Wordt dit een miskraam? Wat kan ik verwachten?

Discussion in 'Miskraam' started by Juffie26, Nov 21, 2017.

Tags:
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Vandaag zou ik 6+3 moeten zijn. Vanmorgen echo gehad hartje klopte maar nog wat traag en vruchtje was 2mm zei ze en vond ze te klein. Ik ben zwanger via icsi laatste dag menstruatie was 7 oktober en op 25 oktober hebben we de terugplaatsing gehad van dag 5 embryo. Ik hoor en lees nu allerlei verhalen. Maandag moeten we weer terug voor een echo.
    Echo heb ik bijgevoegd ik weet dat jullie geen artsen zijn maar wat kan ik verwachten ?

Attached Files:

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Heb er een rondje omgezet wat het vruchtje moet zijn en waar het hartje zichtbaar was (traag )

Attached Files:

3. 3112

3112 Actief lid

Feb 15, 2010
    217
    20
    18
    Jeetje wat een onzekerheid. Je kunt nog echt niet zeggen dat het een miskraam wordt.
    Je bent nog heel pril zwanger dus het kan zijn dat het hartje pas net is gaan kloppen. Met zo een vroege echo telt ook echt elke mm mee. Als ze er enkele mms naast zit dan scheelt dat ook weer enorm.
    Ik snap wel dat je je ongerust maakt en hier onzeker van wordt maar probeer ook vertrouwen te hebben.
    Ik hoop dat je maandag een mooie echo hebt.
    Succes met wachten!

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dank je wel.
    De arts begon er gelijk over dat fit geen goede zwangerschap is en waarschijnlijk miskraam omdat vruchtje te klein is en hartje te traag volgens haar...... maandag weer terug tot die tijd pfffff
    Mijn testen zijn altijd mooi zeer duidelijk opgelopen en nog steeds super super knal. Bloed is nooit geprikt dus precies weet ik het niet. Ik heb nog geen bloed gehad ook geen krampen dit zag ik echt niet aankomen :cry:

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dit was toevallig mijn test van maandag maat dat wil dus blijkbaar niets zeggen......

Attached Files:

6. 3112

3112 Actief lid

Feb 15, 2010
    217
    20
    18
    Ik ben er helaas achter gekomen dat testen niet alles zeggen, zie onderschrift en testen zijn nog steeds knalpositief.

Bij de eerste echo van mijn zoontje zei de persoon ook dat het erg klein was, 6+3. Tegelijkertijd zei ze dat het erg moeilijk meten is zo vroeg.

Helaas is het enige wat je nu kan doen afwachten, ik duim voor je.

7. Leo78

Leo78 Bekend lid

Feb 10, 2012
    910
    394
    63
    Ik las je verhaal al ergens anders op deze site. Wat klote. Tests zeggen niks. Ik heb twee missed abortions gehad waarbij we er na 9 weken achterkwamen dat het niet verder is gekomen dan 6 weken. Testen knalden nog zeker weken daarna nog. Mocht het nu misgaan dan kunnen er een aantal dingen gebeuren. De vrucht kan blijven zitten. Dan kun je kiezen voor pillen om de miskraam op te wekken of voor een curettage. Het kan ook vanzelf loskomen. Uiteraard hoop ik niet dat dit gebeurt. Sterkte.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Nou vk heeft even echo gemaakt. Hartje klopte mooi stevig zo rond de 120/130 bpm. Vruchtholte mooi en dooierzakjr ook. Vruchtje was om en nabij de 2.7mm dus dat is (te) klein Hoe erg dat is?? Ik weet het ook niet........:confused:
    Hartje was mooi snel en regelmatig.
    Maar voor de rest ik heb geen idee wat ik er nu van moet denken eigenlijk.....

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Spannend zeg! Wanneer heb je nou de volgende echo dan? Hopelijk gewoon een hele late innesteling maar weet niet of dat ook zo werkt met ICSI? Sterkte in ieder geval!

10. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Dat is in ieder geval beter geworden als dat het was. Hartje klopt nu goed en vruchtje iets gegroeid, ik zou hoop houden.
    Ik duim voor je meid. Nu maandag weet een echo?

