Snowtje waar ben je nou toch? Ben je gelijk naar het zkh gegaan? Of zo emo dat je hier even geen zin in hebt? Ik denk aan je.. sterkte...
hoi meid... vk heeft waars. gewoon vrij, ze zal zich vorige week wel niet gerealiseerd hebben dat het koninginnedag is vandaag, maar ik heb antwoordapp. ingesproken dus ze zal morgen wel terug bellen denk ik... Verder heb ik een beetje een moeilijk dag, niet alleen vanwege de MK maar ook vanwege wat andere dingetjes die gebeurd zijn, ben erg moe nu ook, wil het liefst in bed gaan liggen huilen... nou meid, hoop dat het bij jou doorzet, en dat je er niet al te ziek van zult zijn....sterkte en ik denk aan je hoor!
hoi meid, hoe gaat het met je? Ik voel me een beetje slapjes en ziekjes vandaag, vk zou vandaag met ziekenhuis bellen dus ik wacht op haar telefoontje...
nou ik heb vanmiddag afspraak in ziekenhuis, weet nog niet of dan al gelijk curretage is, denk het nog niet, ik denk eerst overleg.
gister ben ik bij vk geweest voor de termijn echo. helaas bleek er al gouw niks te zitten. er zat wel een vlek dat zo groot zou zijn van een embryo van 6 weken. zit nu om 12 weken. mijn vk heeft voorgesteld om over een week terug te komen en opnieuw een echo te maken. maar ik moest er vanuit gaan dat ik deze week eventueel een mk kon krijgen. als er na volgende week nog niks is gebeurt en de echo is gewoon het zelfde gebleven dan zal ze een afspaak maken om het eventueel weg te laten halen. zelf heb ik niet het gevoel dat het vanzelf zou gaan komen omdat het misschien al zes weken zo in mijn buik zit en dat hij er verlopig nog wel wil zitten.
Hallo ilona wat vervelend voor je. heb zelf nu ook 3 miskramen mee gemaakt en weet hoe je je voelt. Ik heb ook 2 keer een leegvruchtzakje gehad dat niet vanzelf kwam en heb het toen weg laten halen. Dat vond de gn ook beter omdat er veel zwangerschapsweefsel in zat. Wens je heel veel sterkte.
dat klinkt idd niet goed Ilona..sterkte meid... vandaag in ziekenhuis geweest, donderdag word ik opgenomen voor de curretage... hoe gaat het met jou vandaag Mom2bofnie?
Hoi beetje laat aanwezig vandaag, Ilona, wat spijtig meid, klinkt niet goed. Bij mij heeft het ook nog lang in mijn buik gezeten, dat is op zich wel normaal. Dus denk rustig na over wat je wilt. Het kan gerust binnen 2 wkn nog vanzelf komen. Is mij ook bijna gelukt. Maar je moet zelf bedenken wat je het meest prettig vindt en je niet iets op laten leggen. Als je maar rustig de tijd neemt dit te verwerken. Lyan ik hoop van harte dat 3x scheepsrecht is! Ha snow, donderdag dus.. spannend hoor. Je hebt in ieder geval je lichaam de kans gegeven. Mijn lichaam grijpt de kans aan, vandaag begint het echt meer door te zetten. Alleen maar echt bloed en ook best veel en met slijm (sorry voor details). Gelukkig vandaag iets vitter dan gister en niet meer zo ziek. Ik heb maar extra vitamines genomen en ijzerhoudende drankjes gedronken. De verloskundige had gezegd dat het kan zijn dat je het vruchtwaterzakje ziet, heb ik nog niet waargenomen. Maar moet eerlijk zeggen dat ik ook echt niet die hele pot in ga duiken om eens te kijken of het er al tussen zit. Dus ik zie donderdag bij de verloskundige wel of het er allemaal uit is of niet. Dat