Hoi allemaal, 5 feb te horen gekregen dat het hartje is gestopt met 8w1d, heel verdrietig maar besloten toch de miskraam op te wekken met cytotec afgelopen donderdag. Vrij heftig maar ik denk dat alles schoon is aangezien ik op een gegeven moment na het verliezen van een vruchtzakje en stolsels bijna geen bloedverlies meer had, nu is het nog een heel klein beetje. Woensdag op echo om te kijken of alles schoon is. Maar omdat we heel graag een kindje willen ben ik benieuwd hoe snel jullie na de cytotec weer een negatieve zw test hadden en ongesteld zijn geworden? En misschien nog wel leuker, na hoe lange tijd weer zwanger? En tot hoe lang kun je een beetje bloedverlies hebben na de miskraam? Sorry voor de vele vragen hoor, maar ik ben gewoon benieuwd naar wat ik ongeveer kan verwachten.. misschien zijn er nog wel meer meiden die rond deze tijd een miskraam hebben gehad en alweer denken aan een volgende zwangerschap. Misschien is het leuk om elkaar op de hoogte te houden.. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Hoi Ikke88, wat jammer en erg van je miskraam en sterkte met de verwerking ervan! Ik kreeg een missed abortion geconstateerd op 26 Maart in de 11e week maar de hartjes waren waarschijnlijk al 2 weken eerder gestopt. Ik had een paar weken geprobeerd om het vanzelf te laten komen maar toch op 14 april, dus bijna 3 weken later cytotec genomen en de miskraam opgewekt. En 14 mei was ik weer ongesteld, ook best normaal lang, en meteen de volgende eisprong eind mei weer zwanger geraakt. Ik ben al 41 en vreesde dat het niet meer zou lukken maar gelukkig zat het toch allemaal mee. Soms hoor je dat mensen zeggen dat het daarna sneller gaat door de hormonen in je lichaam, maar aan de andere kant zie je ook veel die toch nog even weer een paar maanden nodig hebben na een miskraam. Ik wens je dat het je snel weer lukt, want je miskraam is daardoor ook veel makkelijker te verwerken! Sterkte!
Geen ervaring en als het goed is een spontane miskraam gehad, maar wel ook deze week echo ter controle. En willen er na de tijd ook weer voor gaan... Wel spannend hoe mijn cyclus gaat verlopen. Wacht jij eerst je menstruatie weer af of gaan jullie er meteen weer voor? Mijn vk zei dat het na het stoppen van de bloeding meteen weer mocht, mijn gyn raadt het afwachten aan. Dus dat vind ik nog wel erg dubbel... Zou eigenlijk meteen door willen en mijn lichaam het vertrouwen willen geven dat het zelf wel bepaald of een zwangerschap meteen op zn plaats is of niet. Waarschijnlijk ben ik vorige week zondag het vruchtje verloren, daarvoor had ik nog een donkere test maar afgelopen vrijdag was hij wel duidelijk afgelopen. Hoop binnenkort een negatieve test in handen te hebben en eventueel weer met ovulatietesten te kunnen beginnen. Mochten we er dan meteen voor gaan dan weet je iig ongeveer de termijn weer mocht het raak zijn... Maar een spannende tijd weer na een rottijd he?
Bedankt voor jullie reacties, Zomersproet dat geeft weer moed! Tacita, het is echt een rottijd maar ik ben toch wel opgelucht dat ik de medicijnen heb gekregen om het op te wekken want ik vond het afwachten niet te doen.. wanneer is jouw echo deze week? Ik vind het toch wel spannend of ik weer helemaal schoon ben, maar het voelt wel goed. Dan kunnen we het eindelijk weer afsluiten en verder. Ik vind het ook lastig, maar mijn gevoel zegt toch om er meteen weer voor te gaan. Ik denk dat ik elke week ook maar een nieuwe zw test ga doen om te kijken wanneer hij weer helemaal wit is.. misschien daarna ook ovulatietestjes gebruiken om te zien of m'n cyclus alweer op gang is. Lijkt me zo mooi om snel weer zwanger te zijn, maar aan de andere kant is het misschien ook weer niet goed om er teveel mee bezig te zijn en ovulatietesten alweer meteen in de eerste cyclus te gaan gebruiken.. eerst woensdag maar weer afwachten of alles er goed uit ziet op de echo!
Ik heb ook dinsdag 2 weken geleden een miskraam gehad. En aangezien ik af en aan vloei heb ik geen idee waar ik in mijn cyclus zit. De vlk heeft de donderdag na de miskraam al gezien op de echo dat ik schoon was en dacht dat ik mijn menstruatie had. Maar ik vloei nu al 3 weken waarvan helderrood na de miskraam al ruim 1,5 week. Wel af en toe een dag niet of bijna niet. Pfff... we willen er weer voor gaan maar dit schiet niet op. Zwangerschapstest is trouwens wit en ovulatietesten lopen af. Dus volgens mij daalt het hcg goed. Welke hormonen zouden het dan zijn waardoor je juist weer snel zwanger bent? Ik ben nu 38, dus goed om te lezen dat leeftijd niet hoeft te betekenen dat je niet snel weer zwanger bent of opnieuw een miskraam krijgt!
