Toen gebeurde er al ruim 3 weken niks dus. 2x cytotec had echt 0 effect. Curettage gehad, ook daarna nauwelijks wat verloren. Keurig na een maand weer een cyclus en twee maanden later zwanger van mijn oudste. Vervolgens vlot zwanger van de jongste en nu zwanger van nummer drie. Even om je op te beuren: de kans is gewoon heel groot dat het allemaal wel goed komt en die enge verhalen op het internet over Asherman en wat allemaal niet, probeer die te negeren! Je hebt er toch heel weinig invloed op.