doen ze weer via echo. Zo niet, dan wordt het ook curretage volgens mij.. maar ik ben goed op weg dus heb goede hoop dat dat niet nodig is. Ben er wel verdacht rustig onder, dus verwacht dat ik morgen of overmorgen nog wel weer een huildag krijg. Donderdag wordt dus D-day voor ons. Dan afwachten wanneer de gewone ongesteldheid om de hoek komt kijken. Kan een wk of 6 duren. Ik hoor verschillende verhalen over wanneer je weer zwanger mag worden, de een zegt gelijk, de ander zegt 1 of 2 periodieken wachten.. Toch fijn dat ik daar nu over na kan denken. Kon ik eerst niet. Ik overweeg of ik een pauze zal nemen en even anti-conceptie te gebruiken of niet. Ben ik nog niet over uit. Op zich is dat hormoon nog wel aanwezig geloof ik, dus meer kans op zwanger worden. Wat ga jij doen denk je? Nou ja, k zie wel, eerst dit afronden. Morgen mekaar nog maar even een hart onder de riem steken. Ik begin vast met duimen voor je dat alles goed mag gaan. Ga je 's ochtends of 's middags? Doe rustig aan. En bij veel bloedverlies: van Hero heb je fruitdrank, in de koeling, die met rode vruchten (appel en nog iets) bevat extra veel ijzer en is wel aan te raden. Ook heb je, volgens mij ook van Hero, soort fruitstroop met extra veel ijzer. Allebei niet denderend lekker, maar ik heb wel het idee dat ik me daardoor wat beter voel. Kan ook psychisch zijn natuurlijk . Tot morgen.
hoi meis... ik heb vorige week gewoon echt flink gebruld en me alle vragen gesteld die ik mezelf maar stellen kon, en ik moet zeggen, sinds gisteren lijk ik er ook heel rustig onder, begin zelfs al voorzichtig te dromen van misschien een tweede zwangerschap(?) Ik durf het nog niet helemaal te denken, ben nog bang dat het niet lukt, maar ik merk dat ik toch al ietsje meer hoop krijg... Ik wacht sowieso 1 menstruatie af, dus na deze curretage 1 menstruatie en daarna proberen we het weer, dat word dan ergens in juni... Mijn vk heeft me aangeraden om 1 menstruatie te wachten en zelf vind ik ook wel dat mijn baarmoeder een maandje rust nodig heeft... In mijn familie heerst hemoglomatose (ijzerziekte) dat houd in dat ons lichaam geen ijzer afbreekt, wij hebben dus eerder een overschot aan ijzer dan een tekort, dat kan problemen aan de lever geven, maar in het geval van zwangerschap en ongesteldheid is het dus handig, mijn waardes lagen vrij hoog toen ik net zwanger was en dokter bloed onderzocht, dus ik schat in dat ik niet erg laag zal komen in ijzer, maar toch bedankt voor de tip meid ik hoop echt voor je dat alles nu bij je afkomt en dat je niet alsnog ook een curretage moet...sterkte meid! we spreken elkaar morgen nog! donderdag ben ik hele dag in ziekenhuis, sochtends vroeg al opname en dan smiddags de curretage, en dan savonds naar huis als alles goed gaat met me.
hoi meid, hoe gaat het? houd je het nog een beetje vol of heb je erg veel pijn? Nou ik zei gisteravond nog dat ik mezelf erg rustig vond, haha dat was al snel weer over, want nu voel ik me weer zwaar depri... Vind het eng ook morgen naar het ziekenhuis... Nou ja ik ga maar beetje huis poetsen en boodschappen doen, want als ik terug ben uit het ziekenhuis zal daar wel weinig van komen de eerste dagen denk ik... sterkte meid...
