Gedaald HCG gaat weer stijgen!

Discussie in 'Miskraam' gestart door juf21, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

Graag jullie ervaringen en adviezen.
    Ik heb vorige week zondag een positieve zwangerschapstest gehad, na twee teruggeplaatste blastocysts. Maandag had ik wat bloedverlies. Dinsdag bloed laten prikken: hcg was 49. Donderdag opnieuw bloed laten prikken, hcg was 48.
    Gisteren weer bloed laten prikken, hcg was 158.
    Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen?

2. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Hey juf
    Ik zou zeker eens horen bij je arts. Ik zie dat we op dezelfde dag een miskraam hebben gehad. Nuja de 5e hebben ze ons gezegd dat het een miskraam zou worden, vannacht is het op gang gekomen.

Een stijgend hcg na een daling, das alles waar ik op hoopte. In zou niet te lang wachten om je arts in te lichten. Hij weet vast wel raad! Ik hoop dat ze verkeerd waren en je alsnog zwanger blijkt!
    Groetjes
    Katrien

3. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    @Kat80: Gatver, jullie ook al. Veel sterkte.:(

Ik had vandaag het ziekenhuis aan de lijn, en zij snappen er ook niets van. Moet morgen weer bloed prikken.

Ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn wie dit ook hebben gehad, en of dit nog goed af kan lopen.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Het kan mogelijk een 'vanishing twin' zijn. Dan waren er twee vruchtjes, waarvan 1 het niet red. Daardoor lijkt het hCG stil te staan of te dalen. Alleen meen ik me te herinneren dat je hCG ook erg laag was voor de termijn, of zit ik ernaast?
    In ieder geval is van 49 naar 158 in 4 dagen tijd op zich geen verkeerde stijging. Ben heel benieuwd naar je volgende bloedwaarde.

edit: even obv de gegevens van je handttekening geteld ben je 24dpo. Dan vind ik 159 weer erg laag. De wonderen zijn de wereld niet uit, maar ik zou niet al te hard hopen dat het goed zit...

5. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik had al eens gelezen als hcg wat aan de lage kant blijft, dat er kans is op een bbz. Maar dacht dat dit niet kon met ICSI.
    Nu lees ik net dat juist bij IVF verhoogde kans op bbz is.
    Ik maak me wel zorgen. Herken inderdaad de symptomen van laag hcg, bloedverlies en soms krampen.
    Vanaf wanneer is een bbz zichtbaar op een echo? Anders laat ik die graag deze week nog maken.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    24dpo is 5w3d. Met goede apparatuur zou je dan al wel iets van een vruchtzakje of iets dergelijks moeten kunnen zien.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Is lang niet altijd zo. Bij mij zag je bij 5.3 nog niets destijds, alleen verdikt slijmvlies. Hcg was toen al 2000. (Dat is nu mijn dochter, voor de goede orde.) Mijn verhaal staat bepaald niet alleen, er is nog niet veel praktijkkennis wb vroege echoscopie. Even afwachten dus, TS. En goed laten opvolgen, ook met echo.

8. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook die ervaring, nou ja een soort van. Bij mij was er niks meer op de echo te zien ik was ondertussen al ons kindje verloren en toch steeg het hcg tot 2x toe. Ook hier was het een vraagteken wat er aan de hand was...nieuwe zwschap? Bbz? Mijn bm was leeg iig...

Uiteindelijk daalde het toch...

Ik hoop voor jou dat het goed gaat komen... Heb er nog nooit van gehoord dat het kan dalen en stijgen eigenlijk... Maar wie weet !

9. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Opnieuw bloed geprikt, en het is verdubbeld in twee dagen. Wat een gek verhaal is dit zeg.
    Dinsdag: 49
    Donderdag: 48
    Maandag: 153
    Woensdag: 305
    Wij hadden de miskraam al afgesloten en nu dit... Ik ga nog steeds nergens vanuit, we hebben de 23e een echo. Hoop in ieder geval dat het geen bbz is, want die angst heb ik wel een beetje...

10. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaan ze geen echo maken nu dan?

11. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Juf21, dat lijkt me rijkelijk laat voor een echo. Het kan nl idd een bbz zijn.

12. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Mijn ziekenhuis zegt dat ze nu nog niets kunnen zien op een echo? Vandaar pas de 23e.
    Ik ga morgen ook even Dusseldorf bellen, ik ben benieuwd wat zij ervan vinden.

13. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja ze kunnen wel op zijn minst even kijken of het op de juiste plek zit denk ik?

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ja echt onzin, ze kunnen gewoon even kijken waar het zit.

15. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vindt het behoorlijk laks dat ze niks doen? Stel je voor het is idd een bbz daar moet je niet mee sukkelen?

Juist doordat er hier ooit een verdacht was van bbz moest ik de zwschap erna direct bellen voor een echo...

16. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Heb je je angst voor een BBZ uitgesproken? Als je zou wachten tot de 23 en het zou echt een bbz zijn dan is het wellicht al te laat! Ik heb een jaar geleden een bbz doorgemaakt.
    Laat je niet afschepen!

17. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Ik heb het dinsdag inderdaad genoemd. Maar daar reageerden ze niet bijzonder op. Volgens mij dachten zij dat het gewoon een miskraam is en dat het wel weer zou dalen.

De echo is destijds zo ver weg gepland, omdat er anders kans is dat er nog geen kloppend hartje te zien is. Volgens mij willen ze onzekerheid voorkomen.

Maar nu ik jullie reacties hoor maak ik me wel een beetje zorgen. Ik ben morgen de eerste die Dusseldorf belt, ik ben benieuwd wat hun advies is.

18. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Goed idee. Ik zie geen enkele reden om niet te laten checken waar de zwangerschap zit.

19. Tries123

Tries123 Actief lid

20 okt 2013
    486
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is ws niet mogelijk om al iets te zien qua evt embryo
    Maar het lijkt me wel belangrijk je hcg in de gaten te houden
    Vorig kaar had ik een soortgelijk iets
    Okt MK
    Eind okt bleek ik opnieuw zwanger. Maar embryo in m'n BM groeide niet maar hcg bleef wel stijgen
    Conclusie : ws. Van eerdere MK zwangerschapscellen blijven hangen welke buiten de baarmoeder genesteld waren (en dus niet zichtbaar) en nieuwe zwangerschap bleek uiteraard om deze reden niet goed te gaan...

Ze hebben mij elke 3 dgn bloed laten prikken en mijn hcg reikte tot 1500 voordat m'n MK weer begon...

20. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan rond 4-5 weken goed zien of de zwschap zich in de bm bevindt...

Ts inmiddels gebeld?

Deel Deze Pagina