Hier ook miskraam gehad en herken me wel in het verhaal van mama2512. Af en aan vloeien of vegen. Geen kant aan te breien. Vrijdag bloed laten prikken voor hcg te meten maar we gaan ervan uit dat die op 0 staat. Dan 1e menstruatie laten komen en hopelijk kunnen we vandaar weer verder. Heftige boel. Sterkte en succes allemaal
Bij mijn eerste miskraam had ik precies 4 weken later een menstruatie en bij de 2e miskraam was het 6,5 week later.
Ik heb opzich het idee dat het wel goed zit, alleen nu nog wel wat rood bloedverlies maar minder als een menstruatie en af en toe nog wat last van me onderbuik en onderrug. Hoe lang is normaal om dat nog te houden? Of moet ik er toch rekening mee houden dat ik woensdag op de echo te zien krijg dat het nog niet helemaal schoon is? Groetjes
Ik heb toen trouwens geen zw-tests gedaan (voor hcg gehalte) en ook even geen ovulatietest tot ik de eerste keer ongesteld werd. Wel op gegeven moment weer (voorzichtig) gevreen (vriend vond het eerst doodeng), maar ik wilde gewoon eerst weer alles gewoon op gang brengen en 'normaal' voelen, ook al was de kinderwens sterker dan ooit. Pas na de menstruatie tegen de tijd dat ik mijn eisprong verwachtte weer gaan testen met ovulatietests en een keertje voor de piek en op de eisprong zelf gevreen (toen de test eigenlijk al niet meer zo sterk aangaf, maar ik voel het altijd vrij goed). Ik kreeg ook verschillend advies, nota bene van 2 gyns ook nog. Volgens mij weten ze het ook niet zo goed of je beter moet wachten of niet. Voor mezelf voelde het fijn om te weten dat ik weer in mijn ritme zat, maar ik had net zo goed voor de menstruatie zwanger kunnen raken- en was daar net zo blij mee geweest ☺️
wat ontzettend naar voor je. ik was na 34 dagen weer ongi (normaal 30/31). heb 5 dagen gebloed na miskraam. ik was meestal na 3 mnd weer zwanger. veel geluk!!!
Ik heb hetzelfde... Voor mij, als het inderdaad heeft plaatsgevonden, is het nu 8 dagen geleden. Ik blijf wel rood bloedverlies houden maar inmiddels gelukkig weinig. Wel vanmorgen weer iets van een stolsel of zo verloren. Ik blijf wel een trekkend gevoel houden in mijn onderbuik en rugkrampen. Niet meer zo heftig, maar nog wel elke dag. De vk hier op het forum gaf bij mij aan dat ik rekening ermee moest houden dat ik nog niet schoon zou kunnen zijn. Ik moet wel zeggen dat, toen ik het bericht geplaatst had, het nog een stukje erger was dan dit. Maar zij vond dat ik dan nog lang teveel klachten had. Meestal zeggen ze dat je nog 1-2 weken vloeit, gemiddeld dan. Dus in die zin is er nog niet zoveel aan de hand, zeker niet als het zoals bij mij een rommelig verloop gehad heeft. Deze keer heb ik er wel een beter gevoel bij dan de vorige keer dat mijn bloedverlies stopte, want toen had ik niks gezien waarvan ik dacht: dit was het. Deze keer wel dus duimen dat het dat was en dat ik daarnaast toch wel schoon ben... En ik geloof het ook wel, er is zoveel verschil in wat gyns en vks adviseren. Als er een eenduidig antwoord zou zijn, zou deze wel overal gegeven worden. Dus probeer ook maar op mijn gevoel en eigen lichaam af te gaan Pas na de echo van vrijdag durf ik echt verder te kijken (of nog niet...)
Pfoe slopend he Tacita.. Het ging eigenlijk wel goed de afgelopen twee dagen maar ik zit nu op me werk en kreeg echt weer last van me rug en buik, net ook weer 2 stolsels verloren en weer meer bloed. Ik snap er echt niks meer van, ben bang nu dat het van binnen toch niet schoon is ...
Ja echt wel... Erg dubbel ook zolang je geen duidelijkheid hebt en op de echo moet wachten. Hou vol en ondertussen blijven we hier wel kletsen
Als eerst strekte. Ik heb 3-1 met ong 6 weken een miskraam gehad war spontaan op gang is gekomen. Mijn vk vertelde dat ik meteen door mocht gaan met proberen. Nu heb ik 5-2 positief getest. Ik heb de vk gebeld en deze gaf aan dat het onmogelijk zou zijn dat ik opnieuw zwanger zou zijn ik heb tussen de miskraam en nu geen bloedingen gehad en de miskraam bloedingen duurde 4 dagen. Ik heb nu een afspraak voor 25-2 om te kijken of ik zwanger ben of omdat het een restje is. Maar ik denk dat ik zwanger ben ( zie banner) hihi.. Ik laat het jullie weten
Heb je in de tussentijd wel een negatieve zwangerschapstest gehad (om te controleren of je hcg uit je lichaam was)?