Hey snow, Natuurlijk is het spannend. Het is ook niet niks zeg. Hopelijk zijn de dokters en zusters een beetje aardig voor jullie morgen. Ik heb lichamelijk een zware dag. Ik hou het allemaal maar net vol, maar moet echt rustig aan doen, geen andere keus. Krampen, rugpijn, spierpijn, echt weinig energie. Maar op zich allemaal best te doen. Hoewel ik toch wel hoop dat het vandaag of morgen klaar is. Bloeden is weer een graadje heftiger. Succes met schoonmaken enzo. Daar zul je vast van genieten als je terug bent, want ik denk inderdaad dat je er dan niet zoveel zin in hebt. Sterkte maar weer.. ik ben er vanavond nog even. Liefs, Mom2bofnie
Ik denk dat ik het heb gehad. Ik schrok wel. Ik snoot mijn neus.. en toen voelde ik gewoon iets groots eruit komen. Naar de wc gerend en inderdaad. Ik denk dat dat het vruchtwatergedoe was. Ik hoop het. Ben nou een paar dagen bezig en zou wel fijn zijn als dit het was, want vandaag was echt een hele pittige dag. Nou ja, welke idioot gaat er dan ook gewoon in de tuin staan buffelen. Ik ben wel blij dat ik na dit alles morgen naar de verloskundige kan. Komt precies goed uit. Ik wil nou wel weten of alles ok is. En anders heb ik er alle vrede mee om nu naar het zkh te gaan. Op naar de afronding en de rust. Wij hebben onszelf een top-tot-teen massage belooft door een professionel. Maar zo als ik me nu voel sta ik ook open voor een compleet verzorgd relax-weekend. Als we het ooit verdienen dan is dat nu wel. Ik ben echt helemaal op. Ik weet nu al dat ik volgende week echt nodig heb om bij te komen van alles. Het is niet niks wat we mee maken zeg. Ik heb ook echt medelijden voor mensen die dit vaker mee moeten maken. Ik hoop van harte dat ik dat niet hoef. Life's a bitch. Ik weet gewoon even niet wat ik nu allemaal voel. Ik moet echt rustig dit allemaal verwerken. Ik heb wel zin in een flinke borrel en een sigaret. Ok, dat doe ik niet want ik schijn verstandig te zijn, maar als er een ideaal moment voor bestaat dan vind ik dit er een. Tot morgen, Beduusde mom2bofnie.
jee meid, ik kan gewoon voelen hoe moeilijk je het nu hebt... Ik wens je heel veel sterkte, hoop voor je dat je inderdaad het ergste nu achter de rug hebt.. Neem lekker de tijd hoor meid, dat doe ik ook......... Nou voor mij komt het steeds dichterbij...ik ga morgenochtend al vroeg weg, dus ik zal vanavond voor het laatst hier meelezen... dikke knuf!
Hey snowtje, Ik voel me zo verschrikkelijk veel beter dat dat het inderdaad wel geweest moet zijn. Het is ook wel leeg. Maar ben ook wel enorm opgelucht. Paar traantjes weggepinkt, verder rustig. Het is wel echt bizar. Ik wens je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel sterkte morgen. Ik zal veel aan je denken! Doe rustig aan.. als je morgen alleen in je bedje wil liggen moet je niet speciaal voor mij naar de computer kruipen. Ik zie je wel verschijnen. Nou.. daarna wordt het wie het eerst ongesteld is? Ik hou je nog wel in de gaten hoor! Het is toch bijzonder zo tegelijkertijd hetzelfde meemaken + kunnen delen. Ik heb het erg fijn gevonden. Liefs!
Hoi snow, Vanmorgen met de verloskundige gebeld ipv langs gaan. Zij dacht ook dat dit het was, aangezien ik daarna geen krampen meer heb gehad. Binnen een week moet het bloeden stoppen. Daarna gaat gewoon de cyclus weer van start en is je baarmoeder weer ok. Sneller dan ik had verwacht. Ik ben verschrikkelijk moe en nog steeds zwakje. Dus zo maar even op bed liggen denk ik. Ik lees gauw hoe het jou is vergaan. Doe rustig aan!
