Nou ik vraag het toch maar even hier. Ik ben morgen 16 weken zwanger en ik heb al sinds begin mijn zwangerschap een soort van druk op mijn vagina. Niet aan de voorkant bij mijn schaamstreek oid, echt gewoon bij mijn opening. Voelt ook beetje opgezwollen, maar dat heeft wss met doorbloeding te maken. Als ik grote boodschap doe heb puilt mijn vagina opening ook een beetje uit van binnenuit. Niet overdreven ofzo, maar voelt toch wel gek. Doet geen zeer, heb het al vanaf het prille begin. Mijn tante zei wel dat ze dat ook had bij beide zwangerschappen en dat ze dat vervelend vond, maar dan weet ik nog niet echt hoe het nu komt . Ik hoor er verder namelijk nooit iemand over. edit: Nog een betere manier om het kort uit te leggen: Mijn vagina voelt huge, maar ook aan de binnenkant en dat geeft druk. Is dit normaal? Alvast hartelijk dank voor het lezen en beantwoorden
Moet er trouwens wel even bijzeggen dat ik dit gevoel niet 24/7 heb! Komt dit allemaal gewoon door de extra doorbloeding? Sorry als ik het een beetje dramatisch heb verwoord. Vind het zo moeilijk om uit te leggen! Iemand ging me al helemaal bang maken met prolabs, maar heb dit gevoel echt al vanaf helemaal t begin; dus ook voor ik mijn eerste echo had etc... Kan mijn VK nu niet bereiken. Ben trouwens ook 3 weken geleden nog bij de dokter geweest voor iets anders en daar zijn ze met zo'n eendenbek bij mij naar binnen geweest, als er sprake zou zijn van een verzakking zouden ze dat dan toch wel gezien hebben?
hoi ik denk dat het gene prolaps of verzakking is, anders had je huisarts het wel gezegd ja. Door de zwangerschap is alles dikker en opgezwollen en rijker doorbloed. Dat is normaal. Als je twijfelt over prolaps moet je laten kijken door verloskundige of huisarts, dat moet toch echt iemand zien dan, dat kan ik niet beoordelen zo. Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat je gelijk hebt, heb het de laatste paar dagen ook niet. Merk dat ik de ene dag wat meer "gezwollen" ben dan de andere dag en dat het inderdaad "normaal" is. Het ziet er ook niet anders uit, het voelt gewoon gek. Alles is gewoon een beetje wennen voor me en ik schrik overal van wat anders is. Soms heb ik dan gewoon even wat geruststelling nodig. Je lichaam verandert zo als je zwanger bent, alles is nieuw!