Ik heb zojuist een MA gehad op de echo 9 januari. Op 17 januari opgewekt met medicijnen. Bloeden was gestopt en echo schoon, maar tóch begon het bloeden weer op maandag 2 februari met een flinke stolsel op 4 febr als gevolg. Daarna was ik wel helemaal schoon (mijn lichaam stopte DIRECT erna met bloeden) en werden mijn zw testen steeds minder positief. Vandaag was mijn test nog positief. Maar vrijen manlief en ik alweer een aantal weken met elkaar. Ongesteld? Geen idee wanneer...misschien leuk om t elkaar hier op de hoogte te houden 😊 Ik weet ook niet goed wat mijn lichaam gaat doen de komende tijd. Spannend dus.... Maar tip: ga er vanuit zolangbje krampen en bloed hebt dat t nog niet over is. Je lichaam geeft het écht zelf aan! Zelf ervaren 😊
Daar ga ik ook wel vanuit idd. Doe straks als ze binnen zijn weer een test in de hoop dat hij weer verder is afgelopen. Heb nu goedkopere gehaald, laat die andere wel liggen voor een volgende ronde Gisteren leek het allemaal weer rustig en toch is het nu weer op en af, zowel qua bloedverlies als krampen. Het valt wel mee, maar toch had ik liever gehad dat het niet elke keer weer op kwam zetten. Heb nog steeds mn hoop gevestigd op deze paar dagen, maar word wel steeds benieuwder wat er vrijdag in het zkhuis gezegd word Wij vrijen zeker nog niet omdat het dus nog niet over is. Deze zwangerschap was puur geluk door toch een dag na positieve ovulatietest te vrijen. Wij zijn dan niet zo van heel vaak vrijen (het loopt zoals het loopt, zo voelt het voor beiden ) dus dan helpt het wel om deze testen te doen. Hebben het er wel open over gehad om te proberen toch wat meer ruimte te pakken in de vruchtbare week. Zodat het wat meer mogelijkheden geeft en niet zo gedwongen is op een bepaalde dag. Ook al hebben we juist heel erg genoten op het moment dat het ertoe doet, het stond absoluut niet tegen Maar je wilt toch zoveel mogelijk kansen pakken. Maar nogmaals, we proberen het ook geen moetens te laten worden. Ook al merk ik wel dat onze kinderwens nog sterker is geworden na deze miskraam. Dus misschien dat dat ook wel dingen verandert. Maar we zijn in ieder geval afgelopen weekend voor het eerst sinds ik zwanger was en de miskraam heb gehad weer intiem geweest (voor zover mogelijk hihi). En dan merk je dat je elkaar, ondanks de verdrietige periode, ook op dit gebied wel gemist hebt Als de echo wel zou zeggen dat ik schoon ben, moet ik dan de dag dat het doorbrak 1 1/2 week geleden als eerste cyclusdag pakken? En stel dat er bv nog wel weefsel zit wat ze weg moeten halen maar geen vruchtje meer, blijft dan de cyclusdag hetzelfde of word het dan de dag dat de rest eruit komt? Maar idd een goed idee om elkaar een beetje op de hoogte te houden, altijd fijn om er niet alleen voor te staan
Vind het heel erg dat jullie ook een miskraam hebben moeten mee maken. Periode daarna kan verschillend zijn per persoon. Ik had alleen na verlies van mijn dochter tijdens 23 wkn zwangerschap (2013) een rare cyclus gehad. Placenta moest toen operatief verwijdert worden en gyn had me al gewaarschuwd dat ms best lang op zich kan laten wachten. 3 wkn daarna mijn ms en hierna na 10 wkn weer . Ik testte tot 8 wkn na bevalling positief. Vervolgens vorig jaar maart een miskraam (leeg vruchtzak 10 wkn) moeten opwekken met cytotec. Bij mekaar een week bloed maar niet veel meer dan ik gewend was tijdens normale ms. Hierna een cyclus van 33 dgn (redelijk goed voor mijn doen). Afgelopen augustus opnieuw een spontane vroege miskraam (6.5 wkn). Leek op een gewone ms, 5 dgn gevloeid en cyclus van 31 dgn. Gelukkig verdween hcg na deze 2 miskramen redelijk snel (5 - 7 dgn). Na augustus vorig jaar hadden wij het opgegeven en ik was zelfs met de pil begonnen. Zie nu mijn onderschrift 1 ding wel; hcg bouwt tijdens een zwangerschap altijd eerst op in je bloed en dagen later in je urine. Wanneer het uit je lichaam verdwijnt gaat het ook in diezelfde volgorde; eerst uit bloed en dgn later uit urine. Vooral bij een lichte positieve test kan het zijn dat hcg al uit je bloed is en je lichaam weer druk bezig is voor een eisprong. Hoop dat jullie allemaal snel weer zwanger mogen zijn en voor de zwangeren; straks een gezond kindje in jullie armen