Hoi meiden, Ik weet wat het is..... Heb net mijn derde curettage achter de rug: 26 april, ben dinsdag al weer gaan werken, maar nog snel moe en heb nog bloedverlies. Heb 3 miskramen gehad in 11 maanden tijd, maar ligt aan translocatie van chromosoom 4 en 9 bij mijn vriend. Hierdoor is er een verhoogde kans op miskramen. Groetjes van Zwemmertje
@zwemmertje: jeetje meis, dat is ook echt veel verdiet hebben...Kunnen ze medisch gezien wel wat voor je betekenen? @mom2bofnie: nou ik ben nu net thuis... vanochtend om kwart voor 7 al weggegaan van huis, om 13.00 werd ik uiteindelijk naar de O.K.gereden..toen ik daar lag werd alles weer heel erg werkelijkheid, en moest ik toch best huilen...dus ik ging huilend de O.K. in,maar ik was al snel onder narcose. uurtje later werd ik alweer wakker, en ik was ook gelijk écht wakker, het verdriet sloeg weer in als een bom, ik heb flink liggen brullen daar...gaf mezelf toch weer de schuld... ik knapte wel snel op, moest als snel zelf plassen en kon ook goed zelf lopen, dus na wat hebben gegeten en eventje gedouched mocht ik om 18.00 uur naar huis... Ik heb geen pijn nu, ik bloed wel, helderrood bloed, maar eigenlijk geen pijn in mijn buik, heb wel wat paracetamol nog ingeslagen... Kreeg net mail van een lieve vriendin van me, we waren tegelijkertijd zwanger, zij 1 weekje na mij uitgerekent, en nu krijg ik de mail dat ook haar kindje is gestopt met groeien...vind het zo erg voor haar, had haar zo gegund dat alles goed zou gaan met haar zwangerschap... nou meid, ik hoop voor je dat je het ergste inderdaad gehad hebt, rust maar goed uit, laat die tuin even lekker liggen en probeer wat te rusten en goed te eten...sterkte meis.
nou meis, ik was al vroeg uit de veren, heb weinig geslapen, voel me trouwens eigenlijk niet moe, voel me eerlijk gezegd verbazingwekkend energiek, ik heb al boodschappen gedaan, dingen geregeld en papierwerk gedaan...maar ik zal wel weer teveel doen hoor nu, krijg ik meestal een paar dagen later de rekening van ik heb helemaal geen pijn, ik bloed alleen, gewoon helder bloed, geen krampen o.i.d. ik ga zo wel eventjes op bed liggen, omdat ik vorige nacht ook al nauwelijks geslapen heb, denk toch dat het verstandig is eventjes wat rust te nemen door te liggen... hoe gaat het met jou vandaag?
@zwemmertje: 3x .. ik moet er nu nog niet aan denken! Sterkte. Ergens toch misschien fijn dat je een beetje weet waar het aan ligt, of niet? Succes! @snow: wat fijn dat alles goed is gegaan. Natuurlijk was je emotioneel. Alleen dat jezelf de schuld geven slaat nergens op, maar dat weet je he . Dat gaat best snel in het zkh. Hoe was het voor je vriend? Wachten als 'buitenstaander' lijkt me ook erg lastig. Wat naar voor je vriendin.. dat weet je als geen ander. Hier wel opgelucht, maar nog steeds ziekjes. Blijft ook nog wel even. Ik denk dat ik lichamelijk gezien zeker nog een week de tijd nodig heb om aan te sterken. Bij mij is het ook helder rood bloed. Ben ook weer foliumzuur gaan slikken, beter maar weer op tijd mee beginnen dacht ik, geeft ook wel iets energie geloof ik, kan ik wel gebruiken. Vandaag doen we rustig aan. Na het weekend gaat mijn man weer werken, dus hij wil wel zelf proberen nog ver te komen in de tuin, het schiet al aardig op. Ik doe alleen wat als ik er zin in heb. Maar errug rustig. Vanmorgen lekker uitgeslapen.. had ik ook wel nodig zeg! Op een gegeven moment er maar uit gegaan, anders lag ik er vast nu nog in!