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113

Ja maandag weer

12. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

Jun 12, 2015
    342
    40
    28
    Ik duim ook heel hard voor je. Zo slopend die onzekerheid :(

13. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Hoe is de echo gisteren gegaan @Juffie26?

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Heel goed...boven verwachting. Nadat de arts de vorige week heeft uitgesproken dat het zeer waarschijnlijk een miskraam zou worden en wij daar maar rekening mee moesten houden. We gingen dus gisteren meer met het idee ok het is niet goed dus we horen zo wel wat we moeten doen. Maar bij de echo bleek onze frups van 2mm vorige week naar 6mm gegroeid nu en met heel mooi kloppend hartje klepjes gingen mooi op en neer. Helemaal boven verwachting dus de arts was tevreden en feliciteerde ons. Het moet nog even landen bij ons maar Pfff wat een opluchting

3112 and Tjemmie like this.
  15. 3112

3112 Actief lid

Feb 15, 2010
    217
    20
    18
    Mooi je banner!
    Ik blijf het wel "gek" vinden dat de arts zo reageerde, had ik echt niet verwacht van DD.
    Ik vindt dat het zo vroeg in de echo (jouw tweede echo dan) echt nog niet te zeggen is aangezien het dan nog alle kanten op kan gaan.
    Lekker genieten nu!

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Helaas toch geen goed nieuws. Arts in dusseldorf heeft waarschijnlijk een grove meetfout gemaakt. Daar waar zij vertelde dat de vrucht 6mm was deze vanmorgen bij de vk nog naar 4mm. De vk heeft echt alle hoeken en standen geprobeerd maar kwam met de beste wil van de wereld niet op 6mm niet eens op 5. Met moeite 4.4mm op 8 weken...foute boel. Het hartje klopte maandag wel ok en dat was nu nog maar heel heel erg traag het stopte zelfs al af en toe en sloeg dan nog een keer....het gaat dus helaas echt fout. Ik had er de hele tijd al geen goed gevoel over zelfs niet na maandag want bij ruim 7 weken hoort die toch al 1cm te zijn minimaal maar nee ze vond 6mm prima. We vroegen nog meet nog eens en toen kwam ze op 5mm maar zei ze "net was het 6 dat is prima voor deze termijn"....ik vroeg nog een keer is dat niet te klein nee hoor was goed. Toch bleef mijn gevoel knagen dat het niet goed was, en vanmorgen werd dat helaas bevestigd. Vreselijk beeld een klein vruchtje met een hartje wat elk moment kan stoppen.
    Ik heb al meteen aangegeven dat ik niet voor pillen wil eb ook niet thuis de miskraam wil afwachten maar dat ik dan zo snel mogelijk een curettage wil zodat hopelijk voor de feestdagen alles achter de rug kan zijn en we kunnen verwerken deze achtbaan

17. naatasja

naatasja Fanatiek lid

Jan 17, 2012
    1,003
    71
    48
    Enschede
    Jeetje meid, wat zit jij in een achtbaan.
    Wil je heel veel sterkte en kracht toewensen.

Dikke diggi knuff

18. Frummels

Frummels Fanatiek lid

Mar 31, 2015
    4,475
    2,835
    113
    Female
    Wat verdrietig dat het toch niet zo mocht zijn Meis, heel veel sterkte.
    Ik had vorig jaar ook begin dec een miskraam, echt super rot zo vlak voor de feestdagen. Wat mij geholpen heeft is dat ik tegen mezelf zei dat het niet leuk hoefde te zijn. Heel veel sterkte.

19. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Wat een enorme klap is dat weer, zo val je van de ene in de andere emotie dat moet ontzettend heftig zijn.

De ene echo apparatuur hoeft de ander niet te zijn, ik wil je geen valse hoop geven maar is die in Dusseldorf niet gewoon veel beter? En die bij jou vk veel minder secuur?

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Volgens mijn idee is het eerder andersom beeld bij de vk is veel beter op de echo dan bij kliniek dusseldorf er was echt niet meer van te maken en het hartje was ook heel erg traag. Het zien van het hartje maakt niet uit op welk aparaat dat is traag is traag helaas. Ik denkt dat het al wel gestopt is maandag bij de echo

Share This Page